Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Yksi kylmä fakta on se, että suurin osa enemmän aurinkoa saaneet eivät ole koskaan tulleet omillaan toimeen, eikä koskaan tule omillaan pärjäämään, vaan heitä elätetettään mailman tappiin asti. Hyvä esimerkki tuli just kun kävin ruokakaupassa, siellä pikkimusta ukko punaisen ristin liivi päällä keräsi rahaa afrikan lasten hyväksi. Ja minä kun muistan jo 70 luvun alussa kerättiin rahaa näille eläteille. Mikään ei ole muuttunut 40 vuodessa, mustat senkun sikiäävät ja valkoiset elättävät heidät. Ja parhaiten toimeen tulevat lähtevät vielä kaiken huipuksi eläteiksi ulkomaille.

Tästä tuli mieleen, onko olemassa jotan näyttöä, että kehitysapu on oikeasti auttanut kehitysmaita kehittymään. Minun mielestä se on kuin pohjaton kaivo.

Mutta tuo ei taas ole afrikkalaisten ongelma vaan sen maan politiikan ja niiden maiden poliittisten johtajien tuki länsimailta.

Eikä mua haittaa ollenkaan, jos tiedän jo auttavani jotain suomalaista nuorta, että voin auttaa omalla rahallani myös jotain toiselta puolelta maailmaa. Ei sun ole pakko antaa kuule rahojasi yhtään kenellekkään, jos ei kiinnosta. Elätä vain itsesi ja kenen kanssa sitten elätkään.

Ainiin, ja mm. Tehranin Yliopisto on hyvä koulu Iranin sisällä ja kansainvälisesti. On muitakin, mutta ne on sitten alojen perusteella parhaimmistoa, yleensä kemia, lääketiede ja muu teknologia.

"Muslimimaat tuottavat vain 1,2 prosenttia maailman luonnontieteellisestä kirjallisuudesta, tuskin kaksi kertaa enemmän kuin piskuinen Suomi."

”Yhtäkään merkittävää löytöä tai keksintöä ei islamilaisesta maailmasta ole tullut yli seitsemään vuosisataan”

Ja aavistuksen aiheen vierestä vielä yksi mielenkiintoinen tilasto: "Koko arabimaailma on kääntänyt tuhannen vuoden aikana yhtä monta vieraskielistä kirjaa kuin Espanjassa käännetään vuodessa”

http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/391389/Islamin+todelliset+viholliset

Kehitysavuista voi mennä suurinosa rahoista pelkästään jo työntekijöille. Itse en luota järjestöjen kautta menevään apuun ollenkaan. Jos haluaa auttaa toisella puolella maailmaa niin matkustaessa vie esim. koulutarvikkeita ja vaatteita köyhille koululaisille.

Afrikka voisi elää paljon paremmin ja sitä on yritettykkin, mutta muutama ihminen ei voi parantaa kuin ehkä, mahdollisesti yhden ihmisen elämän, joka voi jälkikasvuaan jollain tapaa hoitaa parempaan suuntaan. Toivottavasti.

Kerrot vain omia "totuuksia" kysymysmerkki, se mitä itse luulet ni pidät sitä faktana. Esim noi kolme maata, ni Syyria on sisällissodassa ja jopa Irak on/ajautumassa sisällissotaan ja Iranissa on vallankumous tapahtumassa, tosi mallimaita. Neekerit on vain yksinkertaisesti tyhmiä ja laiskoja, ihan sama paljon sinne laitetaan rahaa ni ei tuu ikinä toimimaan. Minkätakia minun pitää maksaa veroja että he saavat rahaa? Mitä mieltä olet rikollisista mamuista? Pitäisikö karkoittaa välittömästi?

