Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ainahan se on mahdollista. Malmö nyt ei kuitenkaan ole mikään "lähiö". Puhutaan ihan kaupungista. Johan tänne on maahanmuutettu ahkerasti viimeiset 30 vuotta ja ei mun silmiin mikään kaupunki ole edes sinne päin menossa.. voit toki luetella Suomen tämän hetken ongelmalähiöt, jotka on tärveltyneet maahanmuuttajien takia.

Juu aattelin toista ja kirjotin toista. Malmöstä puhuin ja ajattelin Rosengårdin lähiötä. Siinä on todellinen ongelmalähiö, hyvä esimerkki maahanmuuttajien ja ongelmien korrelaatiosta.

En osaa sanoa, miten maahamuuttajat ovat Suomessa tärvelleet lähiöitä, kun ei ole mitään tilastoa heittää. Mutta kun tietyt väestöryhmät syyllistyvät tavallista enemmän rikoksiin ja asuttavat tiettyjä alueita, niin voihan siitä jokainen päätellä aiheuttaako ongelmaväestö ongelmia omilla nurkillaan. Ja tässähän puhuttiin Suomen tulevaisuudesta. Se ei edelleenkään tarkoita, että jos niitä ongelmia ei ole valmiiksi ole, että niitä silti haluttaisiin.

Kotona puhutaan omaa äidinkieltä ja vanhemmat eivät osaa itse suomea. Ja jos lapsi ei ole ollut päiväkodissa, lapsi ei ole kuullut suomea oikein missään. Suomen kielen taito on lapsella niin heikko, että hän ei voi mennä silloin suoraan yleisopetukseen, Casals sanoo.

Oleellinen boldattu. Eli nämä lapset kun synnyttävät omat lapsensa, niin osaavat jo silloin suomenkielen sujuvasti, jollain heidän jälkikasvu luonnollisesti omaksuu myös kielen helpommin. Ja taas edelleen tämän jälkikasvun jälkikasvu jne jne.. eli aika parantaa tuon kielioppihaavan. Ihan luonnollista.

OMG. Nyt on asiat vituillaan.

Olit täällä jo pari vuotta takaperin vinkumassa kuinka kohta ollaan kuin Ruotsi. Todellisuudessa mikään ei ole muuttunut ja viiden vuoden päästä me käydään taas tämä sama keskustelu.

Luojan kiitos tehdyt kiristykset on hidastanut tätä alamäkeä.

[venom];3969735 sanoi:
Juu aattelin toista ja kirjotin toista. Malmöstä puhuin ja ajattelin Rosengårdin lähiötä. Siinä on todellinen ongelmalähiö, hyvä esimerkki maahanmuuttajien ja ongelmien korrelaatiosta.

En osaa sanoa, miten maahamuuttajat ovat Suomessa tärvelleet lähiöitä, kun ei ole mitään tilastoa heittää. Mutta kun tietyt väestöryhmät syyllistyvät tavallista enemmän rikoksiin ja asuttavat tiettyjä alueita, niin voihan siitä jokainen päätellä aiheuttaako ongelmaväestö ongelmia omilla nurkillaan. Ja tässähän puhuttiin Suomen tulevaisuudesta. Se ei edelleenkään tarkoita, että jos niitä ongelmia ei ole valmiiksi ole, että niitä silti haluttaisiin.

Nimenomaan. Et tiedä. Vaikka ulkomaalaisten määrä on moninkertaistunut viimeisten vuosikymmenien aikana, niin lähiöongelmien määrä ei ole lisääntynyt (tilastoja ei mullakaan ole heittää, mutta silmillä sen näkee). Kontula on aina ollut Kontula. Mellunmäki on aina ollut Mellunmäki. Mamuja tai ei.

Ja mitä rasismi sitten tarkoittaa? Itse olen kai rasisti kun pidän maahanmuuttajia esim. keskimääräistä lahjakkaimpina yksilöinä urheiluun. Itseasiassa kamppailulajeihin on Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa nykyään koostunut jengi nykyään enemmän maahanmuuttotaustaisista kun kantaväestöstä....

Taisin tästä asiasta mainita oman kantani joku aika sitten, kun olen seurannut jo aika monta vuotta meidän seuran treenejä. Suomalaiset satsaavat ensiksi opiskeluun ja sitten työelämään. Tämän jälkeen tulee harrastukset. Monilla maahanmuuttajilla ei ole haluja tai edes kykyjä moiseen, joten heille treenaaminen on tärkeämpi juttu kuin suomalaisille. Yleisestihän on sellainen oletus, että urheilu on tie pois köyhyydestä, joten huonompiosaisilla on enemmän motivaatiota satsata treenaamiseen.
Itse olen sitä mieltä, että treenaaminen on hieno juttu mutta vielä hienompaa on olla osa niitä ihmisiä, jotka rakentavat tätä yhteiskuntaa.

