Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Meillä VV:ssä (Vihreät (puoluesuunta) Vegaanit) kaikkia vihreitä rehuja sanotaan tuttavallisesti parsaksi.

No ime sit parsaa :D

No ime sit parsaa :D

:D

Ostin eka kertaa elämässäni tollasen möykyn ja nyt oon kaks päivää keränny rohkeutta tehä siitä jotain...:D Kaveri suosittelee höyryttämistä mut se kuulostaa niin epäilyttävältä et todennäkösesti vedän sen blenderissä hileeks miljoonan muun ainesosan kanssa...:p

Ostin eka kertaa elämässäni tollasen möykyn ja nyt oon kaks päivää keränny rohkeutta tehä siitä jotain...:D Kaveri suosittelee höyryttämistä mut se kuulostaa niin epäilyttävältä et todennäkösesti vedän sen blenderissä hileeks miljoonan muun ainesosan kanssa...:p
..ei blenderiin! Keität puolikypsäksi ja napostelet sormisuolan kera.

..ei blenderiin! Keität puolikypsäksi ja napostelet sormisuolan kera.

No niin kato nyt, heti eka ohje on epämääräinen. "Keitä puolikypsäksi".. Eihän nyt XY-kromosomeilla varustettu voi tietää millon tollanen rehukuula on puolikypsä. Moneen asiaan ei tarvita naista mut tähän tarvittas...:D

edit. Oikeasti kokkaaminen on helppoa ja kivaa mut en oo koskaan oikein ymmärtäny kasvisten laittoa. Raakana niin paljon helpompi syödä niitä.

Mä olen käytännössä oppinu viime ja tän vuoden aikana syömään parsakaalia. Se on jopa ihan hyvää kun sen valmistaa oikein, itse en osaa tehdä mitään/en ole koskaan kokeillut. Mutta sillon kun sitä on tarjolla niin vedän ihan kohtuukokoisen keon niitä. Höyrytettyinä ne yleensä on parhaita ja sitten vielä kun on maustettu suolalla niin a´vot.

- - - Updated - - -

No niin kato nyt, heti eka ohje on epämääräinen. "Keitä puolikypsäksi".. Eihän nyt XY-kromosomeilla varustettu voi tietää millon tollanen rehukuula on puolikypsä. Moneen asiaan ei tarvita naista mut tähän tarvittas...:D

edit. Oikeasti kokkaaminen on helppoa ja kivaa mut en oo koskaan oikein ymmärtäny kasvisten laittoa. Raakana niin paljon helpompi syödä niitä.

Käytännössä minäkin ymmärrän tuon niin että se on läpeensä lämmin höyrytettynä, muttei anneta olla liian kauan ettei se mene täysin löysäksi. Joo, ei ole tullu kasviksia paljoa kokkailtua. :D

Olisit vissiin tarvinnu poikaystävää kaupassa sanomaan, että jätä hyllyyn se puska ja käy hakemassa pakastealtaasta jotain, jossa on käyttöohjeet? :)

Mä olen käytännössä oppinu viime ja tän vuoden aikana syömään parsakaalia. Se on jopa ihan hyvää kun sen valmistaa oikein, itse en osaa tehdä mitään/en ole koskaan kokeillut. Mutta sillon kun sitä on tarjolla niin vedän ihan kohtuukokoisen keon niitä. Höyrytettyinä ne yleensä on parhaita ja sitten vielä kun on maustettu suolalla niin a´vot.

- - - Updated - - -

Käytännössä minäkin ymmärrän tuon niin että se on läpeensä lämmin höyrytettynä, muttei anneta olla liian kauan ettei se mene täysin löysäksi. Joo, ei ole tullu kasviksia paljoa kokkailtua. :D

No niin, lisää höyryttäjiä ilmottautuu... Joo kuulostaahan toi järkeenkäyvältä.

edit.

Hah! Google autto ja tuollakin suositellaan blenderiä ja sanotaan et se maistuu raakana paremmalta :p

http://uusimusta.squarespace.com/etusivu/2011/9/6/raaka-parsakaali-yok-miten-terveellista.html

edit.

Olisit vissiin tarvinnu poikaystävää kaupassa sanomaan, että jätä hyllyyn se puska ja käy hakemassa pakastealtaasta jotain, jossa on käyttöohjeet? :)

:D no olis edes se myyjä varottanu. Kun siinä kassallakin kohtalo yritti selvästikin varottaa kun mä oon ihan satavarma et hyllyssä luki kpl-hinta, mut sit kassalle se myyjä kysyy et miks mä en punninu tätä. Ja ei kun takas osastolle punnitsemaan...:jahas:

Ei ois nyt illalla pitäny käydä FB:ssä oli nimittäin niin tyhjänpäiväisiä päivityksiä että voi vittu. Kaikilla vaan jotain Big Brotheriin liittyvää. :face:

Nyt on kova, Andy taloon :D

Kaikki muut voisikin heivata helvettiin tuolta ja jättää Andy, Reetu ja Anu Saagim sinne.. Muut, valitettavasti vaihtoon.

:haart::haart::haart: Enstuttavuus hellästi. Keität sen kypsäksi, eli töki haarukalla niinkuin perunaa ja kun tuntuu uppoovan samanlailla ni se on hyvä, eli n.8min. Samalla tai ennen sitä alotat valmistamaan pekonikermakastikkeen ja sillä annan oikeen parsalle kyytiä, ni kyllä on veget ihmeissään :haart::haart::haart:

Huomenta. Mikä bb? Mulla ei oo mitään annettavaa tähän keskusteluun kun en oo vuuuosiiin kattonu. Sen täytyy olla syvältä sieltä Eilinenki ilta meni lipastoa kasaillessa, tänään ois viel kenkäkaapin kasaus.

:haart::haart::haart: Enstuttavuus hellästi. Keität sen kypsäksi, eli töki haarukalla niinkuin perunaa ja kun tuntuu uppoovan samanlailla ni se on hyvä, eli n.8min. Samalla tai ennen sitä alotat valmistamaan pekonikermakastikkeen ja sillä annan oikeen parsalle kyytiä, ni kyllä on veget ihmeissään :haart::haart::haart:

Aika taitavaa. Käyttää sanaa pekonikermakastike niin yllättäen kiinnostus herää ihan uudella tavalla :D Kuulostaa selkeältä, vaikka voisithan sä silti tulla tekemään ensin ikään kuin mallisuorituksen..:p No ei mut nyt on sen verran selkeä ohje (8 min) että vois vaikka kokeillakin!

Eääääähhhh... väsymystaso yllättävän matalalla. Olo virkeä. Röhä tuntuis olevan väistymässä. Aurinko paistaa. Edessä viikon ehdottomasti vittumaisin työpäivä.

Eääääähhhh... väsymystaso yllättävän matalalla. Olo virkeä. Röhä tuntuis olevan väistymässä. Aurinko paistaa. Edessä viikon ehdottomasti vittumaisin työpäivä.

Taas sä senkin varas kerkesit kirjottaa mun asiat mitä koko aamun olen hahmotellu ja mallaillu tänne kovalla vaivalla!

Kerron silti: Huomenta, ei minuakaan ei väsytä, kyllä täälläkin paistaa aurinko ja kyllä veemäinen päivä alkamassa.

Huomenta :)
Arki on saapunut. Kurkku tuli eilen illalla kipeäksi ja on koko ajan pahempi (yllätys :jahas:), mutta onneksi mieli on niin pirteä ettei se tai ulkona vaaniva harmaus haittaa yhtään. Mä pääsen taas kouluuuuuuuun! \o/

Back
Ylös Bottom