Tästä tuli mieleen, onko olemassa jotan näyttöä, että kehitysapu on oikeasti auttanut kehitysmaita kehittymään. Minun mielestä se on kuin pohjaton kaivo.
Nimenomaan nämä maat ovat pohjattomia kaivoja. Väitän että kyseisissä maanosissa jos olisi enemmän valkoisia, niin noilla rahoilla olisi jo moni kehitysmaa noussut jaloilleen. Mutta mustat senkun sikiäävät ja elättävät itsensä valkoisilla.

Sanoinpahan mielipiteeni tähän palstaan (kaikilla on varmaan siihen oikeus), oli sitten kukaan samaa mieltä kanssani tai ei. Olen ollut monissa maissa ja tunnen monia ihmisiä, jotka ovat palanneet omaan kotimaahansa Suomesta, tunnen myös heitä, jotka palavasti haluaisivat lähteä Suomesta, mutta eivät ole saaneet sitä tilaisuutta, tunnen myös heitä, jotka ovat olleet pahoilla teillä (tai ovat edelleen) ja heitä, jotka ovat väitelleet itsensä tohtoreiksi ja elävät parempaa elämää kuin kukaan meistä yhteensä tai keskitietä, jossa ovat onnellisia. On siis erilaisia ihmisiä, erilaisissa tilanteissa jatkuvasti ja erilaisista uskonnoista ja kulttuureista. Usein he, joita ei kiinnosta mikään tai, jotka menevät äärimmäisyyksiin, ovat heitä, joille käy huonommin loppujen lopuksi tai ainakin eksyvät väärille teille (esim. rikollisuuteen). Jokaisella pitäisi olla se hyvä keskitie, jossa on hyvä elää, mutta siitä on myös hyvät lähtökohdat vielä parempaan. Se, että jokaiselle tarjotaan keskitietä on taas se asia, johon mielestäni pitäisi puuttua ja johon ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota.

En ole vihervasemmistolainen puunhalaaja, en myöskään ole rasisti, toivo kellekkään mitään pahaa tai kuolemaa vaan pyrin lähestymään asioita aina eritavalla, koska jokainen on erilainen ja tulee erilaisista lähtökodista.

Koska opiskelin mm. ihmisoikeuksia niin joudun käsittelemään asioita jokaikiseltä suunnalta mm. maan oman lain ja kansainvälisten lakien perusteella. Myös maan uskontoa ja kulttuuria. Mikään "ääripää"-ratkaisu ei ole koskaan hyväksi eikä se ole hyväksi maahanmuuttoasioissakaan.

Kerrot vain omia "totuuksia" kysymysmerkki, se mitä itse luulet ni pidät sitä faktana. Esim noi kolme maata, ni Syyria on sisällissodassa ja jopa Irak on/ajautumassa sisällissotaan ja Iranissa on vallankumous tapahtumassa, tosi mallimaita. Neekerit on vain yksinkertaisesti tyhmiä ja laiskoja, ihan sama paljon sinne laitetaan rahaa ni ei tuu ikinä toimimaan. Minkätakia minun pitää maksaa veroja että he saavat rahaa? Mitä mieltä olet rikollisista mamuista? Pitäisikö karkoittaa välittömästi?

En ole kuullutkaan, että Irakissa olisi alkamassa sisällissota tai Iranissa vallankumous? Miksi alkaisi? Koska sinä saat sellaisen kuvan mediasta näistä maista? Mä en edelleenkään tiedä, että oletko itse käynyt kyseisissä maissa ja asunut siellä pidemmän aikaa? Itse olen ja siksi voin hyvin kertoa sinulle "omia totuuksiani" verrattuna omiin totuuksiisi joita saat... hmm, niin, mistä?

Se, että puhut jo ihmisistä noin rumasti kertoo kuinka alhainen ihminen itse olet.

Ammattini puolesta en voi vastata, voiko mamuja karkottaa maasta vai ei. Se ei ole noin yksinkertaista kansainvälisellä tasollakaan.

Eikös hän ole mulaatti? Todellinen valta on rahalla siellä maassa. Amerikassa on erittäin paljon hyviä asioita. En ole rasisti, olen vain realisti. Olen urheillut paljon eri väristen ihmisten kanssa.