Nimenomaan. Et tiedä. Vaikka ulkomaalaisten määrä on moninkertaistunut viimeisten vuosikymmenien aikana, niin lähiöongelmien määrä ei ole lisääntynyt (tilastoja ei mullakaan ole heittää, mutta silmillä sen näkee). Kontula on aina ollut Kontula. Mellunmäki on aina ollut Mellunmäki. Mamuja tai ei.

Miten mä nyt sanoisin tän yksinkertaisesti.
Suomessa ei ole maahanmuuttajien ongelmalähiöitä.
Ruotsissa ei aikanaan ollut maahanmuuttajien ongelmalähiöitä - nyt on.

Totta kai kantaväestönkin ongelmalähiöitä on. Mutta onko sellaisia, mihin ei uskalla poliisi tai ambulanssi mennä. Ongelmia on nääs erikokoisia. Kontula on kusinen mesta, mutta ei siellä sentäs ole pyhä sota käynnissä.

Oleellinen boldattu. Eli nämä lapset kun synnyttävät omat lapsensa, niin osaavat jo silloin suomenkielen sujuvasti, jollain heidän jälkikasvu luonnollisesti omaksuu myös kielen helpommin. Ja taas edelleen tämän jälkikasvun jälkikasvu jne jne.. eli aika parantaa tuon kielioppihaavan. Ihan luonnollista.

niin ja minä jo tuossa mainitsin että sitä kieltä ei edes 3. Polvi osaa. Eli aika ei tätä paranna.

[venom];3969791 sanoi:
Miten mä nyt sanoisin tän yksinkertaisesti.
Suomessa ei ole maahanmuuttajien ongelmalähiöitä.
Ruotsissa ei aikanaan ollut maahanmuuttajien ongelmalähiöitä - nyt on.

Totta kai kantaväestönkin ongelmalähiöitä on. Mutta onko sellaisia, mihin ei uskalla poliisi tai ambulanssi mennä. Ongelmia on nääs erikokoisia. Kontula on kusinen mesta, mutta ei siellä sentäs ole pyhä sota käynnissä.

Ei ole pyhää sotaa, vaikka on täynnä mamuja. 30 vuotta sitten vs nykypäivä, ei Suomen lähiöissä ole ongelmat lisääntyneet merkittävästi ulkomaalaisten takia, vaikka osuus väestöstä on moninkertaistunut.

- - - Updated - - -

niin ja minä jo tuossa mainitsin että sitä kieltä ei edes 3. Polvi osaa. Eli aika ei tätä paranna.

Niinno sun maininta ja yksi esimerkkitapaus ei tee siitä faktaa.

Ei ole pyhää sotaa, vaikka on täynnä mamuja. 30 vuotta sitten vs nykypäivä, ei Suomen lähiöissä ole ongelmat lisääntyneet merkittävästi ulkomaalaisten takia, vaikka osuus väestöstä on moninkertaistunut.

No, jokainen voi kutsua sitä miksi tahansa, mutta muslimien mielestä poliisit ansaitsee kuolla, koska "leikkivät" jumalaa. Entä onko Ruotsissa lähiöitä, joihin ei uskalla poliisi ja palokunta mennä? Mikset ottanut siihen kantaa? Miksi puhut vieläkin Suomen lähiöstä, kun jo kertaalleen mainitsin, ettei täällä vielä ole mamujen ongelmalähiöitä.

Ei kai ne mamut voikaan mitään lähiötä hallita niin kauan kun ovat vähemmistönä.

Sanon nyt pointtini vielä viimeisen kerran: se, että Suomessa ei ole vielä ongelmalähiöitä, ei tarkoita sitä, ettei niitä voisi syntyä. Esim. Ruotsissa, Ranskassa ja Saksassa ongelmalähiöitä on jo. Kyseisissä maissa on lähiöitä, joissa maahanmuuttajat ovat enemmistöjä, Suomessa ei vielä ole.

Malmö on kuitenkin se worst case scenario. Tosissasiko uskot, että Suomen suurkaupungit Helsinki (+pk seutu), Turku ja Tampere ovat lähivuosina tulevat Malmöt? Miksi ei mielummin esim. Oslo, jossa ulkomaalaisten osuus väestöstä on paljon suurempi kuin täällä ja silti asiat on suht. mallillaan siellä?
Niin, ainakin jos pääasiallinen informaatiolähde on Helsingin Sanomat.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150378#.UNDTHqzRqSo, Muslim 'Rape Wave' Reported in Oslo
http://www.jihadwatch.org/2012/04/oslo-norway-69-percent-increase-in-rapes-76-rapes-in-91-days-share-of-non-westerners-among-attack-ra.html, Oslo, Norway: 69 percent increase in rapes (76 rapes in 91 days). Share of non-Westerners among 'attack-rapists': 100%
http://www.thelocal.no/page/view/no-slowdown-in-oslo-rape-surge#.UNDTFKzRqSo, No slowdown in Oslo rape surge

Taisin tästä asiasta mainita oman kantani joku aika sitten, kun olen seurannut jo aika monta vuotta meidän seuran treenejä. Suomalaiset satsaavat ensiksi opiskeluun ja sitten työelämään. Tämän jälkeen tulee harrastukset. Monilla maahanmuuttajilla ei ole haluja tai edes kykyjä moiseen, joten heille treenaaminen on tärkeämpi juttu kuin suomalaisille. Yleisestihän on sellainen oletus, että urheilu on tie pois köyhyydestä, joten huonompiosaisilla on enemmän motivaatiota satsata treenaamiseen.
Itse olen sitä mieltä, että treenaaminen on hieno juttu mutta vielä hienompaa on olla osa niitä ihmisiä, jotka rakentavat tätä yhteiskuntaa.

