Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Joskus joku on sanonut, että yhden tee- tai kahvikupillisin päälle olisi hyvä juoda samankokoinen kuppi vettä, koska tee sekä kahvi ovat diureetteja.

Mua kiinnostaa tietää, että kuinka paljon nämä nautintoaineet poistavat kropasta sitä nestettä oikeasti? Eikö sillä ole mitään väliä keholle, että tee ja kahvi ovat suurimmaksi osaksi vettä?

Jos oletetaan, että ihminen ei joisi vettä tai muita nesteitä päivittäin, kuin kahvia ja teetä, niin missä vaiheessa kroppa alkaisi voimaan niin pahoin, että alkaisi tapahtumaan jotain vakavaa? Tiedän, että vastausta on vaikeaa antaa, mutta en ole oikein ikinä käsittänyt sitä, kuinka voimakkaita diureetteja nuo ovat.

Kyllä varmaan aika paljon saa juoda. Itse juon kahvia näin lomalla ollessa reilu 2l päivässä (kaksi moccamasterin kannullista) ja muualla mahdollisesti muutaman kupillisen... Töissä ollessa menee sitten reilusti enemmän. Näin siis käytännössä 4 päivänä viikossa. Treenejä on vaan kolmena päivänä, silloin tulee vettäkin vähän juotua ja kahvia tietysti. Yllätyksenä ei varmaankaan tule, että juon kahvini maidon kanssa. Muuten ei maha kestä, kokemusta on...

Joskus joku on sanonut, että yhden tee- tai kahvikupillisin päälle olisi hyvä juoda samankokoinen kuppi vettä, koska tee sekä kahvi ovat diureetteja.

Mua kiinnostaa tietää, että kuinka paljon nämä nautintoaineet poistavat kropasta sitä nestettä oikeasti? Eikö sillä ole mitään väliä keholle, että tee ja kahvi ovat suurimmaksi osaksi vettä?

Jos oletetaan, että ihminen ei joisi vettä tai muita nesteitä päivittäin, kuin kahvia ja teetä, niin missä vaiheessa kroppa alkaisi voimaan niin pahoin, että alkaisi tapahtumaan jotain vakavaa? Tiedän, että vastausta on vaikeaa antaa, mutta en ole oikein ikinä käsittänyt sitä, kuinka voimakkaita diureetteja nuo ovat.

Muistaakseni kofeiinin diureettinen vaikutus ei ole niin suuri, että sillä olisi suurta merkitystä elimistön nestetasapainoon. Eli käytännössä kahvin/teen nauttimisen seurauksena elimistöön tulee enemmän vettä kuin mitä kyseinen kofeiinimäärä elimistöstä poistaa.

Mikä on syynä että aina hampaitten pesun jälkeen tulee aivan hirvee jano? Joko se on puolentunnin päästä tai sitte pari kertaa yön aikana. Olisko tahnassa syy tähän vai mikä lieneekään? Ja tää jano ei todellakaan oo mikään pieni vaan todellakin pakottava tarve saada vettä. Muuten päiväs aikaanki tulee juotua ihan vaan vettä mutta miksi aina öisin iskeytyy?

What the bleep do we know?!-dokkarissa väitettiin että atomien välissä on paljon tyhjää eli ylipäätään mikään ei kosketa mitään, vain atomien hylkimisvoiman ja vetovoiman keskinen balanssi pitää kaiken kasassa. Onko tämä totta?

What the bleep do we know?!-dokkarissa väitettiin että atomien välissä on paljon tyhjää eli ylipäätään mikään ei kosketa mitään, vain atomien hylkimisvoiman ja vetovoiman keskinen balanssi pitää kaiken kasassa. Onko tämä totta?

Atomien väliset kemialliset sidokset syntyvät sähkömagneettisen vuorovaikutuksen seurauksena. Atomit ovat sähköisesti neutraaleja. Ytimessä on positiivisesti varautuneita protoneja ja ydintä ympäröi negatiivisesti varautunut elektroniverho. Niiden sähköiset varaukset kumoavat toisensa. Atomien varatut osat voivat kuitenkin vuorovaikuttaa toisten atomien varattujen osien kanssa. Ilmiötä kutsutaan residuaaliseksi sähkömagneettiseksi voimaksi. Materiaa pitää koossa protonien ja elektronien erimerkkiset varaukset.
oisko tollai??

