Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Onko olemassa mitään vittumaisempaa kuin odotella töissä, että osuiko irtisanominen näissä yt-neuvotteluissa omalle kohdalle? Aina kun ovi käy niin hengitys salpautuu ja jännitän, että tuleeko se esimies sieltä kertomaan fuduista. Olisi paljon hommiakin, mutta kiinnostaa ihan vitusti tehdä mitään.

Onko olemassa mitään vittumaisempaa kuin odotella töissä, että osuiko irtisanominen näissä yt-neuvotteluissa omalle kohdalle? Aina kun ovi käy niin hengitys salpautuu ja jännitän, että tuleeko se esimies sieltä kertomaan fuduista. Olisi paljon hommiakin, mutta kiinnostaa ihan vitusti tehdä mitään.

On kyllä varmasti perseestä. Onneks en oo kyseiseen tilanteeseen (vielä) joutunut.

Mua vituttaa se, että mua närästää kolmatta päivää!

Sietääkin pelätä, yli 10k viestejä pakkikselle. Tiedetään mitä teet työpäivät;)

Nojoo, ittee vituttaa kun näyttäis olevan näkö huonontunu, pitäis men silmälääkäril mut ei huvittais.

Sietääkin pelätä, yli 10k viestejä pakkikselle. Tiedetään mitä teet työpäivät;)

Näköjään työnantajakin on huomannut tuon. Nimittäin en saanut potkuja, vaan joku muu sai ja minulle siirrettiin sen työt. Mietin juuri, että saankohan vielä palkankorotuksen tästä?

Vituttaa kun SolidWorks ei osaa exportata dwg- tai dxf-tiedostoja 3D:nä, vaan ainoastaan 2D-projektioina. Hieno ensin tallentaa stepiksi, avata Inventorissa ja tallentaa sieltä 3D dwg. Pitäis olla ihan perusjuttuja, mutta toi paskaohjelma ei sitäkään osaa.

Varmaan kolme pakkislaista ymmärsi tästäkin jotain...

Vituttaa kun SolidWorks ei osaa exportata dwg- tai dxf-tiedostoja 3D:nä, vaan ainoastaan 2D-projektioina. Hieno ensin tallentaa stepiksi, avata Inventorissa ja tallentaa sieltä 3D dwg. Pitäis olla ihan perusjuttuja, mutta toi paskaohjelma ei sitäkään osaa.

Varmaan kolme pakkislaista ymmärsi tästäkin jotain...

"Jee", olen yksi niistä kolmesta :D

Kevyt 16 600 e takaisinperintä YAMK-opintoja varten maksetuista ansiosidonnaisista. Bruttona, netto hieman pienempi. Oma moka, kun en pystynyt valmistumaan ilmoittamassani ajassa, mutta kyllähän tuo aika tylyltä tuntuu. Tuli vähän kallis tutkinto, toivottavasti se takaa edes pääsyn parempipalkkaisiin hommiin. En tosin ole vielä valmistunut, mutta eiköhän se tässä keväällä opinnäytekin puristu.

^^ Siis opiskelit ansiosidonnaisella ja niitä peritään takasin.

Miten helvetissä?

Opiskelu on nykyään mahdollista myös ansiosidonnaisella, tuen nimi on "työttömyysetuudella tuetut omaehtoiset opinnot" ja siinä on melko tiukat kriteerit. Omalla kohdallani vaatimuksena oli, että vähintään 5 op/kk täyttyy. Opintojeni laajuus on 60 op (30 op kurssit + 30 op opinnäyte), joista kurssit suoritin määräaikaan mennessä eli kesäkuuhun 2012, mutta opinnäyte on viivästynyt. Aloitin opinnot 9/2011 ja minun olisi pitänyt valmistua 6/2012, mutta ei onnistunut ja sitten jouduin menemään kesäksi töihin ja katkaisin tuen maksun kesäkuuhun. Sen jälkeen en ole saanut tukea. Sain kuitenkin tukea ajalta 11/2011-5/2012 ylläpitokorvauksineen juuri tuon summan jota nyt peritään takaisin. Ja syynä siis se, että vaatimuksena ollut 5 op/kk ei täyty eikä ole TE-toimiston (joka päätökset tekee) mukaan täyttynyt missään vaiheessa.

