Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ostin keväällä Nokia Lumia 900-matkapuhelimen. Viimeiset kolme viikkoa en ole päässyt lukemaan kännykän kautta uusimpia gmailiin tulleita viestejä lainkaan. Viimeisin viesti näkyy päiväyksellä 5.6.2013. Tavallisen tietokoneen kautta uusimmat viestit näkyvät ihan normaalisti.

Olen synkronoinutpuhelimen useasti, mutta se ei auta. Synkronointiasetukset ovat käytössä.

Osaako kukaan sanoa, missä voisi olla vika tai mitä minun kannattaisi tehdä, jotta sähköpostitpäivittyisivättaas normaalisti? Rautalankamalliin, kiitos!

Käytätkö Exchange ActiveSyncia vai IMAPia? Eli suomeksi synkkaatko puhelimeen pelkät mailit vai myös kontaktit ja kalenterimerkinnät Gmailista? Jos synkkaat kaiken, niin tökkiminen voi liittyä siihen, että Google lopettaa kohta vittuilumielessä EAS-tuen kokonaan. Nykyisellään toimii vielä niillä laitteilla, jotka on sen ennen alkuvuotta ottanu käyttöön, tai ainakin pitäisi toimia. Ensiapuna voit ladata Gmail-sovelluksen Storesta. Sillä nyt saat mailit luettua, mutta en tiedä miten paska se softa on. Jos synkkaat tosiaan kaiken, etkä pelkkiä maileja, niin voit kokeilla poistaa koko Google-tilin luurista ja lisätä sen uudelleen. Kun tiliä lisättäessä luuri kysyy mitä synkataan, valitse pelkkä sähköposti, niin mailit tulee turvallisesti IMAPin kautta. Vaikka käytössä olisi pelkkä sähköposti, kokeile silti.

Puhelin meni paskaksi jonkun aikaa sitten, sain tänään uuden. Sama liittymä, sim kortti toimii. Onko OK että käytän uudella puhelimella nettiä? Ei pitäisi lisäkuluja tai muuta tulla, liittymään kuuluu netin käyttö eikä ollut tietääkseni ns. kytky puhelin, joten eikös oo ihan ok uudella selata kuten ennenkin?

Olen kärsinyt viime syksystä tähän päivään toistuvista bronkiiteista, poskiontelon tulehduksista ja viimeisimpänä kuumeettomasta keuhkokuumeesta toukokuun lopulla. Lääkärit laittoivat kaikki vain astmani piikkiin, vaikka ventolinella en saanut nostettua pef arvoja tai helpotettua olooni millään tavalla. Tällä hetkellä hengitykseni ei kummiskaan enää vingu samalla tavalla sisäänhengityksessä kuin vielä pari kuumeettoman keuhkokuumeen aikaan. Astmassahan nimenomaan hengitys vinkuu uloshengitettäessä? Lääkkeenä itselläni on aerius 1 tabletti päivässä, montelukast 1 tabletti päivässä ja symbicort forte 400 mikrog 2 annosta aamuin ja illoin. Spirometriassa olin viime tiistaina. Ventilaatiofunktiossa oli lievä aleneminen, mikä on ollut aikaisemmissakin spirometriakokeissani, Bronkodilataatiotutkimuksessa ei ollut merkitsevää muutosta kuten aikaisemmissa on ollut puolestaan merkittävää muutosta FEV1:n, MEF50:n, MEF25:n ja MMEFin kohdalla. Nämä aikaisemmat oli vuos sitten eli keskäkuussa 2012 ja oisko ollut tammikuussa 2012? FEV1 oli kummiskin nyt viimeisimmässä mittauksessa 86%. Viite oli 87,21 ja puhalsin 75.35. Olenkin alkanut epäilemään, että onkohan minulla keuhkoahtauma :/? Tupakkia kerkesin 2 vuotta polttaa (viime syksynä loppu) ja ikää on kummiskin vasta 22. Voisiko johtua myös siitä, että toi bronkodilataatiotutkimuksessa ei havaita merkittävää muutosta, koska minulla on nyt käytössä symbicort forte (avaava ja hoitava) kun aikaisemmin minulla oli astman hoidossa vain budesonid 400 mikrog jolloin noi aikaisemmat spirometriat on otettu. Symbicort oli käytössä myös koko viikon kestävän pef-seurantani aikana. Terveyskeskus lääkäri ei noteerannu mitenkään noihin spirometria tuloksiini ja ens viikolla ois aika keuhkolääkärille. Tää jatkuva kuiva yskä on kummiskin saatava loppumaan ja toivottavasti ei ainakaan keuhkosyöpä tai jokin muu vastaava ole :/.

Olipas raskas luettava.

No kuitenkin, ei ne siellä arvauskeskuksessa älyä mistään mitään ,mitä astmaan tulee.
Kokemusta on. Odotat nyt vaan sitä keuhkolääkärillä käyntiä etkä suotta kehittele päässä mitään kauhuskenaarioita.

Tuskinpa. 2 promillen humalassakin veren alkoholipitoisuus on vain 0,2% joten ei sillä hyttynenkään vedä tumuja.
Mutta mietis kun hyttynen voi imeä jopa kolme kertaa painonsa verran verta. Se on sama kuin 80 kiloinen ihminen joisi 240 litraa 0.2 prosenttista juomaa. Se on suhteessa sama kuin 1.2 litraa nelikymppistä viinaa. Ja se vetää sen varmaan minuutissa. On siinä aika soosissa. :)

Puhelin meni paskaksi jonkun aikaa sitten, sain tänään uuden. Sama liittymä, sim kortti toimii. Onko OK että käytän uudella puhelimella nettiä? Ei pitäisi lisäkuluja tai muuta tulla, liittymään kuuluu netin käyttö eikä ollut tietääkseni ns. kytky puhelin, joten eikös oo ihan ok uudella selata kuten ennenkin?

joo hinnottelu on liittymästä eikä puhelimesta kiinni.

