Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Melkein toivon että Ruotsi palaa paskaksi. Ehkä ihmiset sitten heräävät todellisuuteen ja realiteetteihin. Joidenkin kulttuurien ei olisi koskaan pitänyt levitä savanneilta ja aavikoilta muualle.

Mitäs armeijan väkeä sinne laitettais ja mitä tekemään? Vaatii kuitenkin oikeasti melkoisen pahan tilanteen, että armeijan väkeä otetaan muuhunkin käyttöön kuin jakamaan vesipulloja tai etsimään kadonnutta mummoa metsästä. Ja tämä yhtään väheksymättä Puolustusvoimia tai noiden mellakoiden vakavuutta.

Puhuin pakkotilanteesta. Hädän edessä varmasti turvaudutaan valmiusjoukkoihin tms. ryhmiin, joita on osaa Afganistanissakin käytetty. Porukoilla on täällä todella synkkä kuva siitä, miten huonosti Suomea puolustettaisiin mellakoijilta. Ryssän hyökkäyksen edessä oltaisiin kyllä hukassa, mutta ei tuollaista annettaisi tapahtua. Painotan tässä edelleen Smash Asemia ja viimeisimpiä Kuokkavieras-pippaloita. Tekijät on ollu vasemmistolaisia ja muita Suomen politiikkaan tyytymättömiä nuoria ja heihin ei hallitseva aines suhtaudu yhtään sen suopeammin tai vähemmän suopeammin, kuin maahanmuuttajataustaisten mellakointiin. Samana roskana heitä pidetään.

Terrorismi tarkoittaa väkivaltaista POLIITTISTA kannanottoa.

Se mitä tapahtuu Syyriassa, on täysin politiikkaa. Ei liity uskontoon millään tavalla. Suurin osa kapinallisista on ulkomailta tuotuja sotilaita; eivät siis välttämättä edes muslimeita. Syyria on ollut yksi kovimpia maita Israelille, koska on aina puolustanut Palestiinaa. Siis Syyrian tilanne on ainoastaan poliittista taktiikkaa, jossa käytettiin kansannousua keinona päästä lähemmäksi tuhota Syyria ja sen aatteet. Alunperin, Syyriassa on toiminut esim. kurdien oikeudet hyvin verrattuna muihin maihin. Oletteko koskaan käyneet sielläkään ennen tätä sotaa? Syyria on ollut myös Iranin tukena joten.. Laskekaa siitä 1+1.

Ja hyvin monet pakolaiset ovat jo matkustaneet omaan kotimaahansa, mm. Irakiin.

Pakolaisia Afrikasta ja Lähi-Idästä on lähetetty paljon mm. Kuwaitiin tai muualle Afrikkaan. Saudi-Arabiaan ei pääse kukaan kuin EHKÄ työsopimuksella, vaikkakin siihen pitäisi saada muutos, koska se olisi hyvin todennäköisesti mm. Somaleille hyvä maa elää, koska Saudien Islam on hyvin lähellä Somalien omaa koulukuntaa ja suuntausta Islamissa. En kannata tosiaan Saudi-Arabiaa, se on yksi surkeimmista Lähi-Idän maista mitä on, kun miettii esim. ihmisoikeuksia. Ehkä siinä on myös yksi syy, miksi heille tarjotaan myös länsimaita, jotta he voisivat elää paremmin ja arvokkaammin, hyvässä yhteisössä.

Itse olen sitä mieltä, että tollaset yleistykset koskien pakolaisia tai maahanmuuttajia pitäisi loppua. Heidän on myös hyvin vaikeaa tulla läheiseksi, koska voivat saada hitin vaan siitä, että puhuu jollekkin, esim. metrossa. Teidän pitäisi tietää, että moni suomalainen ajattelee sinua hulluksi tai narkkariksi, jos alat kyselemään esim. kuulumisia joltain tuntemattomalta bussipysäkillä seistessä.
Sen pitäisi olla molemminpuolista; hänen, joka saa turvapaikan suomesta tulisi esim. opetella suomen kieltä, yrittää saada koulutusta. Suomalaisten taas pitäisi olla auttavaisia, tarjota apua HENKISESTI myös, ei vaan katto päälle ja hei hei.

Antti65, kyllä näitä riittää ihan samalla tavalla kuin sunlaisia kapeakatseisia juntteja.

