Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Mulle ainakin kelpaisi sun osaaminen, yritys, maine, fyrkat ja nainen ja voisin olla väärässä sen jälkeen vaikka jokaisessa asiassa. :D
Jos ja kun noi on saavutettu tällä asenteella, niin miksi muuttaisin sitä? :D

Ja keskustelupalstoilla olis aivan surkeaa keskustelua jos kaikki aina myöntäis olevan väärässä. Kaikki keskustelut loppuis ekaan vasta-argumenttiin. Mut kun sen vasta-argumentin heittäjänkin pitäisi sanoa "olen väärässä". Vitut, mä väittelen kuolemaan saakka.

Itseasiassa on aika hyvä, että täällä on tämmönen vääntö. Ainaki tuo hermosto vs tekniikkajuttu oli oikeesti uutta mulle. Ennen oon laittanu aina nimenomaan sen huonon/hyvän hermottumisen syyksi jos joku lihas ei ota/ottaa reenin vastaan hyvin.:dance2:

Mike: Sä et vaihda missään asiassa ikinä mielipidettäsi, vaikka olisit väärässä.
Toi on taas sun omien ennakkoasenteiden tuoma luulo, että Mike on väärässä. Tätä asiaa ei ole todellakaan ratkaistu kummankaan puolen voitoksi. Ihan yhtä hyvin se voit olla sinä joka on tuntumansa kanssa väärässä. Täällä on kuitenkin niitäkin jotka ovat Miken kanssa samaa mieltä.

Mä oon täällä Pakkiksella pyörinyt 12 vuotta ja olen huomannut, että tuntuma on vähän sellainen ajoittain tuleva muoti-ilmiö. Se tulee ja kohta menee eikä ketään kiinnosta ja muutaman vuoden päästä tulee taas uudestaan.

Mä oon täällä Pakkiksella pyörinyt 12 vuotta ja olen huomannut, että tuntuma on vähän sellainen ajoittain tuleva muoti-ilmiö. Se tulee ja kohta menee eikä ketään kiinnosta ja muutaman vuoden päästä tulee taas uudestaan.

Se on kumma, kun Suomessa tuntuma on vain ajoittainen "muoti-ilmiö", ja tosibodausta on ns. voimailu eri liikkeissä. Tästä esim. Utti on puhunut aivan törkeän monta kertaa. Kyllä mä sen ymmärrän, että Suomessa on pitkät perinteet voimabodauksessa, mutta nuorempien olisi syytä pikkuhiljaa päästä eroon niistä vanhanliiton runttausmetodeista ja siirtyä kohti kohdelihaksen työstämistä. Ja nythän puhun pelkästään omasta suustani ja tämä on minun mielipide. Se, että sitä tukee aika monet tahot maailmalla on eri juttu. Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätökset.

Se on kumma, kun Suomessa tuntuma on vain ajoittainen "muoti-ilmiö", ja tosibodausta on ns. voimailu eri liikkeissä. Tästä esim. Utti on puhunut aivan törkeän monta kertaa. Kyllä mä sen ymmärrän, että Suomessa on pitkät perinteet voimabodauksessa, mutta nuorempien olisi syytä pikkuhiljaa päästä eroon niistä vanhanliiton runttausmetodeista ja siirtyä kohti kohdelihaksen työstämistä. Ja nythän puhun pelkästään omasta suustani ja tämä on minun mielipide. Se, että sitä tukee aika monet tahot maailmalla on eri juttu. Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätökset.
Se mistä Mike puhuu, ei ole voimabodausta ja painojen heiluttelua keinolla millä hyvänsä.

Mua alkaa itseäni vituttaa kohta tämä tämänkertainen tuntumahypetys. Ai miksi? No siksi kun tuntumasta ollaan tekemässä jotain ihmeasiaa mikä on vastaus kaikkeen. Sitten tulee ne aloittelijat joilla ei ole tarpeellista ymmärrystä älytä miten se tuntuma olisi järkevää toteuttaa. Ajatellaan, että tuntuma on se millä lihas kasvaa ja painoilla ei ole minkäänlaista merkitystä. Jokainen vähän pidemmälle ehtinyt tietää asian oikean laidan, mutta tässä on nähty näitä vipareita kolmen kilon käsipainoilla ynnä muuta. Tuntuma ennen kaikkea. Voimanodauskin olisi parempi vaihtoehto.

Se mistä Mike puhuu, ei ole voimabodausta ja painojen heiluttelua keinolla millä hyvänsä.

