Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oon tässä viimeisen vuoden, pari siedättänyt itseäni suht paljon tommosen bläkkistyylisen laulun kanssa. Nykyään ei vaihdu biisi enää välittömästi laulun alkaessa, mutta kyllä noi pureskelua edelleen vaatii melkoisesti.

Type O Negative on parhautta.

Siedätä vaikka Absulla seuraavaksi.

Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Reloading+suklaata--->

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siedätä vaikka Absulla seuraavaksi.
Hmm, ihan asiallista omassa kastissaan. Toi enemmän trashiin päin kallellaan oleva matsku tuntuu putoavan parhaiten.

Näiden bläkkisveijarien taiteilijanimet jaksaa huvittaa kerta toisensa jälkeen. Tulee aina mieleen tää ilmoitus. Seppo \m/

normal_717400443.webp

Seposta on paha pistää kovemmaksi.

Itse edelleen Bourdain-tunnelmissa. Kuunnellutkin pelkkää lällyheviä koko päivän (myöhempien vuosien Sentencediä)

Ville Laihiala kova. Harmi, että noi Sentencedin jälkeiset ei oikein putoa samalla tavalla. Yksittäisiä hyviä biisejä niissäkin kyllä.

Minulle oli kova pala tottua siihen Laihialaan, mutta kyllä se on hyvä nyt jälkikäteen arvioituna. En ole noita muita hänen yhtyeitään kuunnellut ollenkaan, vähän huonoilla kantimilla muutenkin meikäläisen suomalaisen musiikin tuntemus nykyisin. Jotain yksittäisiä.

Minulle oli kova pala tottua siihen Laihialaan, mutta kyllä se on hyvä nyt jälkikäteen arvioituna. En ole noita muita hänen yhtyeitään kuunnellut ollenkaan, vähän huonoilla kantimilla muutenkin meikäläisen suomalaisen musiikin tuntemus nykyisin. Jotain yksittäisiä.
Voisin kuvitella, että Poisonblack ei ihan ole teikäläisen juttu. Mutta tosta nyt vaikka toi yksi niiden sinkku:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lumityöt tehty, merkataanko tuo aerobiseks vai voimaharjotteluks? Tai jos sittenkin lihashuolloksi... :)

Joulua Pakkislaisillekin. Nyt saa laiskotella hetken.

Kävin äsken ostaas joululahjat. Oltiin Noimannin Nipan kanssa samoilla ostoksilla.

Enää en tee mitään. Kävelen valmiisiin pöytiin.

Hyvää joulua Johnnylle ja muille nimeltä mainitsemattomille kunteille. Ja NAISille.

image.webp

Voisin kuvitella, että Poisonblack ei ihan ole teikäläisen juttu.

Kyllä mulla aika monipuolinen metallimaku on, joku pahin power-hoilotus ei napostele ja sitten kun alkaa kallistua sekoilu-hardcoren puolelle niin menee hermo. Mutta noin niinku yleisesti hitaasta nopeaan ja monenlaisella laululla.

- - - Updated - - -

Mulla on sepalus auki.

Näkyykö kinkku?

Kyllä mulla aika monipuolinen metallimaku on, joku pahin power-hoilotus ei napostele ja sitten kun alkaa kallistua sekoilu-hardcoren puolelle niin menee hermo. Mutta noin niinku yleisesti hitaasta nopeaan ja monenlaisella laululla.
Jos Sentenced putosi, niin kyllä tuolla aika samalla suunnalla mennään paikoitellen. Piti vähän itsekin verestää muistoja.

Semmoinen kunnon peitsihevi saa hyvälle tuulelle. Useimmiten vaatii tosin pienen kekkulin, että pääsee tunnelmaan.

Jos Sentenced putosi, niin kyllä tuolla aika samalla suunnalla mennään paikoitellen. Piti vähän itsekin verestää muistoja.

Semmoinen kunnon peitsihevi saa hyvälle tuulelle. Useimmiten vaatii tosin pienen kekkulin, että pääsee tunnelmaan.

Mä oon ehkä vähän kasvanut siitä pois, kovin fanitusaika oli siinä 15/16-vuotiaana suunnilleen, mutta eihän se hyvä musiikki miksikään mene. Jostain syystä noita Frozenista vanhempia on nyt kiinnostanut kuunnella. Jos nykymausta pitäisi valita joku kärkikolmikko niin se olisi Primordial - Absu - vaihtuva kolmas, lähinnä Deströyer 666/Melechesh/Zemial tulee mieleen. Ja aina kierroksessa noin 20 % myös muita musatyylejä sekä muuttumaton 10 % Nick Cave.