- - - Updated - - -

Kansainvälisestä mediasta sain noi tiedot. Eräs kenraali arvioi ton että jos jotain ei tehdä ni Irakissa alkaa sisällissota koska väkivalta kiihtyy päivä päivältä. Pakotteet tekee sen että Iranissa tulee vallankumous tai sitten IDF+Jenkit vaihtaa vallan siellä. Olen treenikavereiltani kuullut ulkomailla paljon minkälaista on Irakissa, osa heistä oli palvellut monta vuotta siellä normaali ja erittäin vaativissa tehtävissä.

"ammattisi puolesta" :D anna mun kaikki kestää. Tottakai sä voit vastata. Ethän sä täällä edusta sun ammattikuntaasi, saati meistä kukaan tiedä kuka helvetti sä edes olet.

Alkaa huvittaa toi sun ympäripyöreä selittely joka asiassa ilman että vastaat kysymyksiin.

Obama on puoliksi valkoinen eikä täten edusta primitiivistä afrikan negroidi rotua joka ei ole kykeneväinen pitämään kivikautista kehittyneempää yhteiskuntaa kasassa.

Eikös hän ole mulaatti? Todellinen valta on rahalla siellä maassa. Amerikassa on erittäin paljon hyviä asioita. En ole rasisti, olen vain realisti. Olen urheillut paljon eri väristen ihmisten kanssa.

Ai Barack HUSSEIN Obama? SirMax, hän tulee jopa muslimiperheestä; mulatti, muslimiverellä. Ja tiesitkö, että Barack Obama oli juurikin näitä kapinallisia nuoria, joka käyttää huumeita, alkoholia, väkivaltaa jne.? Päätyi kuitenkin USAn presidentiksi.

USAlla ei kuitenkaan mene todellakaan niin hyvin kuin sinä kuvittelet. Heillä on oman maan sisällään niin paljon ongelmia mm. terveydenhuollon ja rasismin kanssa, joille tulisi tehdä muutoksia. Silti he käyttävät rahaa enemmän sotaan kuin oman kansan hyvinvointiin (joka ei siis voi hyvin). USAlla on ihan yhtälailla hyviä ja huonoja asioita kuin esim. Iranilla tai millä tahansa muulla maalla.

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -

Kansainvälisestä mediasta sain noi tiedot. Eräs kenraali arvioi ton että jos jotain ei tehdä ni Irakissa alkaa sisällissota koska väkivalta kiihtyy päivä päivältä. Pakotteet tekee sen että Iranissa tulee vallankumous tai sitten IDF+Jenkit vaihtaa vallan siellä. Olen treenikavereiltani kuullut ulkomailla paljon minkälaista on Irakissa, osa heistä oli palvellut monta vuotta siellä normaali ja erittäin vaativissa tehtävissä.

Mistä kansainvälisestä mediasta? Joku USAn kenraaliko on näin sanonut? Taas jälleen kerran? Tiedätkö kuinka kauan USAlla ja Israelilla on ollut ongelmia Irania kohtaan ja kuinka monesti esim. Israel on väittänyt hyökkäävänsä Iraniin? Mielestäni mitään ei ole tapahtunut? Jenkeillä ei ole mitään asiaa Iraniin ja iranilaiset ovat sellaista kansaa, että jos he ovat aidosti tyytymättömiä oman maan politiikkaan niin he aiheuttaisivat vallankumouksen ihan itse, kuten tekivät Shahin aikaan 80-luvulla.

Ai Barack HUSSEIN Obama? SirMax, hän tulee jopa muslimiperheestä; mulatti, muslimiverellä. Ja tiesitkö, että Barack Obama oli juurikin näitä kapinallisia nuoria, joka käyttää huumeita, alkoholia, väkivaltaa jne.? Päätyi kuitenkin USAn presidentiksi.

