Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Kissan irtipito on rikos siinä missä koirankin ja täten jokainen irtioleva kissa on omasta mielestäni "villiintynyt", jolloin sitä ei koske minkäänlaiset rauhoitusajat ja menettelen sen kanssa samallalailla kuin muidenkin pienpetojen.

Mikä mahtaa olla perustelu sille, että ammut eläimen joka on mahdollisesti omistajalleen hyvinkin tärkeä? Aiheuttaako kotikissa sulle paljonkin taloudellista vahinkoa?

Itseä ainakin vituttaa kissat mitkä kuseskelevat mihin sattuu ja paskovat lasten hiekkalaatikoihin,joo kansi on nykyään.
Jos koira tulee pihaani,ei tule ensimmäisenä mieleen mennä koskemaan siihen,katsoa pantaa,komiaa jos puree käteen kun tuntee olonsa uhatuksi.

Avaan muuten suorilta käsin tuon maalaisjärjen käsitteen mitä minä sillä tarkoitan. Mitä tahansa koiraa ei pidä päästää irti, eikä missä tahansa. Koiria joita ei mielestäni pidä päästää irti ovat mm. metsästyskoirat, huskyt, malamuutit ja täysin hallitsemattomat koirat. Hyviä paikkoja käyttää sitä maalaisjärkeä hanskassa olevan koiran irtipidossa on hiekkakuopat ja pellot, missä on hyvä näkyvyys eikä paljon eläimiä. Illalla ja aamulla on myöskin enemmän hajuja ja esim. jänöjä liikenteessä, joten silloin ei myöskään ole paras hetki irtipidolle.

Edit: Tarkoitan tietenkin pesintäaikana. Metsästyskoirathan nyt on pakko päästää metsästyskauden aikana irti, sehän on niiden työ.

Koska itseä henk. koht vituttaa pihallemme kuseksivat ja paskovat kissat. Kukaan oikeasti eläimistä välittävä ihminen ei pidä kissaa vapaana, sillä kissasta on valtavasti vahinkoa alueen linnuille ym pieneläimille.

Jos se kissa on omistajalleen tärkeä, niin miksei sitä kissaa voi pitää sisällä? Onhan kissat ihan kivoja eläimiä ja ei siinä mitään jos joku niitä tykkää pitää, mutta voisi sen verran kantaa vastuuta lemmikistään että ruokkisi sitä eikä antaisi sen itse saalistaa ravintoaan luonnosta. Jos kissa saalistaa ravintonsa itse on se villiintynyt ja näin ollen se luokitellaan pienpedoksi.

Itseä ainakin vituttaa kissat mitkä kuseskelevat mihin sattuu ja paskovat lasten hiekkalaatikoihin,joo kansi on nykyään.
Jos koira tulee pihaani,ei tule ensimmäisenä mieleen mennä koskemaan siihen,katsoa pantaa,komiaa jos puree käteen kun tuntee olonsa uhatuksi.
Peace through superior firepower, kannattaa tosiaan ampua se koira ennenku menee lähempää tarkasteleen. Ettei vaan sattuis mitään.

652041699_8AZzL-L.jpg

Koska itseä henk. koht vituttaa pihallemme kuseksivat ja paskovat kissat. Kukaan oikeasti eläimistä välittävä ihminen ei pidä kissaa vapaana, sillä kissasta on valtavasti vahinkoa alueen linnuille ym pieneläimille.

Jos se kissa on omistajalleen tärkeä, niin miksei sitä kissaa voi pitää sisällä? Onhan kissat ihan kivoja eläimiä ja ei siinä mitään jos joku niitä tykkää pitää, mutta voisi sen verran kantaa vastuuta lemmikistään että ruokkisi sitä eikä antaisi sen itse saalistaa ravintoaan luonnosta. Jos kissa saalistaa ravintonsa itse on se villiintynyt ja näin ollen se luokitellaan pienpedoksi.
Kyllä moni omasta kissastaan välittävä omistaja kuitenkin pitää kissaansa vapaana, olkoot se sitten kuinka epäloogista tahansa. Pelkkä vitutus taas ei riitä mulle perusteluksi jonkun otuksen tappamiseen, vaikka vitutuksen ymmärränkin. Petoeläimet ovat myös osa luontoa ja näin se vaan menee että pedot syö saaliseläimiä. Kissa tuskin on muihin verrattuna erityisen tuhoisa petoeläin luonnossa. Mun mielestäni on myös aika ristiriitaista, että saaliseläimille heruu sympatiaa, mutta saalistajat tapetaan kylmästi heti kun tulevat näköpiiriin.
Jos joku kissa nyt vituttaa niin, ettei unta saa, niin miksei voisi käydä sanomassa siitä kissan omistajalle? Johan siinä säästyy rahaakin kun ei tarvitse ammuskella. Kun kuitenkin ilmeisesti ympäristönä on maaseutu, niin asutus on harvaa eikä pitäisi olla kovin vaikeaa löytää omistajaa. Kyllä se omistaja todennäköisesti uskoo, kun sanelee tarvittavat lakipykälät ja kertoo omistavansa aseen.

