Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Hah, omalla kohdallani Talvivaara jopa tuottoisa sijoitus. Ostot 3,35€ (19.5.2009) ja myynnit 5,31€ (19.4.2010) per kpl. (ps. Mitä splittejä tai uusanteja tuolle onkaan vuosien varrella tehty, kun mun papereissa on tollaset hinnat?) :D

Prkl sillon Rautaruumiillakin sai tehtyä jopa jotain voittoa. Ja Elcoteqilla. Kylläpäs ajat on muuttuneet parissa vuodessa.

Onneksi NOK-turska saa kaiken maistumaan paskalta. :D

(Kallein erä näyttäis olleen 9,64€... Onneks tuli alle 2€ tasoilta osteltua sen verta että KH tippu reilusti :rolleyes: )

No Talvivaara ei nyt niin älyttömän kallis ollut kun sen ostin, joten näkisin että on mahdollisuus joskus jopa nousta takaisin samoihin, jos vaan kaikki ongelmat saataisiin hoidettua :D Siihen kai uskoessani käytin noi merkintäoikeutenikin. Jotenkin on vaan pelko persiissä että pääsen joskus helpottamaan verotustani noilla :)

Nokiaa minäkin ostin aikanaa kun tippui alle yhdeksän ja samoten ostelin alta kahden sit. Käyttää joskus noi kalleimmat myös verohelpotuksiin :D Alkaa olla aika paljon helpotuksia jo näillä parilla kohteella. Onneksi salkussa on sentäs jotain mitkä pyörii plussalla. Pitää katsoa missä vaiheessa ottaa niistä voitot pois ja samalla myy noita tappiollisia jotka ei tuu nousemaan enää tasolleen (enkä puhu pelkästään NOK/Talvivaarasta tässä).. :)

Onhan tuota tullut hassattua vaikka sun mihin :) Onneksi saa vähentää verotuksessa tulevaisuudessa kivasti jollei ihmeitä ala tapahtuun. Ja tuli näköjään toi Talvivaaran merkintäoikeudetkin käytettyä :face: :D

Onneksi sentään Seligsonin rahastot näyttää plussaa :)

Ei mulla paljonkaan ole hyödyntämättömiä tappioita, sillä teen kauppaa kuitenkin aika vähän. Siis netto-ostajana olen.

Ja eipä sitä vielä oikeasti voi kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tehdä, mutta ei tässä nyt voi henkseleitäkään paukutella. Lyhyellä aikavälillä voi sanoa että ois kannattanut ostaa Seligsonin Phoebusta vaan. Mutta se ei ole kovin kiinnostavaa ja jos säästäminen ja sijoittaminen ei ole kiinnostavaa, en kyllä sitä kovin pitkään tee.

Oishan nää rahat + paljon enempi saanut tuhottua kätevästi sijoittamalla vaikka autoon. ;)

Jahas, jos sitä aloittais Nordnetin kautta ETF-kuukausisäästämisen. Mitä näistä tarvitsee tietää? Mitä ETF:iä suositte?

Meinasin tulla tänne kysymään Timbalta ja muilta Panostajasta, kannattaisiko 0,70-0,72 hinnoilla ostella mutta siitä olikin keskustelua jo. Jokin aika sit oli 0,80:ssa kun katselin, ihan täältä tuosta osakkeesta kuulleena.

Mutta kysytään luovutuksista. Miten käytännössä menee verottajan kanssa nämä hommat? OP:ssa osakkeita säilyttävänä olen huomannut että sieltä tulee automaattisia raportteja transaktioista. Säilyttelen niitä toki PDF:inä omalla koneella, tiedon toimittaa OP Verohallintoon infon mukaan. Laskeeko Verottaja itse luovutusvoiton tai -tappion määrät vai pitääkö niitä täytellä itse veroilmoitukseen? Entä huomioiko ja käyttääkö Verottaja automaattisesti aiemmat tappiot voitollisissa luovutuksissa?

Meinasin tulla tänne kysymään Timbalta ja muilta Panostajasta, kannattaisiko 0,70-0,72 hinnoilla ostella mutta siitä olikin keskustelua jo. Jokin aika sit oli 0,80:ssa kun katselin, ihan täältä tuosta osakkeesta kuulleena.

