Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ainoat ihmiset, joita ulkomailta tarvitaan, ovat koodin viilaajat pelifirmoihin, muutama huippuasiantuntija ja ehkä kymmenisen pätevää konsernijohtajaa.

Se on hienoa kun keskuudessamme on yleisnero ja talousguru, joka tietää jumalallisesti, että mitä Suomen firmat tarvitsevat. Wannabejohtajista ei ole koskaan pulaa. Niitä löytyy bodailijpojista Käteisiin ja kaikki uskovat tietävänsä miten hallita koko maata. Kaikkien muiden elämää heidän tulee päästä holhoamaan.

Vielä Abo-Villelle että moni suomalaisista alkkiksista on ollut kymmeniä vuosia töissä, vielä silloin kun on pystynyt pitää kulissia yllä. Moniko "mamu" on ollut oikeissa töissä?

Tähän kysymykseen vastaa aika hyvin tuore tilastokeskuksen raportti:
http://www.stat.fi/tup/julkaisut/tiedostot/julkaisuluettelo/ywrp2_201400_2014_12369_net.pdf

Tarkempaakin erittelyä mamujen työllisyydestä tuolla on, mutta siellä lukee että mamujen työttömyysaste on 15-17 % suomalaisia korkeampi. Positiivista on, että mamut ovat saaneet 2000-luvulla kurottua tätä eroa umpeen.

- - - Updated - - -

Niin sinä ja åbo teette huikeita yleistyksiä suomalaisista. Mutta mitä yleistyksiä minä olen tehnyt tänne kirjoittavasta porukasta, olen sanonut tämän foorumin kirjoittajista mielipiteeni åbosta, mutta sinä näköjään otit siitä itseesi, miksi, osuiko liian lähelle? Oletko oikeasti sitä, mieltä, että suomalaiset ovat alkoholisteja ja käyttävät enemmän alkoholia vaikka muihin eurooppalaisiin verrattuna?

Miksi vedit esille rasimin, harva pitää rasimista ja rasisteista, en minäkään. Mitä minä olen yleistänyt? Olen koko ajan sanonut vain, että tilastojen ja uutisten perusteella eräät ryhmät jne. Kerrotko mitä johtopäätöksiä vedät noista tilastoista ja uutisista, miksi niiden takia alat puhumaan ihmisryhmien leimaamisesta, rasimista ja rasisteista? Olenko maininnut ihonväriä tai rotua, olenko väittänyt niillä olevan vaikutusta?

Nyt Riihitroll se herne pois nenästä. Itse olet nyt "keskustelemassa" keskustelijoista ja jatkat saivartelua suomalaisten alkoholiongelmasta, johon itse laitoin kaksikin lähdettä tätä asiaa todistamaan. Älä syyttele muita sellaisesta mitä itse teet.

Sille faktalle että suomalaiset juo liikaa ja meillä on paljon juoppoja, ei mitään mahda. Eikä se että ranskalaiset, italialaiset, ym. lipittää enemmän viiniä ja myös tuhoavat maksansa, vähennä ongelmaa Suomessa yhtään.

Alkoholisoituneet Suomalaiset aika hyvän ja toimivan maan saanut rakennettua.
Pystyvät tarjoamaan turvaa ja ruokaa kiittämättömille rasisti vinkujille.

Sille faktalle että suomalaiset juo liikaa ja meillä on paljon juoppoja, ei mitään mahda. Eikä se että ranskalaiset, italialaiset, ym. lipittää enemmän viiniä ja myös tuhoavat maksansa, vähennä ongelmaa Suomessa yhtään.

Voitaisiin ottaa mallia heidän alkoholi ongelmista ja vähentää alkoholin kulutusta. Ai niin mutta sitähän veron korotuksin pyritään koko ajan tekemään. Lisäksi voitaisiin ottaa mallia heidän maahanmuuttaja ongelmista. Ai niin mutta eihän heillä mitään ongelmia olekkaan.

Mun mielestä mitään alkoholisteja tai suomalaisia rikollisia on maahanmuutto keskusteluun turha vetää. Se että on maan sisäisiä ongelmia ei tarkoita sitä että pitäisi ottaa ongelmia ulkomailta lisää. Ja lisäksi kaikkiea uskonnollisuuden kasvua pitää pyrkiä estämään, islam mukaan lukien.