Mua alkaa itseäni vituttaa kohta tämä tämänkertainen tuntumahypetys. Ai miksi? No siksi kun tuntumasta ollaan tekemässä jotain ihmeasiaa mikä on vastaus kaikkeen. Sitten tulee ne aloittelijat joilla ei ole tarpeellista ymmärrystä älytä miten se tuntuma olisi järkevää toteuttaa. Ajatellaan, että tuntuma on se millä lihas kasvaa ja painoilla ei ole minkäänlaista merkitystä. Jokainen vähän pidemmälle ehtinyt tietää asian oikean laidan, mutta tässä on nähty näitä vipareita kolmen kilon käsipainoilla ynnä muuta. Tuntuma ennen kaikkea. Voimanodauskin olisi parempi vaihtoehto.

Samaa kehää kierretään vuosikymmenestä toiseen...Aina joku keksii pyörän uudestaan ja antaa sille uuden nimen. Muistan joskus nuoruudessani kysyneeni treenineuvoja Mikonkadun Gold´s Gymillä ja edelleen allekirjoitan seuraavan neuvon:

"Ensin rakennetaan ne lihakset raskailla perusliikkeillä ja sitten vasta myöhemmin ruvetaan hiomaan puutteellisia yksityiskohtia. Miksi tökkiä sitä lihasta lyijykynällä, kun voisi samalla lyödä moukarilla?"

Samaa kehää kierretään vuosikymmenestä toiseen...Aina joku keksii pyörän uudestaan ja antaa sille uuden nimen. Muistan joskus nuoruudessani kysyneeni treenineuvoja Mikonkadun Gold´s Gymillä ja edelleen allekirjoitan seuraavan neuvon:

"Ensin rakennetaan ne lihakset raskailla perusliikkeillä ja sitten vasta myöhemmin ruvetaan hiomaan puutteellisia yksityiskohtia. Miksi tökkiä sitä lihasta lyijykynällä, kun voi samalla lyödä moukarilla?"

Fiksu neuvo. Lisäisin tähän vielä sen, että videoikaa tai pyytäkää joku kokeneempi katsomaan, kun teette niitä perusliikkeitä, jos askarruttaa, onko ne teknisesti oikeita. Miettikää, miksi teette sitä liikettä. Sen kulmasoudun on tarkoitus olla selkäliike, ei käsiliike.

Mike on siinä aivan oikeassa, että jos kulmasoudun osaa teknisesti tehdä oikein, niin vaikea sitä on saada käsille. Yksi tärkeimmistä asioista, mitä meidän "mullekaikkihetinyt"-sukupolven edustajien pitäisi oppia ja ennen kaikkea sisäistää on kärsivällisyys.

Kuten Hulkki on monesti sanonut, treenatkaa lihasta, älkää liikettä tai egoa. Aivan varmasti moni "selkävammainen" löytäisi sen selän, kun maltettaisiin tehdä se työ lihaksella. En omista mitään tieteellistä faktaa, mutta uskon, että paljon kehittävämpää on vetää teknisen puhtaasti ylätaljaa 80 kg:lla kuin 100 kg:lla niin, että tarvitset kypärän, jottei pää kolahda lattiaan.

Ajatellaan, että tuntuma on se millä lihas kasvaa ja painoilla ei ole minkäänlaista merkitystä.

Jokainen vähän pidemmälle ehtinyt tietää asian oikean laidan, mutta tässä on nähty näitä vipareita kolmen kilon käsipainoilla ynnä muuta. Tuntuma ennen kaikkea. Voimanodauskin olisi parempi vaihtoehto.
Ei. Sinä ajattelet. Oiot jatkuvasti mutkia ja vedät omat johtopäätöksesi asiasta, joka on sinullekin korjattu ihan helvetin monta kertaa. Painolla ON merkitystä. Liikkeissä tulee käyttää niin isoja painoja kuin tekniikka sallii.

Sinä voit tehdä ihan rauhassa sitä vipunostoa sivuille epäkkäiden avustuksella. Ei ole minulta pois. Kun vipunosto tehdään pelkällä sivuolkapäällä epäkkään ja etuolkapään apu täysin eliminoiden, painoissa joudutaan tulemaan reilusti alas. Pitää miettiä, mitä treenillään hakee. Jos on tarkoitus treenata samalla epäkästä ja etuolkapäätä, niin sitten ei muuta kuin 25-kiloiset hanttelit käteen ja polvista joustua. Kyllä se myös niihin sivuolkapäihin saattaa ottaa.

Dalai-lama sanoi joskus: kyse ei ole siitä, kuka treenaa koviten, vaan siitä, kuka treenaa fiksuiten.

Ei. Sinä ajattelet. Oiot jatkuvasti mutkia ja vedät omat johtopäätöksesi asiasta, joka on sinullekin korjattu ihan helvetin monta kertaa. Painolla ON merkitystä. Liikkeissä tulee käyttää niin isoja painoja kuin tekniikka sallii.
Lues nyt vaikka uudestaan ajatuksen kanssa. Tässä ratakisko: Aloittelija saa äkkiä sen käsityksen, että painoilla ei ole merkitystä ja se on nähty käytännössäkin. Mutta kokeneempi kaveri ymmärtää, että painoja täytyy käyttää niin paljon kuin hyvällä tekniikalla pystyy. Miksi sä koko ajan kuvittelet, että mä revin ihan miten sattuu vaikka senkin olen korjannut monta kertaa?

