Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

vedät siin messilän lastenrinteessä ekat tunnit, et sä muuten tuu pysyy hissillä ees loppuun asti pystyssä =)
kannattaa mennä hissuun jonku kaverin kanssa, jolla sukset, ni se voi pitää teidän "ladulla" ja voit siitä ottaa tukee jne

paino etujalalla, jos skeitti taustaa, ni aluks voi tuntuu hassulta..
ei väkisin vaan painon siirrolla käännökset.

edit: ainii kaveri mursi ranteensa ekan metrin matkalla! =)

suksilla osaa kuka tahansa laskee, laudalla voi mennä päiväkin ennenku onnistuu edes yhtään sinnepäin..

Laskettelijat haloo!

Eli, perjantaina olen elämäni ekaa kertaa lähdössä messilään laskettelemaan.

Lähtökohta on se, että suksiin en koske vaan laudalla mennään.

Onko kuinka hankalaa, itse ajattelen sen silleen, että vaikeella mennään kun lerta ikinä kummallakaan mennyt niin ihan sama.

Onko hyviä lautailu vikkejä tms?
Mitä alottelijan kannattaa huomioida?

Ekaa kertaa oli laudalla tänä talvena. Suksillakin viimeksi joskus 15 vuotta sitten. Hississä ehdottomasti taaimmaisesta jalasta siteet irti, ja kapula jalkojen väliin. Helpottaa kummasti tasapainoa, jos toinen on siinä vieressä. Muuten mahdollisimman rentona ja antaa laudan viedä eteenppäin. IMO ylöspäin kamalampaa kuin alaspäin tuleminen =D

Laudan päällä laskiessa paino ihan kunnolla alhaalla, hieman takana. Jalat saa olla reilusti koukussa ja puolta siirtäessä paino rohkeesti vaan toiselta jalalta toiselle. Himmailla pystyy, kun siirtää painon kantapäille.

Kaatuessa opettele heti siihen, ettet ota käsillä vastaan. Ranteet joutuu aika lujille jo ekojen kaatumisien jälkeen, perse kestää kauemmin, tosin sekin alkaa jossain välissä puutua :D

Mulla oli tosi kärsivällinen kaveri mukana, joka on laudalla mennyt monta kertaa ja osas neuvoa. Ihan hyvin pääsin lautailun makuun ja kerran ihan alas asti ilman kaatumisia.

Kokeneemmat saa neuvoa enemmän :)

EDIT: Siis ALAS asti, ei alasti asti..

Oon ostamassa kännykkää yksityiseltä henkilöltä. Laitoin kaverille rahat tilille ja nyt jampasta ei kuulu mitään ja alkaa olla pelko perseessä, että meikäläistä kustiin silmämunaan pahemman kerran. Minkä ajan kuluttua te tekisitte rikosilmoituksen?

Olen itsekin vähän huoleton ja joskus kauppoja tehdessä on tavaran lähetys venynyt muutamalla päivällä, mikä on kyllä väärin. Nyt ei ole kaverista kuulunut mitään viikkoon.

Mikäli teen rikosilmoituksen ja parhaani mukaan poliisisetää avustan, onko mitään saumaa saada kaveria kiinni ja rahoja takaisin?

Oletko yrittänyt itse olla yhteydessä tyyppiin? Jos et, niin tee se ja kysele missä mennään. Eli yritä itse tehdä kaikkesi asian eteen ennen kuin poliisille ilmoitat. Ja jos tyyppi ei sulle enää vastaa ollenkaan, niin "uhkaile" viestillä tms., että teet rikosilmon, jos ei lähetä tuotetta tai rahojasi takaisin. Joskus siis tuo poliisilla uhkailukin jo auttaa.

Kyllä sitä yli viikon kantsii odotella (ja yrittää itse tyyppiä kiinni) ennen ilmoitusta, jotta voi tosiaan varmaksi sanoa poliisille, että itseä on huijattu. Tyypin kiinnisaaminen riippuu siitä, onko sulla antaa oikeita tietoja (nimi, pun.nro, tilinro, säpo...), jotta poliisi voi selvittää kuka on ollut kyseessä. Usein nää nettihuijaukset ratkee jo sillä, että poliisi soittaa myyjälle ja se siitä pelästyneenä palauttaa rahat. Jos kuitenkin kyseessä on konna/tapahuijari tai muuten usein tällaista tehnyt, niin ei välttämättä riitä poliisin yhteydenotto. Mutta sitten asia menee käräjille ja sieltä voi vaatia omiaan pois. Jos tyyppi on persaukinen pummi, niin ei niitä rahoja välttämättä näe enää ikinä.