Mä en ole MISSÄÄN vaiheessa sanonut, että esim. Tukholman mellakoinnit olisivat OIKEUTETTUJA. Kerroin vain, että mistä ne on oikeasti alkaneet. Mitä jengi oikeasti tekee ESTÄÄKSEEN näitä? EI MITÄÄN! Se on se ongelma. Ja samoin on ongelma sinunlaisissa ihmisissä, jotka eivät taas yritä korjata asioita vaan kirjottelee ainoastaan tänne nettiin kirosanoja ja muka niin järkeviä juttuja.

Sä et tainnut lukea tuota viestiä ollenkaan vaan heti ajattelet, että olen joko itse mamu tai, että syytän suomalaisia asiasta.
Ja sinä olet selvä vihervasemmistolainen puunhalaaja joka syyttä aina yhteiskuntaa kun suksi ei luista. Ja sitä en voi millään käsittää kuinka sotaa pakoon tulleet rupeavat mellakoimaan maassa joka elättää heidät ja heidän jälkeläiset kehdosta hautaan, luulisi olevan kyllästyneet moiseen sotimiseen.

Se mitä tapahtuu Syyriassa, on täysin politiikkaa. Ei liity uskontoon millään tavalla. Suurin osa kapinallisista on ulkomailta tuotuja sotilaita; eivät siis välttämättä edes muslimeita.

Sä oot oikeesti joko ihan vitun tyhmä, tai sitten vaan ihan vitun fanaattinen ton aatteesi kanssa. Luultavasti molempia.

Ihan varmasti 99,9% syyriassa taistelevista kapinallisista on muslimeja. Mistä sä tota paskaa keksit?
Johan sinne on suomestakin lähtenyt nuoria miehiä taistelemaan, ja yksikään noista ei ollu kantasuomalainen luterilainen..

En ole vihervasemmistolainen puunhalaaja.

Olen opiskellut kansainvälistä poliittiikka, ihmisoikeuksia, historiaa ja ollut töissä vaikka missä. Olen myös matkustellut mm. Lähi-Itään.

Mene ensin itse sodan keskelle, jossa tyttäresi tai poikasi tappaa sotilas vain koska jouduit siihen eteen sattumalta. Tätä samaa tuntuu esim. USAN sotaveteraanit, jotka ovat seonneet kaikesta mitä ovat tehneet tai nähneet erilaisissa sodissa ja lopputulos on perhesurmaajat, itsemurhaajat, kapinalliset. Eikä kukaan auta heitäkään. Sota on pahaksi jokaikiselle, joka siihen osallistuu ja hän, joka ei tunne minkäänlaista surua, sympatiaa, katumusta, vihaa, on jollain tapaa sairas mies tai nainen, valitettavasti.

Niinkuin sanoin; katto pään päällä ei välttämättä ole edes se tärkein asia, jota pakolaiset kaipaavat vaan se henkinen osa siinä. Kertomukset joita kuulee esim. vangitetuilta, koska ovat olleet Saddam Husseinia vastaan tai perheensä menettäneet, ovat sydäntä rikkovia.

- - - Updated - - -

Voi Nikula, sä olet nähtävästi todella tyhmä etkä osaa edes lukea; sanoin kirjoituksessani "välttämättä". Tarkoittaako tämä siis, että olen väittänyt kaikkia ei-muslimeiksi? En?

Ja he, jotka ovat lähteneet Suomesta, ovat olleet myös kantasuomalaisia, pikkupoikia. Valitettavasti.

Ja he, jotka ovat lähteneet Suomesta, ovat olleet myös kantasuomalaisia, pikkupoikia. Valitettavasti.

Hyvä vaan että menevät sinne kuolemaan, eivätpähän ole täällä töhrimässä seiniä ja rikkomassa paikkoja.. voisko noille vasuripenikoillekki perustaa jonkun säätiön keräämään varoja toisten sotiin lähtemistä varten ilman paluulippua?

K

1. Olet mamutaustainen tai et, tuomiosi on täysin sama kuin kantaväestölläkin. Sillä ei ole mitään merkitystä.
1. Aivat varmasti on merkitystä. Myös tutkimusten mukaan naiset saavat pienemmän tuomion, kuin miehet samasta rikoksesta.

2. Et saa valtiolta yhtään enempää rahaa, jos tulet maahanmuuttajana tai pakolaisena. (HUOM! Muistakaa pakolaisten ja maahanmuuttajien erot)
2. Harkinnanvaraiset tuet kyllä juoksevat hieman eri malliin, kuin kantiksissa.

