Ymmärsitkö tuosta raamatun tekstistä tuon KOROTTI kohdan? Eli Jeesus vaikkakin oli kaikkeuden kakkosmies, korotettiin.. ja nyttemmin 1914 KOROTETTIIN viellä kertalleen, kuninkaaksi kuten ilmestyksessä kerrotaan. Jännää vai häh?
Haluaisitko kertoa asiasta tietämättömille lukijoille, että mihin tuo 1914 perustuu? Ei tarvitse, minä valaisen nopeasti. Tuo 1914 perustuu Vartiotornin laskelmaan, jonka mukaan Jerusalem tuhottiin vuonna 607 eaa. Tässä on kuitenkin pieni vitsi sisällä: Kukaan muu ei ole Vartiotornin kanssa samaa mieltä Jerusalemin
tuhon ajankohdasta. Jokainen historioitsija on sitä mieltä, että Jerusalem tuhottiin vuonna 587 eaa, ei vuonna 607. Eli täten laskelma vuoteen 1914 on virheellinen. On se jännää joo.
Mitä tulee tuohon Fil. 2:5-11 kohtaan, niin pyrit ilmeisesti jotenkin sillä kertomaan minulle, että Mikael korotettiin kuninkaaksi. Noh, näinhän siinä ei tietenkään suoraan sanota, ja tuohon kohtaan voidaan lukea myös kolminaisuusoppia kannattavaa argumenttia: Eli Jeesus hetkeksi nöyrsi itsensä ihmiseksi, kunnes korotettiin taas Jumalalliseen muotoonsa. Jokainen lukee, niinkuin parhaaksi näkee...
Mä en kuulu mihinkään lahkoon tai uskontoon niin ei mua paina tollaiset, ja mitä tulee yksilön mielipiteeseen... tässä sulle mielipide: Mun mielestäni sä olet onneton yksilö, varmaankin just sellainen mitä ne Jehikset kutsuu luopioiksi. Sen verran surullisen nillityksen vuodatit. Mitä tulee noihin mainitsemiisi verensiirto asioihin niin mainittavan arvoista lienee; nyky päivänä ei tarvitse ulkopuolista verta itseensä ottaa, kun on nämä "lifesaver" koneet ja muut. Verensiirto on riski, ja lääkärit eivät itseensä suostu verta ottamaan. Veri on öljyä 10x rahakkaampi business litrahinnoissa katsottuna. 100e per yksikkö pyynti, ilmaiseksi kalasteltu.
Joo, en edes jaksa alkaa tätä verikeskustelua enää. Ihan tarpeeksi kiehunut aikoinaan tuonkin aiheen kanssa. Hyvin kuitenkin olet ajatellut valmiiksi sen, että miten oikeutat jonkun kuoleman sen sijaan, että tämä voisi elää! Good for you.
Tässä maistiaiset tästä hienosta opista.
Ja ahh, ihanaa, luopio-argumentti. Tästä annan sulle pisteen. Jos luopioksi ei määritellä pelkästään eronnut tai erotettu Jehovan todistaja, vaan myös sellainen henkilö, joka vastustaa Vartiotornin oppeja, niin helvetin iso KYLLÄ. Olen luopio. Vastustan täydestä sydämestäni kaikkea sontaa, mitä Vartiotorni suoltaa ja olen ylpeä siitä.
Pisteen saat myös siitä, ettet kuulu Vartiotorniin. Jota on hieman vaikea uskoa.
myöhäis-edit:
En muuten ihan sillä laita lähteitä viite teksteille kun siellä on jokaiselle "väittämälle" suorat raamatun lainaukset niitä varten joita aihe kiinnostaa, voi varmentua sitten vaikka omasta raamatustaan. Itse pidän uuden maailman käännöksestä koska siinä Luojan nimi on palautettu alkuperäisiin kohtiinsa toisin kuin kirkon uusissa käännöksissä. Iso mummollani oli suomen kielinen kirkkoraamattu 1800-luvulta jossa Jehovan nimi mainittiin viellä vaivaiset 32 kertaa. Nykyisessä 0 kertaa. No mutta kirkkohan ei edusta Luojaa niin miksipä he Hänen korkeaa nimeänsä tunnustaisivatkaan.
Okei, mutta jos lainaat suoraan jonkun muun kirjoittamaa tekstiä, niin olisi hyvän maun mukaista laittaa se lähdeviittaus.
Kuinkas monta kertaa JHVH mainitaan Uuden testamentin puolella, kreikkalaisissa kirjoituksissa? Ja nimen omaan niissä alkuperäisissä teksteissä, mitä meillä on tänä päivänä hallussamme?