Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos asunnon vuokrasopimuksessa lukee että ensimmäinen irtisanomispäivä on 1.6.2015, niin mihin asti vuokraa pitää maksaa? Pitääkö heinäkuun ajalta vielä maksaa vuokra, kun sopimuksessa lukee että irtisanomisajan alkamispäivä lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanomisilmoitus on vastaanotettu.

Riippuu siitä milloin irtisanomisilmoitus on lähetetty.

Miten saan helpoiten ruuvin irti, jonka kannasta ei enää saa selvää onko se kuusiokulma vai torchi?

Mulla kävi noin MacBook Airin kanssa, piti saada näppis vaihdettua mutta pari ristipäätä oli käyttökelvottomia. Vedin dremelillä niihin syvät urat jotta sain väännettyä auki talttapäällä.

Oli muuten hermoja rassaavat hommaa, pikku lipsahdus ja tonni sanoo hei hei

Olen väsännyt tekstitiedoston Libreoffice writerilla.
Mulla ei ole itsellä tulostinta, eli joudun marssimaan huomenna kirjastoon että saan sen tulostettua jossain. Kun tää tekemäni juttu näyttää nyt tässä hyvältä, ni mihin noista tiedostomuodoista mun pitää se tallentaa että se näyttää tasantarkkaan samalta kun avaan sen (tikulta, sähköpostista?) siellä kirjastossa? Oon kokeillu jo tallentaa sen esim HTML tiedostoksi ja avata sen sähköpostin kautta, niin se heittää nuo tekstit ihan miten sattuu.

e: Vein pdf- tiedostoksi, onnistui :)

Mulla kävi noin MacBook Airin kanssa, piti saada näppis vaihdettua mutta pari ristipäätä oli käyttökelvottomia. Vedin dremelillä niihin syvät urat jotta sain väännettyä auki talttapäällä.

Oli muuten hermoja rassaavat hommaa, pikku lipsahdus ja tonni sanoo hei hei

:D Voin vaan kuvitella. Itse olen näiden pienenpienien ruuvien yms. mitkä eivät tod.näk tarvitse paljon voimaa, kanssa käyttänyt esim. kemiallista metallia. Eli liimaa pienen irtokärjen / 6-kulma-avaimen pätkän tms. liittimen mukaan ruuvin päähän, ja sitä sitten kääntää pihdeillä. Joskus se jopa pysyy :)

Toki arvostan dremelöintiä enemmän, ei vaan ole tullut itelle mieleen!

Heti kun se on mahdollista ja ettei joudu maksamaan sopimussakkoa.

Irtisanomisaika lienee vähintään kuukausi? Teet nyt heti irtisanomisilmoituksen jossa irtisanot sopimuksen päättymään 1.6.2015. Ei ole pakko käyttää lyhintä sallittua irtisanomisaikaa. Tällöin toukokuun vuokra on viimeinen maksettava.

Jos asunnon vuokrasopimuksessa lukee että ensimmäinen irtisanomispäivä on 1.6.2015, niin mihin asti vuokraa pitää maksaa? Pitääkö heinäkuun ajalta vielä maksaa vuokra, kun sopimuksessa lukee että irtisanomisajan alkamispäivä lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanomisilmoitus on vastaanotettu.

Onks tässä kyseessä määräaikainen sopimus, jos siihen soppariin on päivämäärä merkattu. Normaalisti homma menis niin et jos kyseisenä päivänä haluut pois muuttaa ni irti sanot huhtikuussa mihin aikaan vaan niin irtisanomisaika astuu voimaan huhtikuun viimeinen päivä. Sopimus sitten päättyy toukokuun viimeinen päivä johon vuokran maksu päättyy, näin ollen 1.6. on vielä muuttopäivä jolloin saa suorittaa muuton ja siivouksen.

Erinäisten vuoranantajatahojen kanssa on kyllä saanut sovittua muitakin järjestelyjä.

Onks tässä kyseessä määräaikainen sopimus, jos siihen soppariin on päivämäärä merkattu. Normaalisti homma menis niin et jos kyseisenä päivänä haluut pois muuttaa ni irti sanot huhtikuussa mihin aikaan vaan niin irtisanomisaika astuu voimaan huhtikuun viimeinen päivä. Sopimus sitten päättyy toukokuun viimeinen päivä johon vuokran maksu päättyy, näin ollen 1.6. on vielä muuttopäivä jolloin saa suorittaa muuton ja siivouksen.

Erinäisten vuoranantajatahojen kanssa on kyllä saanut sovittua muitakin järjestelyjä.

