Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oon innoissani tulevasta kesälomamatkasta. Sain suunnittella sen ihan itse (päättää kohteen, hotellit yms.) ja mies ei tiedä mitään suunnitelmista. (Miehen kanssa siis sovittu tästä ja että suunnittelen matkan ns. yllärinä)
Vasta lentokentällä näkee sitten lipusta mihin lennetään. :D Tosi kivaa! Toivottasti on tyytyväinen mun valintoihin koska kuitenkin osallistuu kustannuksiin puolella, kerron vaan sitten sen summan.. :lol2:

Oon innoissani tulevasta kesälomamatkasta. Sain suunnittella sen ihan itse (päättää kohteen, hotellit yms.) ja mies ei tiedä mitään suunnitelmista. (Miehen kanssa siis sovittu tästä ja että suunnittelen matkan ns. yllärinä)
Vasta lentokentällä näkee sitten lipusta mihin lennetään. :D Tosi kivaa! Toivottasti on tyytyväinen mun valintoihin koska kuitenkin osallistuu kustannuksiin puolella, kerron vaan sitten sen summan.. :lol2:

No jos se ilmaisee tyytymättömyyttään, niin paljasta rintasi. Kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu.

Kohteena tietysti Huippuvuoret tai Grönlanti.

Aika paljon rajaa yllätyskohteista pois se, että pitää olla viisumivapaus. Vai voiko sen hakea toisen puolesta?

(Vai oliko tää nyt päivän teeman mukainen juttu kuitenkin?)

Ei toimisi minun kohdallani. Olen sen verran kontrollifriikki, että olisin syönyt kynnet, sormet, ranteet ja ehkä käsivarretkin ennen reissua. Lisättäköön tähän vielä se, että olen myös sen verran pihi, että en luottaisi toisen löytävän kustannustehokkainta vaihtoehtoa, koska olen tietty itse tällaisessa etsinnässä ja tutkimuksessa ylivertainen olento.

- - - Updated - - -

Mutta siis onnea matkaan.

Kohteena tietysti Huippuvuoret tai Grönlanti.
No ei tällä kertaa.. ;) Alaskan valitsisin heti yllärikohteeksi, jos ois ollut isompi budjetti ja useampi viikko lomaa!

Aika paljon rajaa yllätyskohteista pois se, että pitää olla viisumivapaus. Vai voiko sen hakea toisen puolesta?

(Vai oliko tää nyt päivän teeman mukainen juttu kuitenkin?)

En tiedä viisumista. No meillä itsessään rajaa se jo, että n. viikon matka ja budjetti. :D
Mieheni myöskin haluaa lomalta pääasiassa rentoutumista ja ei ole mitään reppureissaaja-tyyppiä..No se on britti. Ei voi yleistää mutta kertonee jonkun verran. :lol2: :haart:

Varasin lennot Lissaboniin ja sitten suunta rannikkokaupunki Cascaisiin. Sieltä oon hommannu ihanan 5 tähden spahotellin. Loppulomasta pari päivää Lissabonissa toisessa hotellissa.
Otin uima-altaallisen myös sieltä, koska kaupungissa on kuuma.
Matkalla tarkoitus käydä myös Sintran vuoristossa, haluan sinne ehdottomasti. Mulla sellanen fiilis, että mies luulee että mennään Italiaan. :D
Mutta joku toinen kerta, koska siellä itse olisin ehdottomasti halunnu pohjoseen päin missä vuoristoa ja sinne taas vuokrattava auto mitä en nyt jaksa.

Sintra:

Liitteet

• Portugal-Pena-Palace-in-Sintra-Panorama-countryside.webp
    Portugal-Pena-Palace-in-Sintra-Panorama-countryside.webp
    52,8 KB · Katsottu: 181
Ei toimisi minun kohdallani. Olen sen verran kontrollifriikki, että olisin syönyt kynnet, sormet, ranteet ja ehkä käsivarretkin ennen reissua. Lisättäköön tähän vielä se, että olen myös sen verran pihi, että en luottaisi toisen löytävän kustannustehokkainta vaihtoehtoa, koska olen tietty itse tällaisessa etsinnässä ja tutkimuksessa ylivertainen olento.

- - - Updated - - -

Mutta siis onnea matkaan.

Ymmärrän hyvin, ei toimisi munkaan kohdalla. (Ellei puhuta kaukokohteesta ja paratiisisaarista, se ei voi mennä mönkään..)

Itselle matkustelu supertärkeätä ja miehelle ei niin: sille riittää että välillä jossain kävästään, kuhan on laadukas hotelli ja palvelu pelaa. Sille tuo lentohintojen kyttääminen ja hotellien erikseen varaaminen aiheuttaa stressiä, joten keksin toimia tälläisenä täyden palvelun matkatoimistona. :D Muutoin se varaaminen aina venyy ja venyy ja "katotaan sitä sitte".. :lol2: Ja näin ollen on mies sekä sekä nainen tyytyväisiä.

Ymmärrän hyvin, ei toimisi munkaan kohdalla. (Ellei puhuta kaukokohteesta ja paratiisisaarista, se ei voi mennä mönkään..)

Itselle matkustelu supertärkeätä ja miehelle ei niin: sille riittää että välillä jossain kävästään, kuhan on laadukas hotelli ja palvelu pelaa. Sille tuo lentohintojen kyttääminen ja hotellien erikseen varaaminen aiheuttaa stressiä, joten keksin toimia tälläisenä täyden palvelun matkatoimistona. :D Muutoin se varaaminen aina venyy ja venyy ja "katotaan sitä sitte".. :lol2: Ja näin ollen on mies sekä sekä nainen tyytyväisiä.

Juu, itsekin olen vähän vastaavia tehnyt, tosin olen kertonut esim. muutamia vaihtoehtoja mihin mentäisiin ja sitten kyttäillyt niistä kustannustehokkaimman ja ilmoittanut mihin arpa osui.
Tällaisissa asioissa taitaa tosiaan klisee "vastakohdat täydentävät toisiaan" pitää paikkansa, koska itseni kanssa olisi vaikea varailla matkaa, kun molemmat haluaisivat hoitaa homman :)

Toisin sanoen se oli sellainen mielenilmaus nyky-yhteiskunnan tilaa vastaan ja avunhuuto Suomen talouden saattamiseksi jaloilleen ?
Ymmärrän.

Joo, ja toivon että joku valtapuolueista ottaa viestistä kopin ja alkaa ajamaan asioita, jotta päästää toimenpiteisiin (ei vasemmisto).

Paljon mahtuu kyllä asiaa yhteen sanaan.
Tuossa toivomuksessa on vain se ongelma, että eihän Suomessa ole enää kuin vasemmistopuolueita.

Ihmettelin miksi mulla on näin kova nälkä vaikka ei vielä ole edes päivällisaika. Sitten tajusin etten ole syönyt tänään edes aamiaista. Ei sitä nyt aina kaikkea voi muistaa.

No se on kyllä totta. Miettisen Karri vaan laulamaan radioon nonstoppina mieltäylentäviä lauluja.

Joka toinen biisi Keekkiä ja joka toinen Kalponaamaa. Eikös siinä olisi kontrastia kerrakseen ?
Itse tosin laittaisin radion kiinni, mutta enhän minä muutenkaan tule äänestämään.

Back
Ylös Bottom