Jääkiekon MM-kisat 2014: Valko-Venäjä

Mä sain MM - lätkä vakiossa kaikki 12 kohdetta kiinni.
Voitin hurjat 24€, mutta se ei poista sitä faktaa, että olen tästä lähtien lätkätietäjä.

Olen aina oikeassa jos sanon jotain lätkään liittyen ja jos joku on eri mieltä on hän luonnollisesti väärässä.
Ainoastaan henkilö jolla on samasta vakiosta jäänyt myös 12 kohdetta kiinni on keskustelussa kanssani samanarvoinen.
Mikäli samanarvoisen henkilön kanssa tulee erimielisyyttä lätkään liittyen ohitetaan tämä joko aihetta vaihtamalla taikka hiljaisella sovinnolla.

Lätkätietäjänä arvioni Suomen torstain pelistä on, että Erkka on Westerlund ja Olli Jokinen.

Mä sain MM - lätkä vakiossa kaikki 12 kohdetta kiinni...

Sain just korvanappiini tiedon kioskilta että jätkä oli pelannu pikapelinä.. :jahas:

ps. Pyysivät muuten välittämään viestiä että kysymiäsi alkuperäsiä Ratto-lehtiä ei ole ollut kioskeilla arkistoissaan sen jälkeen kun R-kioskien liiketoiminta siirtyi norjalaisille.

ps.2. Suomi antaa kanukeille yllättävän hyvän vastuksen ja häviää vain 2-3. Tulosvetoon vähintään vene kiinni.

Btw, Onko Suomi koskaan voittanut Kanadaa aikuisten puolella mm-kisoissa pudotuspeleissä?
1992 puolivälierissä. Ja tietenkin vuosien 2000 ja 2006 pronssipelit, jos niillä nyt on mitään merkitystä.

Btw, Onko Suomi koskaan voittanut Kanadaa aikuisten puolella mm-kisoissa pudotuspeleissä?

Tommosta oli toisella palstalla:

Suomi ja Kanada on kohdanneet pudotuspeli aikakautena 12 kertaa.
Viimeisin Suomen voitto on vuodelta 2006 pronssiottelusta. Myös vuonna 2000 Suomi oli pronssiottelussa parempi, samoin Naganon olympialaisissa.
Viimeisin kvartsi voitto onkin vuodelta 1992.

Kanada on ollut parempi puolivälierissä vuosina 1993,1996,2002 ja 2004
Lillehammerissa on ainoa semi-finaali kohtamiinen jossa Kanada oli parempi.
Finaalissa Kanada on vetänyt pidemmän korren vuosina 1994, 2004WC ja 2007.

Kanada on piesty myös 1999 ja 2009 toisen lohkovaiheen vikassa otelussa.

Ovat muutenkin täysin kakkosmiehityksellä liikenteessä: Canada - 2014 Tournament - Roster

Veikkaus tarjoaa 1,73 kerrointa kanukeille ja 3,6:sta suomelle. En tiedä kannattaako lähteä laittamaan vetoja kumpaakaan suuntaan. :D

Joku valitti, että vittu mitä paskaa kun kauhean shown ovat rakentaneet kisojen ympärille ja pitäisi palata YLEn mukaisiin juttuihin. Mun mielestä noi studiojutut on just ihan hiton hyvä juttu ja hauskaa katsoa.

Tässä Ylen studiohassuttelua 10 vuoden takaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aravirta / Nurminen on yksi parhaista asiantuntijakaksikoista mitä olen näissä kekkereissä nähnyt. Kemiat pelaa selvästi yhteen, tulee paljon asiaa, mutta viihdyttävällä tavalla.
Äijät ikäänkuin tasapainottaa toisiaan, Ara vähän "hillitsee" Numppaa ja Numppa taas saa Araa vähän enemmän ulos kuoresta kuin normaalisti.

Mitä tapahtui todella? - MAAJOUKKUE - 21.05.2014 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Presidentti Lukašenkan joukkueen ottelu keräsi Tšižovka-areenan harjoitushallin täyteen väkeä. Mutta mitä hallissa todella tapahtui?