Kiitos duaali ja K4PO vastauksista. Kyllä, eli määräaikainen sopimus kyseessä ja sopimuksessa lukee että 1.6.2015 on ensimmäinen irtisanomispäivä. Ihmetystä itselleni aiheutti juurikin tuo, milloin voin irtisanomisilmoituksen tehdä.

Kiitos duaali ja K4PO vastauksista. Kyllä, eli määräaikainen sopimus kyseessä ja sopimuksessa lukee että 1.6.2015 on ensimmäinen irtisanomispäivä. Ihmetystä itselleni aiheutti juurikin tuo, milloin voin irtisanomisilmoituksen tehdä.

Ota huomioon, että me täällä emme ole lukeneet sitä sun soppariasi. Voi olla, että tulkitsin selitystäsi väärin. Yksinkertaisinta on kun kysyt vuokranantajaltasi.

Miten öljyn hinta muodostuu? Sehän ei varmaan ihan perus kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan suoraan tule. Tai kertokaa vaikka, että miksi öljyn hinta on nyt puolet siitä, mitä se oli vuosi sitten.

Edit. Ja siis tarkoitan tuota raakaöljyn pörssin barrelihintaa.

Onks tässä kyseessä määräaikainen sopimus, jos siihen soppariin on päivämäärä merkattu. Normaalisti homma menis niin et jos kyseisenä päivänä haluut pois muuttaa ni irti sanot huhtikuussa mihin aikaan vaan niin irtisanomisaika astuu voimaan huhtikuun viimeinen päivä. Sopimus sitten päättyy toukokuun viimeinen päivä johon vuokran maksu päättyy, näin ollen 1.6. on vielä muuttopäivä jolloin saa suorittaa muuton ja siivouksen..

Onko puhuja varma tuosta viimeisestä lauseesta? Minä olen aina käsittänyt sen niin, että huhtikussa sanot irti, niin aikaa on asua vielä toukokuu. Mutta toukokuun viimeinen päivä on lähdettävä siitä kämpästä, koska ethän sä kesäkuulta ole vuokraa enää maksanut, niin ei sitä enää kesäkuun eka päivä siivota ja kanneta kamoja pois :) Mielestäni se on jo silloin uuden asukin kämppä.

Onko puhuja varma tuosta viimeisestä lauseesta? Minä olen aina käsittänyt sen niin, että huhtikussa sanot irti, niin aikaa on asua vielä toukokuu. Mutta toukokuun viimeinen päivä on lähdettävä siitä kämpästä, koska ethän sä kesäkuulta ole vuokraa enää maksanut, niin ei sitä enää kesäkuun eka päivä siivota ja kanneta kamoja pois :) Mielestäni se on jo silloin uuden asukin kämppä.

Muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymistä seuraava arkipäivä. Ks. Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 68 §. Muuttopäivänä puolet asunnosta pitää olla vuokranantajan käytettävissä, kokonaan asunto on luovutettava muuttopäivää seuraavana päivänä.

Olenko ainoa jonka mielestä mehutiivisteissä on järjestään päin persettä ne suositellut sekoitussuhteet?
Usein jos vaikka on 1+3 suhde, ja teet sillä niin mehusta tulee helvetinmoista myrkkyä. 1+4 tai 1+5 on yleensä noihin sopivimmat.

Olenko ainoa jonka mielestä mehutiivisteissä on järjestään päin persettä ne suositellut sekoitussuhteet?
Usein jos vaikka on 1+3 suhde, ja teet sillä niin mehusta tulee helvetinmoista myrkkyä. 1+4 tai 1+5 on yleensä noihin sopivimmat.
Et todellakaan. Oon aina ihmetellyt sitä että kuka vittu niitä ohjeita laatii. Tulee kyllä niin synkän makuista ettei sitä juo varmasti kukaan.

Yleensä mun mielestä ohjeella tulee liian laimeaa, mutta en oo juonut laimennettavia mehuja vuosikausiin.

Varmaan jostain jenkkilästä lähtöisin ne ohjeet... Itsehän laimennan ihan tavallisen tuoremehunkin melkein puolet ja puolet.

Varmaan jostain jenkkilästä lähtöisin ne ohjeet... Itsehän laimennan ihan tavallisen tuoremehunkin melkein puolet ja puolet.

En itse ole mikään laimeiden makujen kannattaja, mutta jotenkin ne mehutiivisteet maistuu järkyttävän pahalta jos ne laimentaa ohjeen mukaan.

Back
Ylös Bottom