4. Ruotsin mellakat alkoi siitä, kun poliisi änkesi miehen asuntoon ja tappoi hänet.
4. Kotihälytys ja mies kävi puukon kanssa poliisien kimppuun.

5. Oletteko koskaan miettineet millaisista taustoista nämä pakolaiset tulevat ja saavatko he oikeanlaista tukea maaltaan, jonne he ovat päässeet? Moni tulee sotien keskeltä, ovat nähneet, kun omat lapset ja perheet nirhataan eivätkä ole koskaan käsitelleetkään tämmöistä surua, joutuvat kaikki samaan kaupunginosaan asumaan.. No, mitä tämä voi aiheuttaa? Niinpä.
5 Kiitollisuutta, että ovat päässeet turvaan? Ainakin pitäisi olla kiitollisia...

6. Oletteko KOSKAAN käyneet esim. Lähi-Idässä? Enpä usko, koska kukaan teistä ei varmaan kävisi vain ja ainoastaan median takia, vaikka siellä on paljonPALJON nähtävää, kulttuuria, taidetta yms.
6. Olen käynyt.

7. Tiesittekö, että maailman terrorismista ainoastaan alle 1% on muslimien tekemiä? Voi, ette varmaan tiennyt tätäkään.
7. Tiesin.

8. Teillä ei taida olla mitään muuta tekemistä kuin lukea IltaSanomia tai Iltalehteä ja potea tätä ns. "mamu-ongelmaa"? Eikö jokaikistä asiaa voisi lähestyä pikkusen eritavalla? Mitä, jos ottaisitte haasteeksi, vaikka tutustua naapurin mamuun ja kutsua heidän perhe teille syömään? Vai ettekö uskalla? Ottakaa vaikka se isomahainen kurdi mukaan salille treenaamaan?
8. Mene vaikka vartijaksi vastaanottokeskukseen. Näet millaisia tyyppejä siellä asustaa ja kuun 15. päivä on rahanjakopäivä. Silloin on tuplavartiointi ja meno on sen mukaista.

Halla-Aho puhuu asiaa, ja hänelle mene ääni seuraavissa vaaleissa.

Ilmainen sosiaalituki maahanmuuttajille pitää lopettaa. Jokaisessa maahanmuuttajaperheessä pitää olla vähintään yksi henkilö, esim. perheen isä, joka elättää perheen työllä. Valtio voi hyvin järjestää tällaisen työpaikan, tähän ei tarvitse keksiä väen vängällä heikkoja vasta-argumentteja, viitaten esim. suomalaisiin työttömiin jne (huom! periaatteena pitää olla että Suomi huolehtii rahallisesti ensi sijassa suomalaisista, eikä jakele rahaa ilmaiseksi)

Kriisitukea ja terapiaa pitää toki voida olla saatavilla. Tähänkään ei Suomella kuitenkaan ole loputonta määrää resursseja. Suomella on myös omia ongelmiaan. Jokaisella meillä on omat ongelmamme ja stressimme.

Yleisesti ottaen maahanmuuton määrää ei saa päästää käsistä, eikä gettoja saa missään nimessä muodostua.

Olen opiskellut kansainvälistä poliittiikka, ihmisoikeuksia, historiaa ja ollut töissä vaikka missä. Olen myös matkustellut mm. Lähi-Itään.

Mene ensin itse sodan keskelle, jossa tyttäresi tai poikasi tappaa sotilas vain koska jouduit siihen eteen sattumalta. Tätä samaa tuntuu esim. USAN sotaveteraanit, jotka ovat seonneet kaikesta mitä ovat tehneet tai nähneet erilaisissa sodissa ja lopputulos on perhesurmaajat, itsemurhaajat, kapinalliset. Eikä kukaan auta heitäkään. Sota on pahaksi jokaikiselle, joka siihen osallistuu ja hän, joka ei tunne minkäänlaista surua, sympatiaa, katumusta, vihaa, on jollain tapaa sairas mies tai nainen, valitettavasti.

Niinkuin sanoin; katto pään päällä ei välttämättä ole edes se tärkein asia, jota pakolaiset kaipaavat vaan se henkinen osa siinä. Kertomukset joita kuulee esim. vangitetuilta, koska ovat olleet Saddam Husseinia vastaan tai perheensä menettäneet, ovat sydäntä rikkovia.

- - - Updated - - -

Voi Nikula, sä olet nähtävästi todella tyhmä etkä osaa edes lukea; sanoin kirjoituksessani "välttämättä". Tarkoittaako tämä siis, että olen väittänyt kaikkia ei-muslimeiksi? En?