USAlla ei kuitenkaan mene todellakaan niin hyvin kuin sinä kuvittelet. Heillä on oman maan sisällään niin paljon ongelmia mm. terveydenhuollon ja rasismin kanssa, joille tulisi tehdä muutoksia. Silti he käyttävät rahaa enemmän sotaan kuin oman kansan hyvinvointiin (joka ei siis voi hyvin). USAlla on ihan yhtälailla hyviä ja huonoja asioita kuin esim. Iranilla tai millä tahansa muulla maalla.
Iranilla niitä huonoja asioita vain on vähän enemmän. Eihän täydellistä valtiota ole olemassa, eikä koskaan tule olemaan. Maailma olisi paljon parempi paikka ilman uskontoja.

"ammattisi puolesta" :D anna mun kaikki kestää. Tottakai sä voit vastata. Ethän sä täällä edusta sun ammattikuntaasi, saati meistä kukaan tiedä kuka helvetti sä edes olet.

Alkaa huvittaa toi sun ympäripyöreä selittely joka asiassa ilman että vastaat kysymyksiin.

Mun mielestä kukaan täällä ei ole vastannut sivistyneesti tai faktalla takaisin minulle. Jokainen esittää minulle jatkuvasti kysymyksiä eikä itse vastaa oikeastaan mihinkään. Ei mullakaan ole mitään hajua, keitä te olette eikä voisi vähempää kiinnostaakkaan. Ei sillä ole mitään väliä. Mä sanoin, että ammattini puolesta en voi vastata, koska asia ei tosiaan ole noin yksinkertainen, että "mamut karkoitetaan, jos toimivat rikollisesti". Mitä suomalaisille pitäisi tehdä, jos he toimivat samoin? Nykyäänhän raiskaaja saa ainoastaan muutaman vuoden vankeustuomion; MIKSI ETTE keskity mielummin näihin suomalaisten ongelmiin vaan pakolaisiin? Aloittakaa joku projekti, jossa haluatte edistää suomalaisten hyvinvointia ja jättäkää pakolaisten hyvinvointi ja heistä huolehtiminen tai potkiminen pihalle heille, jotka taas sitä puolta hoitaa.

Mun mielestä kukaan täällä ei ole vastannut sivistyneesti tai faktalla takaisin minulle. Jokainen esittää minulle jatkuvasti kysymyksiä eikä itse vastaa oikeastaan mihinkään. Ei mullakaan ole mitään hajua, keitä te olette eikä voisi vähempää kiinnostaakkaan. Ei sillä ole mitään väliä. Mä sanoin, että ammattini puolesta en voi vastata, koska asia ei tosiaan ole noin yksinkertainen, että "mamut karkoitetaan, jos toimivat rikollisesti". Mitä suomalaisille pitäisi tehdä, jos he toimivat samoin? Nykyäänhän raiskaaja saa ainoastaan muutaman vuoden vankeustuomion; MIKSI ETTE keskity mielummin näihin suomalaisten ongelmiin vaan pakolaisiin? Aloittakaa joku projekti, jossa haluatte edistää suomalaisten hyvinvointia ja jättäkää pakolaisten hyvinvointi ja heistä huolehtiminen tai potkiminen pihalle heille, jotka taas sitä puolta hoitaa.

Oletko esittänyt mulle kysymystä johon en olisi ihan normaalisti vastannut? et.

Ei luoja otitko mokuttajan vanhimman fraasin "suomalaisetkin tekee rikoksia" käyttöösi? Tuhannennen kerran tää ketju käsittelee maahanmuuttoa, ei suomen lainsäädäntöä yleisesti.
Jos kuitenkin tohon pitää tarttua, niin suomalaista nyt ei voi karkoittaa kotimaahansa sattuneesta syystä. Maahanmuuttaja, oli pakolainen tai mikä hyvänsä, on lähtökohtaisesti ajatustasolla voittanut lotossa kun on suomeen saanut tulla. Mun mielestä tällaisella henkilöllä ei yksinkertaisesti ole varaa tehdä sitten vielä törkeitä rikoksia siihen päälle.