Onko maahanmuuttovastaisia vasemmistolaisia, tai entäpä maahanmuuttoa hyväksyvää oikestolaista?

Oikeistolainen varmaan haluaa maahanmuuttajan olevan johonkin ammattiin koulutettu ja kykenevä tekemään työtä, olen samaa mieltä. Itse kai lukeudun oikeistolaisiin ja olen humantaarista maahanmuuttoa vastaan. Lyhyesti, työperäinenmaahanmuutto on enemmän, kuin suotavaa.

Mutta mietis kun hyttynen voi imeä jopa kolme kertaa painonsa verran verta. Se on sama kuin 80 kiloinen ihminen joisi 240 litraa 0.2 prosenttista juomaa. Se on suhteessa sama kuin 1.2 litraa nelikymppistä viinaa. Ja se vetää sen varmaan minuutissa. On siinä aika soosissa. :)

Käsittääkseni hyttysen imemä veri ei kuitenkaan mene sen omaan verenkiertoon (onko sillä edes verisuonia?) tai ruuansulatuselimistöön, vaan sitä tarvitaan munien kehittymiseen. Eli ei varmaan pysty ihan suoraa analogiaa vetämään ihmisen ja sääsken kännäämisen välille. Loistavaa spekulointia silti :hyvä:

Käsittääkseni hyttysen imemä veri ei kuitenkaan mene sen omaan verenkiertoon (onko sillä edes verisuonia?) tai ruuansulatuselimistöön, vaan sitä tarvitaan munien kehittymiseen. Eli ei varmaan pysty ihan suoraa analogiaa vetämään ihmisen ja sääsken kännäämisen välille. Loistavaa spekulointia silti :hyvä:

Juhannuksen viettokin olisi rutkasti mukavampaa, jos hyttyset seuraava päivänä makaisivat krapulassa tekemättä mitään.

Oletko päivittänyt sen gmailohjelmasi? Jos olet eikä toimi, poista se ja asenna uudestaan.

Tein näin. Tosin piti soittaa Nokian myymälään ja kysyä, miten se tapahtuu. Kädetön kun olen :D Nyt toimii.

Käytätkö Exchange ActiveSyncia vai IMAPia? Eli suomeksi synkkaatko puhelimeen pelkät mailit vai myös kontaktit ja kalenterimerkinnät Gmailista? Jos synkkaat kaiken, niin tökkiminen voi liittyä siihen, että Google lopettaa kohta vittuilumielessä EAS-tuen kokonaan. Nykyisellään toimii vielä niillä laitteilla, jotka on sen ennen alkuvuotta ottanu käyttöön, tai ainakin pitäisi toimia. Ensiapuna voit ladata Gmail-sovelluksen Storesta. Sillä nyt saat mailit luettua, mutta en tiedä miten paska se softa on. Jos synkkaat tosiaan kaiken, etkä pelkkiä maileja, niin voit kokeilla poistaa koko Google-tilin luurista ja lisätä sen uudelleen. Kun tiliä lisättäessä luuri kysyy mitä synkataan, valitse pelkkä sähköposti, niin mailit tulee turvallisesti IMAPin kautta. Vaikka käytössä olisi pelkkä sähköposti, kokeile silti.

Käytit vastauksessasi sellaisia termejä, etten ymmärtänyt niistä mitään enkä osaa vastata suomen kielellä esittämääsi kysymykseen :D Mutta kiitos silti vaivannäöstäsi.

Syökö pikkulinnut perhosia? :D Kattelin tänään kun joku peipponen riehu mun pihanurmikolla, tarkemmin kun katsoin niin se jahtasi perhosta. Noin puolen minuutin jahdin jälkeen sai kiinni ja tyytyväisen näköisenä piti sitä suussaan. Huvittava tapahtuma, ei näyttänyt olevan kaikkein helpoin saalis. En jäänyt katsomaan sylkäsikö pois vai söikö

Laivalla on joskus ihan mukava matkustaa, mutta aina sellaiset estonia tapaukset tulee mieleen kun laivalla matkustan. Vesi ei ole minun elementti, olen paska uimaan. Tuli mieleen: laivalla ikkunaa katsoessa näin siinä sisemmässä lasissa jonkun merkinnän tyyliin "Reinforced glass 6", ja ulommassa "reinforced glass 10". Tietääkö joku about miten vahvoja nuo? Jotain käytännön esimerkkiä?

Entä ne kannella olevat pleksit tms.? Mitä jos joku painavampi kaveri spurttaa kannella jostain mielikuvituksellisesta syystä, mutta kaatuu ja liukuu kovaa pleksiä päin, tipahtaako mereen? Miten kestäviä ne on? En suunnittele mitään attentaattia laivalla mutta heräs tälläset kysymykset.

- - - Updated - - -

Onko haitallista pitää nenästä kiinni aivastaessa?
Kyllä. Kannattaa aivastaa paperiin tai hihaan jos ei ole paperia.

Tästä tulikin mieleen, että kun yskitte, niin älkää yksikö kämmeneen vaan mieluummin hihaan. Jokainen varmaan tietää miksi.

Kyllä kai siinä paineet nousee päässä kun se aivastus lähtee kuin tykin suusta. :D

Back
Ylös Bottom