Vai ammutkohan sittenkin niitä vaan huviksesi ja sepittelet tekosyitä niille, jotka toimintasi kyseenalaistaa?

Mielestäni kissat eivät kuulu edes tähän aiheeseen, ne tuskin omaisuusvahinkoja aiheuttaa kuten koirat, tässäkin oltiin jo lammasaitauksessa jolloin on ihan perusteltua estää omaisuutensa tuho.

Kyllä moni omasta kissastaan välittävä omistaja kuitenkin pitää kissaansa vapaana, olkoot se sitten kuinka epäloogista tahansa. Pelkkä vitutus taas ei riitä mulle perusteluksi jonkun otuksen tappamiseen, vaikka vitutuksen ymmärränkin. Petoeläimet ovat myös osa luontoa ja näin se vaan menee että pedot syö saaliseläimiä. Kissa tuskin on muihin verrattuna erityisen tuhoisa petoeläin luonnossa. Mun mielestäni on myös aika ristiriitaista, että saaliseläimille heruu sympatiaa, mutta saalistajat tapetaan kylmästi heti kun tulevat näköpiiriin.
Jos joku kissa nyt vituttaa niin, ettei unta saa, niin miksei voisi käydä sanomassa siitä kissan omistajalle? Johan siinä säästyy rahaakin kun ei tarvitse ammuskella. Kun kuitenkin ilmeisesti ympäristönä on maaseutu, niin asutus on harvaa eikä pitäisi olla kovin vaikeaa löytää omistajaa. Kyllä se omistaja todennäköisesti uskoo, kun sanelee tarvittavat lakipykälät ja kertoo omistavansa aseen.

Vai ammutkohan sittenkin niitä vaan huviksesi ja sepittelet tekosyitä niille, jotka toimintasi kyseenalaistaa?

Kissan pitäminen vapaana on lainvastaista!
Samoin tuo satunnainen kissojen lopettaminen on minulle ihan samanlaista metsästystä kuin muidenkin pienpetojen tappaminen. En tosin erikseen pidä mitään kissajahteja, mutta jos olen esimerkiksi kyttäämässä kettua ja kissa tuleekin näkösälle niin ammun sen. Täällä meillä päin on muutamassa talossa varmaan 20 kissaa, kun talon omistajat kuolleet/muuttaneet pois niin kissat on päässyt lisääntymään keskenään ilman että siihen on puututtu ollenkaan. Nuo eivät ole mitään lemmikkieläimiä vaan ihan oikeita villlikissoja, jotka ovat täysin rinnastettavissa esimerkiksi supikoiraan.

Ps. metsästys on minulle rakkain harrastukseni ja nautin siitä suuresti. Niin luonnossa liikkumisesta kuin saaliin saamisestakin.

Muutaman metsästäjän juttuja kun olen kuunnellut niin puolelta porukasta saisi aseet hakea pois.

Itse tuosta lööpistä niin on ihme jos ei kaveri tunnista malamuuttia sudesta,koska luulisi aseluvallisen sen verran tunnistavan noiden eroja. Jutun mukaan myöskään lampaissa ei ollut tunnistettavia jälkiä,jotka koirat olisivat aiheuttaneet. Mielestäni ylireagointia ampua koirat ja miksi oli muuten lähtenyt tapahtuneen jälkeen pois paikalta?
Tässä jutussa on molemmissa vikaa,koska koirat pitää olla hallittavissa. Itsekkin pidän omaa koiraa vapaana kun ollaan maalla,mutta se pysyy koko ajan näköpiirissä ja tulee luokse kun kutsuu.

Voipi olla että tossa on jotain vanhoja kalavelkoja taustalla ja toinen osapuoli vaan päätti purkaa vihansa viattomiin eläimiin ja toinen turvautua mediaan.

Ollappa maailma ilman naapureita :D

Kissan pitäminen vapaana on lainvastaista!
Samoin tuo satunnainen kissojen lopettaminen on minulle ihan samanlaista metsästystä kuin muidenkin pienpetojen tappaminen. En tosin erikseen pidä mitään kissajahteja, mutta jos olen esimerkiksi kyttäämässä kettua ja kissa tuleekin näkösälle niin ammun sen. Täällä meillä päin on muutamassa talossa varmaan 20 kissaa, kun talon omistajat kuolleet/muuttaneet pois niin kissat on päässyt lisääntymään keskenään ilman että siihen on puututtu ollenkaan. Nuo eivät ole mitään lemmikkieläimiä vaan ihan oikeita villlikissoja, jotka ovat täysin rinnastettavissa esimerkiksi supikoiraan.

Ps. metsästys on minulle rakkain harrastukseni ja nautin siitä suuresti. Niin luonnossa liikkumisesta kuin saaliin saamisestakin.

Nyt on kyllä paksua! Kyllä kissat on aina kulkeneet vapaina.

