Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mikä ois fiksuin kotiteatteri hankinta jos bubjetti on 300-500e ja mahdollisimman yksinkertainen? Lisätään vielä että asun luhtitalossa nii ei voi paukuttaa hirveesti mut että esim. elokuvien yms. katselusta saisi enemmän äänellisesti irti? Voiko se olla joku soundbar tms.

Hifinördet jeesatkaas :nolo:

Mikä ois fiksuin kotiteatteri hankinta jos bubjetti on 300-500e ja mahdollisimman yksinkertainen? Lisätään vielä että asun luhtitalossa nii ei voi paukuttaa hirveesti mut että esim. elokuvien yms. katselusta saisi enemmän äänellisesti irti? Voiko se olla joku soundbar tms.

Hifinördet jeesatkaas :nolo:
Tuossa hintaluokassa kannattaa ostaa kuulokkeet, ainakin jos yksin kuuntelet ääniä. Sennheiser hd600:ssa on hyvä hinta/laatu -suhde.

Pitäisi mennä tänä aamuna labratesteihin, ajattelin mennä 9:30. Viimeksi olen syönyt 21:30. Paastota pitäisi 12 h testiin. Noh, ennen nukkumaanmenoa otin sitten oman normi unisettini aminoita: arginiinia (alcar), glysiiniä ja lysiiniä, vähän myös astralagus-yrttiä ja magnesiumia. Jokaista ehkä muutaman sadan mg verran. Sitten tuli mielen että helvetti eihän tässä näitäkään olisi pitänyt vetää enää. Onko paasto pilalla verensokerin mittausta varten?

Viimeksi muokattu:
Pitäisi mennä tänä aamuna labratesteihin, ajattelin mennä 9:30. Viimeksi olen syönyt 21:30. Paastota pitäisi 12 h testiin. Noh, ennen nukkumaanmenoa otin sitten oman normi unisettini aminoita: arginiinia (alcar), glysiiniä ja lysiiniä, vähän myös astralagus-yrttiä ja magnesiumia. Jokaista ehkä muutaman sadan mg verran. Sitten tuli mielen että helvetti eihän tässä näitäkään olisi pitänyt vetää enää. Onko paasto pilalla verensokerin mittausta varten?

Oma arvaukseni on, että noin pieni määrä ennen nukkumaanmenoa tuskin haittaa, mutta kerro labrahoitajalle, mitä olet syönyt ja milloin, kun tämä kysyy, oletko paastonnut. Joko toteaa että ok (ja mahdollisesti kirjaa ylös) tai sitten ohjaa tulemaan uudestaan joku toinen päivä.

Ei ole.

Mä olen sen verran huono noissa teroitushommissa että tykkään käyttää sellaista missä on muovikuoressa pari kiveä jonka välissä terä liukuu. Tosi vaikea sanoa mikä on näppärin kun markkinoilla on niin paljon erillaista puikkoa ja kiveä. Noi puikot ovat kokkien suosiossa eli ei voi olla huono, katanat taas hiotaan vesikivellä.
https://www.lamnia.com/fi/sc/40/puukot-veitset-ja-kaantoveitset/teroitusvalineet
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=teroittimet

Mä soittaisin noihin niin saa ammattilaisen vinkin.

Viimeksi muokattu:
Pilalle meni testi kuitenkin, koska ei olisi saanut juoda vetta (max puoli lasia, join melko vapaasti), ja sitä en muista lääkärin mulle lähetteen yhteydessä kertoneen.

Pilalle meni testi kuitenkin, koska ei olisi saanut juoda vetta (max puoli lasia, join melko vapaasti), ja sitä en muista lääkärin mulle lähetteen yhteydessä kertoneen.

Nyt ainakin sinä opit jotain ja varmasti aika moni muukin lukija otti opikseen, ettei tämä nyt ihan mäkeen mennyt... hyvä että kyselit ja vielä parempi että kerroit miten kävi.

Tarvitsisi löytää kääntöveitselle joku näppärä teroitin.

...Noi puikot ovat kokkien suosiossa eli ei voi olla huono...
Puikoilla ei juurikaan teroiteta. Niillä saa ennen käyttöä / käytön lomassa suoristettua terän "mikrokoon" virheitä, eli snadisti sivulle taittunutta särmää. Ja siksi kokit niitä käyttääkin, kun ei ole tarvetta, eikä järkeä, aina tehdä varsinaista teroitusta.

