Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Okei taisin olla tahditon ja ois voinu miettiä vähän enemmän ennen ku postaa. Kyykky oli kyl oikeesti vajavaista, mutta onhan se parempi kuin sohvalla löhöily.

Okei taisin olla tahditon ja ois voinu miettiä vähän enemmän ennen ku postaa. Kyykky oli kyl oikeesti vajavaista, mutta onhan se parempi kuin sohvalla löhöily.

Jos joku kokee itselleen paremmin sopivan "vajaan" liikkeen kyykätessään, mitä tekemistä sillä on sohvalla löhöilemisen kanssa?

Heti tuli mieleen Elksu:n videosta tää :D

Tuosta "tekniikasta" tulikin mieleen eräs uusi tapaus salilla viime viikolla. Sillä oli opastamassa joku "osaavampi" tyyppi mukana. Tanko liikkui vähän tuohon malliin, joskaan ei noin korostetusti. Neuvoja ei jostain syystä puuttunut siihen ollenkaan, muista tekniikkavirheistä sanoi kyllä, mutta niitä ei siltikään oikein saatu kuntoon vaan nainen edelleen nosti tankoa käytännössä vatsalta silmiensä ylle. Noh... Opastajan neuvot tähän: "Eiköhän laiteta lisää kiekkoja tankoon".

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos joku kokee itselleen paremmin sopivan "vajaan" liikkeen kyykätessään, mitä tekemistä sillä on sohvalla löhöilemisen kanssa?
Näin ohimennen, kenelle sopii vajaa kyykky? :D eikös tuo ole ihan todistettu, että polvivammojakin ehkäsee täyden liikeradan kyykky. Vajaa kyykky ei myöskään kehitä paremmin ponnistusvoimaa, kuin täysi liikeratainen. (sitähän ei kyykyllä varsinaisesti treenata, mutta brosciencessa pyörii väittämä että vajaa kehittää)
Vaan kaikkien oma valintahan se on, en tuomitse. :)

Muistan sen kermaisen hetken kun olin 12v ja se tanko ei jäänytkään rinnalle ;) Salia olen harrastanut nyt tuosta syyskuusta asti ja helvetti, en ole vieläkään uskaltanut kokeilla paljonko nousee.

Jos aloittelijoita jännittää salille meno, niin mua jännittää tänne kirjoittaminen. Pitää olla tarkka mitä kirjoittaa ettei saa viittä lynkkausviestiä heti perään...

"Salikomediaa" : Todistin smithin ohi kävellessä, että siinä voi tehdä hauiskääntöjä, tai jotain sen tapaista. Ehkä se oli joku erikoistekniikka ja olen itse hupsu kun en sitä tiennyt.

Eilen joku patu teki kuuluisaa 5-10 sentin nytkytyspenkkiä, eli kädet suorana ja yläasennosta maksimissaan kymmenen senttiä alaspäin ja siitä RIVAKASTI ylös. Tekipähän ainakin sarjaa 110 kilolla! Sen jälkeen leukoja veteleen samalla tekniikalla, tällä kertaa nytkytystä roikkuen ala-asennossa. Feelis oli itellä että WTF, mutta siinähän nytkyttelee, ite nytkytän kymmenen sentin liikettä ihan muualla, siitäkään ei kyllä komedia ole kaukana!

Näin ohimennen, kenelle sopii vajaa kyykky? :D eikös tuo ole ihan todistettu, että polvivammojakin ehkäsee täyden liikeradan kyykky. Vajaa kyykky ei myöskään kehitä paremmin ponnistusvoimaa, kuin täysi liikeratainen. (sitähän ei kyykyllä varsinaisesti treenata, mutta brosciencessa pyörii väittämä että vajaa kehittää)

Minä en ole tainnut koskaan tehdä mitään ass to grass kyykkyjä ja salitaustaa löytyy useampi vuosi. Ei kiinnosta jos joku hermanni tuomitsee salin nurkasta minun vajaakyykkyjäni, tai mitään muutakaan mitä teen salilla. Jalat kasvaa ja housuja saa ostella isompia, eli kaikki menee niin kuin pitääkin.

