Moro
Ajattelin ihan jo ensimmäisellä viestilläni/topicilla hyödyntää teidän kokeneempien tietoa ja kokemuksia.
Näin pohjustuksena, olen sen verran onnekas kaveri, että jo lapsesta lähtiin olen ollut allerginen monille kasviksille/vihanneksille/marjoille. Tästä syystä olen sitten jättänyt ne muutamat minulle sopivat "yksilötkin" ruuastani pois... :jahas:
Harrastettua on tullut reilun vuoden verran ja pituus on 177cm ja paino on pysynyt 70kg koko ajan. Läskiä on lähtenyt ja raudan paino on noussut (niin kuin kaikilla ensimmäisen vuoden aikana).
Pidän salilla käynnistä todella paljon ja viikko näyttääkin aikalailla:
MA: Rinta, hauis, ojentaja (kova)
TI: Selkä, olkapäät, forkku (kova)
KE: Jalat (kova)
TO: Lepo
PE-SU: Uusiksi (kevyt)
MA: Lepo
jne
Loppu aika meneekin sitten istuessa.
___
Ruokailu on tällä hetkellä hyvin yksinkertainen ja "karu".
Eli yksinkertaisuudessaan ateria(t) näyttää tältä:
Aamulla:
Vitamiinit purkista
Nallen kuntokaura
2dl maitoa
Loppupäivä
Maitoa 2 lasia
1-1,5 broilerin koipea
n. 2dl riisiä
Star Nutrition Recovery-Pro 2dl (treenin jälkeen)
Aterioita tulee 5 per päivä n. 3 tunnin välein ja olen saanut pidettyä energiat riittävinä jaksamiseen (ainakin omasta mielestäni).
___
Kysymykset ovatkin:
- Mitkä kasvikset jne. ovat "must"? (Varmasti löytyy forumin pohjalta, mutta jos joku viitsii tähän laittaa niin olisin kiitollinen)
- Mitä tapoja / Onko mitään tapaa korvata näitä "must" kasviksia jne.?
- Onko mitään hyötyä, jos ruuan sekaan laittaa jotain niinkin yksinkertaista kuten purkki-ananasta ja salaatin lehtiä?
__
Pahoittelut tästä tekstiseinästä ja kiitoksia jo valmiiksi avusta. Kaikki treeni, ruokavalio jne. ideat on tervetulleita! :thumbs:
Edit1: Niin ja ikä oli 24
Ajattelin ihan jo ensimmäisellä viestilläni/topicilla hyödyntää teidän kokeneempien tietoa ja kokemuksia.
Näin pohjustuksena, olen sen verran onnekas kaveri, että jo lapsesta lähtiin olen ollut allerginen monille kasviksille/vihanneksille/marjoille. Tästä syystä olen sitten jättänyt ne muutamat minulle sopivat "yksilötkin" ruuastani pois... :jahas:
Harrastettua on tullut reilun vuoden verran ja pituus on 177cm ja paino on pysynyt 70kg koko ajan. Läskiä on lähtenyt ja raudan paino on noussut (niin kuin kaikilla ensimmäisen vuoden aikana).
Pidän salilla käynnistä todella paljon ja viikko näyttääkin aikalailla:
MA: Rinta, hauis, ojentaja (kova)
TI: Selkä, olkapäät, forkku (kova)
KE: Jalat (kova)
TO: Lepo
PE-SU: Uusiksi (kevyt)
MA: Lepo
jne
Loppu aika meneekin sitten istuessa.
___
Ruokailu on tällä hetkellä hyvin yksinkertainen ja "karu".
Eli yksinkertaisuudessaan ateria(t) näyttää tältä:
Aamulla:
Vitamiinit purkista
Nallen kuntokaura
2dl maitoa
Loppupäivä
Maitoa 2 lasia
1-1,5 broilerin koipea
n. 2dl riisiä
Star Nutrition Recovery-Pro 2dl (treenin jälkeen)
Aterioita tulee 5 per päivä n. 3 tunnin välein ja olen saanut pidettyä energiat riittävinä jaksamiseen (ainakin omasta mielestäni).
___
Kysymykset ovatkin:
- Mitkä kasvikset jne. ovat "must"? (Varmasti löytyy forumin pohjalta, mutta jos joku viitsii tähän laittaa niin olisin kiitollinen)
- Mitä tapoja / Onko mitään tapaa korvata näitä "must" kasviksia jne.?
- Onko mitään hyötyä, jos ruuan sekaan laittaa jotain niinkin yksinkertaista kuten purkki-ananasta ja salaatin lehtiä?
__
Pahoittelut tästä tekstiseinästä ja kiitoksia jo valmiiksi avusta. Kaikki treeni, ruokavalio jne. ideat on tervetulleita! :thumbs:
Edit1: Niin ja ikä oli 24