Jännä aina teillä mamujen puolustajilla että vedätte aina saman virren, koska suomalainenkin tekee, koska suomalainenkin raiskaa, koska suomalainenkin ryyppää, koska suomalainenkin ryöstää ja hakkaa. Se että omassa maassa on ongelmia ei tarkoita sitä että voimme tietentahtoen lisätä niitä ongelmia tuomalla "roskaa" tänne Suomeen. Ihan uskomatonta että toi "saarnaaja" pääsi Suomeen, jännä homma toi vihapuhe ja rasismi kun se toimii vain yhteen suuntaan.

http://www.stat.fi/tup/julkaisut/tiedostot/julkaisuluettelo/ywrp2_201400_2014_12369_net.pdf

Tarkempaakin erittelyä mamujen työllisyydestä tuolla on, mutta siellä lukee että mamujen työttömyysaste on 15-17 % suomalaisia korkeampi. Positiivista on, että mamut ovat saaneet 2000-luvulla kurottua tätä eroa umpeen.

- - - Updated - - -

Nyt Riihitroll se herne pois nenästä. Itse olet nyt "keskustelemassa" keskustelijoista ja jatkat saivartelua suomalaisten alkoholiongelmasta, johon itse laitoin kaksikin lähdettä tätä asiaa todistamaan. Älä syyttele muita sellaisesta mitä itse teet.

Kuinkahan paljon mamuja on valtion suojatyöpaikoissa, jotka on räätälöity maahanmuuttoa varten? Hyvät kulut näistäkin saadaan veronmaksajille. Niitäkin joku parisataa erilaista virkaa joista 90% aivan turhaa paskaa, kuhan saadaan sankkerit töihin. ''maahanmuutto ekspertti'' yms muut aivan naurettavat työnimikkeet...

- - - Updated - - -

Villelle kysymys:

Löydätkö minkäänlaista tilastoa eri kulttuureista/roduista/kansalaisuuksista lähteneiden työllistymiseen Suomessa?

Veikkaan, että esim. Ruotsista muuttaneet työllistyvät paremmin kuin esim. somalit. Vastikään radiossa mainittiin, että Suomessa asuvista somalimiehistä noin pari prosenttia on perustanut yrityksen, somlinaisten osuus oli alle 0,5% kun taas esim. Turkista tulleista miehistä 13% on perustanut yrityksen.

Löydätkö tilastoa asiasta?

Ongelmista suurin osa ratkeaisi heti kun otetaan käyttöön normaali oleskelulupakäytäntö kaikille paitsi niille turvapaikan saaville ja oikeille pakolaisille. Ja kuka neropatti on vielä keksinyt että toimeentuloedellytys perhernjäsenten tuomiseen ei koske kaikkia. Suomen kansalaisen puolison ja lasten suhteen sen vielä ymmärtää.

Villelle kysymys:

Löydätkö minkäänlaista tilastoa eri kulttuureista/roduista/kansalaisuuksista lähteneiden työllistymiseen Suomessa?

Veikkaan, että esim. Ruotsista muuttaneet työllistyvät paremmin kuin esim. somalit. Vastikään radiossa mainittiin, että Suomessa asuvista somalimiehistä noin pari prosenttia on perustanut yrityksen, somlinaisten osuus oli alle 0,5% kun taas esim. Turkista tulleista miehistä 13% on perustanut yrityksen.

Löydätkö tilastoa asiasta?

En löytänyt, löysin vain mielenkiintoisen SK:n jutun, jossa on kerätty asiantuntijoita vastaamaan eri mamuja koskeviin väitteisiin.

Yleiset ja yksinkertaistetut väitteet maahanmuuttajista - mitä sanovat asiantuntijat? - Suomenkuvalehti.fi

Yksi kysymys siellä koski juuri tätä aihetta:

Väite: Maahanmuuttajien työttömyys vaihtelee suuresti lähtömaan perusteella
Vastaajana työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) hallitusneuvos Olli Sorainen:

”Pitää paikkansa, että työttömyysaste on eräissä kansalaisuusryhmissä maahanmuuttajien keskimääräistä työttömyysastetta suurempi tai pienempi. Asia liittyy siihen, että on kansalaisuuksia, joissa maahantulon pääasiallinen peruste on humanitaarinen muutto tai taloudellinen muutto. Suomen työmarkkinoiden näkökulmasta monet maahanmuuttajat lähtevät hyvin kaukaa takamatkalta.”

