Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä söin eilen suklaamunia. Ei tullut yhtään huono omatunto, koska ne oli pääsiäisen jälkeen 50% alennuksessa eli pelkkää säästöä.
Minusta ei ole vieläkään tainnut tulla punttimimmiä

Syön tällä viikolla vain kahdesti lounaan kiinalaisbuffetissa. Tuntuu kuin dieetillä olisi, koska pahimmillaan menee viidesti viikkoon.

Minä kävin aamulla ennen työtä uimassa. Lisäksi ennen uimasuoritusta pumppasin asianmukaisesti uimahallin salilla hauiksia. Pari-kolme mahaliikettä vielä päälle. Lähtiessä ostin kahvin, jonka minulle myi melko soivan näköinen nuori naikkonen. Tunsin itseni jotenkin likaiseksi, vaikka olinhan juuri tullut saunasta ja kivespyykiltä pesutiloista, ja päälläni oli puhdas vaatekerta aina aluskalsareista alkaen. Kumma juttu se oli.

Mä en tunne itseäni likaiseksi ostaessani ulosteetä NAISmyyjältä. Ehkä se sitten johtuu siitä kahvista?

Se johtui minun ajatuksenjuoksustani, kohteena oli kuitenkin ehkä jopa täysi-ikäinen nuori sisäfile!

Sanze on pyöräilemässä tissit paljaana, näin äsken kun se leuhotti tosta ohi!

- - - Updated - - -

Ttu mä vedän kohta perseet olalle. En tiiä kenen, mutta katotaan ny mitä tässä keksitään.

Vedä oma, vähän haastetta peliin!

Minä pidän RetinaHerrasmiehenä ajatukseni kurissa, sekä hatun pois päästä sisätiloissa.

Huh tätä työn läyhkettä.

RetinaHerrasmiesmäiseen tyyliin pidättäydyn pieraisemasta raikkaaseen ulkoilmaan, pyrin laskemaan aina sisälle. Esim autoon. Lämmityslaite kuumimmalle asetukselle ja sitten vapautunut suhaus. Vaivattomasti kuin Roy Orbisonilta laulu.

Juur piti sanomani, että pitäisköhän mun taas alkaa vähän himmaileen loppuviikkoa kohti, ettei tuu taas tylsää ens viikon kolmena työpäivänä. O-ou, sanoiks mä kolmen. Tarkistetaas. Juu, voi vittujen kevät. Kolmehan niitä tosiaan on, ei tuu tylsää ei.

Miksi kevät on ns. vittujen? Vihjataanko siinä johonkin emättimen limakalvojen ja -rauhasten liikaeritykseen, jolloin tätä eritettä voidaan verrata nuorien koivujen mahlan eritykseen? Onko kukaan ikinä heruttanut mahlaansa keväällä tavalla, että olisi voinut sanoa olevan valloillaan vittujen kevät? Minä olen kerran, n. vuonna 2011 pääsiäisenä, kun se oli muna rikas pää siäinen. Silloin meinasin mm. silpaista polvilumpion irti vasemmasta polvesta moottorisahan väärinkäytöksen johdosta. Tai oikeammin sangen vittumaisesti sijoitetun puun juurikasvun syytä se oli.

Minä olen taasen mietiskellyt omalla päällä mitä tarkottaa helevetin kuustoista? En oo keksiny. Tietääkö joku?

No länsinaapurissa jokin vanhankansan kirous on "sjutton också". Eli sen on joku huonolla kielipäällä tai ylivertaisella huumorintajulla varustettu kansalainen kääntänyt noin. Alkuperäisen kirouksen merkitys on itsellenikin mystiikkaa.

edit. No ei niillä kai olekaan yhteyttä:

http://www.kysy.fi/kysymys/onko-ilmaisuilla-helvetin-kuustoista-ja-sjutton-ocksa-yhteytta[

Kysin kooklelta: Vastauksen luin vauva.fi sivukkeelta.

"Helvetin kuustoista" tulee todennäköisesti korttipelistä eli ventin vetäjä kiroaa, kun käteen kertyy 16; se on liian vähän voittoon, mutta liian paljon, jotta voisi ottaa lisäkortin.

"Toukokuun 16. päivänä 1918 Mannerheim ratsasti valkokaartin kärjessä Helsinkiin. Tästä ratsastuksesta kehittyi ensialkuun armeijan lippupäivä ja vähitellen yleinen palkaton vapaapäivä. Tuntipalkkaisen työväen keskuudessa päivää manattiin sanoilla "helvetin kuustoista", koska se vei päivän palkan."

Vauva.fi on niin räävitön sivusto että ei kehtaa ollenkaan kurkistaa sinne. Mistäs muuten tää sanonta tulee:

Vittusaatana pillusaatana, nyt meni massikasta kansi. Onko paikalla yhtään työtöntä antropologia?

Tiesittekös, että eteläisisissä osissa eteläpohjanmaata voimasanoista väkevin on tottajumalauta? Mua vähä huvitti kun kuulin sen ekaa kertaa. Joku vanhahko mieshenkilö noitui jotain asiaa käyttämällä tuota sanaa.

Back
Ylös Bottom