Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Joo ei se mun elämä enää yli nelikymppisenä grammaan kanaa katkea:). Siksi laitoinkin kyssärin tähän threadiin, kun tuli tommonen kela mieleen. Joku muukin varmaan joskus miettiny tota?

Punnaatteko esim. broilerin suikaleet suoraan pakkauksesta, vai vasta paistettuna? Onko miten paljon eroa painossa raa`alla ja paistetulla?
Kuten sanottu niin raakapainon mukaan ne ravintoarvot lasketaan. Ja tuossa yksi päivä sattumoisin punnitsin miten paljon 450 grammasta fileesuikaleita jäi paistamisen jälkeen jäljelle ja tulos oli 300 grammaa. Vaimolle piti punnita 100 grammaa kanaa enkä tietysti alkanut niitä erikseen paistella, joten punnitsin 67 grammaa kypsää ja olin tyytyväinen. Tosin meidän omituisia makuhermoja hivelee eniten hiukan kuivaksi vedetyt fileesuikaleet, eli toi painohävikki on ehkä vähän suurempi kuin keskiverto.

Itsekin ihmettelin samaa. Jonkun urbaanisanakirjan mukaan se tarkoittaa samaa kuin yeah. Eli ikään kuin jokin juttu ois ihan helvetin siistiä :)

Hah, olin kanssa löytänyt saman, mutta jotenkin halusin ajatella, että taustalla on joku suurempi viisaus / älykäs nokkeluus :D #taasvähänviisaampi#ywhoo#hworay#whowp-whowp#wowhoo

Saako auton vakuutusmaksuja maksettua 2 erää kerralla? Nyt on maksu lyhyeltä ajalta ja senpäälle tulee se vähän pidemmältä ajalta, tämän hetkisen rahatilanteen takia tekisi mieli maksaa kerralla pois molemmat erät.

+ lapuissa ei mitään lukenut, oletan että ei pysty mutta kysyn kumminkin.

Saako auton vakuutusmaksuja maksettua 2 erää kerralla? Nyt on maksu lyhyeltä ajalta ja senpäälle tulee se vähän pidemmältä ajalta, tämän hetkisen rahatilanteen takia tekisi mieli maksaa kerralla pois molemmat erät.

+ lapuissa ei mitään lukenut, oletan että ei pysty mutta kysyn kumminkin.

Itse sain neuvoksi maksaa erittäin, ja soittaa sitten aspaan, jotta eivät palauta ylimääräisiä rahoja takaisin.

Etsin erittäin kapeaa astianpesukonetta, leveys voisi olla mielellään alle 45 cm. Osaako joku auttaa? :(

Joka paikasta kattelin...:) Tämä oli ainoa alle 45cm...!!
GV53223 Integroitava astianpesukone

Energialuokka: A
10 paikka-asetusta
Ohjelmien lukumäärä: 5
Täydellinen Aqua Stop
Mitat (LxKxS): 44,8 × 81,8 × 54,5 cm

Integroitava astianpesukone GV53223 - Gorenje

Joka paikasta kattelin...:) Tämä oli ainoa alle 45cm...!!
GV53223 Integroitava astianpesukone

Energialuokka: A
10 paikka-asetusta
Ohjelmien lukumäärä: 5
Täydellinen Aqua Stop
Mitat (LxKxS): 44,8 × 81,8 × 54,5 cm

Integroitava astianpesukone GV53223 - Gorenje
Paljon kiitoksia avusta! :) Tosin mahtaakohan tuo kahden millin apu olla riittävä :D Pitää vielä tehdä parit mittaukset ja tsekkailla.

Paljon kiitoksia avusta! :) Tosin mahtaakohan tuo kahden millin apu olla riittävä :D Pitää vielä tehdä parit mittaukset ja tsekkailla.

Kaiverrat puukolla :D Se perskeleen 45cm on standardi. Epäilisin, että pienemmät maksaa maltaita...( Jos sellasen jostain edes löytää)

Tilasin hotelli huoneen, varauksessa lukee saapumis aika 14:00 ja lähtö 12:00. Onko hotelliin saapumisaika jotenkin sidonnainen, vai onko väliä milloin saapuu?

Kaiverrat puukolla :D Se perskeleen 45cm on standardi. Epäilisin, että pienemmät maksaa maltaita...( Jos sellasen jostain edes löytää)

Juu tiiän... Pitää vielä käydä mittaamassa. On siis muutto uuteen kämppään. Astianpesukoneelle on paikka, mutta aivan saatanan pienessä kaapissa. Joku virolainen insinööri varmaan suunnitellut tuonkin.

