Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

''Vaihdetuimpien osakkeiden listan kärjessä on Neste Oil. Sen kurssi on laskenut 5 prosenttia 14,79 euroon yli 21 miljoonan euron suuruisella vaihdolla. Nesteen osake laskee, koska sen sijoitussuositus on heikentynyt yhtiötä seuraavien analyytikkojen keskuudessa. Uutistoimisto Bloomberg kertoi maanantaina, että Nordea on laskenut Neste Oilin tavoitehintaa 9,7 prosenttia 15,80 euroon. Osakkeen uusi suositus on ”pidä”, kun aiempi suositus oli ”osta”. '' @kauppalehti

Sijoitussuositukset ovat siis laskeneet ja jenkkilässä epävarmuus lakiehdotuksen ympärillä, jossa kallista biopolttoainetta ei tarvitsisi enää sekoittaa niin paljon fossiilisten polttoaineiden sekaan kuin aikaisemmin(a.k.a EPA-päätös).

Biohit keskeyttää helikobakteeri-infektion häätämiseen tähtäävän tutkimuksen

Välillä negaakin. Harmi että toi meni puihin. Oli megaluokan potentiaali ja uskoin, että tuo jollain aikajänteellä tulee toteutumaan. Ehkä tuleekin, mutta ainakin toteutumisajankohta siirtyi pitkälle tulevaisuuteen. Toisaalta tuo oli Biohitin kannalta jokeri; olen sijoittanut rahojani tähän ensisijaisesti Gastropanelin ja toissijaisesti Acetiumin takia.

Kauheeta ku tekee taas mieli painaa myyntinappia ton Revenion kanssa, alkaa taas valumaan alaspäin, eiköhän sitä kohta taas sais ostella 11,5 eurolla takaisin. Toisaalta tänään nyt on muutenkin näköjään laskupäivä, että ehkä tässä nyt taas vähän ylireagoi.

Biohit keskeyttää helikobakteeri-infektion häätämiseen tähtäävän tutkimuksen

Välillä negaakin. Harmi että toi meni puihin. Oli megaluokan potentiaali ja uskoin, että tuo jollain aikajänteellä tulee toteutumaan. Ehkä tuleekin, mutta ainakin toteutumisajankohta siirtyi pitkälle tulevaisuuteen. Toisaalta tuo oli Biohitin kannalta jokeri; olen sijoittanut rahojani tähän ensisijaisesti Gastropanelin ja toissijaisesti Acetiumin takia.
Vielä siis luottoa loytyy? Mitenkäs lisäostojen kanssa, jos valahtaa reilusti alle 6€?

Vielä siis luottoa loytyy? Mitenkäs lisäostojen kanssa, jos valahtaa reilusti alle 6€?

Kyllä löytyy luottoa. Biohitillä on tällä hetkellä kaksi ydintuotetta ja kassillinen jokereita. En lisää, koska osake on jo nyt ylipainossa. Ensi viikolla saadaan lukuja ydinbisneksen suhteen. Mietin tässä, että julkaistiinko helikobakteeritutkimustiedot heti kun ne saatiin, vai koitettiinko tässä jotain sellaista kikkaa, että tilinpäätöspäivänä ei tulisi sekä positiivisia että negatiivisia uutisia, tai pahimmassa tapauksessa "tuplanegaria"...

Sain tänään soiton Seligsonilta. Oon syöttänyt lasten rahastoihin välillä pojan tililtä rahaa, kun ei ole tullut tytölle avattua tiliä ollenkaan vielä. Nyt sitten puhelimessa ilmoittivat että näitä syöttötilejä seurataan entistä tarkemmin ja käytännössähän meidän poika on tehnyt lahjoituksia tytölle kun pojan nimissä olevalta tililtä on esimerkiksi yhteisiä lahjarahoja laitettu tasan molemmille rahastoihin. Aijemmin ei ole asiaan kuulemma puututtu jos siirto on tehty saman talouden saman sukunimiseltä perheenjäseneltä. Pyysivät syöttämään rahat aina saman lapsen tililtä joka rahastosalkun omistaa, ettei tule veroseuraamuksia ym ongelmia rahojen omistajuuden suhteen.

