Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maksa-arvot nousuun!Pelkän leusiinin nappailu aiheuttaa BCAA-epätasapainon eli siis isoleusiini- ja valiinitasot tippuvat. Optimaalinen suhde on n. 2:1:1 leusiini, isoleusiini ja valiini (esim. BCAA 1000 ja EAA+) eli sama kuin ihmisen luustolihaksissa yleensäkin.
Edit: Näemmä näytti nuo suhteet tähtinä eli siis piti kirjoittaa 2 : 1 : 1
Nostan vanhaa topiccia.
Onko tästä olemassa tuoretta tietoa? Jos vetelee leusiinia bcaan sijaan niin vaikuttaako se negatiivisesti kehossa. Koska nythän esim supermassin intrassa on melko iso määrä leusiinia per annos ja fitnesstukku myy bcaa 12:1:1 tuotetta. Itsekin meinaan rikastuttaa bcaa juomia ja palkkaria leusiinilla. Onko järkevää?
Lähinnä toi suhde on siksi "optimaalinen", että myös esim. valiinilla ja isoleusiinilla on omat tehtävänsä. Ei siksi että jokin herkkä proteiinitasapaino kehossa järkkyisi ja johtaisi fataaliin infarktiin kesken penkkisarjan. Tämä varsinkin kun 3-4g leusiinia riittää kerta-annoksena.
Olen ymmärtänyt, että tuo 2:1:1 suhde tulee siitä että kehossa lihaksen aminohappokoostumus on tuo sama ja näin ollen olisi parhaiten käytettävissä kropalle?
Jos 3-4 grammaa on riittävä annos niin ihmettelen miksi supermassin intrazonessa on 11g leusiinia per annos ja paljon myynnissä aminoja suhteella 12:1:1? Montako kerta annosta sitten tulisi päivässä ottaa ja mistä löytäisi eri ruoka-aineiden leusiini sisällöt, jotta tietää paljonko tulee...
Ite otin leusiinin nyt erikseen käyttöön ja rikastan sillä palkkaria ja intraa jotta saan isomman määrän sitä. Tuo on melko mauton ja halpa jauhe käyttää!
No jos tuota intrazonea meinaat käyttää niin TUSKIN kannattaa ottaa ihan sitä 40g annoskoolla :D Saahan noihin purkkeihin lyötyä vaikka mitä määriä tavaraa ja laittaa annoskoot kylkeen. Sitten porukka sokeana käyttää menemään. Ja raha liikkuu..
Normi bcaa imeytyy sen verran nopeasti, että ei oo järkeä ostaa monta kertaa kalliimmalla bcaa peptidejä.
Mihin tarkoitukseen sitten olit ostamassa lisäravinnetta jos et itsekään oikein tiedä..? Aivan hyvä ostos. BCAA'sta ja aminohapoista löytyy tietoa yllin kyllin tältäkin foorumilta, suosittelen lukemaan. Käyttö ennen/aikana/jälkeen treenin. Riippuu sun muista lisäravinteista ja taustasta yms. Pääsääntöisesti treenin aikana hörpitään.
Jos sillä aiot treeniä piristää niin onnea vaan...Joo, no, tuo purnukka on tosiaan lojunut tuos kaapissa muutaman viikkoa, kun en jaksanut muistaa, et mites tää homma nyt meni.
Mut joo, pitää kokeilla reenin aikana ottaa, jos se suoritus siitä vähän piristyis.
Kiitos.
Jos päivittäinen proteiinin saanti on tarpeeksi suurta, (sekä ennen treeniä saatava proteiinin määrä ja laatu on kohdallaan -> eli aminohappoja veressä) niin en usko ylimääräisestä bcaa:sta olevan kovin kummoista lisähyötyä. Jos taas välipala on aiemmin sisältänyt esim pelkän omenan ja nyt bcaa+omena, niin jotain pientä hyötyä saattaa ollakin. Mutta onko bcaa:sta saatava hyöty suurempaa, kuin täyden aminohappoprofiilin omaavan proteiinin lähteestä saatava hyöty? En usko, mikäli välipalan ja treenin välillä on edes 45min väliä. Laitan mukaan kumminkin vielä linkin Layne Nortonin videoon, jossa hän kertoo Bcaa:n auttamaan palautumaan hieman nopeammin. Itse en ole kyseistä hyötyä huomannut.Just wondering.. Voiko BCAA:ta olla oikeasti hyötyä vai onko se vain plaseboa? Kokemuksia?
Ostin ko. jauhetta reilu viikko sitten ja oon ottanut sitä ennen treeniä välipalan yhteydessä ja joka kerta sen jälkeen treeni kulkenut superhyvin. Ehkä se pitäisi testata jättämällä se vaikka viikoksi pois. Syön kyllä muutenki laadukasta protskua (liha, kala, riisiproteiini ym), että sen puolesta vaikuttaisi plasebolta.
no näin mäki ajattelisin ja se sotii sitä vastaan et et tuntuu et siitä olis suuriki hyöty treenissä. Välillä oon kyllä juonut bcaa:n matkalla salille, eli just enne treeniä. Osiko sitä sit parempi hyöty, empä tiedä. Mutta kuten sanoit, jos se tun-tuu auttavan, niin tuskin siitä haittaakaa on. Ainaki se on hyvää.Mutta onko bcaa:sta saatava hyöty suurempaa, kuin täyden aminohappoprofiilin omaavan proteiinin lähteestä saatava hyöty? En usko, mikäli välipalan ja treenin välillä on edes 45min väliä
Kyllä, oon sen sinne laskenutkin joten oon ottanut muualta vähän protskua pois. Ja tässä taas.. onko tässäkään järkeä, koska syömäni proteiini on laadukasta (kana, kananmuna, joskus nauta, riisiproteiini) ja se sotii mun ajatusmaailmaa vastaan, jossa otan ravinteet mielummin puhtaasta ruuasta kuin lisäravinnepurkista.Siis BCAA on proteiinia ja se kuuluu laskea makroihin,
Siis ne on lisäravinteita, ei niillä korvata ruokaa. Ne on täsmäravinteita, koska et sä kanaa ota ennen treeniä tai sen aikana.ossa otan ravinteet mielummin puhtaasta ruuasta kuin lisäravinnepurkista.