Varmaan jollakin täällä olisi myös tilastoa aiheesta?

Osa suomalaisista lähtee nollasta, siis suoraan syntymästään liikenteeseen ja töitä tehdään jo 15 vuotiaana. Maahanmuuttajilla, aikuisilla sellaisilla kestää 15 vuotta loisia verorahoilla ennenkuin viitsivät mennä töihin. Mutta miksi mennä kun tulotaso on luksusta ilman vitunkaan panosta mihinkään.

Iloinen yllätystieto Suomen maahanmuuttajista | Uusi Suomi

Erilaista tietoa muutaman vuoden takaa: somalit yms ongelmaryhmät työllistyy sittenkin yhtä hyvin kuin muut!

Kunhan ovat asuneet 15 v Suomessa.

15-vuotta, 15-vuotta!!! Käsitätkö itekään kuinka paljon tuossa ajassa kerkiää tulla jo takkiin yhteiskunnalle? Eivät elinaikanaan sitten siivoojina pysty maksamaan edes murto-osaa takaisin. Ja varmasti ne jotka rötöstelevät yms tajuavat ettei ole mitään järkeä enään mennä töihin. Haluisin sen päivän vielä nähä kun somaleilla työllisyys% on yli 50.... Aivan käsittämätöntä sokeutta ja puolustelua sultaki abdul

Niin sinä ja åbo teette huikeita yleistyksiä suomalaisista. Mutta mitä yleistyksiä minä olen tehnyt tänne kirjoittavasta porukasta, olen sanonut tämän foorumin kirjoittajista mielipiteeni åbosta, mutta sinä näköjään otit siitä itseesi, miksi, osuiko liian lähelle? Oletko oikeasti sitä, mieltä, että suomalaiset ovat alkoholisteja ja käyttävät enemmän alkoholia vaikka muihin eurooppalaisiin verrattuna?

Miksi vedit esille rasimin, harva pitää rasimista ja rasisteista, en minäkään. Mitä minä olen yleistänyt? Olen koko ajan sanonut vain, että tilastojen ja uutisten perusteella eräät ryhmät jne. Kerrotko mitä johtopäätöksiä vedät noista tilastoista ja uutisista, miksi niiden takia alat puhumaan ihmisryhmien leimaamisesta, rasimista ja rasisteista? Olenko maininnut ihonväriä tai rotua, olenko väittänyt niillä olevan vaikutusta?

Miksiköhän jokaisella foorumilla nimenomaan ne mokuttajat ovat epäasillisimpia ja menevät henkilökohtaisuuksiin ja siksi saavat usein bannia. Mokuttajissa tuntuu olevan keskimääräistä enemmän mielenterveyskuntoutujia joilla on aikaa riehua netissä eikä normaalien ihmisten estot ja käyttäytymissäännöt ole haittana.
Mikäs tämä on? =)

Olenko jossain vaiheessa väittänyt, että suomalaiset ovat alkoholisteja? Esimerkiksi minä en ole alkoholisti, eikä edes suvussani ole tietääkseni yhtään kunnon juoppoa..?

Suomalaisten alkoholinkäyttö on siellä jossain euroopan keskiarvon tasolla, se miten juoma otetaan aiheuttaa meillä jonkin verran ongelmia verrattuna esim. keskieuroopan viinikulttuuri. Tuntuu myös, että nuorempi sukupolvi meillä parantaa tulevaisuudessa näitä tilastoja ja humalahakuinen juominen ei ole enää niin cool nuorison mielestä. Tämä nyt tästä alkoholipolitiikasta, tälle on vissiin omakin ketju.

