Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kestääkö kalliit nahkahanskat useamman vuoden?

Tapana on ollut hävittää hanskat aina parin kuukauden välein ja nyt kun nuo halpahanskat on pysyneet tallessa syksystä asti, ne rupeaa hajoilemaan sekä saumoista, että jo muualtakin.

Eli, jos kuvittelee, että hanskat pysyy tallessa, kannattaako siltikään ostaa niitä kalliita vai edelleen parit vitosen-kympin hanskat per kausi?

Ostin Hoflerit 2008 ja edelleen käytössä. Kerran vai kaksi oon ne käsitellyt valjasrasvalla ja lämmöllä kunnolla. Tulee aivan notkeiksi ja uusiksi siitä. Ei kai nekään mitkään kalliit ollut, varmaankin 30-50 e. Peuran nahkaa muistaakseni. Ei ole mistään ratkennut tai paukkunut. Intissäkin niitä käytin, joka tosin niiden pintaa hieman rasitti.

Kannattaa ostaa. Hyvät nuo ainakin käteen on.

Unohtu eilen coca-cola tölkki pakastimeen ja yöllä se räjähti sinne :D Hyviä vinkkejä otetaan vastaan miten sen "mössön" pystyis hoitaa suhteellisen siististi ja vaivattomasti pois sieltä?

Unohtu eilen coca-cola tölkki pakastimeen ja yöllä se räjähti sinne :D Hyviä vinkkejä otetaan vastaan miten sen "mössön" pystyis hoitaa suhteellisen siististi ja vaivattomasti pois sieltä?

Onko ihan jäässä vai jäähilettä koko juoma? No oli kumpi oli niin ehkä jos on pahasti sotkua niin kerää tölkin jämät ite yrittäisin ekana rapsuttaa pois sieltä pakastimesta, jos ei lähde niin sulattaisin pakastimen. Pakastamisen sulattamisen voi ottaa samalla pakastimen siivouksena :)

Mistä voi johtua toistuvat pahoinvointikohtaukset? En ole raskaana. Ne ovat yleensä hetkellisiä ja kestaa alle tunnin. Vapinaa ja pahaa oloa sekä oksennus lähellä, sitten olo yhtäkkiä helpottaakin.

Mikäs ois hyvä kätevä ohjelma nauhottaa pc:lle äänitettävä haastattelu? Siis missä minä ja toinen höpistään, täytyisi tallentaa.

Mistä voi johtua toistuvat pahoinvointikohtaukset? En ole raskaana. Ne ovat yleensä hetkellisiä ja kestaa alle tunnin. Vapinaa ja pahaa oloa sekä oksennus lähellä, sitten olo yhtäkkiä helpottaakin.

Mulla tuli kun otin joskus sinkkiä tyhjään vatsaan, mutta tuskin siitä? Tai tuskin alhaisista verensokereista voi johtua?

Tämä kysymys kannattaa ehkä esittää lääkärille.

Mikäs ois hyvä kätevä ohjelma nauhottaa pc:lle äänitettävä haastattelu? Siis missä minä ja toinen höpistään, täytyisi tallentaa.
Siis nauhottaa ihan tietokoneella vai kätevä tapa siirtää tietokoneelle? PC:llä nauhottamisesta tulee ekana mieleen Vocaroo. Jos taas tarkotus nauhottaa esim. matkapuhelimen ääninauhurilla niin pitäisi siirtyä ihan usb-johdolla mp3 muodossa.

Mitä *ttu pahaa olen tehnyt edellisessä / tässä elämässä, että henkilökohtainen helvettini senkun lisää rangaistusastetta kokoajan?

Ja mitä *ttua, turkuun tulossa 110 m korkea tornitalo?

Sain kerrostalo asuntoni myytyä ja heräsi eräs kysymys... Myyjähän vastaa itse tehdyistä remonteista huoneistoissa.. Kauanko näissä on omavastuu? 10 vai 5 vuotta? Entä kun uusin itse viime vuonna keittiön ja laatoitin keittiön välitilan. Mikäli tästä irtoaa yksi laatta 4 vuoden kuluttua joudunko maksamaan tämän uudelleen korjauksen? Keittiössä on käytetty valvojaa joka on hyväksyny keittiön ''oikein rakennetuksi''. Ymmärän kyllä jos osakas on tehnyt kylpyhuoneen omissa nimissä ja on tehnyt puuttelisen vedeneristyksen ja tulee vuosien varrella kattava vesivahinko ja joutuu korjausvelvolliseksi... Mutta missä menee raja? Jos yksikin lista irtoaa vuoden kahden päästä joudunko tästä maksamaan korjaukset? :)

Tuli ostettua bluetooth kuulokkeet (bluebud x) ekaa kertaa ja Xperia z3 kanssa tapahtuu lähinnnä musan kuuntelu yms. Niin onko olemassa jotai ohjelmaa puhelimeen mistä näkis paljo noissa kuulokkeissa on akkua jäljellä?

Valmistuin viime kuun lopussa ja pääsin suoraan töihin, eli työsopimus alkoi 1.huhtikuuta. Pitääkö minun nyt ilmoittaa tästä jonnekin? Kelalle, työkkäriin tms.?
Idiootti kysymys varmaan mutta sitä vartenhan täällä ollaan :)

Valmistuin viime kuun lopussa ja pääsin suoraan töihin, eli työsopimus alkoi 1.huhtikuuta. Pitääkö minun nyt ilmoittaa tästä jonnekin? Kelalle, työkkäriin tms.?
Idiootti kysymys varmaan mutta sitä vartenhan täällä ollaan :)

Jos et ollut ilmoittautunut työttömäksi, työkkäriin ei tarvitse ilmoittaa.

En tiedä, pitääkö valmistumisesta ilmoittaa opintotuen vuoksi vai meneekö tieto automaattisesti.

Kannattaa tarkistaa, onko verokortti oikean suuruinen työtuloihin nähden.

Jos riisiä keittää seuraavalle päivälle niin voiko sen syödä kylmänä vai pitääkö se uudelleen lämmittää? Joskus oli puhetta, että riisissä olisi bacillus cereus nimistä bakteeria, joka lisääntyy kun riisi jäähdytetään.

Jos riisiä keittää seuraavalle päivälle niin voiko sen syödä kylmänä vai pitääkö se uudelleen lämmittää? Joskus oli puhetta, että riisissä olisi bacillus cereus nimistä bakteeria, joka lisääntyy kun riisi jäähdytetään.

Jos jäähdytyt nopeasti, niin voit syödä. ( Suosittelevat silti lämmittämään). Meillä menee rapiat 60kg riisiä vuodessa, joten kaikkia versioita on kokeiltu. ( Puoliksi aasialainen perhe ) Eipä ole avovaimonkaan suvussa riisistä ongelmia tullut, vaikka eivät varmaankaan kaikkea riisiä kerralla syö tai jäähdytä.

Ei lisäänny, kun jäähdytetään. Lisääntyy, jos ei jäähdytetä nopeasti ja sen jälkeen keittäminen tai lämmittäminen ei sitä enää poista. Alla vielä se artikkeli.

Tutkija varoittaa: Älä lämmitä keitettyä riisiä!

Back
Ylös Bottom