Tilasin hotelli huoneen, varauksessa lukee saapumis aika 14:00 ja lähtö 12:00. Onko hotelliin saapumisaika jotenkin sidonnainen, vai onko väliä milloin saapuu?

Mutta yleensä hotellit pyytää ilmoittamaan myöhemmän saapumisajan heille, etteivät vaikkapa klo 20 ajattele, ettei se tuukaan saatana, ja myy sitä huonetta toiselle. Joku raja noissa yleensä on mihin mennessä pitää lunastaa, ellei siis ilmoita, että tulen vaikkapa vasta kymmeneltä illalla.

Mikä on lääkelista? Olen ensi viikolla menossa keskussairaalaan vastaanotolle, ja sinne pyydetään ottamaan mukaan "tällä hetkellä käytössänne olevien lääkkeiden lääkelistat".

Sananmukaisestihan lääkelista tarkoittaa luetteloa lääkkeistä, mutta asiayhteydestä päättelen, ettei kyse ole mistään itse laatimastani luettelosta (plus ilmeisesti joka lääkkeestä pitäisi olla omansa, kun kerran monikossa on). Saan perusterveydenhuoltoni yksityisen terveysaseman tuottaman työterveyspalvelun kautta, eikä siellä ole koskaan ollut puhettakaan mistään lääkelistoista. En usko, että kyse on resepteistäkään, koska silloin ei puhuttaisi listasta (ja e-reseptithän vastaanotolla varmaaankin kyetään katsomaan koneelta).

- - - Updated - - -

Tarkoittanee aikaa, jolloin huoneen saa käyttöönsä. Tarkista myös, milloin viimeistään pitää olla kirjautuneena sisään (Suomessa yleensä 18:00, ellei erikseen ole muuta sovittu).

Mikä on lääkelista? Olen ensi viikolla menossa keskussairaalaan vastaanotolle, ja sinne pyydetään ottamaan mukaan "tällä hetkellä käytössänne olevien lääkkeiden lääkelistat".

Sananmukaisestihan lääkelista tarkoittaa luetteloa lääkkeistä, mutta asiayhteydestä päättelen, ettei kyse ole mistään itse laatimastani luettelosta (plus ilmeisesti joka lääkkeestä pitäisi olla omansa, kun kerran monikossa on). Saan perusterveydenhuoltoni yksityisen terveysaseman tuottaman työterveyspalvelun kautta, eikä siellä ole koskaan ollut puhettakaan mistään lääkelistoista. En usko, että kyse on resepteistäkään, koska silloin ei puhuttaisi listasta (ja e-reseptithän vastaanotolla varmaaankin kyetään katsomaan koneelta).

- - - Updated - - -

Tarkoittanee aikaa, jolloin huoneen saa käyttöönsä. Tarkista myös, milloin viimeistään pitää olla kirjautuneena sisään (Suomessa yleensä 18:00, ellei erikseen ole muuta sovittu).

Edit: On siis lista käyttämistäsi lääkkistä. Halutaan yhtenäiseen muotoon, jotta sairaaloiden/lääkäreiden työ helpottuu ja virheet vähenevät.

https://laakekortti.fi/
Tuolla voit kätevästi luoda itsellesi lääkelistan(kortin) ja ylläpitää sitä!

Edit: On siis lista käyttämistäsi lääkkistä. Halutaan yhtenäiseen muotoon, jotta sairaaloiden/lääkäreiden työ helpottuu ja virheet vähenevät.

https://laakekortti.fi/
Tuolla voit kätevästi luoda itsellesi lääkelistan(kortin) ja ylläpitää sitä!

Kiitos. Kummallista, ettei termiä ole avattu tuossa kutsumateriaalissa mitenkään. Kirje oli jo nyt paksu (kaikenlaista etukäteen täytettävää ja tarkat ohjeet mm. siitä miten labrassa käydään), kai sinne nyt olisi pari lausetta mahtunut kertomaan, mitä tuolla pyynnöllä tarkoitetaan :)

Farkkujen lahkeet pyrkii kääntymään koko ajan hyvin voimakkaasti niin että reisien ulkosyrjillä olevat saumat kääntyvät reisien puolivälistä alaspäin eteen. Onko malli väärä minun jaloille vai onko nämä sittenkin muijien farkut?

Back
Ylös Bottom