Sota on perseestä oli sitä missä tahansa, eikä se koskaan ole siviileille helppoa. Mutta sillä nyt vaan ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa miten maahanmuuttajat tietoisesti käyttäytyy suomessa. Sotaa on aina ollut ja tulee varmaan aina olemaankin niin kauan kuin on ihmisiä.

Ja onko sulla tietoa/lähdettä uutiseen sellaisesta kantasuomalaisesta henkilöstä joka olisi lähtenyt syyriaan sotimaan joka ei olisi muslimi?

Jos olet itse kerran muslimimaissa paljon vieraillut, niin tiedät sitten varmasti minkälainen uskonto Islam on. Tiedät että sen arvot ei mene yksiin länsimaisten arvojen kanssa, ja ihminen joka on lapsesta asti aivopesty islamin uskolla ei tule omaksumaan länsimaisia arvoja ihan helposti.

Suurin osa pakolaisista ovatkin kiitollisia. Varsinkin Ruotsissa näkee, kuinka ulkomaalaiset käyvät koulussa, pärjäävät siellä, opiskelevat Yliopistoissa, käyvät töissä, omistavat omia ravintoloita ja kauppoja, asuvat hyvin ja puhuvat ruotsia erittäin hyvin.

Suomessa tämä ei taida olla ihan sama juttu? Ei lukioissa ja muualla näe ulkomaalaisia samalla tavalla kuin Ruotsissa? Mistä se johtuu?

Ruotsin väkivaltaisuudet tapahtuvat ainoastaan näissä lähiöissä; miksi? Koska ne on asutettu 90% ulkomaalaisilla, jossa pyörii poliisit, ihan turhaankin välillä, joka aiheuttaa sodasta paenneille ihan erilaisia tuntemuksia kuin meille ns. normaalisti eläneille ihmisille. Teidän on pakko ymmärtää, että tällaisten ihmisten aivot toimii täysin eritavalla kuin heidän, jotka eivät ole koskaan kokeneet mitään sotia tai esim. pelkkää rasismia. Kaikki eivät kykene ajattelemaan, että " hei, mä menen kouluun, opiskelen ja näytän kaikille mistä tulen", ei.. Moni kapinoi, koska ei tiedä mistä edes lähteä liikkeelle. Ja tätähän tekee suomalaiset pikkutytöt ja -pojatkin; eivät tiedä miten lähestyä vanhempiaan tai ystäviään ja alkavat kapinoimaan alkoholilla, seksillä, huumeilla, kirosanoilla, tappeluilla jne.

- - - Updated - - -

Sanotaakon näin, että olen varmasti ollut lähempänä sotaa kun sinä, vaikkakin aikaa on jo vierähtänyt reilu 20v.

- - - Updated - - -

Suurin osa pakolaisista ovatkin kiitollisia. Varsinkin Ruotsissa näkee, kuinka ulkomaalaiset käyvät koulussa, pärjäävät siellä, opiskelevat Yliopistoissa, käyvät töissä, omistavat omia ravintoloita ja kauppoja, asuvat hyvin ja puhuvat ruotsia erittäin hyvin.

Suomessa tämä ei taida olla ihan sama juttu? Ei lukioissa ja muualla näe ulkomaalaisia samalla tavalla kuin Ruotsissa? Mistä se johtuu?

Ruotsin väkivaltaisuudet tapahtuvat ainoastaan näissä lähiöissä; miksi? Koska ne on asutettu 90% ulkomaalaisilla, jossa pyörii poliisit, ihan turhaankin välillä, joka aiheuttaa sodasta paenneille ihan erilaisia tuntemuksia kuin meille ns. normaalisti eläneille ihmisille. Teidän on pakko ymmärtää, että tällaisten ihmisten aivot toimii täysin eritavalla kuin heidän, jotka eivät ole koskaan kokeneet mitään sotia tai esim. pelkkää rasismia. Kaikki eivät kykene ajattelemaan, että " hei, mä menen kouluun, opiskelen ja näytän kaikille mistä tulen", ei.. Moni kapinoi, koska ei tiedä mistä edes lähteä liikkeelle. Ja tätähän tekee suomalaiset pikkutytöt ja -pojatkin; eivät tiedä miten lähestyä vanhempiaan tai ystäviään ja alkavat kapinoimaan alkoholilla, seksillä, huumeilla, kirosanoilla, tappeluilla jne.
Ja olet aivan varmasti vihervasemmistolainen puunhalaaja, koska väität kokoajan että yhteiskunnassa on vika, kun ei suksi luista.