On outoa, että heti jos et ole kaikesta samaa mieltä agressiivisten kiihkoilijoiden kanssa, niin olet mokuttaja tms. Tässä näkyy taas joidenkin kirjoittajien mustavalkoinen ajatusmaailma, mutta tuo nyt on varmasti ihan oletettua. Edelleen olen sitä mieltä, että asioista ja niiden eri puolista tulee keskustella avoimesti. Tämä keskustelu täällä ei ole kovin hedelmällistä jos jokainen eri näkökulman omaava leimataan mokuttajaksi tms.

Niin kauan kuin maahanmuuton vastustajat toimivat juuri siten kuin tämä ns. mokuttaja-osasto ajatteleekin, niin maahanmuuttokritiisyys leimataan "nuorten vihaisten miesten" peloksi/vihaksi/tietämättömyydeksi. Sinä päivänä, kun keskustelijat ja porukka puhuu enemmän asiaa ja vähemmän tunteella, alkaa olla toisessakin leirissä pakko ottaa asiat tosissaan ja keskittyä itse asiaan keskustelijoiden sijaan.

Mikäs tämä on? =)

Olenko jossain vaiheessa väittänyt, että suomalaiset ovat alkoholisteja? Esimerkiksi minä en ole alkoholisti, eikä edes suvussani ole tietääkseni yhtään kunnon juoppoa..?

Suomalaisten alkoholinkäyttö on siellä jossain euroopan keskiarvon tasolla, se miten juoma otetaan aiheuttaa meillä jonkin verran ongelmia verrattuna esim. keskieuroopan viinikulttuuri. Tuntuu myös, että nuorempi sukupolvi meillä parantaa tulevaisuudessa näitä tilastoja ja humalahakuinen juominen ei ole enää niin cool nuorison mielestä. Tämä nyt tästä alkoholipolitiikasta, tälle on vissiin omakin ketju.

On outoa, että heti jos et ole kaikesta samaa mieltä agressiivisten kiihkoilijoiden kanssa, niin olet mokuttaja tms. Tässä näkyy taas joidenkin kirjoittajien mustavalkoinen ajatusmaailma, mutta tuo nyt on varmasti ihan oletettua. Edelleen olen sitä mieltä, että asioista ja niiden eri puolista tulee keskustella avoimesti. Tämä keskustelu täällä ei ole kovin hedelmällistä jos jokainen eri näkökulman omaava leimataan mokuttajaksi tms.

Niin kauan kuin maahanmuuton vastustajat toimivat juuri siten kuin tämä ns. mokuttaja-osasto ajatteleekin, niin maahanmuuttokritiisyys leimataan "nuorten vihaisten miesten" peloksi/vihaksi/tietämättömyydeksi. Sinä päivänä, kun keskustelijat ja porukka puhuu enemmän asiaa ja vähemmän tunteella, alkaa olla toisessakin leirissä pakko ottaa asiat tosissaan ja keskittyä itse asiaan keskustelijoiden sijaan.

Mamu kriittinen osapuoli ei voi puhua asioista avoimesti ja ongelmien oikeilla nimille. Aina sama soppa siitä on syntynyt ja R-kortit heilunut. Tiedät varmaan tämän itsekin?

15-vuotta, 15-vuotta!!! Käsitätkö itekään kuinka paljon tuossa ajassa kerkiää tulla jo takkiin yhteiskunnalle? Eivät elinaikanaan sitten siivoojina pysty maksamaan edes murto-osaa takaisin. Ja varmasti ne jotka rötöstelevät yms tajuavat ettei ole mitään järkeä enään mennä töihin. Haluisin sen päivän vielä nähä kun somaleilla työllisyys% on yli 50.... Aivan käsittämätöntä sokeutta ja puolustelua sultaki abdul

En puolustanut yhtään mitän saati ketään, kunhan kaivoin tuollaisenkin tiedon esiin näistä vaikeimmin työllistyvistä mamuista.

Arvaan että täällä taas syytetään mua mokuttajaksi kun sanon seuraavan faktan: kantaväestöltä kestää pitkän opiskeluajan ja nuorisotyöttömyyden takia keskimäärin lähes 25 vuotta ennen kuin alkavat tosissaan tuottamaan yhteiskunnalle. Vähintäänkin 20-vuotiaiksi asti olemme selkeästi menoerä.

Back
Ylös Bottom