Varsinaisessa teroituksessa saa parasta jälkeä vesikivillä, vaikka karkeudella grit 1000.
Vaatii ehkä hieman reeniä että veitsen teroituskulma pysyy vakaana.

Tässä ihan hyvä kombo-kivi, toisella puolella hienompi grit 6000, jolla voi hoonata terää vielä kiiltävämmäksi (melko tarpeeton terävyyden kannalta):
http://www.fine-tools.com/king-kombistein.html

Jos terässä on isompia vekkejä, joku karkea grit 120...240 kivi syö nopsaan.

Tietty joku Fiskarsin rullauslaite niille jotka ei halua särpätä vesikivien kanssa.

Tänään oli matsi koovee - tappara, joka päättyi varsinaisella peliajalla 1 - 1, ja jatkoajalla tappara voitti 1 - 2, jos pitkäveto-lapussani on kohde merkattu 2, menikö se sitten oikein vai ei? Vai olisko pitäny olla x?

Tänään oli matsi koovee - tappara, joka päättyi varsinaisella peliajalla 1 - 1, ja jatkoajalla tappara voitti 1 - 2, jos pitkäveto-lapussani on kohde merkattu 2, menikö se sitten oikein vai ei? Vai olisko pitäny olla x?
KooKoo?:D Ois pitänyt olla X, jos vasta jatkoajalla ratkes.

Mitä vittua naiselle pitäis ostaa joululahjaks??

Tässä vuosien varrella oppinut seuraavaa omista lapsista: toiselle kelpaa vaikka käytetty pikkuauto ja hän on onnellinen siitä, toinen taas ei ole tyytyväinen, vaikka saisi kuun taivaalta. Valitettavasti sama pätee naisiin eli lahjasta riippumatta olet tuomittu onnistumaan tai epäonnistumaan jo etukäteen. Mieti nyt siis tarkkaan, kumpaan kategoriaan lahjan saaja kuuluu ja jos hän on tälläinen, jolle ei kelpaa mikään, niin kannattaako siihen lahjaan oikeasti edes panostaa, koska on oikeasti aivan sama mitä löydät, niin se ei kelpaa kuitenkaan? Toinen tapaus onkin sitten vain omasta kukkarosta kiinni.

iPadin laturin johdosta on jotenkin nirhautunut rikki valkoinen päällys niin, että sisus näkyy. Voiko sitä teipata umpeen? Saako siitä sähköiskun? Pitäisikö ostaa uusi?

iPadin laturin johdosta on jotenkin nirhautunut rikki valkoinen päällys niin, että sisus näkyy. Voiko sitä teipata umpeen? Saako siitä sähköiskun? Pitäisikö ostaa uusi?

Jos johdon metalli näkyy, sähköisku on täysin mahdollinen. Turvallisinta on ostaa uusi, varsinkin jos nirhauma on verkkojännitteen puolella. Teippaaminen ei ole sallittua, vaikka moni niin tekeekin. Riippuen vahingon sijainnista korjaaminen voi olla mahdollista (ks esim. http://www.tukes.fi/kodinsahkoturvallisuus/3_6.html ja http://www.tukes.fi/kodinsahkoturvallisuus/3_7.html).

Mulla on noita teipattuna. Oikeanlaista teippiä niin ei saa sähköiskua. Kokeilemalla selviää, eikä se uusi johtakaan ihan kauheasti maksa. Eihän sitä tiedä miten se on nirhautunut ja kestääkö teippivirityksellä kovinkaan pitkään.

"Teippaaminen on kielletty", tuollainen kyltti pitäisi melkein saada jokaiseen kotiin. Ei jumalauta sentään. Siinäpä taas syy olla korjaamatta.

Kai se iPadin laturi on samanlainen kuin muidenkin tablettien että itse muuntaja tulee pistorasiaan kiinni että eipä tuosta nyt kovin ihmeellisiä sähköiskuja ole saatavilla.

Teippaamiseen kannattaa käyttää sähkömiehenteippiä.

Back
Ylös Bottom