Minä olen miettinyt lisäksi sitä, että lasketaanko light limuja ollenkaan kropan tarvitsemaksi nesteeksi ? Mikäli treenejä ei ole, niin pelkkää vettä kun tulee juotua vaan muutama lasi päivässä max, mutta joskus esim. litra pepsi maxia. Keho tarvitsee pari litraa vettä päivässä, joten saako kroppani tarvitsemansa nesteen esim tuosta limusta ? Makeutusaineella makeutettua vettähän sekin on. En nyt siis päivittäin vedä kahta litraa limsaa veden sijaan, mutta joskus kyllä juon enemmän limsaa kuin vettä.

Esimerkki: Juon 0,6l päivässä vettä, light limsaa 1,2 litraa. Oletetaan että ruoan mukana tulee vaikka 0,2litraa. Riittääkö tämä kehon nesteyttämiseksi, vain täytyykö minun juoda vielä 1,2l puhdasta vettä lisää ? Tiedän, ettei 2l ole niin pilkunviilausta, lähinnä suositus.
Mulle on ainakin sanottu että vettä ei korvaa mitkään limut ja vichyt. Tosin samassa yhteydessä on sanottu että noitakin vain muutamia lasillisia päivässä eikä litratolkulla. Mitään sen kummempaa selitystä mulla ei tähän tosin ole :P

Atomien väliset kemialliset sidokset syntyvät sähkömagneettisen vuorovaikutuksen seurauksena. Atomit ovat sähköisesti neutraaleja. Ytimessä on positiivisesti varautuneita protoneja ja ydintä ympäröi negatiivisesti varautunut elektroniverho. Niiden sähköiset varaukset kumoavat toisensa. Atomien varatut osat voivat kuitenkin vuorovaikuttaa toisten atomien varattujen osien kanssa. Ilmiötä kutsutaan residuaaliseksi sähkömagneettiseksi voimaksi. Materiaa pitää koossa protonien ja elektronien erimerkkiset varaukset.
oisko tollai??

Totta varmasti muttei vastaa kysymykseen että ovatko atomien välit eli suurin osa kaikesta tyhjää, ei mitään?

Totta varmasti muttei vastaa kysymykseen että ovatko atomien välit eli suurin osa kaikesta tyhjää, ei mitään?

Suurin osa jopa itse atomeista on tyhjää. Esim jos vetyatomin ydin (protoni) olisi pesäpallon kokoinen, elektroni olisi siitä keskimäärin 7 kilometrin päässä. (Suuresti yksinkertaistettuna toki, mutta tästä saa käsityksen kuinka tyhjää aine on)

E: Jostain luin, että jos kaikki tyhjä otettaisiin pois atomeista, ihmiskunta mahtuisi noin sokeripalan kokoiseen tilaan.

Mulla on ylimääräinen jäässä oleva joulukinkku. Mitä teen sille? Voiko sen lahjoittaa johonkin kodittomien joulujuhlaan vaikka? Myös muita hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. :)

Mulla on ylimääräinen jäässä oleva joulukinkku. Mitä teen sille? Voiko sen lahjoittaa johonkin kodittomien joulujuhlaan vaikka? Myös muita hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. :)

Pidät pakkasessa niin kauan kunnes ensimmäinen kinkku on loppunut.

Pidät pakkasessa niin kauan kunnes ensimmäinen kinkku on loppunut.

Ei, vaan täytyy hieman ennakoida. Uusi kinkku laitetaan VÄLITTÖMÄSTI uuniin, kun vanhasta on vedetty viimeset ähkyt. Eli noin seitsemännen ähkyn kohdalla. Sulamis aika koosta riippuen. Jos ei oo ihan minikinkku, niin noin 10-12 tuntia on hyvä.

