Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

EB:n paino salkussa noin 25%, eikä huoleta yhtään :)
Näitä holdataan loppuun asti!

Holthataan! ;) Me ollaan poijjaat hyvässä kyydissä. Ois pitäny tosin ostaa syyskuussa vaikka tuplamäärä lappuja, vaan onpa mulla nykyinen positiokin viisinumeroinen määrä ja KH 1,07.

P.S. Hyppäsin juuri Tecnotreen kyytiin.

Holthataan! ;) Me ollaan poijjaat hyvässä kyydissä. Ois pitäny tosin ostaa syyskuussa vaikka tuplamäärä lappuja, vaan onpa mulla nykyinen positiokin viisinumeroinen määrä ja KH 1,07.

P.S. Hyppäsin juuri Tecnotreen kyytiin.

Tuota Tecnoa olen miettinyt syksystä asti, kun muistaakseni sinunkin mielipidettäsi tällä palstalla silloin kysyin. Vaan vielä en ole uskaltanut ostaa. Haluan salkun rakentaa pääasiassa hyviin osingonmaksajiin ja tällä hetkellä tuntuu että EB:ssä ja SSH:ssa on ihan tarpeeksi riskiä :D
Reveniokin lähti salkusta yhtä nopeasti kun sinne tulikin..oli vähän liian hätäinen ostos.

Tällä salkulla (osakkeet) vuoteen 2014

EB 24,60%
Fortum 10,70%
SSH 9,06%
Metso 8,11%
UPM 7,98%
Raisio 7,26%
Fiskars 7,03%
Sampo 6,87%
TeliaSonera 5,96%
YIT 5,21%
Technopolis 5,01%
Valmet 2,19%

Mites lähtisitte liikkeelle tällasessa tilanteessa? Kokemusta ei sijoittamisesta löydy, mutta vähän on tullut viimeaikoina lueskeltua johtuen siitä syystä, että ymmärrän ettei pankkitilillä ole järkevää pitää ylimääräistä rahaa ns. lojumassa. Olen myös kohtuullisen kiinnostunut aiheesta, ja sijoittaminen tuntuu hyvin loogiselta vaihtoehdolta tukemaan pääelinkeinoani (nettipokeri). Hieman samanlainen skillset molemmissa, numeroilla peluuta ja riskinhallintaa jne.

Ideoita?:) Kohtuullinen summa (parikymppiselle) toimettomana, mutta pikkuhiljaa liikkelle oletettavasti.

Mites lähtisitte liikkeelle tällasessa tilanteessa? Kokemusta ei sijoittamisesta löydy, mutta vähän on tullut viimeaikoina lueskeltua johtuen siitä syystä, että ymmärrän ettei pankkitilillä ole järkevää pitää ylimääräistä rahaa ns. lojumassa. Olen myös kohtuullisen kiinnostunut aiheesta, ja sijoittaminen tuntuu hyvin loogiselta vaihtoehdolta tukemaan pääelinkeinoani (nettipokeri). Hieman samanlainen skillset molemmissa, numeroilla peluuta ja riskinhallintaa jne.

Ideoita?:) Kohtuullinen summa (parikymppiselle) toimettomana, mutta pikkuhiljaa liikkelle oletettavasti.

Koska pääelinkeinosi on hieman riskialtis tulonlähde ja tulot on jokseenkin epäsäännölliset, niin lähtisin etsimään hyviä osingonmaksajia salkun kivijalaksi ja muutamia sijoituksia kasvuyrityksistä.

Esim. osinkokoneiksi: Coca Cola, Jonhson&Jonhson, Pfizer, AT&T, Fortum, Swedish Match, Kone. Löytyy myös paljon muita osingonmaksajia ja tärkein vinkki on, että älä kuuntele muita vaan tee itse omat sijoituspäätökset :) Toisten neuvoja kannattaa toki kuunnella ja poimia ne järkevimmän kuuloiset parempaan tarkasteluun ja mietintään.

En Konetta ainakaan vielä kutsuisi osinkokoneeksi. Mun ajatuksissa osinkotuotto saisi olla n. 5% tai enemmän, että se on osinkokone.

En Konetta ainakaan vielä kutsuisi osinkokoneeksi. Mun ajatuksissa osinkotuotto saisi olla n. 5% tai enemmän, että se on osinkokone.
Jenkeistä ei montaa osinkokonetta löydy yli 5% tuotolla. Itse pidän tärkeämpänä, että osinko on kasvava tai ainakin vakaa. Mutta nämäkin on jokaisen omia mielipiteitä ja vaatimuksia, joten ei näistä sen enempää pysty väittelemään :)

Olikos Adidas kumppanina tämän älykellon osalta? Senhän ei EB:n sanojen mukaan odoteta vaikuttavan tulokseen vielä hirveästi tänä vuonna.

Mutta lähitulevaisuus itseä kiinnostaa ton älykellobisneksen suhteen. Jos siitä tulee iso buumi, niin EB:llähän on pullat aika hyvin uunissa sen suhteen. Tai ainakin Nordnetin aamukatsauksen mukaan EB on edelläkävijä ton android-alustansa suhteen, julkaisivat sen jo 2010.

Edit. Haha, olis pitänyt ensin lukea sun uutinen snowbe, siinähän se sanottiin heti ekalla rivillä :D

Jokohan vihdoin parin kuukauden takainen Rautaruukki sijoitus lyö leiville SSAB:n osakevaihtotarjouksen myötä, jossa on 20% preemio 3kk keskikursseihin nähtynä. Paljonkohan lie lopulta vaikuttaa kurssiin? On kyllä melkoisen onneton preemio loppujen lopuksi.

Koskakohan loppukin teollisuus pakenee suomesta?

Samoin, joskus muistaakseni lokakuussa ostelin rautaruukkia salkkuun. Harmittavan vähän nyt kun ajattelee :)

Katsotaas nyt miten tuo homma menee kun en ole vielä joutanu kunnolla uutisia lukemaan.

Hyvin on kyllä omat Rautaruumiit potkinu salkussa. +80% tätä kirjoitettaessa :D Huomenna sitten noksun osari. Tuskin tulee mitään yllätyksiä, lähinnä tulevaisuuden näkymiin katseet kohdistuu.

Onko täällä ketjussa aiemmin käsitelty tuota Tecnotreetä tai haluatteko vähän avata mikä firmassa kiehtoo?
Itse en laittaisi yhtään rahaa kiinni pikkufirmaan (asiakkaidensa kokoon verrattuna), joka toimittaa ei-uniikkia infraa teleoperaattoreille. Elleivät keksi jotain aivan mullistavaa, mikä on kaikkien pakko saada, on kassavirtahaasteinen vähän yli nollatulos best-case skenaario.

Back
Ylös Bottom