No tuo pohjautui juuri siihen, että Cormier muistaakseni totesi Bigfoot-tyrmäyksen jälkeen ettei kukaan lyö niin kovaa kuin Velasquez ja sen kanssa treenaamisen jälkeen kuka tahansa muu olisi kuin välipala. Cainin pysty on sen lisäksi monipuolisempaa ja nopeampaa (kuten sanoit), joten tuntuu että Cormierin mahdollisuudet olisivat alkuerissä ja nimenomaan nopeassa tyrmäyksessä![]()
Sen lisäksi olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen joukkuekaveri/ystävä-asetelma ei ole koko totuus. Jos Cormier olisi vähintään tasaväkinen Cainin kanssa reeneissä, niin aika jätkä on jos ei voi laittaa kaveruutta ja joukkuetoveruutta hetkeksi syrjään mestaruuden ja ison rahan edessä. Ehkä Daniel vaan tietää, että parempi antaa ihmisten spekuloida kuin käydä ottamassa turpaan. Tässä nyt on myös se kyseessä, että UFC:n raskaan mestari on oletuksellisesti planeetan kovin mies ja tienaa miljoonia matseistaan. Mutta ei voi kun se on mun kaveri? Älkää viitsikö.
Pari juttua tuli mieleen:
- Cormier on lahjakkaampi pystyottelija kuin Cain. Kyllä Velasquezilla kippiä on, mutta kombot tulee paljon kankeammin ja ennalta arvattavammin kuin Cormierilta. Cormier seuraa tilanteet aktiivisemmin ja käyttää aukot tehokkaammin hyväkseen. Cormierilla myös parempi päänliike.
- Lähtökohtaisesti toki UFC:n HW-mestari tekee aika kovat massit, mutta kyllä noissa piireissä rahaa saa paljon muustakin kuin vyöstä. Lisäksi Cormierilla on mahdollisuus ottaa se vyö myös painoluokkaa alempaa.
- En tiedä paljonko sulle ystävyys merkitsee, mutta jos joka tapauksessa tienaa vähintään satoja tuhansia per ottelu, niin kyllä mun olisi vaikea perustella itselleni, että miksi ottaisin hyvää ystävää vastaan matsin pienestä palkankorotuksesta.
- AKA:lla on ylipäätään helvetin tiukka kanta matsaamiseen joukkuekaverien kanssa, joten miksi pilata moisella haasteella koko salin ilmapiiri ja oma toinen koti?
Viitsimpäs.