Jep, itse tiedän lähipiirissä henkilön joka työskenteli vanhustenhoidossa ja hänen tarinoiden perusteella vahvistui se käsitys että valitsen omankäden kautta poistumiseni kun sen aika tulee ennemmin kuin päädyn vanhustenhoidon asiakkaaksi.No muutaman viime vuoden aikana tuli vierailtua noissa vanhustenhoitolaitoksissa sun muissa saattohoito-osastoissa. En mä sanoisi että se mitenkään kamalan ok olisi. Enemmänkin sellaista kontrollin rajoilla kulkevaa kaaosta jossa potilasta pompotellaan osastolta toiselle (ja tarjotaan erikoissairaanhoidon tarpeessa olevaa liikuntakyvytöntä 3pv aiemmin koomaan pariksi päiväksi vajonnutta potilasta OMAISILLE KOTIIN, kun kuulemma on niin täyttä)
No omaisilta kysymättä dnr-päätös ja keuhkokuumeen kautta armahdus maallisesta vaelluksesta oli tuon jälkeisen viikon ohjelmassa, hoitajat eivät vaivautuneet edes tervehtiä kun kahvihuoneesta kävin kyselemässä että missäs omainen on olen viimeisiä terveisiä jättämässä, silmiin katsomatta tuli "et mene sinne yksityishuoneeseen, me ollaan nyt kahvilla, jos on kuollut Ni tule sanomaan meille"
Ymmärrän kyllä että resurssit on niukat, työ osastolla missä pelkästään kuollaan on syvältä, palkkakaan ei varmaan päätä huimaa, mutta ei toi kauhean hyvää kuvaa suomalaisesta vanhustenhoidosta antanut. Herkempisieluinen oisi voinut järkyttyä.. Kumma juttu että tän luokan veroasteella ei tän parempaa palvelutasoa saa.. Mihinkään ei ole koskaan varaa
Paitsi kymmeniin tuhansiin ipad-turisteihin.
Huvittaa muuten kun nämä suvakit ottavat aina esille kuinka tarvitsemme maahanmuuttajia juurikin vanhusten hoitoon,..nämä kun kertoman mukaan olivat juuri niitä karmaisevimmin vanhuksia kohtelevia. Kertoja oli muuten itsekkin maahanmuuttaja.