Olishan toi Wlogeihin snadi overkill, mutta niinhän mulla yleensä aina kaikki.
- Sisäänrakennettu tallennin 2.5" SSD-levyille
- Yhteensopiva MFT-objektiivit, joissa mekaaninen aukonsäätö ja tarkennus
- Kennon koko: 15.81 mm x 8.88 mm (n. 2.3x kinovastaavuus vaakasuunnassa)
- Kennon resoluutio 2592 x 2192
- RAW-tallennus 2432 x 1366
- ProRes ja DNxHD -tallennus 1920 x 1080
- LANC -kauko-ohjaus
- 3 Gb/s SDI -ulostulo
- Thunderbolt -liitäntä
- 5" kapasitiivinen kosketusnäyttö 800 x 480 tarkkuudella
- Kehittynyt metadatan hallinta
- Sisäänrakennettu Li-Pol akku, valmius ulkoiselle akulle
- Akun kesto noin 90 min
- Koko ilman optiikkaa ja varjostinta 166.2 x 113.51 x 126.49 mm
- Paino 1.7 kg.
katso liitettä 130641
Nyt oli kyllä pakko liittyä foorumille, että voin kommentoida tuota. Älä ihmeessä osta, miksi?
1) sisäänrakennettu akku on paska, jos päälle 90min kuvausta niin akku on tyhjä
2) ruutu on _saatanan_ heijastava
3) freimien droppaus sillon tällöin
4) tarkennus paska.
5) esim kirkkaita kohteita kuvatessa näkyy musta piste.
6) vain 30fps maksimissaan
7) Tarvitko oikeasti raw videokuvausta? Räjähtää tiedostokoot ihan käsiin. Oikeasti. BMCC 2.5K RAW = 5MB/1 ruutu/1fps. 7.5GB/min 25p kuvauksessa.
BMCC ProRes = 1.6GB/min 25p kuvauksessa. ELi yhden Wlog jakson kooksi tulisi 300-400gb jos rawina kuvaa. :D Toki proressinä vähemmän.
Jos oikeasti laadukasta materiaalia haluat suht helposti kuvata niin on:
GH4 + atomos shogun + speedbooster.
Tuolla kombolla saat kuvattua 4k 4:2:2 10bit värimaailmalla Vlog profiililla (äärettömän väritön, jolloin värienkorjauksessa on helppo käytännössä 13 stopin dynaamisella rangella materiaalia.
Gh4 + tuo kombo vrt bmcc:
1) parempi ergonomia (ostat cagen siihen niin ergonomia on oikeastaan ihan ok)
View: https://www.youtube.com/watch?v=mZqORPLjaEg
2) paaljon parempi akunkesto, yhdellä akulla helposti olen kuvannut 2.5h tavaraa muistikortille
3) Voi nostaa ison korkeammalle
4) hdmi ulostulo vrt sdi ulostulo (ei varmasti mikään sulla toimi sdi- ulostulolla.
5) äänen saa helpommin paremmaksi, koska paremmat säädöt.
6) voit kuvata 1080p 50/60fps tai jopa tarvittaessa 96fps slow mo, jos tarvitset
7) saat tuohon liitettyä käytännössä minkä tahansa objektiivin, koska etc mode ja ei ole peiliä (itse käytän 8-48mm F1.0!! (siis koko matkalta f1.0 ja parfocal) objektiivia tuon setin kanssa)
8) edullisempi, jos et tarvitse pakolla shogunia. Et tarvitse pakolla shogunia, jos oikeesti teet vain youtubeen materiaalia.
Minulla on siis molemmista ollut omakohtaisia kokemuksia, mutta päätös on sun. :D Minä suosittelen ilomielin sulle kyllä tuota gh4:sta.
sen verran goprota kommentoin, että olen ihan ok laatua saanut yhdistelmällä gopro hero 4 black edition ja zoom h1. Zoom h1 mikrofonina ja tallentimena on ihan killer laite. Postissa vaan synccaa äänen.
Ja jos haluat tehdä podcast videoita että kuva on mukana, suosittelen katsomaan atem television studiota + simppeliä äänipöytää tuohon. Tai sitten ihan intensity extreme + äänipöytä + hdmi kamera kiinni siihen.
Btw, sen verran kritiikkiä annan wlogeista, että pliis, katso shutter speed edes suunilleen oikeaksi, ettei nuo videot vilkkuisi. On helvetin ärsyttävää katsoa, kun se vilkkuu noin järkyttävästi.Ja toinen, että vaikka treenaattekin niin onko mahdollista katsoa noin, ettei kamera heiluisi niin paljoa? tulee vaan amatöörimäinen fiilis..
tuosta vinkkiä.
http://www.red.com/learn/red-101/flicker-free-video-tutorial
Ja miksi ei BMPCC?
1)
https://fstoppers.com/gear/year-lat...mproved-blackmagic-pocket-cinema-camera-41789
2) äärimmäisen tarkka muistikorteista
3) super 16mm sensori ja sen tuomat ongelmat..
Tämä selittää kaiken melkein
Minä mieluiten vastaan kyselyihin/kysymyksiin, jos tulee jotain sulta.