Nikula, tiedän millaista kulttuuri on Islamilaisissa maissa ja se pitää erottaa Islamista itsestään.

Jos vertaa esimerkiksi Saudi-Arabiaa Iranin tai Irakin kanssa niin Saudi-Arabialla menee todella huonosti, kun katsoo ihmisoikeuksien kannalta. He väittävät toimivansa Sharialain mukaisesti, mutta Shariassa ei ole missään mainintaa esimerkiksi naisten ajo-oikeuksista. Myös opiskelu on ollut todella heikkoa naisilla ja heidän työllisyys myös. He mielummin palkkaavat ulkomailta mm. hoitajia ja lääkärejä kuin työllistäisivät oman maan naisia, TODELLA surullista. Jos taas katsoo Islamia ja sen historiaa niin huomaa, että opiskelu ja työnteko on todella tärkeää sen uskoisille. Valitettavasti ihmiset eivät elä sen mukaan vaan tulevat ns. "räkiksinä" ja keksivät muilla lausahduksilla tai Koraanin jakeilla itselleen tekosyitä, vaikka eivät osaa tulkita Koraania välttämättä oikein. Se on sama asia Raamatussa ja muiden uskoisten kirjoissa, että sitä ei voi tulkita kirjaimellisesti vaan tutkien ja tietää mihinkä tilanteeseen mikäkin jae on tullut. Siksi on monia ryhmittymiä niin muslimeilla kuin muilla uskonnoilla, koska he lukevat kirjaa kirjaimellisesti, josta syntyy extremeuskovaisia ja -ryhmittymiä
Jos käy Irakissa tai Iranissa niin heidän yliopistoista huomaa, että 50% opiskelijoista on naisia, töissä 50% ovat naisia, he ovat myös politiikassa ja naiset voivat vaikka ajaa taksia työkseen.

En ole edelleenkään vihervasemmistolainen puunhalaaja. Jos olisin niin myöntäisin.

Pointtini on edelleen ollut se, että molempien tulisi tulla vastaan. En itse hyväksy sitä, että pakolaisperheet eivät tee mitään, kun ovat saaneet valtiolta tukea. Jos katsotaan myös Islamin kannalta (kun sitä on myös otettu täällä paljon esille) niin on väärin istua himassa, toljottamassa telkkaria ja valittaa; pitäisi tehdä vaikka siivoustyötä metriksellä, mutta osa ei tee edes sitä.

Taas mitä voisi panostaa valtion puolelta on se henkinen hyvinvointi, johon ei panosteta tai "sekoitus" pakolaisista ja suomalaisista; voisi olla esim. ryhmiä ja tapaamisia jonne tulee MYÖS suomalaisia, puhumaan suomea, kertomaan suomesta ja elämisestä siellä, että pakolaiset eivät eristäydy liikaa omiin piireihin.
Sen huomaa, että nuoriso ei voi henkisesti hyvin ja tämähän on ihan pelkkien suomalaistenkin keskuudessa oleva ongelma, ettei nuoriso voi avautua omasta tuskastaan ammattilaiselle PAITSI, jos on yrittänyt itsemurhaa (että on ns. tarpeeksi sairas tai masentunut) tai, jos on rahaa maksaa! Ja niin kuin aikaisemmin jo mainitsin, niin suomalaisilla nuorilla tai aikuisillakin, kapinallisuus tulee erilaisissa muodoissa esille verrattuna pakolaisiin.

Mä en ole MISSÄÄN vaiheessa sanonut, että esim. Tukholman mellakoinnit olisivat OIKEUTETTUJA. Kerroin vain, että mistä ne on oikeasti alkaneet. Mitä jengi oikeasti tekee ESTÄÄKSEEN näitä? EI MITÄÄN! Se on se ongelma.
No nimenomaan. Ongelma on juurikin se, että yhteiskunta ei tee mitään estääkseen näitä mellakoita. Se, mitä pitäisi tehdä ennaltaehkäisevästi, olisi olla ottamatta tätä paskasakkia maahan. Ja jos se virhe on jo menty tekemään, ja mellakat ovat alkaneet, niin ne pitäisi estää ampumalla kuoliaaksi joka ikinen paskanaama joka mellakoihin osallistuu.