Mutta kysytään luovutuksista. Miten käytännössä menee verottajan kanssa nämä hommat? OP:ssa osakkeita säilyttävänä olen huomannut että sieltä tulee automaattisia raportteja transaktioista. Säilyttelen niitä toki PDF:inä omalla koneella, tiedon toimittaa OP Verohallintoon infon mukaan. Laskeeko Verottaja itse luovutusvoiton tai -tappion määrät vai pitääkö niitä täytellä itse veroilmoitukseen? Entä huomioiko ja käyttääkö Verottaja automaattisesti aiemmat tappiot voitollisissa luovutuksissa?

Kyllä ne yleensä on laskettu valmiiksi, mutta sun pitää tarkistaa onko ne oikein. Ihmiset niitä täyttelee siellä niin virheitä on. Ja ne tappiotkin vähennetään automaattisesti. Näkyvät kaikki kyllä veroehdotuksessa.

Helvetti nuo demarit on pihalla. Ei herätä luottamusta hallituksen talousosaaminen.

”Keskustan kansanedustaja Mika Lintilän ajatus alle 500 euron osinkojen verovapaudesta kasvattaisi tuloeroja ja murtaisi veropohjaa, kun tavoite on nimenomaan sen eheyttäminen. Mistä Lintilä kerää ne miljoonat, jotka samalla jäävät puuttumaan yhteisestä kassasta”, Paananen kysyy tiedotteessaan.

Paanasen mukaan osinkoverouudistuksen vaikutukset halutaan selvittää huolellisesti.

”Kun syksyllä laaditaan yksityiskohtaisia verolakeja, varmistetaan, että osinkoverouudistuksen vaikutukset kaventavat tuloeroja.”

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/sdp+pikkuosinkojen+verovapaus+lisaisi+tuloeroja/201303391825

Helvetti nuo demarit on pihalla. Ei herätä luottamusta hallituksen talousosaaminen.

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/sdp+pikkuosinkojen+verovapaus+lisaisi+tuloeroja/201303391825

Kirjoitin tästä jo Kauppalehteen uutiskommentin. Meni oikeasti järki lopullisesti kun tuon luki. Mitä helvetin tuloeroja oikeasti? Jos vaikka 1000 euron osingot ois veropaita niin se ois sitten 300 euron tuloerot. Sillähän ei ole väliä että nämä 10% suuromistajat, säätiöt ja rahastot saa verotta osingot.

Voiko noin kuutamolla enää olla?

Kirjoitin tästä jo Kauppalehteen uutiskommentin. Meni oikeasti järki lopullisesti kun tuon luki. Mitä helvetin tuloeroja oikeasti? Jos vaikka 1000 euron osingot ois veropaita niin se ois sitten 300 euron tuloerot. Sillähän ei ole väliä että nämä 10% suuromistajat, säätiöt ja rahastot saa verotta osingot.

SDP:n mukaan tuolla saadaan "kasvun ja työllisyyden lisääminen sekä reilu tulonjako".

Olen kyllä sanaton.

SDP:n mukaan tuolla saadaan "kasvun ja työllisyyden lisääminen sekä reilu tulonjako".

Olen kyllä sanaton.

Tuo on typeryydessään niin omaa luokkaansa, että olen täysin sanaton. Ei edes kirosanoja keksi enää. Tästä on kyllä mukava jatkossa keskustella parin henkeen ja vereen demarin kanssa. Tosin nekin on kyllä niin tyhmiä yksilöitä etteivät varmasti tajua koko asiasta mitään.

Miten tässä alkaa tuntumaan, että tämän paskamaan paskapuolueista on kohta äänestettävä sitä mitä on aina ns. vihannut eli Keskustaa. Koomus ja SDP on ainakin kussut muronsa jo niin läpimäriksi että niihin ei ole enää mitään luottoa. Vihreitä ja Vasemmistoa ei nyt voi äänestää muutenkaan. Persut on kyllä yksi jokerikortti.

Tai sitten olen vain äänestämättä. Mitä silläkään on oikeasti merkitystä kun mitää lupauksia ei tarvitse pitää ja takki kääntyy aina kun omat edut ja hyvävelikerhon edut sitä vaativat.

Timba79 sanoi:

Demari on yhteiskunnan vihollinen numero yksi. Verotetaan kaikki hengiltä niin kenelläkään ei ole kivaa niin ei tartte olla kenellekkään kateellisia.