(en tarkoittanut hermannilla sinua tai ketään muutakaan täältä tarkalleen, vaan näitä kaikenmaailman arvostelijoita, jotka koko asiasta tietämättään silti mussuttaavat muiden treenistä)

Tehkääpä salilla vaikka tangolla hauiskääntöä 10:n toiston sarja ja lopuksi pari hidasta negatiivista, niin että heijaatte sen painoin sinne ylös, kuten tässä tapauksessa on tarkoituskin saadaksesi ne negatiiviset. Alkaako takaraivossa polttelemaan sivullisten katse ja voitte jo nähdä silmissänne sen tähän threadiin illalla tulevan postauksen? "EI saatana mil heijjauksel joku urpo teki tänää salilla hauista vittu huhhuh XD:DDF"

Antaa tulla, ei ne sun treenistä tiedä paskaakaan.

Jatkakaa. :)

Kerran olin salilla ja siellä sattui olemaan jotain jalkapallo/jääkiekkoliiton miehiä. Tekivät kyykkyjä ja katsoin että ylikorkeita boksi-kyykkyjä vieläpä. Eräs teki yhden raskaan toiston 170 kilolla ja iso lauma huus vieressä että helvetti kun on kova jätkä perkele! ei kai siinä mitään ihemeellistä mutta hauska tapaus. :D

Kerran olin salilla ja siellä sattui olemaan jotain jalkapallo/jääkiekkoliiton miehiä. Tekivät kyykkyjä ja katsoin että ylikorkeita boksi-kyykkyjä vieläpä. Eräs teki yhden raskaan toiston 170 kilolla ja iso lauma huus vieressä että helvetti kun on kova jätkä perkele! ei kai siinä mitään ihemeellistä mutta hauska tapaus. :D

Mun mielestä luisteluvoiman kehitykseen noi vajaat on loistavia.

Eilen joku patu teki kuuluisaa 5-10 sentin nytkytyspenkkiä, eli kädet suorana ja yläasennosta maksimissaan kymmenen senttiä alaspäin ja siitä RIVAKASTI ylös. Tekipähän ainakin sarjaa 110 kilolla! Sen jälkeen leukoja veteleen samalla tekniikalla, tällä kertaa nytkytystä roikkuen ala-asennossa. Feelis oli itellä että WTF, mutta siinähän nytkyttelee, ite nytkytän kymmenen sentin liikettä ihan muualla, siitäkään ei kyllä komedia ole kaukana!
Jos se teki vajaa toistoja? toki paljon mahdollista että vaan nytkytti muutenvaan :D

Näin ohimennen, kenelle sopii vajaa kyykky?

Minä tein nuorena vajaata kyykkyä voimakauden lopussa. Ideana oli maksimivoiman hankinta työkulmilla, jotka ovat lähellä juoksua. Ohjelmat mulle laati voimakoutsini Jykylän liikuntatieteellisen opeilla. Kokonaisuudessaan voimatreenit toimi hyvin ja sain siirrettyä ominaisuuksia lajisuoritukseeni. Tiedä sitten mikä oli vajaiden kyykkyjen merkitys? Hypin myös pelkkä tanko selässä tasajalkaa yms. muuta huvittavaa.
Nykyään en saa kyykyssä persettä lähellekään maata, koska olen liian vammainen.

Onhan noita vähän mieleltään vajaitakin tuolla liikenteessä, eräs tapaus aikoinaan teki sellasii vemputuksii liikkeessä kun liikkeessä, ois varmaan näyttäny kovinkin hassulta, jos ei ois tienny et ei oo ihan kaikki kundilla himassa.

Toinen avohoitopotilas sit tilitti salilla, et tehny 1,5h salilla hauista taljassa, ja meinaa vielä jatkaa tunnin jos jaksaa.

Jokainen tyylillään, en nää edes kovin komediana yllämainittuja, koska kaverit sentään yrittää.
Enempi nää (nuoret) maailmanomistajat, jotka vetää lippis vinos ja "pullistelee" peilin edessä 60kg ruodollaan tai egopainoilla repii tekniikasta välittämättä saa mut hymyileen ja toteamaan, et onneks oon ite kasvanu jo noista ajoista.

