Mielipiteitä on monia, mutta mun mielestä mikään asia Suomen historiassa ei sinänsä anna perusteita liputtaa natsilipuilla. Ihan turhaa riidan haastamista. Liputtaa sitten vaikka Suomen lipulla, jos haluaa kansallismielisyyttään korostaa.
Itse tuohon "suvaitsevaisuuteen erilaisuutta kohtaan" voisi kommentoida sen verran, että ymmärrän tietyn turhautumisen siihen että sen nähdään koskevan vain suomalaisia. Asetelma on nurinkurinen, koska ei meidän tarvitse erityisesti olla suvaitsevaisia meille vieraita tapoja kohtaan omassa maassamme. Maassa maan tavalla pätee tässäkin. Suvaitsevaisuus on nimenomaan maahan muukalaisina tulleiden henkilöiden vastuulla, heidän tulee suvaita sitä että suomalainen yhteiskunta ja suomalaiset ihmiset ovat mitä ovat. Heidän tehtävänään on muokata arvojaan ja asenteitaan jotta voivat integroitua tänne, ja alkaa toimimaan osana kokonaisuutta. Jos tämä ei onnistu, niin vähintä mitä voi tehdä on pitää mielipiteensä Suomesta ominaan ja tyytyä tilanteeseen tai lähteä menemään takaisin sinne mistä tulikin.
Tällä hetkellähän maahanmuuttajat toimivat niin, että tänne tullaan olemaan kuin kotonaan, kritisoidaan heitä vastaanottanutta maat ja sen kulttuuria + ihmisiä, eikä tehdä elettäkään sopeutuakseen tänne. Fakta on kuitenkin se, että tänne tullaan Afrikan ja lähi-idän maista, joissa yhteiskunnallinen kehitys on kymmeniä/satoja vuosia meitä jäljessä, ja normikansalaisen elämä on surkeampaa kuin Suomessa keskimäärin sotavuosina. Ei meillä ole juurikaan oppia ammennettavaksi näiden ihmisten mielipiteistä siitä, miten täälllä kuuluisi asioita hoitaa tai miten meidän kuuluisi täällä elää.
Mä asun Espoossa alueella, jossa on paljon maahanmuuttajia. Kerrostaloissa asuu somaleita kunnan varoilla, ja meidän rivarissakin asuu pari mamuperhettä (perheen isät on etelä-euroopasta). Erona näissä on tietenkin se, että eurooppalaiset maahanmuuttajat on tulleet joskus suomeen, opiskelleet kielen, opiskelleet ammatin, hankkineet töitä ja asuvat nyt omistusasunnossa. Somalimiehet notkuvat ostarilla, ja työkseen käyvät "kursseilla". Jotenkin itseäni vituttaa, että nämä täysin eri asenteella hommaan suhtautuvat henkilöt kuitenkin niputetaan saman mamunimikkeen alle.
Tästä ketjusta on tullut tällainen juupas-eipäs keskustelu Disgust (+satunnainen trolli) vs. muut. Ehkä kaikki asia-argumentit on jo niin monta kertaa jauhettu, ettei muuta ole jäljellä?