Yleisenä vinkkinä KAIKILLE, jotka kauppoja netissä teette yksityishenkilöiden kanssa: pitäkää järki päässä ja aina vähän epäileväinen mieli! Nykyään nettihuijaukset on niin älyttömän yleisiä ja niitä tulee poliisille jatkuvasti. Ja useimmat niistä olisi voinut välttää omalla järjen käytöllä, kun ei ole liian sinisilmäinen ja luottavainen...

Viime vuonna kokeilin ensimmäistä kertaa lautaa Himoksella. Pari ekaa tuntia harjottelin lastenmäessä ja loppupäivästä suhauttelin jo punasia rinteitä. Mustiin en sentään mennyt, ne oli jo turhan jyrkkiä ekakertalaiselle. Kääntyessä, kun takakantti haukkaa ja lennät perseellesi tai selällesi, niin siinä liututaankin jo pitkän matkaa pää edellä, jollei satu kaatuun loivassa kohdassa. Edellä mainittu tulee tapahtumaan monta kertaa ja takaan, että päivän päätteeksi onkin perse kipeä. :D Hauskaa se on joka tapauksessa. :thumbs:

Vinkkinä voisin sanoa, että laita tarpeeksi painoa etujalalle. Se lauta ei oikeasti käänny ollenkaan, jos kaikki paino on takajalalla. Kun paino on etujalalla, laudan peräpää on helppo heilauttaa/"pyyhkäistä" toiselle puolelle ja näin on saatu menosuunta käännettyä. Eriasia tietysti, jos opit jo kanttaamalla kääntymään. :D Vauhtikin pysyy kurissa, kun laudan peräpää jarruttaa kääntyessä. Vinkki numero 2: reilusti sinnikkyyttä mukaan, koska tulet varmuudella olemaan ison osan ajasta rähmällään. Tsemppiä!

Mainitaan nyt sekin, että itsellä on kokemusta suksilla laskemisesta monta vuotta ja kausikortin olen omistanut varmaan viitenä vuonna, joten ne itse rinteet eivät olleet uusi tuttavuus minulle.

Edit: Ksiina kertoikin jo hyviä pointteja.

Oletko yrittänyt itse olla yhteydessä tyyppiin? Jos et, niin tee se ja kysele missä mennään. Eli yritä itse tehdä kaikkesi asian eteen ennen kuin poliisille ilmoitat. Ja jos tyyppi ei sulle enää vastaa ollenkaan, niin "uhkaile" viestillä tms., että teet rikosilmon, jos ei lähetä tuotetta tai rahojasi takaisin. Joskus siis tuo poliisilla uhkailukin jo auttaa.

Kyllä sitä yli viikon kantsii odotella (ja yrittää itse tyyppiä kiinni) ennen ilmoitusta, jotta voi tosiaan varmaksi sanoa poliisille, että itseä on huijattu. Tyypin kiinnisaaminen riippuu siitä, onko sulla antaa oikeita tietoja (nimi, pun.nro, tilinro, säpo...), jotta poliisi voi selvittää kuka on ollut kyseessä. Usein nää nettihuijaukset ratkee jo sillä, että poliisi soittaa myyjälle ja se siitä pelästyneenä palauttaa rahat. Jos kuitenkin kyseessä on konna/tapahuijari tai muuten usein tällaista tehnyt, niin ei välttämättä riitä poliisin yhteydenotto. Mutta sitten asia menee käräjille ja sieltä voi vaatia omiaan pois. Jos tyyppi on persaukinen pummi, niin ei niitä rahoja välttämättä näe enää ikinä.

Yleisenä vinkkinä KAIKILLE, jotka kauppoja netissä teette yksityishenkilöiden kanssa: pitäkää järki päässä ja aina vähän epäileväinen mieli! Nykyään nettihuijaukset on niin älyttömän yleisiä ja niitä tulee poliisille jatkuvasti. Ja useimmat niistä olisi voinut välttää omalla järjen käytöllä, kun ei ole liian sinisilmäinen ja luottavainen...

