Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Väsyttää ja snadisti vituttaa. Ei kyllä kovin paljon turhempaa tekemistä ole kuin jumia toimistolla yksin, kaikki muut onnekkaat ottaneet ainakin tämän viikon lomaa. Leimais itekki kohta "työasian ulos" ja lähtis kotia.

mutu4ete.jpg

Hyvää joulua jälkikäteen, minä.

Oon vaan kateellinen kun en osaa ampua :D

Enkä oo millänsäkään, ei näin laiska mies jaksa olla kiihkeä aseisiin liittyvissä asioissa. Muutenkin, nykyään ei jaksa enää oikein innostua pelkästä ampumisesta. Paljon hienompaa on tutkia, suunnitella, hankkia joku aihio, vaihtaa osia, nysvätä, viilata, säätää, testata ja kokeilla. Aihion on lisäksi vielä oltava edes hieman sitä yleisintä erikoisempaa, jottei elämä ole turhan helppoa ja halpaa.

Jos ja kun tämä koko proseduuri on viety onnistuneesti läpi, niin kaapissa on ase, jota vastaavan olisi saanut puolet halvemmalla suoraan kaupasta. Kuulemma tämä liittyy jotenkin siihen, että myös ammatin kohdalla lukee tutkija, ei ostaja.

Jos taas homma ei luonnaa, noh... yhden aseen olen luovuttanut ilmaiseksi poliisille sulatettavaksi vain siksi, että epäonnistuminen vitutti. :D

Veljeni, olet päässyt harrastuksen ytimeen. Rahat menee mutta mitään tuloksia ei synny, aiettä.

Kävin taas perän takana vääntelemässä namikoita.
IMG_5019.webp

Paras kasa (tai eihän se mikään kasa ole), 3lks/300m/70mm. Taitaa tehdä noin 0.8 MOA.
Onneksi satoi ja tuulikin vähän, voi syyttää keliä ym tekosyitä.

Kuinka sä raaskit morsiantas vesisatees pitää ulkona????????!!!!!!!!!!!!!!++++1111++1+1+1+

Kuinka sä raaskit morsiantas vesisatees pitää ulkona????????!!!!!!!!!!!!!!++++1111++1+1+1+

Siinä ei ole juuri mitään mikä ruostuisi kovin herkästi:D Kestääähän noi nyt normi ulkona heilumiset.

Jaaha, vaihteeks tulee verta nenästä.

Siinä ei ole juuri mitään mikä ruostuisi kovin herkästi:D Kestääähän noi nyt normi ulkona heilumiset.

Mikäs Zeiss sulla tuossa on? Ootko tyytyväinen tuohon ASV systeemiin? Mitkä jalat? Itse olen harkinnut victory HT sarjan jotakin putkee isän 308 sakoon synttärilahjaksi (saisihan sitä sitten itsekkin käyttää).

Itteä kiinnostais toi Siikkerin kiikari notta mikä se on? Ammuitko bipodilta? Makuultaan, pöydältä? Käpy perseessä?

Itsehän jätin teurastuksenomaisen näyn radalle eilen kun nenästä tulvahti sellainen määrä verta, että vois luulla härän päässeen hengestään.

Ou jeah mikä fiilis! Tosin vähän harmitti, ettei päässy Fiöbleidin kanssa kaasuttelemaan, mut ei se mittää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enkä oo millänsäkään, ei näin laiska mies jaksa olla kiihkeä aseisiin liittyvissä asioissa. Muutenkin, nykyään ei jaksa enää oikein innostua pelkästä ampumisesta. Paljon hienompaa on tutkia, suunnitella, hankkia joku aihio, vaihtaa osia, nysvätä, viilata, säätää, testata ja kokeilla. Aihion on lisäksi vielä oltava edes hieman sitä yleisintä erikoisempaa, jottei elämä ole turhan helppoa ja halpaa.
Itseänikin tämä kiehtoo. Välillä tulee ihailevasti luettua joidenkin toiminta-ampujien kertomuksia kun hifistelevät aseen osien ja säätöjen kanssa. Ei ole vaan saanut aloitettua aktiivisemmin itse harrastamaan, kun on kaikkea muuta ja se maksaa ja ... :D Joku kisakireä AR olisi kiva aihio.

Mä pääsen tänään tekeen jotain, mitä oon oottanu kuukausia! Pääsen Tapparan peliiiiiiin! :hyper:
Yhtään peliä en oo nähny viä tänä kautena sattuneesta syystä.

Ja poltin kaulani tukkaa laittaessa... Näyttää iha retkulta :(
Osaan.

En tee mitään päivä, pari kaveria meinas jo mennä juomaan tänään (en tiiä menikö sit) mut mun mielestä on välillä ihan kiva olla himassakin, niin päätin sulkea puhelimen ja pysyn poissa fb:stä nii ei tuu ainakaan muutettua suunitelmia :D

Tuo on hauskaa. Minulla tekee keväällä kun on helvetin pölyistä ja joskus kovilla pakkasilla. Aina oikea sierain.
Joo, ilma kun on sopivan kuivaa niin johan on herkässä. Tai esim saunassa. Tai esim sek..no ei.
Mikäs Zeiss sulla tuossa on? Ootko tyytyväinen tuohon ASV systeemiin? Mitkä jalat? Itse olen harkinnut victory HT sarjan jotakin putkee isän 308 sakoon synttärilahjaksi (saisihan sitä sitten itsekkin käyttää).
Victory FL Diavari riflescopes from ZEISS - magnification with fluoride glass | ZEISS International
Toi Victory sarjan 6-24x56. Olen, just tänään sitä testailin ja yllätyin itsekin. Leupold QWR.
Itteä kiinnostais toi Siikkerin kiikari notta mikä se on? Ammuitko bipodilta? Makuultaan, pöydältä? Käpy perseessä?

Itsehän jätin teurastuksenomaisen näyn radalle eilen kun nenästä tulvahti sellainen määrä verta, että vois luulla härän päässeen hengestään.

Kts edellinen. Kyllä. Pöydältä. Poikittain.

Back
Ylös Bottom