Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ku mä oon viimeks asunu vuokralla oli yksiö 250e/kk. Sähkö ja vesi kuulu vuokraan. Siitä on kyllä 9vuotta aikaa ja tämä tapahtui maalla.

Noi vuokrat on jo Helsingin kehyskunnissakin nousseet ihan järkyttävälle tasolle. Se onkin hienoa, erityisesti kun pankit ovat kiristäneet lainaehtoja. Yksinelävän onkin siinä hienoa yrittää säästää käsirahaa, kun vuokraan saattaa pahimmillaan upota puolet tuloista.

Noi vuokrat on jo Helsingin kehyskunnissakin nousseet ihan järkyttävälle tasolle. Se onkin hienoa, erityisesti kun pankit ovat kiristäneet lainaehtoja. Yksinelävän onkin siinä hienoa yrittää säästää käsirahaa, kun vuokraan saattaa pahimmillaan upota puolet tuloista.

Omistajien kannalta hintojen nousu puolestaan on varsin mukavaa :) Vastikkeet kun ei ihan samalla tavalla nouse kuin nuo vuokrat.

Omistajien kannalta hintojen nousu puolestaan on varsin mukavaa :) Vastikkeet kun ei ihan samalla tavalla nouse kuin nuo vuokrat.

Enpä tiedä. Aika vähän hyötyy enää omistusasunnoista, vaikka siis vuokralaisia olisikin. Ja nyt mun vuokralaisella hajos jääkaappi. Saahan sen vähentää verotuksessa mutta kyllä noissa on omat stressinsä.

Ku mä oon viimeks asunu vuokralla oli yksiö 250e/kk. Sähkö ja vesi kuulu vuokraan. Siitä on kyllä 9vuotta aikaa ja tämä tapahtui maalla.

Ei paha. Laskeskelin tässä joku aika sitten omia asumiskustannuksia, ja ne on tällä hetkellä noin 200e/kk. Pääkaupunkiseudun asuntojen hintoja/vuokria kun kattelee niin välillä pääsee ihan spontaani huutonauru.

Niinpä ja kannattavinta on ostaa auto ja muuttaa aina vain kauemmaksi kehyskuntiin. Sitten nämä keskustan uudet asunnot menevät niille joiden asumisen maksaa yhteiskunta.

Ei paha. Laskeskelin tässä joku aika sitten omia asumiskustannuksia, ja ne on tällä hetkellä noin 200e/kk

Mullaki on talviaikaan tuotaluokkaa, ku sähköä palaa enempi, mutta kesällä jää johonki palttiarallaa 160/kk.

Mullaki on talviaikaan tuotaluokkaa, ku sähköä palaa enempi, mutta kesällä jää johonki palttiarallaa 160/kk.

Mukavan matalat kulut :) Ei tuu eläkkeelläkään tiukkaa. Mulla taitaa asumisasunnon vastikkeet olla jo pelkästään liki 400 :( Eikä oo kyllä tippunut moneen moneen vuoteen.

Ja tarkennuksena tuossa ei ole mitään rahoitusosuutta edes, pelkkä vastike. Velattomalla hinnalla siis ostettu.

Mua on jotenkin ruvennu ahdistaan ajatus omistusasunnosta. Tai siis tää fiilis on ollu nyt jo vähän aikaa. Vuokralla oleminen on jotenkin niin huoletonta, vaikka tietysti tavallaan typerää onkin. Tosin eipä mulle mikään pankki asuntolainaa ees myöntäis, kun oon tällänen minitulonen opiskelijahulttio.
Sinällään hauska, että tää aihe tuli just tänään puheeks, sillä eilen kuulin, että mulla ois mahdollisesti jonkun ajan päästä vanhassa kotikylässä oma kerrostaloyksiö. En tosin meinaa sinne vakkariin muuttaa, mutta voishan siellä joskus viettää yön tai kaks ja pitää siellä kaikki kamat säilössä, tänne opiskelijaboxiin kun ei millään kaikki mahdu. Tuskin mä sitä vuokrallekaan rupeen laittaan ainakaan tässä vaiheessa.
Saatan kyllä pohtia näitäkin juttuja ihan liian ajoissa, meillä kun ei koskaan tiedä miten ihmisten mielet muuttuu ja asiat lopulta menee. :D

Tuo SIC:in linkkaama 850€/kk ei ole Helsingin mittakaavassa kovinkaan paha, mutta verrattuna muihin kaupunkeihin tuo on aika kallis. Juuri katselin, että esim. Tampereen keskustasta 650€/kk saa 56m2 vastarempatun kaksion. Myyntihinnoissakin nätti ero, koska neliöhinnat Helsingissä ovat noin kolminkertaiset verrattuna muun Suomen neliöhinnan keskiarvoon. Toki kaikki tarpeidensa mukaan, ja jotkut arvostavat ytimessä asumista niin paljon, että näkevät tuon vuokran/ostohinnan sen arvoiseksi. Suosin itse myös tuota, että asun ennemmin vähän syrjässä ja hyvien kulkuyhteyksien päässä, koska minulla ei ole ytimeen niin paljoa asiaa, että tuo olisi mitenkään sen väärti.

Kaikenlaisia viikonpäiväsukkia ja alushousuja on olemassa, mutta eniten minä nyt kaipaisin maanantailusikkaa. Ja LaihaLohdulle kiitos, ihan järjettömän hyvä biisi tämä:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^Onko maanantailusikassa jotain makueroa esim. sunnuntai tai lauantailusikkaan?

Vieläkin väsyttää vaikka mittään en oo teheny. Vielä pitäis jaksaa vääntää ja kääntää illalla. :itku:

[video=youtube_share;H_tvqsENfUY]http://youtu.be/H_tvqsENfUY[/video]

Viimeisten neljän yön yöunet ovat olleet noin 5 tuntia, alle 5 tuntia, 7 tuntia ja noin 4,5 tuntia. Millähän todennäköisyydellä nukahdan kävellessäni salille tai spinning-tunnin aikana? Kofeiinia oon tankannut itseeni tietysti tän päivän aikana noin kolminkertaisen määrän suhteessa siihen, kuinka vähän mä normaalisti sitä käytän, joten ens yön uniennuste lupailee kellon vilkuilua vielä klo 02... :jahas:

Back
Ylös Bottom