Itseäki kusetettiin parin kympin pleikkaripelin tähden, en jaksanut selvitellä enempää ja laitoin rahat tilille vaan äkkiä ja aattelin ettei kukaa jaksais parin kympin takia kusettaa. No kaverista ei sit enää kuulunu mitn enkä rikosilmoitusta viittiny noi pienen summan takia tehdä, poliisituttavani sanoi tälläisten keissien kiinnostavuuden heillä kuin kilo paskaa, ihan ymmärrettävää ku noita ilmoituksia tulee helvetisti päivittäin. No pienen sherlockkauksen jälkeen äijästä alkoi löytyä tietoa netistä, perushuijari. Kaveri vielä niin urpo että löytyi tilit facebookista, irc-galleriasta ja kuvakkeesta. Aloin sitten niihin trollailemaan ja suoltamaan hävyttömyyksiä nii kauan ku kaveri blokkas mut ku rahojakaan ei takasin saa :D

PAkkiksellahan tuo oli myynnissä:

http://www.pakkotoisto.com/elektroniikka/113105-m-samsung-galaxy-s2-16gb/

Kyllä mulla on kaikki käydyt keskustelut sähköpostissa tallella ja samoin tilisiirtoon kirjoitetut tiedot eli tilinumero ja saaja.

Katsotaan nyt, onhan jotkut ihmiset hieman huolettomampia ja kiireisiä, mutta laitan tänään hieman tiukemman sähköpostin.

Olisihan sitä voinut olla tarkempi, pakko myöntää: kaveri on rekisteröitynyt pakkikselle tammikuussa ja posteja on yhteensä vain 6 kpl.

Kyllä mulla on kaikki käydyt keskustelut sähköpostissa tallella ja samoin tilisiirtoon kirjoitetut tiedot eli tilinumero ja saaja.

Katsotaan nyt, onhan jotkut ihmiset hieman huolettomampia ja kiireisiä, mutta laitan tänään hieman tiukemman sähköpostin.

Olisihan sitä voinut olla tarkempi, pakko myöntää: kaveri on rekisteröitynyt pakkikselle tammikuussa ja posteja on yhteensä vain 6 kpl.

Tuosta ilmoituksesta pistää heti ensimmäiseksi jo silmään tämä : ''Tuli pukilta lahjaksi Samsung Galaxy2 ja itse jo omistan kyseisen puhelimen. En mitään käyttöä keksiny niin ajattelin puhelimen myydä ns, tarpeettomana,aika edullisesti.''
Ketä saa joululahjaksi puhelimen jonka omistaa jo ? Vanhemmathan tuollaisia ostelevat ja niiden luulis tietävän lapsensa jo omistavan ko. puhelimen, kuulostaa aika tekaistulta selitykseltä. Toivotaan nyt kuitenkin että saat puhelimen (jos sellaista on) tai edes rahat takaisin.

Oon ostamassa kännykkää yksityiseltä henkilöltä. Laitoin kaverille rahat tilille ja nyt jampasta ei kuulu mitään ja alkaa olla pelko perseessä, että meikäläistä kustiin silmämunaan pahemman kerran. Minkä ajan kuluttua te tekisitte rikosilmoituksen?

Olen itsekin vähän huoleton ja joskus kauppoja tehdessä on tavaran lähetys venynyt muutamalla päivällä, mikä on kyllä väärin. Nyt ei ole kaverista kuulunut mitään viikkoon.

Mikäli teen rikosilmoituksen ja parhaani mukaan poliisisetää avustan, onko mitään saumaa saada kaveria kiinni ja rahoja takaisin?

Itsellä kävi tuossa kesällä sama tilanne, odottelin n. viikon verran ja kun ei mitään kuulunut, tein Poliisin sivuilla rikosilmoituksen. Parin viikon sisään poliisi soitti ja kyseli tarkennuksia ja otti jotain tietoja, ja oikeastaan eilen tuli syyttäjältä puhelua että asia etenee. Tämä kaveri oli kusettanut minun lisäkseni monia monia henkilöitä ja oli ihan etsintäkuulutettuna kuulema, joten en tiedä onko täysin vastaava sinun tilanteesi kanssa.

Minulle ainakin väittivät kovasti että rahani saisin takaisin, se että millon ja miten onkin eriasia :D Mutta ilmoitusta vaan tekemään minun mielestä!

Jos kaveri ei vastaa mitään muutamaan päivään niin sitten rikosilmoitusta tekemään. Onkos kaveri antanut mitään muita tietoja itsestään kuin s-postin ja tilinumeron.

edit. IP-osoitteellahan kaverista saa sitten jonkun verran tietoa, ellei sitten oo niin nokkela kaveri että vaihtelee osoitettaan. Mutta ei mennä nyt vielä asioiden edelle.

Miltä kanavalta voi seurata tämän vuotisen Super Bowlin suorana?

Olikohan Nelosen Sport Pro.

Omat kysymykset:

- Missä pk-seudulla ois Lonsdalen kenkiä myynnissä? Pitäis päästä tsekkaan kokoja.

- Mistähän kaupasta löytyy pesukoneen vesiletkuja? Pyykkikoneeseen tartten pitemmän letkun mutta toistaiseksi en oo löytäny. Ei siis poistovesiputki vaan se sisääntuloletku.