Esimerkiksi maat joissa "monikulttuurisuus on epäonnistunut", maan kärkiurheilijat ovat kappas kappas, melkoinen enemmistö maahanmuuttajia. Mun mielestä ainakin on hyvä että löytyy ihmisiä joille urheilu ja siinä menestyminen on tärkeämpää kun käydä mahdollisimman korkeat koulutukset ja hommata hyvä ammatti.

Kuinka paljon maahanmuuttajia tuolla Varissuolla sitten on? Ja missä alueilla Suomessa asuu eniten maahanmuuttajia?

[venom];3969838 sanoi:
No, jokainen voi kutsua sitä miksi tahansa, mutta muslimien mielestä poliisit ansaitsee kuolla, koska "leikkivät" jumalaa. Entä onko Ruotsissa lähiöitä, joihin ei uskalla poliisi ja palokunta mennä? Mikset ottanut siihen kantaa? Miksi puhut vieläkin Suomen lähiöstä, kun jo kertaalleen mainitsin, ettei täällä vielä ole mamujen ongelmalähiöitä.

Ei kai ne mamut voikaan mitään lähiötä hallita niin kauan kun ovat vähemmistönä.

Sanon nyt pointtini vielä viimeisen kerran: se, että Suomessa ei ole vielä ongelmalähiöitä, ei tarkoita sitä, ettei niitä voisi syntyä. Esim. Ruotsissa, Ranskassa ja Saksassa ongelmalähiöitä on jo. Kyseisissä maissa on lähiöitä, joissa maahanmuuttajat ovat enemmistöjä, Suomessa ei vielä ole.

Toki voi syntyä. Sen näkee sitten. Mikä tahansa poliittinen päätös hyödyttää joitain ja haittaa joitain. Suomessa nähdään tulevaisuudessa kaikissa ammateissa ulkomaalaisia.. eli ikääntyvä kantaväestö jättää paljon avoimia virkoja täytettäviksi. Vastapainona työtätekeville ulkomaalaisille on ne mädät ulkomaalaiset, jotka valitettavasti kuormittavat yhteiskuntaa. Kaikki ei voi voittaa..

- - - Updated - - -

Niin, ainakin jos pääasiallinen informaatiolähde on Helsingin Sanomat.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/150378#.UNDTHqzRqSo, Muslim 'Rape Wave' Reported in Oslo
http://www.jihadwatch.org/2012/04/oslo-norway-69-percent-increase-in-rapes-76-rapes-in-91-days-share-of-non-westerners-among-attack-ra.html, Oslo, Norway: 69 percent increase in rapes (76 rapes in 91 days). Share of non-Westerners among 'attack-rapists': 100%
http://www.thelocal.no/page/view/no-slowdown-in-oslo-rape-surge#.UNDTFKzRqSo, No slowdown in Oslo rape surge

Tämä oli jo tiedossa ja on ERITTÄIN valitettava sivuvaikutus.

Yli puolet puhuu äidinkielenään muuta kuin Suomea. Ghetto jossa mamut notkuvat toimettomana; väkivalta kukoistaa.

tule katsomaan äläkä siellä ihmettele!

Meinaat siis, että Varissuolla ja Halisissa väkivalta kukoistaa? Joopa joo.. onko mitään lähteitä tai viitteitä heittää tiskiin? Minkäänlaisia? Vai onko "sun poika" taas kertonut sulle näitä tarinoita?

Ei mun tarvitse tulla. Oon monet kerrat jo käyny näissä sun väkivaltapesäkkeissä Varissuolla, Halisissa, Lausteella, Runosmäessä yms yms.. ja koskaan ole mitään nähny.

Ghettoja :lol2:

Onko noi jotain Suomen sisäisiä "pyhiinvaelluskohteita" musuille kun kaikissa smugulähiöis pitänyt käydä kimpassa pyllistelemässä? Kävit tyyppaamassa Mohamedin ja Mehmedin uusimmat tyttöystävät parin kaverin kanssa kuten täkäläinen tapa tuntuisi olevan? Vai olenko käsittänyt väärin että jos jollekulle heimolaisista herahtaa vähemmän asiasta valveutuneen heitukan toimesta niin ei ole "suku" koolla testaamassa tuotteen toimivuutta?

Back
Ylös Bottom