Oma peliura alkoi 80-luvulla pikkupoikana naapurin tytön Atarilla. Rakkautta ensisilmäyksellä, pelikoneeseen siis. Pelaaminen oli niihin aikoihin jotain maagista, niin kuin kyllä moni muukin juttu. Sitten tuli Vic 20, C64, Amiga, konsolit, PC ja ties mitkä hilavitkuttimet. Nykyään tulee pelailtua lähinnä omien lasten kanssa läppärillä tai xboxilla, jos pitää tietokonepelejä pelata. Omaan makuun ovat aina istuneet rpg-pelit ja niissä on nykyään ongelmana massiivisuus - ei ole aikaa pelata siten, että mielenkiinto pysyisi yllä. Kirjan ääreen on helpompi palata kuin pelin; toisaalta on niitä pelejä, jotka kestävät aikaa ja joiden pariin palaa yhä uudestaan.
Jos ajatellaan, että pelin läpäisyyn käyttää 20-30h, se ei normi-perheenisältä onnistukaan aivan parissa illassa. Objektiivisesti tarkastellen pelit ovat kehittyneet joka osa-alueella, subjektiivisesti tuntuu siltä että osassa peleistä ei nähdä metsää puilta. Olen toisaalta pohtinut, onko kyky heittäytyä luovaan toimintaan heikentynyt iän myötä, mutta ei se niinkään ole. Vaikka moni peli onkin jäänyt kesken (esim. Dragon Age, Skyrim, Dark Souls), olen silti nauttinut siihen asti mihin olen pelissä päässyt. Samojen ideoiden toisto ja kierrätys kieltämättä himmentää pelien viehätysvoimaa, sille ei oikein voi mitään, huippuhetkiä ei samalla rytinällä tule vastaan enää millään konstein. Muksuna sitä toisaalta haki (ja sai) peleistä eri asioita kuin näin vanhempana, joten peli ei ole vielä menetetty.