Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lähtekää nyt ihmeessä Daiina ja wiisel bilettämään, kun nuoria olette. Itselläni tuota ikää jo sen verran, että menen maate klo 22.00 tasan.

Öhöm.. Haista kukka jonka lehmä eilen söi. Odotahan kun tuut tähän ikään niin menet pikku kakkosen jälkeen nukkuun..

Hitto vie, juuri kun olin saanut hyvän imppaus-flow'n päälle, niin mun vanha imujijeeni tuli tiensä päähän ja hitaasti vaimentuvin hengenvedoin laskeutui ikuiseen uneen.. Ja huomenna ois vieraitaki tulossa, enkä ehtinyt kaikkia pölykoiria saada pois :(
HAHAA! Yks PaholaisenKeksintö on nyt maailmasta vähemmän, tämä on hyvä päivä.

Iltaa! Työt hoidettu (huh, lauantaityöpäivä), frendi kahvitettu, shoppailtu, kämppä siivottu ja järjestelty. Huomen ihanan rento vapaa ja sit kaks viikkoa duunia putkeen. Silti fiilis on übercool=)

Täälä olis tanssit. Ja mä oon käyny tanssiurssilla. Kuka lähtöö?

Mitääää, mieki! Mun pittää päivittää itteni joka perjantai näistä menoista, ennen ko teen mittään suunnitelmia. :D Mie lähin Oulusta lauantai-illaksi evakkoon, mutta arvaappa tekkeekö mieli tanssimaan!

Siehän oisit nyt lähteny mun kaa tanssimaan, jookosta! Mennään joskus toiste? :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kokopäivä taas mennyt koneella istuessa... Tylsää, vituttaa ja ahdistaa, pian lähtö kumminkin salille! :puntti:
Jos sitä vaikka saisi huomenna jotain oikeasti aikaiseksikin.

Hyvä, mie valmistau'n jo henkisesti täällä! :D Kerkiäisin viä tällekin iltaa takas Ouluun, mutta ei kehtaa moottoripyörää jättää siihen keskustaan yöksi. :) Jos ois auto nyt käytössä, ni olisin jo kämpillä. :lol2:

Voihan harmi! Mut ens viikolla vois tosiaan käyä vähän jalkoja tanssauttamassa. :)

Sauna ja pari saunakaljaa :haart: Nyt voi sitte taas koittaa miettiä harmonisia funktioita.

Tänään tajusin, että meikä on saanut hyvää kielikylpyä viimeiset pari viikkoa. Opinnot ja päivittäiset toimet englanniksi, ympäröivä kieli on hollanti ja ihmiset puhuvat hollantia ensisijaisesti ja luen paikalliset uutiset hollanniksi, ja tämän lisäksi luen uutiset espanjaksi ja joskus yritän vääntää espanjalaisten kanssa keskustelua espanjaksi. Kielimiehiä :ifyouknowwhatImean:

Siihen tottuu, mulla taas ensi viikosta joutuu pelaamaan kolmen kielen kanssa, tekee hyvää mutta on myös raskasta pidemmän päälle. Saan kollegan Hollannista vierailulle, se höpötys vasta oudolta kuulostaa... :D Ja muutenkin ovat kummallista väkeä!

Pieniä arjen piristyksiä tänään: puhelu yhden hyvän ystävän kanssa pitkästä aikaa, kummasti tuli heti hyvälle tuulelle. :haart: Sitten kaupoille shoppailukierrokselle ja kahville toisen kaverin kanssa jota en ole nähnyt aikoihin. :) Kerrankin mulla on jotain sosiaalista elämää, muualla kuin töissä!

Ulkona sataa ja myrskyää. Pullo punaviiniä, M&M munarulla ja elokuva. Tässä tää menee rentoutuessa. Oon ihan forever alone tänään, mutta nyt nautin siitä. Yksinäinen susi.

dream-playlist-image.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siihen tottuu, mulla taas ensi viikosta joutuu pelaamaan kolmen kielen kanssa, tekee hyvää mutta on myös raskasta pidemmän päälle. Saan kollegan Hollannista vierailulle, se höpötys vasta oudolta kuulostaa... :D Ja muutenkin ovat kummallista väkeä!

Uskon hyvin että tottuu, vaikka aluksi on aika hämmentävää, kun ainoa tarttumapinta suomeen on netti.

Mutta olet ihan oikeassa, että hollanti on aika veikeä kieli. Sanajärjestys vaikuttaa ihan hatusta heitetyltä, ja koko homman kruunaa outo ääntäminen. G-äänne on kurkkuäänne, ja jokainen voikin sitten koittaa Google translaten avulla oppia lausumaan "graag gedaan" tai helpompana voi aloittaa vaikka fraasista "ik heb geen geld meer". Ei kannata edes yrittää jos on flunssaa. Aika kätevästi oppii kieltä kun kaikki luulevat heti hollantilaiseksi vaalean tukan takia.

Samoin paikallisesta avoinmielisyydestä tuli tällä viikolla hyvä esimerkki: Amsterdamissa on puisto, jossa koiraa ei saa kusettaa, mutta kyllä siellä yleisellä alueella seksiä saa harrastaa :D

Iltaa! Työt hoidettu (huh, lauantaityöpäivä), frendi kahvitettu, shoppailtu, kämppä siivottu ja järjestelty. Huomen ihanan rento vapaa ja sit kaks viikkoa duunia putkeen. Silti fiilis on übercool=)

Hienoo oot happy!! Ootko ehtiny treenaan?

Katottiin avengers ja sohvalta noustessani koen hirveetä tuskaa, jalat kipeet, olkapäät paskana ja selkäki ilmottelee. Taidan ottaa buranaa, luojan kiitos huomenna lepo.. ellen oo sit kipeeksi tulos?? :(

Back
Ylös Bottom