Sinä voit tehdä ihan rauhassa sitä vipunostoa sivuille epäkkäiden avustuksella. Ei ole minulta pois. Kun vipunosto tehdään pelkällä sivuolkapäällä epäkkään ja etuolkapään apu täysin eliminoiden, painoissa joudutaan tulemaan reilusti alas. Pitää miettiä, mitä treenillään hakee. Jos on tarkoitus treenata samalla epäkästä ja etuolkapäätä, niin sitten ei muuta kuin 25-kiloiset hanttelit käteen ja polvista joustua. Kyllä se myös niihin sivuolkapäihin saattaa ottaa.

Dalai-lama sanoi joskus: kyse ei ole siitä, kuka treenaa koviten, vaan siitä, kuka treenaa fiksuiten.

Ei ole sanonut, joten puhut nyt tässä kohtaa muunneltua totuutta. Joka on kyllä aika outoa, sillä yleensä sanoissasi ainakin kytee totuuden siemen...:D

Jotenkin sopii yleiseen "nykyteemaan"!...Hermanni tuossa otti jo esille tämän"mullehetikaikkitänne"-sukupolven. Eli ns Y-sukupolven...Samat virheet on PAKKO käydä läpi, vaikka tietoa olisi tarjolla liiaksikin...

Tomilla meni quotet sekaisin. "It ain't about how hard you can hit. It's about how hard you can get hit and keep moving forward. That's how winning is done", oli se mitä Dalai Lama oikeasti sanoi. Periaatteessa sama asia, mutta halusin korjata.

Lues nyt vaikka uudestaan ajatuksen kanssa. Tässä ratakisko: Aloittelija saa äkkiä sen käsityksen, että painoilla ei ole merkitystä ja se on nähty käytännössäkin. Mutta kokeneempi kaveri ymmärtää, että painoja täytyy käyttää niin paljon kuin hyvällä tekniikalla pystyy. Miksi sä koko ajan kuvittelet, että mä revin ihan miten sattuu vaikka senkin olen korjannut monta kertaa?

Jeps. Täällä on nähnyt niin monta kertaa ton "eihän bodauksessa ole painoilla väliä". Mutta loppupeleissä Mike ja Takamaahan kannattaa täysin samaa asiaa: tee niin isoilla painoilla kuin pystyt tekemään hyvällä tekniikalla.

Kyllä.

Jos tekee treenijaot fiksusti niin kehonrakennustreenissä voit treenata kropan helposti jopa kahteen kertaan viikkoa ja siltikin kohdistaa joka ikisen treenin vain sille yksittäiselle lihakselle ja antaa muille lihaksille mahdollisimman hyvät edellytykset palautua.

Joillakin on geneettisesti jo valmiina lihaksen hermotus ja liikeratojen oikeaoppisuus sillä tasolla ettei sitä tarvitse sen kummemmin miettiä, mutta suurin osa, 99.99% salilla kävijöistä joutuu keskittymään huolella kropan oikeaan asentoon ja oikean lihaksen kohdistamiseen treenissä. Vahvat lihasryhmät koittavat koko ajan kääntää liikkeen suorituksen itselleen ja rasituksen pois heikoilta lihaksilta. Minä joudun todella suuresti nytten miettimään miten aktivoin olkapäät pois esim. rintaliikkeissä, mutta se on alkanut tuottamaan jo tulosta. Ennen sain tehtyä vinopenkkiä lähes 60kg hantteleilla, mutta nyt hädin tuskin 30kg. Se kertoo aika paljon miten olkapäät ja ojentajat on tehnyt työtä nuissa liikkeissä. Miltä se rinta sitten näyttää, kun teen tällä tekniikalla 60kg hantteleilla vinopenkkiä? No se on ihan helvetin iso. :baus; :puntti:

Mielipiteesi räkkivedosta selkätreenissä? Teetkö Petterin kanssa lainkaan räkkivetoa? Wlogeissa en ole muistaakseni nähnyt...

Vielä tarkennuksena. Kuinka alhaalta teette liikkeen? Polven alta, vai päältä?
About polven korkeudelta.

Mikä helvetti tässä softassa nyt on kun tulee tuplaposteja. Saatana.

onko wlogiin tulossa tulevaisuudessa mitään muutoksia? ulkonäkö, sisältö, kuvaustyyli, editointi jne.. yli sata wlogia seuranneena ois kiva nähdä jotain uutta. teillä kun on potentiaalia tehdä vaikka minkälaista pätkää.

Back
Ylös Bottom