- Mistähän kaupasta löytyy pesukoneen vesiletkuja? Pyykkikoneeseen tartten pitemmän letkun mutta toistaiseksi en oo löytäny. Ei siis poistovesiputki vaan se sisääntuloletku.

Prismoista pitäisi löytyä. Vähän toki riippuu kuinka pitkää letkua tarvitset. Ainakin tällainen 2-metrinen löytyy Prismasta.

Pidempiä kannattaa varmaan käydä etsimässä suoraan rautakaupoista.

edit. Itäkeskuksen Prismassa myydään 3-metristä letkua, ainakin nettisivujen mukaan. Luulisi noita olevan muissakin Prismoissa/Cittareissa myynnissä. Soittamalla selviää.

Olikohan Nelosen Sport Pro.

Omat kysymykset:

- Missä pk-seudulla ois Lonsdalen kenkiä myynnissä? Pitäis päästä tsekkaan kokoja.

Kalliossa on Strikeshop liike. Viimeksi ainakin oli Lonsdalea, nyrkkeily ja vapaa-ajan kenkiä.

Ja Keravalla on kanssa ihan Lonsdale shoppi, sieltä ainakin löytyy. :)

Itseäki kusetettiin parin kympin pleikkaripelin tähden, en jaksanut selvitellä enempää ja laitoin rahat tilille vaan äkkiä ja aattelin ettei kukaa jaksais parin kympin takia kusettaa. No kaverista ei sit enää kuulunu mitn enkä rikosilmoitusta viittiny noi pienen summan takia tehdä, poliisituttavani sanoi tälläisten keissien kiinnostavuuden heillä kuin kilo paskaa, ihan ymmärrettävää ku noita ilmoituksia tulee helvetisti päivittäin. No pienen sherlockkauksen jälkeen äijästä alkoi löytyä tietoa netistä, perushuijari. Kaveri vielä niin urpo että löytyi tilit facebookista, irc-galleriasta ja kuvakkeesta. Aloin sitten niihin trollailemaan ja suoltamaan hävyttömyyksiä nii kauan ku kaveri blokkas mut ku rahojakaan ei takasin saa :D

Noita nettihuijausilmoituksia tulee tosiaan joka tuutista, joten kyllähän ne välillä rasittaa :D Varsinkin, kun monet niistä olisi vältetty vähemmän sinisilmäisinä... mutta tottakai tutkitaan nekin ja asiaa viedään eteenpäin. Jos huijarin henkilöllisyys selviää (useimmiten viimeistään tilinumeron kautta), niin kyllähän käräjillä korvausvaatimuksena rahansa saa takaisin, JOS tyyppi ei ole varaton persaukinen pummi.

Ja useimmitenhan nää tori.fi tai huuto.net -tyyppiset huijaukset ei ole mitään jätti-isoja, vaan just parista kympistä muutamaan sataseen. Niitä tehtailee kuitenkin samat tyypit, joten niistä pienemmistä summista saavat kerättyä isompaa.

Mutta Porkkanaraastimelle: tee toki ilmoitus, jos mitään ei tapahdu, ja kun ensin olet yrittänyt saada asian itse hoidettua.

PS. Toki nettikauppaa tekevät rehellisetkin ihmiset, mutta se oma varovaisuus on tärkeää. Jos asuu samalla paikkakunnalla tai lähellä muuten, niin suosittelen käteismaksua ja toimitusta, jolloin ei tarvi murehtia. Tai postiennakko tms. keinoja, jolloin ei tarvi kenenkään tilille maksaa mitään ennen kuin tavara on (melkein) kädessä.

Miten Paypalista siirretään rahaa Sampon tilille? Nyt tarvii ihan rautalanka malliset ohjeet

Muutan huomenna uuteen kämppään, tein sähkösopimuksen vasta tänään. Sopimuksessa sanottiin, että tarvitaan 3 arkipäivää, jotta sopimus astuu voimaan. Onko mulla kämpässä vkl sähköt, vai otanko makuupussin ja retkikeittimen mukaan? :D

Muutan huomenna uuteen kämppään, tein sähkösopimuksen vasta tänään. Sopimuksessa sanottiin, että tarvitaan 3 arkipäivää, jotta sopimus astuu voimaan. Onko mulla kämpässä vkl sähköt, vai otanko makuupussin ja retkikeittimen mukaan? :D

On sähköt.

Onko muut huomanneet että kun treenaa kovaa niin haavat ja nirhaumat ei parane niin hyvin? Itestä tuntuu kun kevyt viikko nyt, niin parantuu nopeammin.

Back
Ylös Bottom