Olen myös anonut työttömyyskassasta takaisinperinnän perumista taloudelliseen tilanteeseeni vedoten. Sain siihen sosiaaliviranomaiselta puoltavan lausunnon, lähinnä koska minun työni loppuu huhtikuussa, ja vaimoni hoitaa pientä lastamme kotona. Takaisinperintää ei kuitenkaan peruttu, koska "työllisyystilanteeni saattaa parantua valmistumiseni jälkeen". Saattaahan se, ja todella toivon sitä. Muuten ollaan niin sanotusti liemessä. Seuraavaksi valitustiellä on TE-toimiston tekemä päätös, mutta en usko että sitä muuttavat takautuvasti. Pitää kuitenkin kokeilla.

Kuten sanoin, tämä on oma vika, mutta vituttaa kyllä aika rankasti. Tuntuu että opinnoista oli enemmän haittaa kuin hyötyä.

Aika jännää, että opiskelemisesta ansiosidonnaisella voidaan tolla tavalla rangaista.

Oisit dokannu sen 500 päivää kotona, niin ei ois ollu mitään ongelmaa.

Mielipuolinen järjestelmä.

Näköjään työnantajakin on huomannut tuon. Nimittäin en saanut potkuja, vaan joku muu sai ja minulle siirrettiin sen työt. Mietin juuri, että saankohan vielä palkankorotuksen tästä?

Niin ja harmittaa aika paljon noi irtisanomiset. Monta hyvää miestä sai tänään potkut.

Välillä se työ on sitä että kuunnellaan mitä ongelmia asiakkaalla on, jonain päivinä ei välttämättä ehdi treenaamaan ollenkaan. Eli tosiaan pitää olla välillä kaveri joka kuuntelee...
Ei siitä harjoittelustakaan mitään tule jos on paljon asioita jotka painaa.

Juurikin näin!

Salille märehtimään siviilimaailman murheita? Voi morjens. Tekis vaikka kunnon jalkatreeni niin tunnin ajan vituttais ainakin joku ihan muu.

Välillä se työ on sitä että kuunnellaan mitä ongelmia asiakkaalla on, jonain päivinä ei välttämättä ehdi treenaamaan ollenkaan. Eli tosiaan pitää olla välillä kaveri joka kuuntelee...
Ei siitä harjoittelustakaan mitään tule jos on paljon asioita jotka painaa.

:offtopic: Kuvastaa kyllä aika hyvin tuota perisuomalaista melankoliaa tollanen, että avaudutaan jollekkin kasvottomalla kuntosaliohjaajalle ennemmin kuin ystävälle tai perheenjäsenelle. Noh, kunhan saavat purettua ajatuksensa jonkun kuultavaksi.

Salille märehtimään siviilimaailman murheita? Voi morjens. Tekis vaikka kunnon jalkatreeni niin tunnin ajan vituttais ainakin joku ihan muu.

That's more I like it. ;)

Mutta joo, aiheeseen kuitenkin vielä liittyen tuli tuossa nähtyä maanantaina salilla neitokainen, joka luki koulukirjaa samaan aikaan kun lykki reidenojennusta merkittävän pitkillä toistomäärillä (>40 toistoa kerrallaan). Melkosta multitaskingia. :) Jospa se gymlogin 15min jalat osio tulisi piakkoin, niin säästyisi jatkossa häneltäkin aikaa ettei tartteisi sitä koko iltapäivää potkia ja lukea yhtäaikaa.

Vitun kreikkalainen ei ole taaskaan maksanut mulle mun palkkaa ajoissa.

Postiluukusta tipahtanut sähkölasku alkoi vituttamaan aika vitusti.

Back
Ylös Bottom