No nimenomaan. Ongelma on juurikin se, että yhteiskunta ei tee mitään estääkseen näitä mellakoita. Se, mitä pitäisi tehdä ennaltaehkäisevästi, olisi olla ottamatta tätä paskasakkia maahan. Ja jos se virhe on jo menty tekemään, ja mellakat ovat alkaneet, niin ne pitäisi estää ampumalla kuoliaaksi joka ikinen paskanaama joka mellakoihin osallistuu.

No ei se kyllä ihan noinkaan toimi, Mattih3. Mitä mieltä olet suomalaisista, jotka käyttäytyvät kuin roskakasa? Alkoholismi on todella iso ongelma, nuorten itsemurhat, koska vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa? Mikä heidän pahoinvoinnin takana voi olla? Vaikka he haluavatkin apua? Mistä he sitä saavat? Kun he kapinoivat, onko heidän ihmishenki arvokkaampaa kuin toisen? Mä olen sentään molempien puolella enkä laske toisen arvoa toisen kansalaisuuden tai uskonnon perusteella. Kuvittele, että suomalainen nuori, joka on syntynyt Suomeen ja omaa kaikki mahdolliset tuet ja turvan Suomessa jo valmiiksi, voi silti ajautua tollaseen? Onko hän silloin vain sairas vai samanlainen pelle kuin ulkomaalaiset?

Jos miettii ihan suomalaisten terveyttä ja geenejä niin se on erittäin valitettavaa, että suomalaiset eivät sekoitu tarpeeksi, vaikka vain ruotsalaisten kanssa ja siksi kansamme on todella sisäsiittoinen ja kantaa sellaisia sairauksia joita muualta maailmassa ei löydy (esim. vammaisuuksia).

Suomalaisten tekemisillä tai tekemättä jättämisillä ei ole mitään tekemistä maahanmuuttopolitiikan kanssa tai sen kanssa miten maahanmuuttajiin pitäisi suhtautua.

No ei se kyllä ihan noinkaan toimi, Mattih3. Mitä mieltä olet suomalaisista, jotka käyttäytyvät kuin roskakasa? Alkoholismi on todella iso ongelma, nuorten itsemurhat, koska vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa? Mikä heidän pahoinvoinnin takana voi olla? Vaikka he haluavatkin apua? Mistä he sitä saavat? Kun he kapinoivat, onko heidän ihmishenki arvokkaampaa kuin toisen? Mä olen sentään molempien puolella enkä laske toisen arvoa toisen kansalaisuuden tai uskonnon perusteella. Kuvittele, että suomalainen nuori, joka on syntynyt Suomeen ja omaa kaikki mahdolliset tuet ja turvan Suomessa jo valmiiksi, voi silti ajautua tollaseen? Onko hän silloin vain sairas vai samanlainen pelle kuin ulkomaalaiset?

Jos miettii ihan suomalaisten terveyttä ja geenejä niin se on erittäin valitettavaa, että suomalaiset eivät sekoitu tarpeeksi, vaikka vain ruotsalaisten kanssa ja siksi kansamme on todella sisäsiittoinen ja kantaa sellaisia sairauksia joita muualta maailmassa ei löydy (esim. vammaisuuksia).
Eli jos meillä on jo täällä elätettäviä, niin niitä pitää ottaa tänne lisää elätettäväksi. Ja eipä tosiaankaan arabi maissa tai afrikasta löydy vammaisia kun ne tapetaan heti.

On mun mielestä aika paljonkin väliä. Siis tottakai; mulla on ensisijaisesti mielessä se, miten suomalaisia mm. nuoria voi auttaa etteivät he joudu väärille teille. Mutta heidän auttaminen ja siihen panostaminen heijastuu myös siihen miten muitakin tulisi auttaa. Jos omaa kansaa ei voi hoitaa, miten ihmiset kuvittelee, että kun muut tulevat tänne, heovat täysin terveinä ja aloittavat uuden elämän tuosta vaan, kun välttämättä oman maan kansalaiset eivät edes siihen pysty? Kyllä se mun mielestä vaikuttaa aika paljonkin. Ja, jos joku tahtoo apua (esim. suomalaiset perhesurmaajat) ja heille ei sitä tarjota ellet ole yrittänyt vakavissasi itsemurhaa, miten silloin näitä pakolaisiakaan voi auttaa tai kouluttaa esim. suomalaiseen kulttuuriin ja täällä elämiseen?

Back
Ylös Bottom