Demari on yhteiskunnan vihollinen numero yksi. Verotetaan kaikki hengiltä niin kenelläkään ei ole kivaa niin ei tartte olla kenellekkään kateellisia.
Oikein vituttaa kyllä nykyään lukea uutisia politiikasta, jos siellä satutaan haastattelemaan jotain Arhinmäkeä tai SDP:n edustajaa. Ihan sama vaikka aiheena olis linnunpönttötehtaan perustaminen Pudasjärvelle, niin kyllä heti tulee tuloerokortti esiin haastattelussa. Arhinmäki ainakin on rakentanut koko poliittisen agendansa tuloerojen taakse. Nuokin voisivat mennä vaikka Keski-Eurooppaan katsomaan vähän tuloeroja, niin tietäisivät edes mistä puhuvat. Suomessa ei ole mainittavia tai ongelmaksi muodostuvia tuloeroja, mutta silti niistä vouhotetaan kuin se olisi tässä taloustilanteessa jokin suurikin ongelma. Kyllähän se vasemmiston tavoittelema Neuvostoliiton malli toki tuloeroja tasaisi, kun ketään ei kiinnostaisi pätkän vertaa yrittää minimitasoa enempää, koska sama palkka tulisi vaikka kuinka huonosti työnsä tekisi.

Oikein vituttaa kyllä nykyään lukea uutisia politiikasta, jos siellä satutaan haastattelemaan jotain Arhinmäkeä tai SDP:n edustajaa. Ihan sama vaikka aiheena olis linnunpönttötehtaan perustaminen Pudasjärvelle, niin kyllä heti tulee tuloerokortti esiin haastattelussa. Arhinmäki ainakin on rakentanut koko poliittisen agendansa tuloerojen taakse. Nuokin voisivat mennä vaikka Keski-Eurooppaan katsomaan vähän tuloeroja, niin tietäisivät edes mistä puhuvat. Suomessa ei ole mainittavia tai ongelmaksi muodostuvia tuloeroja, mutta silti niistä vouhotetaan kuin se olisi tässä taloustilanteessa jokin suurikin ongelma. Kyllähän se vasemmiston tavoittelema Neuvostoliiton malli toki tuloeroja tasaisi, kun ketään ei kiinnostaisi pätkän vertaa yrittää minimitasoa enempää, koska sama palkka tulisi vaikka kuinka huonosti työnsä tekisi.

Tässä maassa muutenkin se tuloeron on mielenkiintoinen käsite. Se kun on tarpeeksi suuri, nin sillä ei ole väliä. Mutta ai että jos joku tienaa 5000 euroa kuussa niin siltä kyllä haluttaisiin viedä vielä kykyistäkin enempi, pärjäähän se niin paljon paremmin kuin työtön. Sen toimeentulo pitäisi saattaa verottaen sinne työttömn kanssa samaan. Sitten tämä Nallet jne saa rauhassa tienata miljoonansa ja niille annetaan jopa verohelpotuksia.

Enkä tässä yritä haluta edes sitä että alteaan ryöstöverottamaan noita oikeasti rikkaita. Ei kannata, ne siirtää fyrkkansa veke täältä ja niiden toimien kautta työllistyy vähän hiton moni. Mutta se ei mene jakeluun että kaikki työssäkäyvät edes suurinpiirtein keskituloiset on noiden hampaissa ja tosiaan tappaa motivaation edes yrittää kehittää liksaansa ylöspäin.

Ja en, minä en tienaa 5000 euroa kuussa, hädintuskin puolet tuosta.

Nyt soinikin avautuu osinkoverotusaiheesta:

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/soini+vaatii+muutosta+osinkoveropaatokseen/201303391977

Ei tosin kovin konkreettista tuossa. Mutta ihan oikeasti, nyt taisi Jutta & Jykä viimein mokata kunnolla? Joutuvatko sorvaamaan tuon uusiksi vai meneekö peräti koko hallitus palasiksi?

Etenkin Jutalta tuo oli sellainen moka että oksat pois. Nyt kun tätä joka lehdistö rummuttaa, niin voi tulla kuumat paikat. Minä jo suorastaan odotan että pääsen vähän keskusteleen muutaman "henkeen ja vereen demarin kanssa". Ne aina minuakin painostaa äänestään demareita, nyt on hyvä kysyä että niitäkö äänestän jotka taas rokotti minuakin oikein huolella ja helpotukset meni niille joilla on eniten ja jotka nyt jo maksaa vähiten veroja.

Yhteisöveron alennus nyt on jokatapauksessa järkevä, mutta tässä ei ole järjen hiventä että käytännössä vain piensijoittaja on se jolla tätä maksatetaan. Summat on pieniä ja pienenee kun moni varmasti luopuu suorista sijoituksistaan. Jos omistajuus kunnolla saadaan täältä pois, siitä ei ole enää paluuta!

