Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Aamu alkoi heti mukavasti, kun käväsin antaan remonttiNAISihmiselle palautetta. Mummoni makuuhuonetta oli remonteeraamassa ja sillä hinnalla mitä hän tekee, niin ei ollut sitten jaksanut edes lattialistoja poistaa. Oli jo vanhat lattialistat maalattu tässä vaiheessa, ois vaan katkaissut tapetin listan päältä ja kun asentanut laminaatin, niin lyöty lisää listaa listan eteen.

Kysyin, että eikö siistiä jälkeä saa paremmin, kun nappaa listat pois ja vetäsee tapetin sinne taakse. Jonka jälkeen asentaa laminaatin, sitten lopuksi lattialistat paikalleen. Hieman alkoi päissäni jo kiehua, kun NAISihminen vastaa, että "Ei ole kukaan sanonut että tehdään niin." Kerroin sitten kohteliaasti, että nyt on sanottu. Toimitaan näin.

Voi jumankauta. Tarviiko sitä käydä neuvomassa miten tehdään siistiä jälkeä, vai voisko sitä itse vaikka ehdottaa mummolle, miten on järkevin.

No ei tarvi muita huoneita hällä teettää. Eikä suositella muillekaan. Kuulin että on tulossa tekeen, niin sain kyllä palautetta jo että ei se ykköstykki ainakaan kyseessä.

Itte se on tehtävä, niin tulee sellasta kun tuppaa tulemaan.

Onkohan naisten painissa sallittua käyttää keilapallo-otetta?

Se vois olla jokseenkin jopa lamauttava. Mutta uskoakseni, kyllä.

tiedättekö mikä on kulla

ote.jpg

Aamu alkoi heti mukavasti, kun käväsin antaan remonttiNAISihmiselle palautetta. Mummoni makuuhuonetta oli remonteeraamassa ja sillä hinnalla mitä hän tekee, niin ei ollut sitten jaksanut edes lattialistoja poistaa. Oli jo vanhat lattialistat maalattu tässä vaiheessa, ois vaan katkaissut tapetin listan päältä ja kun asentanut laminaatin, niin lyöty lisää listaa listan eteen.

Kysyin, että eikö siistiä jälkeä saa paremmin, kun nappaa listat pois ja vetäsee tapetin sinne taakse. Jonka jälkeen asentaa laminaatin, sitten lopuksi lattialistat paikalleen. Hieman alkoi päissäni jo kiehua, kun NAISihminen vastaa, että "Ei ole kukaan sanonut että tehdään niin." Kerroin sitten kohteliaasti, että nyt on sanottu. Toimitaan näin.

Voi jumankauta. Tarviiko sitä käydä neuvomassa miten tehdään siistiä jälkeä, vai voisko sitä itse vaikka ehdottaa mummolle, miten on järkevin.

No ei tarvi muita huoneita hällä teettää. Eikä suositella muillekaan. Kuulin että on tulossa tekeen, niin sain kyllä palautetta jo että ei se ykköstykki ainakaan kyseessä.

Itte se on tehtävä, niin tulee sellasta kun tuppaa tulemaan.

Mulle paras tommonen pikkusen vastaava "tee itte ni tulee just semmonen ku tulee" -kokemus oli, kun pari vuotta sitten nilkka päsähti ja sitä piti käväistä lekurille näyttämässä. "Joo tähän pitäis joku tuki laittaa... onko sulla kotona vaikka ideaalisidettä? Ai on, no hyvä. Kato vaikka juutuubista joku video miten se nilkka tuetaan, sää varmaan osaat sen silleen tehdä paremmin ku minä tässä." Jumalauta, mikä konitohtori.

tiedättekö mikä on kulla
No nyt selvis sekin.

Mulle paras tommonen pikkusen vastaava "tee itte ni tulee just semmonen ku tulee" -kokemus oli, kun pari vuotta sitten nilkka päsähti ja sitä piti käväistä lekurille näyttämässä. "Joo tähän pitäis joku tuki laittaa... onko sulla kotona vaikka ideaalisidettä? Ai on, no hyvä. Kato vaikka juutuubista joku video miten se nilkka tuetaan, sää varmaan osaat sen silleen tehdä paremmin ku minä tässä." Jumalauta, mikä konitohtori.
Kuulostaa varsinaiselle tohtorismiehelle. Sillä alalla voi olla edes vähän harvinaisempaa, mutta rakennusalalla tuo sähellys on ihan normaalia. On ihmisiä jotka tekee mitä osaa ja on ihmisiä jotka tekee mitä haluaa.

Tuli eilen hankittua A-tarvikkeita (kuten Siikkeri sanoisi). Kiekkoiluun tarkoitetut pitäisi ainakin olla laatutavaraa. Myyjä kun lupasi, että varmasti kiekot tippuu näillä. Se on tietysti toinen juttu, että onko ne kiekot maahan tippuessaan vielä ehjiä..

Mää keräsin vaan pullonkorkkeja. Lahden Sininen mint-kuntoisena oli kovaa kamaa. Kun siinä oli se ritarin kypärä.
Tsek. Korkkeja puistosta myös kerätty.
Minä keräsin pienenä kiviä. Niitä oli pöytälaatikoissa parin kilon edestä.
Reppu kuulemma painoi aina aika miehekkäästi, kun keräsin kiviä sinne. Joskus myös jopa kuljetin niitä mukanani.

Myös jäätelötikkuja tuli kerättyä maasta puistosta. Käpyjä, sekä muita "aarteita". Löytyy varmaan vieläkin aarteet mummolasta "hesetalosta". Eli hesestä kun sai aiemmin lasten aterian sellaiseen siistiin pahviseen lootaan, joka kuvaili jotain taloa. Se piukassa aarteita.

Back
Ylös Bottom