Mä oon ehkä vähän kasvanut siitä pois, kovin fanitusaika oli siinä 15/16-vuotiaana suunnilleen, mutta eihän se hyvä musiikki miksikään mene. Jostain syystä noita Frozenista vanhempia on nyt kiinnostanut kuunnella. Jos nykymausta pitäisi valita joku kärkikolmikko niin se olisi Primordial - Absu - vaihtuva kolmas, lähinnä Deströyer 666/Melechesh/Zemial tulee mieleen. Ja aina kierroksessa noin 20 % myös muita musatyylejä sekä muuttumaton 10 % Nick Cave.
Hehe, itse sitä koulukuntaa, että noi nuoruuden suosikit jyrää edelleen. Todella vähän törmää mihinkään uuteen musaan, joka säväyttäisi oikein kunnolla. Primordial on yllättävän asiallista. Deströyer 666:kin jollain tasolla tuttu.

Näissä bläkkispumpuissa on tää vokaaliosasto välillä vähintäänkin mielenkiintoista. Esim. tässä: https://www.youtube.com/watch?v=u_c0hgCF33I

Hehe, itse sitä koulukuntaa, että noi nuoruuden suosikit jyrää edelleen. Todella vähän törmää mihinkään uuteen musaan, joka säväyttäisi oikein kunnolla. Primordial on yllättävän asiallista. Deströyer 666:kin jollain tasolla tuttu.

Näissä bläkkispumpuissa on tää vokaaliosasto välillä vähintäänkin mielenkiintoista. Esim. tässä: https://www.youtube.com/watch?v=u_c0hgCF33I

Nykyään tulee niin helvetisti uutta hyvää musiikkia, että tahtoo välillä olla vaikeaa pitää vanhojakin yllä, mutta tietysti päivän aikana ehtii aika monta levyä kuunnella kun mäkin voin suuren osan töistä tehdä niin että musiikki soi taustalla. Sitten ne vanhatkin taas kuulostavat uudelta kun käy välillä seikkailemassa.

Mä en missään nimessä ole mikään BM-asiantuntija tai tosiaankaan sen suhteen kaikkiruokainen, ja etenkin vokaaleissa tulee monesti seinä vastaan. Joihinkin tyyleihin pääsee sitten sisään vasta useammalla kuuntelulla. En pitänyt nuorempana (silloin pahimpina TON/My Dying Bride jne aikoina) ollenkaan tuosta kireämmästä laulutyylistä, enkä innostunut esim. Immortalistakaan ennen kuin aikuisena. Dissectionin kautta naksahti tuo kireys jotenkin kohdalleen.

Nykyään tulee niin helvetisti uutta hyvää musiikkia, että tahtoo välillä olla vaikeaa pitää vanhojakin yllä, mutta tietysti päivän aikana ehtii aika monta levyä kuunnella kun mäkin voin suuren osan töistä tehdä niin että musiikki soi taustalla. Sitten ne vanhatkin taas kuulostavat uudelta kun käy välillä seikkailemassa.
Metallirintamalla näistä Keski- ja Itä-Euroopan maista tuntuu tulevan aika paljon kaikkea ihan mielenkiintoista matskua. Jotkut Italiat ja Ranskat vielä päälle. Ainakin tossa bläkkistyylisessä kamassa ne mielenkiintoisemmat artistit on vähän noita tuntemattomampia näköjään. Valtavirtamediassa, jonka varassa valitettavasti itse nykyään liikaa on musan suhteen, ei törmää kyllä yhtään mihinkään järkevään valitettavasti. Pitäisi siis jaksaa nähdä vähän enemmän vaivaa, jos haluaisi laajentaa taas repertuaaria.

Mä en missään nimessä ole mikään BM-asiantuntija tai tosiaankaan sen suhteen kaikkiruokainen, ja etenkin vokaaleissa tulee monesti seinä vastaan. Joihinkin tyyleihin pääsee sitten sisään vasta useammalla kuuntelulla. En pitänyt nuorempana (silloin pahimpina TON/My Dying Bride jne aikoina) ollenkaan tuosta kireämmästä laulutyylistä, enkä innostunut esim. Immortalistakaan ennen kuin aikuisena. Dissectionin kautta naksahti tuo kireys jotenkin kohdalleen.
Mulle on näitä eräs tuttu syöttänyt aika paljon. Jännä ollut huomata, että tuossakin tyylilajissa on kirjoa melkoisesti. Immortalhan esim. on aika ääripäästä, mutta se vaan jotenkin toimii kaikessa huvittavuudessaan :)

Back
Ylös Bottom