Sä et kykene vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen rikollisten karkoituksesta, mutta heität silti noita omia irrelevantteja kysymyksiä suomalaisista ilmaan ikäänkuin vastaukseksi.

Eiköhän tämäkin nimimerkki ole nähty kun ei mitään oikeaa annettavaa ole ketjulle. Pelkkiä kauniita ajatuksia ja kulutettuja fraaseja ilman käytännön konkreettisia ehdotuksia..

Oletko esittänyt mulle kysymystä johon en olisi ihan normaalisti vastannut? et.

Ei luoja otitko mokuttajan vanhimman fraasin "suomalaisetkin tekee rikoksia" käyttöösi? Tuhannennen kerran tää ketju käsittelee maahanmuuttoa, ei suomen lainsäädäntöä yleisesti.
Jos kuitenkin tohon pitää tarttua, niin suomalaista nyt ei voi karkoittaa kotimaahansa sattuneesta syystä.

Sä et kykene vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen rikollisten karkoituksesta, mutta heität silti noita omia irrelevantteja kysymyksiä ilmaan ikäänkuin vastaukseksi.

Eiköhän tämäkin nimimerkki ole nähty kun ei mitään oikeaa annettavaa ole ketjulle. Pelkkiä kauniita ajatuksia ja kulutettuja fraaseja ilman käytännön konkreettisia ehdotuksia..

En puhu ainoastaan sinulle täällä vaan muillekkin.

Mun mielestä rikollisia ei tulisi karkottaa, jos he toimivat rikollisesti. Varsinkaan, jos pakolainen on sellaisesta maasta, mikä on edelleen vaarallinen länsimaiden mielestä. Riippuu myös rikoksesta, että mistä on oikeasti kyse. Se, että toinen karkotetaan, ei aiheuta mitään hyvää muiden pakolaistan silmissä, ainoastaan huonoa. Se ei varoita heitä millään tavalla vaan aiheuttaa kapinointia. Vankilatuomiot on niin löysät Suomessa muutenkin, että niille pitäisi jo tehdä muutos ensin.

Voi Luoja, kyllä. Otin vanhimman fraasin käyttööni, koska en voi uskoa, että täällä juttelee niin moni ihminen ja VARMASTI istuu vaan himassa kirjoittamassa näitä nettiin tekemättä mitään. Vai voitko väittää, että itse olet mennyt ja oikeasti tehnyt jotain asialle? Voitko väittää, että olet edes auttanut jotain muuta, ei välttämättä pakolaista? Kun ollaan puhuttu itse Suomenkin tilanteesta ja nuorisosta niin onko kukaan mennyt ja tehnyt asialle jotain ennen kuin tulee kirjoittelemaan tänne nettiin jotain sellaista, minkä eteen ei kuitenkaan aio tehdä mitään? Oli tämä pakolaisketju tai ei?

- - - Updated - - -

Ja asioihin voi tehdä muutosta jo mielenosoituksilla joita näkyy aika harvoin Suomessa ja, jos niitä on niin harva sinne junaan lähtee. Aina puhutaan netissä ja frendien kanssa, mutta ei OIKEASTI tehdä asioille mitään; puhutaan vaan. Jos on jotain mieltä niin Suomi on vapaa maa. Menkää tekemään mielenosoitus pakolaisia tai maahanmuuttopolitiikkaa vastaan. Siinä teille aitoa tekemistä ja aidosti paneutumista tähän "ongelmaan". Moni menee Ruotsiin osoittamaan mieltä; miksi? Tehkää sama Suomessa!

