POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Laitetaan tähän vielä sääntökohta ko. aiheesta: "Vain äärimmäisessä tapauksessa, kun tuomitsemisessa on sattunut ilmiselvä tai räikeä virhe, voi jury yksimielisellä
päätöksellä muuttaa tuomareiden tekemän päätöksen. Ennen päätöksen tekoa juryn tulee keskustella asiasta tuomareiden kanssa. Jury voi ottaa harkittavakseen vain tuomareiden tekemän 2 - 1 päätöksen."

Tuo on tietenkin tulkinnanvaraista, että mikä on äärimmäinen tapaus. Olen sitä mieltä. että pitäisi mennä mahdollisimman pitkälle noilla tuomareiden tekemillä päätöksillä. Jatkuva juryn puuttuminen tuomareiden päätöksiin saa tuomarit vaikuttamaan epäpäteviltä. Luulenpa, että myös yleisön voi olla vaikea pysyä kärryillä, jos nostoja ensin hyväksytään ja sitten hylätään. Jos pyritään absoluuttisen virheettömään tuomarointiin, niin silloin jokainen nosto pitäisi tarkistaa videolta.

Onko Freddillä perse on pakkiksen puhutuin perse?

Päätin jo vuorokauden kestäneen masennuksen jälkeen että kisoissa sattuu ja tapahtuu, olen monesti saanut 2-1 hyväksytty vaikka nosto olisi pitännyt hylätä. Nyt kävi toisinpäin. Paska sattuu!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uusi ennätys kuitenkin kirjattiin Freddille, onnittelut siitä. Tuo 371 tietysti jäi todella pienestä kiinni, mutta kisoja tulee...

Mitenkäs nettiraati tulkitsee sen asian, että toinen sivutuomari antoi punkkua hanurista? Miksi se niin teki, jos kerran ei hanuri noussut, ihanko vain ilkeämielisyyttään Superhurria kohtaan? Edelleen tähän kun lisää sen, että päätuomari ei _välttämättä_ näe hanuria, ollaan jo ehkä heikoilla hangilla. Ja vielä se, että jury _saattaa_ nähdä hanurin jopa dumaria paremmin - etenkin jos on asian suhteen enteitä ja sijoittautuu sopivasti [mikä ei mielestäni välttämättä ole _oikein_ ] - niin hanki jo pettää. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuomareiden päätös saisi olla riittävä, mutta jos kuitenkin ylempi instanssi näkee virheen, niin mikä estää tuomiota muuttamasta, vaikkei se nostajaa (ja olen myös oman perseeni 2-1-tyyppisesti nostanut hyväksytystä hylätyksi, puhumattakaan siitä, että Freddi on maailman parhaita punnertajia - vaikkakin omituinen höpöttäjä - ja että tuo nosto olisi ollut jopa hyväksyttävissä) miellytäkään. Mikään noista videoista ei ole sellaisesta kulmasta (pitäisi olla suoraan sivulta ja penkin korkeudelta), että sen perusteella voisi päätä laittaa pölkylle - tai ainakaan mä en laittaisi.

Tässä yhteydessä tuolla hylsyllä ei ole mitään merkitystä, Freddihän pyyhki abborra-miehillä lattiaa mennen tullen. Jos noin menetettäisiin/voitettaisiin mestaruus, niin sitten toki olisi aihetta harmitukseen. Alemmassa painoluokassahan kävi juuri näin.

Eikähän tää nettimyrsky tosin syntynyt myös Pullisen nostoista, joista jury hylkäsi kaksi. Kaikenkaikkiaan siis kolme tuomarien tuomiota kumottiin. Kyllä mua ainakin TUOMARINA vituttais jos ammattitaito noin kyseenalaistetaan.

Ilmeisesti pallean kehittämistä varten? Voihan tuo olla varsin toimiva paineiden harjottamista varten.
Youtubessa muistaakseni oli Leppäsen Teemulta tälläinen video missä tyylin 200kg painoja.

Back
Ylös Bottom