Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Höhö.

Saa nähdä vastaako jopottimen myyjä torista. Veljeltä oletettavasti pöllitty jopondeerus siellä myynnissä. Huomenna vois käydä vähän jututtaa, jos herralle sopii + pyytää hajoitetun lukon hinta päälle. Jos ei rahaa tule vaivasta ja lukosta, niin poliisielle soittoa.

Vai millaiset on @Seagram :n mietteet? Vois nyt olettaa, että herralta ei käteistä luultavasti löydy, joten poliisille soitoksi menee. Mutta jos ne paikalle saa, mitä siitä hyötyy?

Kela :kakka: Eikö muka valmistumisen jälkeen saa samana vuonna tienata niin paljon kun haluaa? Ärsyttää, varsinkin kun tuostakin on jo aikaa. Yövuoron jälkeen ei kannata avata Kelan kirjettä.

Kuulostaapa erikoiselle, jos kela perii rahoja takaisin. Ei kai nyt sentäs? Verottajan näkökulman nyt ymmärrän, eli veroprosentin noston. Mutta että Kela.

Kuulostaapa erikoiselle, jos kela perii rahoja takaisin. Ei kai nyt sentäs? Verottajan näkökulman nyt ymmärrän, eli veroprosentin noston. Mutta että Kela.

No sitä ihmettelen. Tai kun pyysin jo tohon uudelleenkäsittelyä kun valmistuin aikoinaan alkuvuonna ja ne pyytää takaisin siksi kun oon tienannut loppuvuodesta tai koko vuoden oon tienannut silloinkin mut en noina kuukausina kun nostin tukea. Eilen oli tullut kirje et pitää silti maksaa.

Hirveästi molokottavat ruotsia täällä.
Mutta savoa vielä sopivasti väännän! Joku mies tokas minun ensimmäisen lauseen jälkeen "Sinä taidatki olla savosta" :) Joten nouhätä.

Kela :kakka: Eikö muka valmistumisen jälkeen saa samana vuonna tienata niin paljon kun haluaa? Ärsyttää, varsinkin kun tuostakin on jo aikaa. Yövuoron jälkeen ei kannata avata Kelan kirjettä.

Ei saa. Avovaimokin valmistui jopa ajoissa koulustaan keväällä. Loppu vuosi töissä ja takaisin maksettavaa 2500e. Kuulema koko vuoden tulo jyvitetään per tukikuukausi ja sillä perusteella pyydetään takaisin fyrkat. Kela ei ymmärrä, että maaliskuussa ei voi ostaa ruokaa vielä tulevan marraskuun palkalla.

On toi Kelan kaa säätäminen vaan järjetöntä. Saat 2 kuukaudelta Kelasta 250€/kk ja sitten ei sais loppuvuonna tienata enempää kun joku 2000€/kk. Älytöntä. Miksei totakin suoraan vaan kutsuta opintolainaksi kun sen joutuu maksaa takaisin kuitenkin. Ärsytys.

Toivottavasti puhut metreistä. Mikään ei ole niin tylsää kuin juokseminen liian hiljaa.

Voi kai sen kymppikiksan juosta nopeastikin? Hidas on vaikeeta mutta pakko niitäkin. Onneksi olen jo valmiiksi hidas.

Tää mielikuva nousi päähän.

tumblr_mki3qrzixi1s7g8oto1_500.gif

Kuvittele tohon musta tukka ja miesten kalsareita muistuttavat shortsit niin ollaan aika lähellä totuutta.

Back
Ylös Bottom