Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pipoista tulikin mieleeni, että taas pitäisi hakea talvikamppeet kellarista ja viedä kesäkelin kamppeet kellariin. Joka vuosi se kuitenkin tuntuu yhtä vaivalloiselta ja homman hoitamiseksi siihen tarvitsee vapaapäivän sekä oikean mielentilan. Ja jotain supervoimia.

Pipoista tulikin mieleeni, että taas pitäisi hakea talvikamppeet kellarista ja viedä kesäkelin kamppeet kellariin. Joka vuosi se kuitenkin tuntuu yhtä vaivalloiselta ja homman hoitamiseksi siihen tarvitsee vapaapäivän sekä oikean mielentilan. Ja jotain supervoimia.
Mulla on menossa vielä se "saattaa tulla vielä lämmin kausi" -vaihe. Joskus se jatkuu niin pitkään, että siirryn sujuvasti "kohtahan se on jo kevät" -kauteen, ja ne sesonkivaatteet ei edes pääse komeron perukoille.

Aijettä... meinaa olla heikko happi, flunssainen olo muttei kuumetta.. miten porukka toimii näis tilanteis? Itse pidän sitä ehdottomana rajana että jos kuumetta ni sillon ei tod urheilla. Mutta pitääkö täs ny ottaa lepoo vaikkei kuumetta? Ainakin kevyemmin tehtävä illan reeni jos ollenkaan.

Mä teen yleensä niin että vedän buranan tai pari nassuun ja kovat treenit. Olen sitä sorttia että tauti ei meinaa iskeä päälle ja se menee tuommoisena rasittavana nuhailuna sitten aikansa. Tuo hikitreeni kääntää yleensä tilanteen voitoksi, voi olla että joskus on päässyt kuumekin niskan päälle mutta sekin tuntuu paremmalta kuin viikon tai kahden puolikunto. Tämä ei taida olla lääkäriliiton suosittelema konsti mutta kun mielipidettä kysyttiin.. Kuumeisena en mene salille.

Mä teen yleensä niin että vedän buranan tai pari nassuun ja kovat treenit. Olen sitä sorttia että tauti ei meinaa iskeä päälle ja se menee tuommoisena rasittavana nuhailuna sitten aikansa. Tuo hikitreeni kääntää yleensä tilanteen voitoksi, voi olla että joskus on päässyt kuumekin niskan päälle mutta sekin tuntuu paremmalta kuin viikon tai kahden puolikunto. Tämä ei taida olla lääkäriliiton suosittelema konsti mutta kun mielipidettä kysyttiin.. Kuumeisena en mene salille.

Itellä aika sama, jos ei meinaa lähteä nii pari kovaa reeniä päälle jolloin sairastuu juurikin ns. "kunnolla" ja täten paraneekin vähän nopeampaa.

Mä sain lääkäriltä antibiottikuurin- pöh! Mut hyvä ruoka piristää aina: kanaa, quinoaa, vihreitä linssejä ja kasviksia, sen jälkeen mä meen tärisee peiton alle.

Mä sain lääkäriltä antibiottikuurin- pöh! Mut hyvä ruoka piristää aina: kanaa, quinoaa, vihreitä linssejä ja kasviksia, sen jälkeen mä meen tärisee peiton alle.

Sä et selvästi pelkää lääkäriä, ku tuntuu että sä käyt viikos enempi niiden tykönä ku mä kymmenes vuodes. No, ehkä mäki vielä joskus oon rohkee! (tuskin)

Sä et selvästi pelkää lääkäriä, ku tuntuu että sä käyt viikos enempi niiden tykönä ku mä kymmenes vuodes. No, ehkä mäki vielä joskus oon rohkee! (tuskin)

pakko se on, sitäpaitsi, pulssissa on kivat lääkärit :) Polvien takia joutuu vähänväliä ravaamaan siellä...

Ilmeisesti tuo on sitä pienten lasten äitien elämää.. Aika usein joku tauti päällänsä? :/

pakko se on, sitäpaitsi, pulssissa on kivat lääkärit :) Polvien takia joutuu vähänväliä ravaamaan siellä...

Mäki tykkään kaikista lääkäreistä jotka vain puhuu, korkeintaan mittaa verenpaineen. Kaikki verenpaineenmittausta hurjemmat operaatiot suorittavat lääkärit ei oo ollenkaa kivoja!

