"Oikeistopopulistisen ruotsidemokraattien kansanedustaja on ehdottanut vesitykkien, kumiluotien ja ulkonaliikkumiskiellon käyttöä tilanteen rauhoittamiseksi.
– Tästä tulee mieleen lähinnä tilanne sotatoimialueella ja ehdotus on nostattanut voimakkaan vastareaktion mediassa."
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...isia-loukkaantunut-tukholman-levottomuuksissa
Kauas on edetty viikinkien ajoista...
Aika älytöntä. Kun porukka mellakoi, polttaa autoja ja kaupunginosa on sekasorron vallassa, niin eikö nimenomaan silloin pitäisi ottaa käyttöön ulkonaliikkumiskiellot ja vesitykit? Minusta on tosi vaarallinen tilanne yhteiskunnan vakautta ajatellen, jos molotovin cocktailit saa lentää ilman, että siihen puututaan raskaalla kädellä. Vaikuttaa siltä, että tuota mellakointia pidetään oikeutettuna ja nyt annetaan viesti, että tuo on hyväksyttävää ja uskon, että näitä saadaankin nähdä lisää tulevaisuudessa.
Aamulla autolle kävellessä mietinkin, että jos nämä mellakat leviäisivät Suomeen, niin asuinalueeni on todennäköisesti yksi niistä joissa mellakoidaan. Jos tällaista meinaa tapahtua, niin pitäisikö minun varustautua sitä varten? Jos en voi luottaa siihen, että poliisit ja yhteiskunta huolehtivat, että autoani ei polteta jne. niin minun pitää puolustaa omaisuuttani itse. Ehkä minun pitäisi ostaa pesismaila tms. jotta yhteiskunnan hyväksymien maahanmuuttajien mellakointien yhteydessä voin puolustaa itseäni ja omaisuuttani.