Proteiinipirtelöt oksettaa?

alexandrantonia

Kusipää
Olen protskusheikkejä juonut parisen vuotta. Viimeaikoina olen kuitenkin huomannut, että aina juotuani pirtelön minua alkaa oksettaa.
Onko muilla ollut kyseistä ongelmaa? Olen juonut mansikkaa ja suklaata, maidolla ja vedellä, mutta olo juoman juotuani on aina yhtä hirveä.

Pitäisikö tässä vain luovuttaa jauheiden suhteen? Suurinpiirtein vuoden join niitä ilman minkäänlaista ongelmaa.

Maistoin kerran kaverilta kasviproteiinijuomaa, eikä siitä tullut samanlaista ällötystä. Pitäisikö kokeilla kasviprotskuja?

Maidon kanssa ei mitään ongelmia, pienestä pitäen olen kuitenkin Hyla-maitoa juonut. Laktoosi-intoleranssia ei ainakaan pienenä ole ollut. Laktoosi muissa maitotuotteissa ei ole koskaan aiheuttanut mitään. Erikseen laktoosittomia jauheita en ole kokeillut. Pirtelöt eivät aiheuta muita oireita kun oksetuksen, muuten vatsa hyvällä mallilla.

Hera ei aiheuta itselle minkäänlaista huonoa oloa treenin jälkeen (tänäänkin otin 75g), mutta jos ottaa muulloin heradrinkin, niin alkaa oksettamaan ja heikottamaan aika pahasti..

Koitappa juoda se drinkki ihan jollonkin muullon. Niin näet aiheuttaako se pahaa oloa vai vedätkö vaan ittes niin piippuun, että se paha olo tulee treenin takia.

Itse tuhosin aikoinaan 7 kiloo MassBlastia ja sen käytön lopetin ku seinään. Yhtäkkiä oli aina pakki sekasin, vaikka aiemmin ei ollut mitään oireita. Merkin vaihto poisti sen ongelman.

Minäki olen huomannu, että tulee paha olo. Taitaa riippua myös protskusta. Selfin stevialla makeutettu ei aiheuta läheskään niin ällöä tunnetta kuin massin recovery tai fastin jauheet. Meinasin lopettaa proteiinin jauheiden käytön kokonaan juuri pahan olon ja kauhean maun takia, kunnes kokeilin tuota stevialla makeutettua.

Mulla ainakin vaikuttaa tohon oloon, että mitä merkkiä juo koska maulla on väliä. Jotain fastin tai starnutritionin litkua kun vetää niin meinaa yökkäysrefleksi tulla aina, mutta joku massin hera on jo huomattavasti paremman makusta.

Paljonko laitat vettä?

Sheikkerissä 300ml asti jauheineen.

- - - Updated - - -

Miten nopeesti juot pirtelön? Koita hillitä vähän tahtia jos auttais. Ittellä ainakin tulee äklö helposti jos parilla hörpyllä imasee.

Eilen taisi mennä puoleen tuntiin juoma, on niitä nopeemminkin vedetty. :D

- - - Updated - - -

Koitappa juoda se drinkki ihan jollonkin muullon. Niin näet aiheuttaako se pahaa oloa vai vedätkö vaan ittes niin piippuun, että se paha olo tulee treenin takia.

En usko että piippuun vetäminen on ongelma. Eilenkin otin aika kovaa hittiä treeneissä silmäkulmaan ja huilin sitä reilun aikaa. Musta silmä FTW!

täältäki ääni tuolle jos kokeilisit stevialla makeutettua heraa, itellä aspartamiini ,sukraloosi jne aiheuttaa pahan olon

Älä juo treenien aikana vettä vaan heti ekasta sarjasta lähtien sitä palkkaria hyvin laimeana liuoksena. Ei ole mitään järkevää syytä jättää palkkaria juotavaksi treenien jälkeen vaan palautumisen voi aloittaa jo treenien aikana. Itse vedän jo puoli tuntia ennen treeniä kataboliaa ehkäisemään boosteriksi kombon L-glutamiini, BCAA ja L-Argininia pumppiin.

Sheikkeri täyteen tietysti ja välillä käyt vielä lisäämässä siihen viileää vettä. Jos ei 1,5l menee treenien aikana nestettä ihan janoon, niin treenit on olleet helvetin löysät.

