Suuri ja virallinen ASMR-ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu

SIC-

VIP
ASMR tarkoittaa Autonomous sensory meridian responsea. Alan piireissä puhutaan "tingleistä" ja "brain orgasmeista". Kyseessä on sellainen takaraivossa tuntuva kihelmöinti ja rento tunne joka leviää niskaan ja selkään. Huomasin itsessäni tällaisen taipumuksen, kun aina välillä random youtubevideoita katsoessa saatoin saada tosi kovia tingleja ja sitten ihmetellä, miten joku video vaikuttaa minuun noin voimakkaasti.

Tässä Ylen dokkari aiheesta:
http://yle.fi/radio1/asia/todellisia_tarinoita/kummallinen_paan_kihelmointi_keraa_huomiota_internetissa_39542.html

Tähän ketjuun voisi kerätä erilaisia ASMR-videoita. Minun suosikkejani on Gentlewhispererin videot. Maria tekee todella hienoja videoita ja varsinkin noista korvaan kuiskutteluista tulee tosi kovat tinglet. Tässä pari esimerkkivideota.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tämä on ehkä minusta paras video. Tuosta 5.25 eteenpäin on tosi kovaa shittiä.

On muuten mukavaa ku jotain luentoa tms. pitää henkilö joka puhuu rauhallisesti ja tasaisesti. Itselle tulee noita tinglejä silloin. Ja myös parturissa tulee, kun parturi ajelee takaraivoa koneella.

Löytyi suomenkielestäkin pätkää näköjään. Ei ehkä yhtä laadukasta kuin nuo englanninkieliset, mutta puhetta ymmärtää paremmin.

Sillä nyt ei ole tämän kanssa mitään tekemistä! :D

Jos tähän ketjuun saa laittaa sellaisiakin videoita joilla ei ole välilihan kutkutteluvaikutuksia, niin legendaarinen Bob Rossin "Joy of Painting" tv-sarja rentouttaa mukavasti.

[video]http://tu.tv/videos/the-joy-of-painting-s5e01-mountain-wat[/video]

Mää rupesin kerran kattoon jotain SICin linkkaamista ASMR-videoista. Ensimmäisten sekuntien jälkeen piti stopata video. Ajatuskin noiden kattomisesta/kuuntelemisesta saa mut haluamaan hakata tietokoneen näytön säpäleiksi kepillä.

Mä kokeilin kans kerran tai pari. Jos haluan rentoutua niin laitan mieluummin jotain merenkohinapianomusiikkia soimaan. Häiritsi valtavasti toi puhetyyli. Olisi puhunut vaan normaalisti mutta pienemmällä volalla eikä silleen hiljaa mussuttamalla ja tosi epätasaisesti. Jossain ASMR-parturissa taisin olla kun kuuntelin enkä kyllä päässy mihinkää fiilikseen. Tuli vaan ahdistava olo.

Sen sijaan tuo Bob Rossin puhetyyli on ihan ykkönen. Sitä vois kuunnella kyllä illalla nukkumaan mennessä :)

Muhun toimii hyvin nämä pelkät naputtelun ja raapimisen äänetkin:

Kas kas.. kiva huomata et täällä on muitakin Bob Ross-faneja - Multa löytyy noita koneelta monen tuotantokauden edestä :)

Bob Ross on ihan uus tuttavuus mulle. Mukavaa kuunneltavaa kyllä. Semmonen rauhallinen ääni, josta tuli mieleen joku luontodokkarin kertoja.

Tuli tuosta videosta mieleen, että ehkä voimakkammat ASMR:t oon kokenut urheiluhierojalla, kun mun sivuolkapäitä hierottiin. Mun silmät varmaan pyöri ympäri kuin Prisman hedelmäpeli.

Näitä videoita kannattaa katsoa muuten kuulokkeet päässä.

Katsoin tuon AP:n ensimmäisen videon useampaan kertaan tämän päivän aikana, ja joka kerta yhtä hämmentäviä tuntemuksia päälaessa, niskassa ja selkärangassa. Reaktioni:

Back
Ylös Bottom