Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juotavaa viiniä. Samanlaista mitä oli päiväkodissa.
Perustelut, kiitos!Selittää jotain.
Noni!! Sitte on pare olla vaa hissuksee!Ei tipu, ei lirise, ei ole. :(
Noni!! Sitte on pare olla vaa hissuksee!
Ei siinä periaatteessa olekaan, mut kyl siinä periaateessa on :D Jos pannaan perinteistä ipaa, käytetään todennäköisesti melko yksinkertaisia vaaleita maltaita. Mutta jos maltaissa on muutaman prosentin verran mustaa ns. värimallasta seassa, muttuu oluen väri mustaksi ja saa uudenlaisen makuprofiilin koko mallasprofiilin pysyessä kuitenkin hyvin tyypillisenä IPA oluena. Sen takia Black IPA -termi on mun mielestä ihan relevantti kuvailemaan minkälaista tyylilajia olut edustaa.Kaikkein naurettavimpana ehkä Black IPA, jossa nyt ei ole terminä yhtään mitään järkeä ja IPA on lisätty nimeen vain, koska se on hottia shittiä.
Lihavaa.Minäen.
Njoo ymmärrän kyllä tämänkin pointim mutta eikös ABA (American Black Ale) tai vaan BA oo ihan validi tyyli näille ? Noilla kun ei oo enään mitään tekemistä Intian kanssa, eivätkä ne oo myöskään vaaleita. Tämä nyt tosin menee semantiikan puolelle, pääpointti oli se, että IPA-hype ärsyttää minua, muttei kaikkia muita ja tämän kanssa on vaan elettävä vaikka hirveältä se tuntuukin pienestä oluen ystävästä suuressa maailmassa.Ei siinä periaatteessa olekaan, mut kyl siinä periaateessa on :D Jos pannaan perinteistä ipaa, käytetään todennäköisesti melko yksinkertaisia vaaleita maltaita. Mutta jos maltaissa on muutaman prosentin verran mustaa ns. värimallasta seassa, muttuu oluen väri mustaksi ja saa uudenlaisen makuprofiilin koko mallasprofiilin pysyessä kuitenkin hyvin tyypillisenä IPA oluena. Sen takia Black IPA -termi on mun mielestä ihan relevantti kuvailemaan minkälaista tyylilajia olut edustaa.
E: niin ja tietty kun humalat ovat kohtuullisen samanlaisia ipa ja bipa oluissa.
Joku selkeyttävä Indian Black Ale vois kuulostaa ehkä tuotemerkkinä kuitenkin ihan hauskalta.