Mitä toi sun proteiinipritelö tarkottaa?? Sitä kun et kertonut, nyt me vaan arvaillaan mita kaikkea sä voit pirtelöllä tarkoittaa..

Eli siis lähetään nyt siitä, onko kyseessä palkkari vai pelkkä hera? Erityisesti ne 2/3 hiilaria-palkkarit aiheuttaa ihan vitun pahaa oloa usein, varsinkin jos sitä on paljon ja vetää kerralla suht pienellä nesteellä. Itelläkin auttoi kun vaihdoin 50-50 suhteeseen.

Älä juo treenien aikana vettä vaan heti ekasta sarjasta lähtien sitä palkkaria hyvin laimeana liuoksena. Ei ole mitään järkevää syytä jättää palkkaria juotavaksi treenien jälkeen vaan palautumisen voi aloittaa jo treenien aikana. Itse vedän jo puoli tuntia ennen treeniä kataboliaa ehkäisemään boosteriksi kombon L-glutamiini, BCAA ja L-Argininia pumppiin.

Sheikkeri täyteen tietysti ja välillä käyt vielä lisäämässä siihen viileää vettä. Jos ei 1,5l menee treenien aikana nestettä ihan janoon, niin treenit on olleet helvetin löysät.

Nesteytyksestä pitäis huolehtia jo paljon ennen treeniä. Nestettä ei edes imeydy kuin noin 8dl tunnissa. Ei toi sun 1,5l nestettä juttu ole mikää mittari treenin kovuudesta

Mitä toi sun proteiinipritelö tarkottaa?? Sitä kun et kertonut, nyt me vaan arvaillaan mita kaikkea sä voit pirtelöllä tarkoittaa..

Eli siis lähetään nyt siitä, onko kyseessä palkkari vai pelkkä hera? Erityisesti ne 2/3 hiilaria-palkkarit aiheuttaa ihan vitun pahaa oloa usein, varsinkin jos sitä on paljon ja vetää kerralla suht pienellä nesteellä. Itelläkin auttoi kun vaihdoin 50-50 suhteeseen.

Pelkkä maustettu hera, palkkareiden kanssa ei oo ollu mtn ongelmia.

- - - Updated - - -

Harrastan kamppailulajeja, joten treenien aikana ei oikein 1,5l ehdi juomaan, hörpyn sielä täällä. Palkkareita muutenkin juon hyvin harvoin.

Nesteytyksestä pitäis huolehtia jo paljon ennen treeniä. Nestettä ei edes imeydy kuin noin 8dl tunnissa. Ei toi sun 1,5l nestettä juttu ole mikää mittari treenin kovuudesta

Nestettä ei ole oikea sana, puhdas vesi 8dl imeytyy tuon tunnin ajan kaikki sitä sakeammat liuokset vaativat selvästi pidemmän ajan.
Proteiiniliuos myös imeytyy sitä paremmin mitä laimeampi se on, joten vahvemman liuoksen imeytyminen vie vielä enemmän aikaa.

Treeneissäni lämmittelyyn menee 25min, treeneihin 1,5h joten tuossa jo janokin tulee, vaikka katabolian estoon tuon vedänkin ja palautukseen.

Jos mietitään tota imeytymis hommaa vielä pidemmälle. Sekotetaan 40gr heraa 5dl vettä, tai tuplataan vesi määrä, kumpi imeytyy nopeammin? Jos tossa olisi pelkkä vesi niin litrassa menisi tuplasti aikaa. Välipala drinkkihän kannattaisi tehdä niin pienellä vesi määrällä kuin mahdollista, imeytyminen kestää huomattavasti pidempään?

Jos mietitään tota imeytymis hommaa vielä pidemmälle. Sekotetaan 40gr heraa 5dl vettä, tai tuplataan vesi määrä, kumpi imeytyy nopeammin? Jos tossa olisi pelkkä vesi niin litrassa menisi tuplasti aikaa. Välipala drinkkihän kannattaisi tehdä niin pienellä vesi määrällä kuin mahdollista, imeytyminen kestää huomattavasti pidempään?

Imeytyy sen tuplaveden kanssa kyllä huomattavasti nopeammin. Vesi on vatsalaukusta nopeimmin ohutsuoleen imeytyvä aine. Pelkkä kuiva herajauho 40g vie jo muutaman tunnin.

Back
Ylös Bottom