Itellä ainakin vajaa kyykky tuntuu huonolta nivelille. En sit tiedä onks yleensä juuri toisin päin muilla.
En tiedä mistä se sitten johtuu, että mun kohdalla vajaa kyykky on paljon raskaampaa. :lol2: Onko jossain lihaksessa heikkous tms, en tiedä.

En tiedä mistä tässä nyt oli puhe, mutta itseäni täytyy puolustaa jos "bodauskyykystä" oli kyse (reidet vaakatasossa ala-asennossa). Nimittäin mulla oikea polvi rutisi siihen malliin vähän aikaa sitten, kun liikunnanopettaja neuvoi tekemään syväkyykkyä. Rutina meni siihen, että portaita kun nousi niin oli kuin olisi näkkileipää syönyt. Vaihdoin about 6kk sitten takaisin bodauskyykkyyn (huom. jota myös Arska G6:ssa suosittelee!) niin ei enää rutise eikä kipuile. Oletan, että puhuitte täällä kuitenkin siitä, noin-10cm-alas-kyykystä. Just sayin'. :P

Itellä ainakin vajaa kyykky tuntuu huonolta nivelille. En sit tiedä onks yleensä juuri toisin päin muilla.

Itsellä on aika montakin syytä niihin vajaisiin kyykkyihin:

- Ns. atg -kyykky on sellainen, etten siitä nouse ilman kovin epämiellyttävää tunnetta, tai jopa kipua polvissa, ja ilman että avitan toisella kädellä. Joten en kauheasti uskalla toivoa, että moinen koskaan onnistuisi edes se pelkkä tanko niskassa.
- Nyt ilmeisen onnistuneen, kerrankin pitkäjänteisen oman kuntouksen ansiosta pystyn taas kyykkäämään jotenkin, mutta luottamuspula omiin polviin yhä suuri, ja ihan aiheesta. Eli pelottaa.
- Kuten monella muullakin, mulla etureidet dominoi. Ja kyykyssä taas koitan saada osumaa takalistoon ja takareisiin. Ja vaikuttaisi siltä, että siellä vajaassa se tulee paremmin. Voin olla väärässäkin.
- Tekniikkani on varmaan ihan yöstä.

Itsellä on aika montakin syytä niihin vajaisiin kyykkyihin:

- Ns. atg -kyykky on sellainen, etten siitä nouse ilman kovin epämiellyttävää tunnetta, tai jopa kipua polvissa, ja ilman että avitan toisella kädellä. Joten en kauheasti uskalla toivoa, että moinen koskaan onnistuisi edes se pelkkä tanko niskassa.
- Nyt ilmeisen onnistuneen, kerrankin pitkäjänteisen oman kuntouksen ansiosta pystyn taas kyykkäämään jotenkin, mutta luottamuspula omiin polviin yhä suuri, ja ihan aiheesta. Eli pelottaa.
- Kuten monella muullakin, mulla etureidet dominoi. Ja kyykyssä taas koitan saada osumaa takalistoon ja takareisiin. Ja vaikuttaisi siltä, että siellä vajaassa se tulee paremmin. Voin olla väärässäkin.
- Tekniikkani on varmaan ihan yöstä.

Yleensä atg sattuu polviin jos asento on väärä ts. liian leveä/kapea, polvet sisään/ulos liikaa. Toki jollekin se ei vain sovi, mutta näitä tapauksia on varmasti hyvin pieni vähemmistö. Muuten syväkyykky (ei sen perseen oikeasti mihinkään lattiaan tarvii osua, vaan menee niin syvään kun pääsee) kyllä säästää polvia enemmän kuin vajaaksi, kesken liikkeen pysäytetyt. Ja syvältä kyykkäily kehittää takalistoa tutkitusti enemmän kuin vajaat. Mähän en päässy alkuun kapealla alas, vaan etin sellasen asennon, millä pääsin alas ilman kipuja. Mitä enemmän kyykkäsin, sitä kapeamalle pääsin, kun hermosto tottui liikerataan.

Back
Ylös Bottom