Olen varsin hyvillään tästä puhelusta ja vahvistaa ennestään luottamustani Seligsonin toimintaan, johon olen tähän astikin ollut hyvin tyytyväinen.

Kyllä tuo touhu taas siltä näyttää, että kaikkien, jotka odottavat pikavoittoa tai mittaavat EB-holdausta viikoissa/kuukausissa, kannattaa huomenna luopua lapuista. Ihan sama, mitä torstaina kerrotaan, niin kurssi putoaa. Ja aivan järjetön sopuliefekti on todennäköinen. Oikea kurssi on mielestäni about 2,5 euron tienoilla. Siihen päälle "ihan ok" osari, niin ollaan vajaassa kolmessa.

Meille pidemmällä kiikarilla tilannetta katsoville: holdaus jatkukoon.

Kyllä tuo touhu taas siltä näyttää, että kaikkien, jotka odottavat pikavoittoa tai mittaavat EB-holdausta viikoissa/kuukausissa, kannattaa huomenna luopua lapuista. Ihan sama, mitä torstaina kerrotaan, niin kurssi putoaa. Ja aivan järjetön sopuliefekti on todennäköinen. Oikea kurssi on mielestäni about 2,5 euron tienoilla. Siihen päälle "ihan ok" osari, niin ollaan vajaassa kolmessa.

Meille pidemmällä kiikarilla tilannetta katsoville: holdaus jatkukoon.

Niin, tai sitten käy ihan toisinpäin. Sillä jos tuo olisi kovin "todennäköistä" niin eikös osaketta olisi silloin shortattu aika huolella?

Minä meinasin pitää pidempään joten aivan sama yksi osari, kunhan myöskin spekuloin.

Perustan ajatukseni siihen, että posarin jälkeen on noustu pelkästään odotusten takia. Nousu tuntuu liian kovalta realistiseen tulokseen nähden. Siihen, kun yhdistetään tämä hype, niin osarin jälkeinen romahdus kuulostaa luonnolliselta.

Toisaalta tulevaisuus näyttää niin hyvältä, että eiköhän se muutamassa viikossa nouse pikkuisen ylös ja jää siihen vajaaseen kolmeen pyörimään.

Muutenhan EB on edelleen huikea, enkä ole itse luopumassa. Niin helvetin mielenkiintoisia juttuja tulossa lähivuosina, etten meinaa pysyä housuissani.

Olen alkanut olemaan holdaamisen kannalla. Jos tulee takkiin, niin ei voi mitään. Ei tarvetta nyt ulostaa rahoja. Jos sattuu fuusio tai myynti tulla, niin haluan olla mukana.

^sama. Mulla oli alkuviikosta toimari puolista osakkeista, mutta ei toteutunut. Oma osa kuitenkin sen verran pieni, että turha tässä on ruveta mitään kikkailemaan. Vaikka kurssi laskisi enemmänkin kyllä se sieltä tulee korjaamaan todennäköisesti itseään takaisin, niin lupaavalta firma tuntuu. Tosin, mihinkään lähemmäs 2 hintoja en kyllä usko, ennenkuin näen.

Nonii, kokeilin huumorilla leikkiä "susirajan george sorosta" eli ostin nordnetin kautta, tai siis vaihdoin nordnetin kautta taaloja, kympin laitoin. Kurssi oli 1,374 jotain. Päivitän tänne miten seikkailu edistyy.

Itse olen vähennellyt EB:tä 75 % -> 60 % salkun painosta ku sellainen fiilis että huomenna tulee ihan odotuksien mukainen tulos lv 200 milj. voittoa 8 milj. ja osinkoa max 0,04 € ja oheistus kuluvalle vuodelle varovaisesti johonkin 10 - 12 milj. voittoon. En kuitenkaan usko tuon markkinoille riittävään vaan saatetaan dipata reippaasti huomenna. Tietenkin on mahdollista että huomenna tulee jotain hienoa settiä, mutta aika skeptisesti suhtaudun asiaan..

Back
Ylös Bottom