En ole käynyt hieronnassa ennen.

Miten tuo homma toimii? Elokuvissa näyttää olevan vaan pyyhe päällä?

Eli onkos siellä joku systeemi mihin mennään makoilemaan pelkkä pyyhe päällä? Ja thats it? :david

Tyhmiä kysymyksiä onneksi saa tässä threadissa esittää. Pidän tästä threadista.

Tästä topicista saa nopeiten vastauksen niin kysynkin täältä! Mulla on ollu jonku aikaa oikean käden ranne jonkunlaises tulehdustilas mikä tuntuu vihlovana kipuna esim. penkkipunnerrukses. Oon 5 vuotta käyny salilla ilman mitään vaivoja mut nyt ku ostin rannetuet niin pari viikkoa sen jälkeen tuli tollanen. Voiko olla et rannetuet vääntää ranteen sellaseen asentoon penkis ja muis liikkees et painetta siirtyy jotenki ranteelle ja menee tulehdukseen? Tänäänki penkki tuntu vähä paremmalta ku otti toiseen työsarjaan rannetuet kokonaan pois. Jos jollain on kokemusta tai jotain tietoa vastaavasta niin kiitos jo etukäteen!

Kaveri hakee inttiin Poriin valmiusjoukkoihin, eikä ole varma miten yksi kohta hakupaperissa täytetään. Kysyn siis hänen puolestaan täältä apua. Siinä hakupaperissa on se laatikko, kun "Muu kielitaito (todistuksineen)" niin millainen sen todistuksen pitää olla ? Riittääkö koulutodistus, vai pitääkö pyytää erikseen joku tyyliin pelkästä englannista ym. Linkki hakemukseen: http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/e...93a/Hakemus_erikoisjoukkoihin.pdf?MOD=AJPERES

Kaveri hakee inttiin Poriin valmiusjoukkoihin, eikä ole varma miten yksi kohta hakupaperissa täytetään. Kysyn siis hänen puolestaan täältä apua. Siinä hakupaperissa on se laatikko, kun "Muu kielitaito (todistuksineen)" niin millainen sen todistuksen pitää olla ? Riittääkö koulutodistus, vai pitääkö pyytää erikseen joku tyyliin pelkästä englannista ym. Linkki hakemukseen: http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/e...93a/Hakemus_erikoisjoukkoihin.pdf?MOD=AJPERES

"Yhteydenotot valintakokeisiin liittyen sähköpostilla osoitteeseen koulutusala.porpr@mil.fi tai puhelimitse numeroon 0299 441 181."

Tuolta saat takuulla oikean vastauksen.

- - - Updated - - -

En ole käynyt hieronnassa ennen.

Miten tuo homma toimii? Elokuvissa näyttää olevan vaan pyyhe päällä?

Eli onkos siellä joku systeemi mihin mennään makoilemaan pelkkä pyyhe päällä? Ja thats it?

Riippuu vähän hieronnasta ja hierojasta. Ylävartalon hierontaa ajatellen housuja ei tarvitse riisua. Alavartaloa kun hierotaan niin yleensä jalkaan jää alushousut, joita sitten vähän siirrellään tarpeen mukaan. Pyyhettä käytetään pitämään asiakas osin lämpimänä ja osaltaan tuomassa vähän sitä suojaakin.

Jos laitat facebookissa yksityisviestin inboxiin jollekin tuntemattomalle, niin ilmestyykö tämä viesti hänelle sen "lipun" kanssa kuten saisit itsekin joltain kaverilta inbox viestin. Nyt tarkotan tuntemattomalle henkilöä, jonka kanssa teillä ei ole edes yhtään yhteistä kaveria. Vai meneekö tämä yksityisviesti "muut" kansioon inboxis ilman ilmoituksia.

Mites jos tämä tuntematon henkilö avaa ja lukee tämän viestin, niin tuleeko sinulle viestin alapuolelle näkyviin "nähnyt" ja kellonaika kuten yleensäkin jos kaverisi näkee viestin.

Back
Ylös Bottom