Presidentti Aljaksandr Lukašenkan joukkue pelaa säännöllisesti otteluita paikallisessa harrastesarjassa. Joukkue voittaa lähes kaikki ottelunsa, onhan siihen kerätty entisiä pelimiehiä aina maajoukkuetta myöten.

Presidentti pelaa luonnollisesti pelinumerolla yksi, milläs muulla. Kypärä on musta, vaikka muulla joukkueella se on punainen. Onhan se hyvä erottua vähän joukosta.

Palvelu presidentillä pelaa myös ottelun aikana. Vaihtopenkin keskiviivan puoleisesta päädystä noin puolitoista metriä on varattu henkilökohtaisesti presidentin käyttöön, kuten on myös saman päädyn vaihtoaition luukku. Luukkua muuten aukoo presidentin henkivartija, joka luonnollisesti seisoo koko ottelun vaihtopenkin päädyssä.

Samainen henkivartija ottaa presidentin mailan ja hanskat kantaakseen, kun erä päättyy, ja lähtee saattamaan Lukašenkaa kohti pukukoppia.

Luonnollisestikaan ei joukkueen pukukoppia, vaan presidentin omaa, henkilökohtaista pukukoppia.

Turvatoimet ottelun ympärillä ovat huomattavat. Huhu kertoo presidentin pelaavan ottelut luotiliivi päällä, ja pommikoirat kiertävät koko hallin hyvissä ajoin ennen ottelun alkua. Tietenkin myös jokainen katsoja joutuu turvatarkastukseen, jossa lentokenttienkin turvatarkastukset vaikuttavat lähinnä pintapuolisilta.

Ai niin, entäpä presidentin pelitaidot?

No, niistä ei paljon ole kertomista.

Ei hemmetti, tämähän on kuin jostain parodialeffasta :D

Pitää nostaa esille Teemu Niikko. Miehestä on tullut vuosien saatossa aivan helvetin hyvä studioisäntä.

Studio-asiantuntijat on aina ollut taattua laatua. Nurminen, Tamminen, Aravirta, Jalonen, Suhonen, Pietilä jne... Mielenkiintoisia persoonia ja asiantuntevia kiekkovaikuttajia.

Joku valitti, että vittu mitä paskaa kun kauhean shown ovat rakentaneet kisojen ympärille ja pitäisi palata YLEn mukaisiin juttuihin. Mun mielestä noi studiojutut on just ihan hiton hyvä juttu ja hauskaa katsoa.
Samaa mieltä. Näillä jatkettakoon.

Itse olen eri mieltä. Ylen asiantuntijat esim. Törmänen ja Kekäläinen ovat selvästi parempia kun joku Don Cherryä matkiva aurinkokuningas ja Nupe. Juusela on parempi selostaja kuin kumpikaan maikkarilla. Lisäksi nuo erätauko hassuttelut eivät muutenkaan ole olleet mitenkään hauskoja.

Törmänen ja Kekäläinen kun olisi studiossa niin luultavasti tulisi silloin lähdettyä itse jääkaapille.
Nyt, kun ruudussa on räiskyvät persoonat, kuten Nupe ja Tami niin nämä erätauotkin menevät nopeasti ja ovat mielenkiintoisia.

Itse annan kans plussan tähän studiojuttuun. Jaksoi niitä vanhojakin juttuja seurata, mutta onhan nämä mukava piristysruiske. Ei vain liian vakavasti pidä ottaa.

Tammisen jutut on välillä aika huuhaata, mutta osasto Nurminen-Aravirta tuo esille paljon asiaa yleisöön menevällä tavalla. Tami on toki viihdyttävä, mutta välillä ei olla mun kiekkonäkemyksen kanssa ihan ytimessä.

Itse en tällä kertaa ostanut tuota MTV:n lätkäpakettia ja täytyy kyllä sanoa ettei mikään tapa kiekkofiilistä sen paremmin kuin kesken pelin tulevat kuukautissuojamainokset.
Erätauolla katsotaankin sitten uutisia ja seuraavalla tauolla säätä. Pelin jälkeen ei palata otteluun mitenkään vaan mennäänkin suoraan kymmenen uutisiin.

Ihan hyvän viihteen on MTV kyllä rakentanut tuohon mm-lätkän ympärille ja taidan ihan tuonkin takia ensi vuonna taas paketin ostaa.

Back
Ylös Bottom