Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

1,5h unet, jospa sitä jaksais vähä pikkujouluillakin tänään. Kohta iskee vaatekriisi :D
Millainen on vaatekriisi Kajsnan tapaan? Huomannut että noissa on eroja NAISihmisillä.

Oma kriisi vaatteiden suhteen on se, että niitä on reissussa aina liikaa mukana. Vkl jos menossa, niin vaatteet riittää kuukaudeks ja kassi painaa tonnin. Kotona, ei kriisiä.

Millainen on vaatekriisi Kajsnan tapaan? Huomannut että noissa on eroja NAISihmisillä.

Oma kriisi vaatteiden suhteen on se, että niitä on reissussa aina liikaa mukana. Vkl jos menossa, niin vaatteet riittää kuukaudeks ja kassi painaa tonnin. Kotona, ei kriisiä.
Se on semmonen, että mul on vaihtoehtoina kaks hametta ja kaks yläosaa (koska oltava mustat). Hameissa tiiukka minari tai kellohame tjsp. Todnäk laitan minarin, koska mummon mukaan mun pitää esitellä persettä, koska se on sentää hyvä ja korvaa tissien puutteen. Sit mul on kaks mustaa käyttökelposta yläosaa, joista pitää valita. Ja jos noista ei oikee mikää näytä järkevältä, nii sit on kriisi. Todennäköisesti aattelen vaan, että yks ja sama ja lähen joissaki rytkyissä liikenteeseen :D

Se on semmonen, että mul on vaihtoehtoina kaks hametta ja kaks yläosaa (koska oltava mustat). Hameissa tiiukka minari tai kellohame tjsp. Todnäk laitan minarin, koska mummon mukaan mun pitää esitellä persettä, koska se on sentää hyvä ja korvaa tissien puutteen. Sit mul on kaks mustaa käyttökelposta yläosaa, joista pitää valita. Ja jos noista ei oikee mikää näytä järkevältä, nii sit on kriisi. Todennäköisesti aattelen vaan, että yks ja sama ja lähen joissaki rytkyissä liikenteeseen :D
Mummosi puhuu asiaa sen suhteen, että hyvää perää kelpaa esitellä. Olemme siis samalla linjalla. Yläosaksi älä valitse mitään rytkyä, vaan valitse toinen niistä kahdesta. Ei voi mennä pieleen :D

Ja johan oli taas reissu. Monasti tilaan kaiken internetsistä, mutta ajattelin että nyt kun idea kumpusi ja tarve on suuri, niin ajan verkkokauppaan ja ostan 4 x 3 Tb kovalevyt ja näille neljäkelkkaisen NAS:n. Tutkin asiaa internetsistä googlella vartin ja lähin ajaan pelipaikoille.

Otin vuoronumeron, tsekkasin numeron ja kiskasin sen yhden tyhjän tiskin roskakoriin. Odottelin omaa numeroa ja kun kello soi, kävelin tiskille. Tässäpä myyjä heti alkoi tivaamaan että missä on pojan numerolappu, sanoin että heitin sen jo pois. Vastaus oli että näytä se. Kävelin tyhjälle tiskille kertoen, että tänne minä sen roskiin viskasin, hieman siinä pengoin ja samaan aikaan kuului, että "okei, ei tarvitse".

Tässä vaiheessa myyjä oli tehnyt jo lähtemättömän vaikutuksen tähän internetsistä tilailevaan kuluttajaan joka nyt oli tehnyt poikkeuksen ja oli valmis maksaa jopa palvelusta. No koitin vähän myyjältä kysellä niitä ja näitä, mutta ei sieltä tullut yhtään mitään järkevää kommenttia omien hankintojen suhteen. Tuntuikin, että jouduin esittään tietyn kysymyksen, johon sitten sain ehkä hiljaisuutta, ehkä jonkin sortin vastauksen. Jahkailin tiskillä aikani, että mitä minä nyt otan kun ei oikein ole varmuutta. Laitoin yhden vehkeen tilaukseen, mutta sinne se jää. Jatkossa jatkan hyväksi todettua linjaa, eli opiskele aiheesta itse tunti googlen kautta ja osta netistä. Säästät ja tiedät enemmän.

Tuhlaan tämän hankinnan suhteen kiloeuroni siis muualle ja näin teen jatkossakin. Mikä tuolla verkkokauppa.com:ssa oikein mättää. Oikein ihisti, kun ei ikinä saa myyjää joka tietäisi tuotteista joita on myymässä.

No sellaset jalassa jatkossa salille!

Pian nautaa suuhun ja sitten kavereille saunoon. Juon vaikka pari lasia punkkua pitkästä aikaa. Ei parane flunssa takia kerran vielä urheilla, joten huomisen sali on skipattava.

mikäs sitten eteen kun saunassakin on jo käyty

ulkoilemaankaan ei viitsi lähteä ku piskottelee

xpEwmBi.gif

tupsis gymeilee

Viimeksi muokattu:
@Kuparikatto

Suosituksia/kokemuksia seuraavista:

Remington 870
Winchester SXP
Mossberg 500

Tarkoitus hankkia ns jokapaikan luuta, joka ei säikähdä kolhuja ja jolla voi tarvittaessa vaikka meloa kanoottia.

Minulla on tylsää, taas kerran voi todeta että en viihdy kotona

olen könnännyt täälä jo pian kolme tuntia, alkaa olla mitta:täynnä

lähtisikö siltikin ulkoilemaan vaikka keli kostea: onkin

@Kuparikatto

Suosituksia/kokemuksia seuraavista:

Remington 870
Winchester SXP
Mossberg 500

Tarkoitus hankkia ns jokapaikan luuta, joka ei säikähdä kolhuja ja jolla voi tarvittaessa vaikka meloa kanoottia.

No mulla on kaapissa 870 Express 21" piipulla. Vaati patruunapesän hionnan (kierretankoa, muttereita, prikkoja, VFG-tulppia hiontatahnalla ja akkuporakone), muuten ihan ok työkalu, maailma on täynnä siihen sopivaa hilua ja kilkettä.
Tuo SXP on mielenkiintoinen konsepti, harmi vaan kun ne on käsittääkseni tehty Ege Silah'in tehtailla Turkissa ja turkkilaisella laadunvalvonnalla. Huomattavasti Remaria nopeampi ja sujuvampi latausliike (pyörähtävä ja erittäin kestävä lukko) ja varmistinkin on paremmassa paikassa :)
Mossbergistä ei ole pahemmin kokemuksia, se vähä mitä olen kavereiden vanhoja Mossen raatoja käpäillyt niin karuja vehkeitä olivat...

Jos jostain löytyis vielä käytetty ja hyvin pidetty Winchester 1300 Black Shadow (SXP:n edeltäjiä), niin se voisi olla :rock:

Back
Ylös Bottom