Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi kenraaliMAJURI on alempiarvoinen kuin kenraaliLUUTNANTTI? Majurihan on luutnanttia korkeampi arvo upseerien arvoissa mutta miksi tilanne muuttuu kun kenraalikuntaan siirrytään? :confused:

Insinööriksi valmistuminen ja työelämään siirtyminen??

Kuinka suuri osa valmistuneista insinööreistä "joutuu" tuotantoon töihin eri firmoihin valmistumisen jälkeen? Kuinka moni pääsee suoraan koulutustaan vastaavaan työhön? Itse opiskelen konetekniikkaa ja kesät ovat menneet työelämässä asentaja/duunari/prosessin valvonta hommissa eli haalariportaassa, niin nyt on alkanut mietityttämään, että pääseekö sitä koksaan sinne toimiston puolelle :D? Lukio löytyy iteltä pohjakoulutuksena. Keskiarvo AMK:ssa noin 3 tais olla 2.8 ku viimeks laskin ja vielä ois ens vuos koulua jälellä

Ovatko pyöräilykengät ja lukkopolkimet yhteensopivia merkkikohtaisesti vai universaalisti?

Ei kumpaakaan, vaan jotain siltä väliltä. Kenkien pohjiin saa kyllä vaihtoklosseja, joilla ne saa sopimaan eri polkimiin.
Tästä arvaan, että niiden klossien kiinnitystapa on ainakin jollain lailla universaloitu, tai sitten klossien pitää olla kenkäkohtaisia.

Täällä on vähän keskustelua aiheesta: Onko kaikki SPD kengät/polkimet yhteensopivia

Luutnantti on ilmeisesti alunperin adjutantti,kenraalin adjutantti on kenraaliluutnantti,everstin everstiluutnantti.Adjutantti on ollut ennenvanhaan komentoketjun kakkonen.

Tä perinne on jostain keskiajalta lähteny,ruotsinkielisessä wikissä asiasta on juttua.

Koitin kuuklettaa, mutta epävarmuus vain paheni. Onko ulkomailta (esim. iHerb) tilattaessa arvonlisäverollisen tilauksen raja edelleen se ~40-45 dollaria (riippuu joo alv-%, mutta näin yleisesti) vai muuttuiko se nyt niin, että raja onkin lähempänä 20 dollaria? Osa kun tuntuu saaneen täysin ongelmitta 40 dollarin tilauksetkin kotia.

Mikä vitun idea tossa facebook messengerissä on? Moni tuntuu käyttävän mutta en tajua miksi. Pelkkä fb sovellus kännykässä riittää ainakin mulle, samalla voi surffailla facessa sekä käyttään chattia ja kun pitää sovelluksen jatkuvasti auki niin kaikki viestitkin tulevat heti perille, niin miksi pitää erikseen olla joku messenger jolla laittaa viestiä kun joutuu kumminkin fb sovellusta käyttämään erikseen?

Viimeksi muokattu:
Tein veronoikasun alkuvuodesta ja nyt sieltä olis tulossa rahaa, meneekö nämä automaattisesti ulosottoon jos sellaista taakkaa on? Veronpalautukset menivät ja palkasta menee aina tilipäivinä automaattisesti ja velkoihin näät menee joka tapauksessa.

Ei ihme, säkin oot niin vanha, ettei moisia meidän inttiaikana vielä edes ollut. Tai sun tapauksessasi se voi olla siinä hilkulla (tuli 1994).

Eikös prikaatinkenraali ja lippueamiraali ole aikas tuoreita upseeriarvoja? Ei ainakaan oman intin aikana 1987 sellaisia ollut. Kolmen leijonan kenraali oli korkein rauhanajan sotilasarvo. Ahaa, guukkeli kertoi kyseisten arvojen otetun käyttöön 90-luvulla. Homma selvä siis.

Miten skypestä saa poistettua kirjautuneiden käyttäjien nimimerkit, jotka skype tarjoaa automaattisesti ohjelman käynnistäessä?

Miksi fitnesstukku ei myy fastin tuotteita? Vai olenko vain liian käsi löytääkseni ne sieltä? Fitnesstukku on kuitenkin vain jälleenmyyjä. Luulisi siis että fastin tuotteet kelpaisi. Vai onko se fast jolle ei kelpaa fitnesstukun jälleenmyynti? Eli onko fast fitnesstukun kilpailija olemalla sekä tuotemerkki että jälleenmyyjä? Ootte te tän hankalaks tehneet.

Ja minä kun olisin vain halunnut ostaa etusivulla mainostettua fastin wheyta tutusta tukusta :face:

Miksi fitnesstukku ei myy fastin tuotteita? Vai olenko vain liian käsi löytääkseni ne sieltä? Fitnesstukku on kuitenkin vain jälleenmyyjä. Luulisi siis että fastin tuotteet kelpaisi. Vai onko se fast jolle ei kelpaa fitnesstukun jälleenmyynti? Eli onko fast fitnesstukun kilpailija olemalla sekä tuotemerkki että jälleenmyyjä? Ootte te tän hankalaks tehneet.

Ja minä kun olisin vain halunnut ostaa etusivulla mainostettua fastin wheyta tutusta tukusta :face:

Miks ne semmosia ylihintasia paskoja ottas valikoimaan kun kukaan ei niitä ostaisi? Eihän niitä mene kaupaksi kuin joillekkin jotka sattuu jostain marketista niitä ostamaan tai sponssiurheiljalle, en näe mitään syytä ja järkeä miksi kukaan maksaa ylihintaisesta tavarasta kun tukusta saa kaikkea enemmän ja halvemmalla.

Minulta otetaan ensi viikolla verinäyte testosteroni tason mittauste varten ja unohdin jo, että sanoivatka he, että minun pitää paastota se 12 tuntia vai ei. Tietääkö kukaan?

Minulta otetaan ensi viikolla verinäyte testosteroni tason mittauste varten ja unohdin jo, että sanoivatka he, että minun pitää paastota se 12 tuntia vai ei. Tietääkö kukaan?

Ei käsittääkseni vaadi paastoa, mutta kuten Spitfera sanoo yllä, voi olla järkevää soittaa labraan ja kysyä.

Miten toimia seuraavassa tilanteessa?

Tilasin yhden urheiluaiheisen aikakausilehden vuosikerran viime vuoden lopussa. Kovasti olen ihmetellyt, että miksi lehteä ei ole vieläkään tullut postiluukkuun vaikka jo kohta 4 kuukautta mennyt. Sain itse selvitettyä, että tilaamani lehden julkaisu on lopetettu kokonaan, koska ei kannattavaa, eikä tästä minulle olla ilmoitettu mitään.. Kustannusyhtiö on kuitenkin vielä pystyssä ja julkaisee jotakin toista lehteä. Sähköpostia olen lähettänyt toimitukseen ja pyytänyt rahan palautusta, mutta mitään vastausta ei ole tullut kohta 2 viikkoon.

Back
Ylös Bottom