Paljonkos syötte kalanmaksaöljykapseleita - erityisesti dieettajat!

Moro taasen,
täällä dieettiä takana kaksi kuukautta. Lisävitamiineina olen ottanut Mullerin tuplaa kaksi kapselia. Tuli vaan mieleen, että onkohan se liian vähän - makrojen määrä on mulla 40/30/30 tai siis siihen pyrin, mutta rasvat tahtoo jäädä 20 tietämille vaikka kuinka yritän tasapainoilla. Onko haittaa jos noita omegavalmisteita ottaisi tupla-annoksen?

Muutoin menee hyvin, olo on hyvä, paino on tippunut maltilla, palstailijoiden ohjeiden mukaisesti olen vähentänyt ryhmäliikuntaa ja lisännyt punttailua sekä ottanut lisäproteiinit käyttöön (hera), joka on nostanut vähän painoa ja tuntuu että jotenkin pyöristänyt lihaksiakin. Voi se olla optista harhaakin. Mene ja tiedä.
Mutta noi kommentit tosta omegasta kiinnostaa, jos joku viitsisi kommentoida!

Kalanmaksaöljykapseleissa tulee vastaan A-vitamiinin ja D-vitamiinin osalta ylärajat, mieluummin söisin kalaöljykapseleita joissa on pelkät rasvahapot. :)

Moro taasen,
täällä dieettiä takana kaksi kuukautta. Lisävitamiineina olen ottanut Mullerin tuplaa kaksi kapselia. Tuli vaan mieleen, että onkohan se liian vähän - makrojen määrä on mulla 40/30/30 tai siis siihen pyrin, mutta rasvat tahtoo jäädä 20 tietämille vaikka kuinka yritän tasapainoilla. Onko haittaa jos noita omegavalmisteita ottaisi tupla-annoksen?

Muutoin menee hyvin, olo on hyvä, paino on tippunut maltilla, palstailijoiden ohjeiden mukaisesti olen vähentänyt ryhmäliikuntaa ja lisännyt punttailua sekä ottanut lisäproteiinit käyttöön (hera), joka on nostanut vähän painoa ja tuntuu että jotenkin pyöristänyt lihaksiakin. Voi se olla optista harhaakin. Mene ja tiedä.
Mutta noi kommentit tosta omegasta kiinnostaa, jos joku viitsisi kommentoida!

Eipä siitä haittaa ole, mutta se ei kyllä ole se tapa millä rasvan osuutta pitäisi lisätä. Joutuisit niitä kourallisen syömään jos niillä haluat makroihisi päästä.

Mannisen Pharma Omega3 käytössä ja 3kps menee päivässä. Kait sitä vois enemmänkin ottaa...

Jos ei ole lisätty vitamiineja, joillekin niitä voi suositella syötäväksi jopa 12 pitkin päivää. Tavalliselle kuolevaiselle kuitenkin yleensä riittää 3 kapselia päivässä.

Jep, ei oo tarkoitus missän nimessä korvata ravintorasvoja. Oikeisiin lukuisiin "tähtääminen" vaan tuottaa välillä vaikeuksia, ja haluaisin siksi turvata hyvien rasvojen saannin.

Oon lorautellut rypsiöljyä ruokaan normaalia enemmän mutta siltikään en aina onnistu, vaan huomaan illalla että rasvat on esim. 21% ja sitten kalorit 1700, eli dieetin rajoissa. Se oli se päivä sitten siinä...

Kannattaisi opetella sitä rasvan "syöntiä". Prodet siellä 1-2g/kg, rasva 1g/kg ja loput hiilareista vaikka ei mitään vähähiilihydraattista noudattelisikaan. Jos kalorit nousee liian ylös niin 1g/rasvaton painokilo olisi hyvä tähdätä. Rypsiöljynkin voisi ehkä vaihtaa oliivi-/macadamia öljyyn eikä voitakaan tarvitse pelätä.

Itse syön joka päivä kolme möllerin vahvaa omega tabua aamuisin tulee epaa n.760 ja dha:ta 510. Ehkä pitäisi jättää yksi tabletti iltaan tuosta... Jos syön kalaa niin jätän tabletit pois.

Jep, siis one more time: TIETENKIN se rasva tulee ottaa makroravinnosta. Laitan voita leivän päälle, ruuanlaittoon öljyä, syön kalaa (niinä päivinä ei mitään ongelmaa), otan pähkinöitä (nyt vinkistä vihinä aion ottaa niitä vähän joka aterialla). En karsasta enkä pelkää rasvoja päinvastoin, tiedän että ne on tärkeitä ja siksi haluan oppia tämän(kin) asian tässä dieettaamisessa. SILTI, kun illalla Kalorilaskuri vetää yhteenvetoa, näen usein että rasvansaanti on liian vähäistä. Toisaalta proteiinia menee joskus huimat 190g ihan huomaamatta. Eli tää on vielä omalla kohdallani harjoittelua ja tasapainottelua, joskin tuloksia on on alkanut kivasti tulla - rasva lähtee, lihakset on nousseet jo hieman esiin ja vatsalihakset näkyvät jo osittain. Mutta saa tähän kyllä ihan keskittyä, kaiken työn, treenaamisen ja perheenhoidon ohella!

Back
Ylös Bottom