Jos tuota yhteisöverotuksen vaikutusta verokertymään halutaan kompensoida, niin laitetaan sama maltillinen osinkovero ihan KAIKILLE!

Ehkä sitä yhteisöveron muutosta ei pitäisi edes yrittää kompensoida osinkoverotuksella. Kehitysavusta saa edelleen sen miljardin otettua parempaan käyttöön. Saharaan kaivetut kaivot ja kymppitonnin kuivakäymälät eivät ole oikeasti tuottavia projekteja.

Ehkä sitä yhteisöveron muutosta ei pitäisi edes yrittää kompensoida osinkoverotuksella. Kehitysavusta saa edelleen sen miljardin otettua parempaan käyttöön. Saharaan kaivetut kaivot ja kymppitonnin kuivakäymälät eivät ole oikeasti tuottavia projekteja.

Ei pitäisikään, mutta noilla tuntuu olevan joku pakottava tarve tuohon. Näitä kehitysapuja ei pitäisi jakaa euroakaan silloin kun valtio velkaantuu järkyttävää vauhtia ja oman maan kansalaiset tarvitsee apua.

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/osakesaastajien+rothoviukselta+radikaali+veroehdotus/201304392507

Tässä oikeasti hyvä ehdotus. Mitä mieltä olette, onko tässä jotain oikeaa ongelmaa? Mun mielestä joku tuollainen 3-5% KAIKESTA pörssiyhtiön maksamasta osingosta (ja ehkä jopa omien ostoista ja pääoman palautuksista) ja nimenomaan YRITYKSEN maksamana ei luulisi olevan rahasuvuillekaan ongelma? Laitoin jo Kauppalehden keskusteluun ja tuon uutisen kommenttiinkin että jos se jollekin rahasuvulle on ongelma niin tervemenoa tästä maasta sitten.

Tää on kerrassaan aivan saatanan naurettavaa että pienomistajilla maksatetaan KAIKKI verot mitä osingoista ylipäätään maksetaan. Ja sitten kuvitellaan että verokertymä kasvaa kun tätä kiristetään. Ei kasva, mutta yritysten omistusten pako ulkomaille kasvaa.

Fiksu idea kyl toi, mutta harmi vain ku hallituksessa on Rkp ja Kokoomus ja Sdp ni ei tule ikinä menemään läpi toi ehdotus. Veikkaan että hallitus mahdollisesti hajoaa koska Pinokkio ei suostu tarpeeksi muuttamaan kehysriihen päätöksiä.

Fiksu idea kyl toi, mutta harmi vain ku hallituksessa on Rkp ja Kokoomus ja Sdp ni ei tule ikinä menemään läpi toi ehdotus. Veikkaan että hallitus mahdollisesti hajoaa koska Pinokkio ei suostu tarpeeksi muuttamaan kehysriihen päätöksiä.

Tää on jotenkin aivan totaalisen käsittämätöntä touhua. Puhuvat kaikesta yhtä ja tekevät toiste. Veropohjan pitäisi olla laaja, osinkoverotuksessa se on niin toispuoleinen ja pientä osaa koskeva kuin vain ikinä on mahdollista. Puhutaan kasvollisesta omistamisesta ja luvataan pienet osingot jopa verovapaiksi ja sitten vedetään matto alta totaalisesti.

TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI ÄÄNESTÄ SDP:TÄ JA KOKOOMUSTA SEURAAVISSA VAALEISSA! Loput vaihtoehdot on kanssa paskoja, mutta vittu minkäs teet.

Tosin minä en varmaan jaksa enää edes äänestää...

Hallituksen puuhastelu on kyllä ihan käsittämätöntä. Valehteleeko hallitus vai eikö siellä olla perillä minkälaisia päätöksiä ollaan tehty. Minulla ei ole enää mitään luottamusta hallituksen toimiin.

Hallituksen puuhastelu on kyllä ihan käsittämätöntä. Valehteleeko hallitus vai eikö siellä olla perillä minkälaisia päätöksiä ollaan tehty. Minulla ei ole enää mitään luottamusta hallituksen toimiin.

Ei riitä hallituksen osaamistaso näihin asioihin. Kyllä se on jo aikaa sitten todettu, että Suomea ei johda kyvykkäät edustajat.

Back
Ylös Bottom