Ilmeisesti tuo on sitä pienten lasten äitien elämää.. Aika usein joku tauti päällänsä? :/

Eipä tuokaan ihan yleispätevä homma ole. Lapset harvoin kipeenä ja minä vielä vähemmän. Nimim. kengänpohjat pureskeltu pienenä jos toisessa sukupolvessa :D
Nykyisin ollaan niin hygienisiä ettei porukalle muodostu tarpeeksi vastustuskykyä.

Täällä on kylmä ku perseessä jouluna.
Joutu tunnilla venyttää päivää kun aamun sähläyksestä meinannut tulla mitään.
Kurkkukin kipeä. :/

Tolla pienemmällä ainakin, kun päiväkodissa tunkee kaiken suuhunsa, mut ihmeen vähän on kuitenkaan mitään ollu :) Lääkäri vaan totes, että tässä taudissa voi yskä kestää jopa 3-viikkoa.

- - - Updated - - -

Eipä tuokaan ihan yleispätevä homma ole. Lapset harvoin kipeenä ja minä vielä vähemmän. Nimim. kengänpohjat pureskeltu pienenä jos toisessa sukupolvessa :D
Nykyisin ollaan niin hygienisiä ettei porukalle muodostu tarpeeksi vastustuskykyä.

jaa, ei meillä vaan mitään niin hygieenistä menoa ole, ulkona saanu tunkea käpyjä sun muita suuhunsa ja nuolla vaikka kengänpohjiakin. Kaikilta taudeilta ei vaan voi välttyä...

- - - Updated - - -

Mäki tykkään kaikista lääkäreistä jotka vain puhuu, korkeintaan mittaa verenpaineen. Kaikki verenpaineenmittausta hurjemmat operaatiot suorittavat lääkärit ei oo ollenkaa kivoja!

ennen mulla oli kammo lääkäreitä kohtaan, mut nyt ei oo tehnyt edes pahaa, vaikka isolla neulalla otettu nestettä polvesta ja pistetty kortisonia tilalle. Kamalin kokemus on ehkä ollut magneeti artrografia, kun pistettiin varjoainetta olkaniveleen. Se oli kivuliasta ja kamalaa.

Mitä opin tänään? Kun yrittää saada liian paljon aikaiseks lyhyessä ajassa hommat on ku juosten kustu.

Tuli vähän hoppu ku oli varmaa neljä hommaa tuntiin ja sit tuli vielä ajatuskatko että ei muistanu mitä piti muistaa.. normipäivä onneks nyt oon kotona <3

jaa, ei meillä vaan mitään niin hygieenistä menoa ole, ulkona saanu tunkea käpyjä sun muita suuhunsa ja nuolla vaikka kengänpohjiakin. Kaikilta taudeilta ei vaan voi välttyä...

Joo ei toi mun kommentti niinkään ollu sulle tarkotettu. Ollaanhan meilläkin ajoittain kipeänä, silmätulehdukset ollu molemmilla justiinsa, vesirokko jne. sairastettu.
Ylipäänsä vaan kaikki antibakteeriset pesuaineet, jatkuva käsienhinkkaus ja käsidesillä lotraaminen. Muutamakin tuttu joka pöpökammonen sairastelee todella paljon ja sitte hinkkaavat ympäristöään kahta kauheammin etteivät sitten mukamas saisi niitä tauteja. Aikamoista oravanpyörää..

Mulla on menossa vielä se "saattaa tulla vielä lämmin kausi" -vaihe. Joskus se jatkuu niin pitkään, että siirryn sujuvasti "kohtahan se on jo kevät" -kauteen, ja ne sesonkivaatteet ei edes pääse komeron perukoille.

Joskus on itsellekin käynyt näin, että kesän on talvivaatteet viettäneet iloisesti siinä eteisessä hyvin käden ulottuvilla. Nyt taas on vähän pakko raijjata noita ees sun taas, kun tilaa ei oo pitää niitä esillä ympäri vuoden :D Se oiskin kyllä tällaselle laiskanpulskealle luonteelle kiva, jos sitä tilaa olisi...

Kiitti rohkaisusta, salille siis :) Treenikaveri ollu eilen heilumas jossain Treella ja ilmeisesti krapuloissaan eli tasapeli ellen jopa oo voitolla flunssasta huolimatta :)

Back
Ylös Bottom