Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koska syksyn risteily on ?

Koska syksyn risteily on ?

Pakkiksen epäviriilien - öh, siis epävirallinen :D - Tallinna-risteily on 27.-28.10. Täynnä on jo, mutta peruutuspaikoille voi aina ilmoittautua. :)

No mä meinasin sitä mikä aina syksysin on, et onks se toi si. Menny viimeaikoina vähän ohi kun vip-only jos täyttyy vipeistä.

No mä meinasin sitä mikä aina syksysin on, et onks se toi si. Menny viimeaikoina vähän ohi kun vip-only jos täyttyy vipeistä.

Tän vuotinen perinteinen Turku-risteily jäi järjestämättä ja päätettiin vaihtelun vuoksi mennä Tallinnaan. :)

Batteryn mainos se auto osio, " ode to those who put pedal to the metal " tai jotain sinnepäin.. Miks auton konepellin päältä suihkuaa jotain ja mitä se on?

Batteryn mainos se auto osio, " ode to those who put pedal to the metal " tai jotain sinnepäin.. Miks auton konepellin päältä suihkuaa jotain ja mitä se on?

Olisikohan kyse tästä:
[video=youtube_share;ENTNDHtBxII]http://youtu.be/ENTNDHtBxII[/video]

Eli noissa autoissa moottoriin suihkutetaan polttoaineen lisäksi dityppioksidia (N2O) eli "ilokaasua" hetkellistä tehon lisäystä varten. Höyrystyessään aine hajoaa typeksi ja hapeksi, ja kun polttoaineen palamisessa on enemmän happea tarjolla, saadaan moottorista enemmän tehoa irti. Auton ulkopuolelle suihkauttelu on osittain show-juttu, mutta ilmeisesti kyse on myös putkissa seisoneen lämmenneen kaasun dumppaamisesta pihalle. Kylmänä ilokaasun vaikutus on parempi, koska se samalla jäähdyttää moottorin imuilmaa.

Mikä olisi paras tekniikka heittää tulitikku mahdollisimman pitkälle (yhdellä kädellä ilman alkuvauhtia)? Mielellään jotain käytännössä testattua faktaa eikä mitään mutuspekulaatioita :)

Mikä olisi paras tekniikka heittää tulitikku mahdollisimman pitkälle (yhdellä kädellä ilman alkuvauhtia)? Mielellään jotain käytännössä testattua faktaa eikä mitään mutuspekulaatioita :)

Valitettavasti ei ole faktaa, mutta olen voittanut aina tulitikunheittoskabat tällä tyylillä:

Ota tulitikku poikittain peukalon ja keskisormen väliin, kuin olisit tekemässä luunappia.
Käännä kämmenselkä kohti lattiaa, ja taivuta kättä (rannetta ja kyynärvartta) sisäänpäin.
"Räväytä" käsi eteenpäin (*"lyö" täysillä eteenpäin*) ja oikealla kohdalla (vaatii harjoittelua) tee "luunappi" ja tulitikku lentää helvetin pitkälle. Lopussa pieni "piiskamainen" ranneliike juuri ennen laukaisua. Isäukko opetti tuon joskus. Ensin ei lentänyt juuri mihinkään mutta tarpeeksi kun harjoitteli, niin kenestäkään ei ole ollut tulitikunheitossa vastusta :)

Jos luottokorttia on höylätty ulkomailla, niin kuinka kauan voi kestää että höyläys näkyy korttitapahtumissa?

Ite oon heittänyt "keihäänheittotyylillä" eli pitkittäin tikun rikkipää edellä. Pidin tikusta kiinni muistaakseni kolmella sormella. Yritä saada tikku lentämään ihan suoraan, kuin "putkessa". Kun heiton saa lähtemään oikein, tikku suorastaan liitää. Joskus huvikseen skabailtiin kavereiden kanssa ja paras heitto oli tällä tyylillä yli 20m, en muista tarkkaa lukemaa.

Minä päivänä Kesko maksaa palkkansa? Koitin googletella, ihme ja kumma en löytänyt vastausta. Luulis täällä jonkun työskentelevän Keskolle.

Oot keränny siihen selkeesti enämpi piffiä ni se painaa maata raivokkaammin laukatessasi.

Back
Ylös Bottom