Vapaana olevan pannattoman kissan saa toki ampua. Meilläpäin kuitenkin on kissoille ollut tapana laittaa kirkas kaulapanta/heijastimet, jotta ei erehdyksissä kettumiehet haaskalta täräytä. Stadin tytön/pojan on ehkä vaikea hakea sitä oikeata perspektiiviä mutta paitapöksyllä nyt hiukan turhan kärkevää tekstiä normi toiminnasta "maalta".

PS. gps kissan pantaan... on aika mukava laite seurata mitä se katti touhuu yön aikana.

Nyt on kyllä paksua! Kyllä kissat on aina kulkeneet vapaina.

Vapaana olevan pannattoman kissan saa toki ampua. Meilläpäin kuitenkin on kissoille ollut tapana laittaa kirkas kaulapanta/heijastimet, jotta ei erehdyksissä kettumiehet haaskalta täräytä. Stadin tytön/pojan on ehkä vaikea hakea sitä oikeata perspektiiviä mutta paitapöksyllä nyt hiukan turhan kärkevää tekstiä normi toiminnasta "maalta".

PS. gps kissan pantaan... on aika mukava laite seurata mitä se katti touhuu yön aikana.

Tästä aiheesta on puhuttu aika paljon tuolla lemmikki osiolla. Ja siellä joku aika sitten just kirjoitin erään lehden artikkelista jossa juuri kissojen tekemisistä vapaana.

Riistainffosta poimittu:
"Villiintynyt kissa kuuluu rauhoittamattomiin eläimiin. Kissa katsotaan villiintyneeksi, kun se hankkii ravintonsa luonnosta. Rauhoittamattoman eläimen voi tappaa maanomistaja tai metsästysoikeuden haltija. Käytännössä on vaikea määrittää, onko kissa villiintynyt vai ei. Tämän vuoksi irrallaan kulkeva kissa tulisi pyydystää elävänäpyytävällä loukulla ja toimittaa paikalliseen löytöeläinten vastaanottopisteeseen."
Eli kissan saa ampua luvalla,mutta se pitäisi ensin yrittää saada kiinni. Voihan olla,että sisäkissa on oikeasti karannut ja se ei ole villiintynyt.

Mä kun en näistä asioista paljon tiedä ni miks ne kiltit ja tottelevaiset koirat poistui erinomaisen emäntänsä luota?Meniks ne sinne aitaukseen nuolemaan niitä lampaita tai leikkimään niiden kanssa.Eikös niillä lampailla kans oo oikeus valita kenen kans ne leikkii?Ei kai niiden oo pakko leikkiä metsästystä tommosten isojen koirien kanssa?

Onks ton naisen lemmikeillä isommat oikeudet ku sen miehen lampailla lain edessä?

Kissat/koirat/lapset voivat lähteä omille teilleen parhailtakin omistajilta.Itse olen eläessäni nähnyt esimerkin kaikista kolmesta, valitettavaahan se toki on, mutta vahinkoja sattuu...

Tästä syystähän kissat ovat juuri hyödyllisiä, tosin lähinnä maalla. Kaupunkiin kissojaan vapauttavat ihmiset ovat kyllä perseenreikiä.

Voih, onhan koirat söpöjä.

Mitä itse tekisit tilanteessa jossa sinun omaisuuttasi uhkaa toisen henkilön saman arvoinen omaisuus (tai no, lampaita taisi jopa olla enemmän)? Tuon kokoisia koiria/susia ei välttämättä uskalla mennä aitaukseen hätistelemään poiskaan. Minä näkisin, että tässä tilanteessa tuolla lammasfarmarilla on ollut oikeus puolustaa omaa omaisuuttaan uhraamalla toisen saman arvoinen omaisuus, varsinkin kun ottaa huomioon, että vaara on lähtöisin tämän toisen osapuolen puolelta.

Tästä olisi aineksia ihan pakkotilasta kertovaksi oppikirjaesimerkiksi.
Mä vähän epäilen että koirat olisi käyttäytyneet mitenkään oikeasti uhkaavasti näitä lampaita kohtaan. No toki tämä farmari niin väittää, joten onhan se pakko uskoa... Meidänkin terrieri aina raatelee huvikseen lähitilan elukoita, eli ihan perus...

ps: Jos silmät löytyy päästä, tarvitsee olla aika vajaa jotta tuon koirarodun onnistuu suteen sekoittamaan. Miksi tällaisella vajakilla oli ase? Eikö se ole turvallisuusriski? Ampuu pian naapurin mustikoita poimivan mummonkin, kun luulee tätä dinosaurukseksi. Vai tarvitseeko edes luulla, kai nyt yhden mummon saa losauttaa menemään jo se uhkaa raadella lampaat, tai farmarin itsensä. Lampailla on oikeus päättää itse kenen kanssa leikkii vai miten se oli. Meen kohta ostamaan aseen ja teloitan kaikki kissat, koirat ja lapset jotka on päästetty irti ja tulee liian lähelle mua tai mun omaisuutta.

Uutinen:
http://cheatingu.com/uutissirkus/?p=1159 :D

Back
Ylös Bottom