Mun mielestä rikollisia ei tulisi karkottaa, jos he toimivat rikollisesti. Varsinkaan, jos pakolainen on sellaisesta maasta, mikä on edelleen vaarallinen länsimaiden mielestä. Riippuu myös rikoksesta, että mistä on oikeasti kyse. Se, että toinen karkotetaan, ei aiheuta mitään hyvää muiden pakolaistan silmissä, ainoastaan huonoa. Se ei varoita heitä millään tavalla vaan aiheuttaa kapinointia. Vankilatuomiot on niin löysät Suomessa muutenkin, että niille pitäisi jo tehdä muutos ensin.

Mitä helvettiä sä selität? Jos raiskaaja-somppu karkotetaan maasta, niin se ei aiheuta mitään hyvää muiden somppujen keskuusessa? Olet kyllä oikeassa, ainahan somput vastustaa, kun heimoveli karkoitetaan, oli se sitten raiskannut ja tappanut puoli kaupunkia, aina väärin.
Ei varoita? Tee rikos -> lennät maasta pihalle. Mun mielestä aika yksinkertainen varoitus muille rikollisille. Se, että vihervassarit ovat huolissaan rikollisista, ei ole mikään uusi uutinen. Joskus voisitte miettiä niitä uhrejakin.

Mitä helvettiä sä selität? Jos raiskaaja-somppu karkotetaan maasta, niin se ei aiheuta mitään hyvää muiden somppujen keskuusessa? Olet kyllä oikeassa, ainahan somput vastustaa, kun heimoveli karkoitetaan, oli se sitten raiskannut ja tappanut puoli kaupunkia, aina väärin.
Ei varoita? Tee rikos -> lennät maasta pihalle. Mun mielestä aika yksinkertainen varoitus muille rikollisille. Se, että vihervassarit ovat huolissaan rikollisista, ei ole mikään uusi uutinen. Joskus voisitte miettiä niitä uhrejakin.

Mä en edelleenkään ole vihervassari? Voisitte keksiä jotain muuta vaihteeksi, huoh.

Selitän, että se ei ole noin yksinkertaista, että toinen vaan heitetään pihalle. Toi varoitus ei myöskään toimi, koska sitä vastaan jo noustaan aika nopeasti. Jos joku raiskaa jonkun niin hänelle pitäisi antaa riittävä tuomio ja mielenterveysapua. Siksi Suomen tuomioon pitäisi puuttua ensin, jotta myös pakolaiset saavat pidemmän tuomion. Ja mä todella olen huolissani uhreista, joille ei anneta muuta lausetta kuin "Tämä ei ollut sinun vikasi".

Mä en edelleenkään ole vihervassari? Voisitte keksiä jotain muuta vaihteeksi, huoh.

Selitän, että se ei ole noin yksinkertaista, että toinen vaan heitetään pihalle. Toi varoitus ei myöskään toimi, koska sitä vastaan jo noustaan aika nopeasti. Jos joku raiskaa jonkun niin hänelle pitäisi antaa riittävä tuomio ja mielenterveysapua. Siksi Suomen tuomioon pitäisi puuttua ensin, jotta myös pakolaiset saavat pidemmän tuomion. Ja mä todella olen huolissani uhreista, joille ei anneta muuta lausetta kuin "Tämä ei ollut sinun vikasi".

Suomi on pelastanut Somaliasta kriittisessä tilassa olevia ihmisiä ja he kiittää siitä raiskaalla kantasuomalaisen? Silloin ainoa oikea tuomio on lähettää hänet takaisin Somaliaan ja vankilatuomio sille joka on valinnut hänet Suomeen ym. eikä ole havainnut mahdollisia mielenterveysongelmia ym.
Mitä luulet että suomalaiselle kävisi jos hän menisi Somaliaan raiskaamaan jonkun, tuo sinun logiikkasi on taas tyypillistä voivoi vihervassari logiikkaa. Miksi kokoajan kiistät ettet ole vihervassari kun selvästikin olet riippumatta siitä ketä äänestät vaaleissa.

Back
Ylös Bottom