Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Eikös täällä oo aina aika paskaa juttua :love:

On joo. Olenhan minäkin täällä sentään saastuttanut jo yli 7 tuhannen postin verran.

Mä kelaan tuota asiaa monta kertaa. En sanonut, etteikö minua vituttaisi alinopeutta ajavat kuljettajat, vai osaatko lukea? Vai enkö minä osaa kirjoittaa, vai sanoinkohan minä niin? Jep, maailma nyt on tällainen. On se nyt saatana, jos aikuisten ihmisten elämä on siitä kiinni, että joku ajaa alinopeutta. Kyllä siinä sitten ohittaessa otetaan ne tietoiset riskit ihan itse.

Ei nyt niinkään pointtina ollut puuttua tuohon vitutuksen aiheeseen, vaan siihen miten saatanan raivostuttavaa se on kun joku avautuu vitutuksestaan niin heti on mallikansalaisia pitkä liuta kehumassa kuinka toimit väärin ja muistavat myös yleensä muistuttaa omasta erinomaisuudestaan.

[venom];3794149 sanoi:
Sulla ei vissiin tullut mieleen, että liikenteessä on muitakin kuin se kuuttakymppiä ajava pappa. Totta kai auto on helpompi hallita mitä hitaammin ajaa, mutta ymmärrät varmaan, että ketään muuta ei kiinnosta ajaa yhtä hiljaa ja se aiheuttaa ohitustilanteita. Rekkakuskeilla ei ole paljon ylimääräistä aikaa ja se on perseestä, jos perävaunullinen rekka joutuu liukkaalla tiellä ohittamaan jonkun mulkun, joka muuten vain ajelee vitun hiljaa.Eli kyllä, kuuttakymppiä ajava on vaarallisempi kuin satasta ajava. Poikkeukselliset kelit on sitten asia erikseen.
Ehkä omituisimmasta päästä oleva perustelu, mitä olen vähään aikaan kuullut. No mutta, anyway.

Eli onnettomuudet jäisivät tässäkin kohtaa syntymättä, mikäli ei tehtäisi vaarallisia ohituksia. Rekkakuskeilla ei voi olla niin kiire, että esimerkiksi vastaantulevalta lähtee henki ohitustilanteessa. Varsinkaan liukkaalla kelillä. Ei mene selitys rosiksessa läpi "Mutku siin oli joku pappa Samaran kanssa, ja se ajo vaa kuuttakymppii." Ja uskallan väittää, että Suomen teillä näkee enemmän niitä, jotka ajavat reilua ylinopeutta kuin papparaisia, jotka tukkivat teitä.
[venom];3794149 sanoi:
Eli kyllä, kuuttakymppiä ajava on vaarallisempi kuin satasta ajava. Poikkeukselliset kelit on sitten asia erikseen.
Naurettavaa väittää, etteikö alinopeutta ajavat aiheuttaisi riskitilanteita liikenteessä - jos ei suoraan, niin ainakin välillisesti. Jos ajetaan sitä kahdeksaakymppiä satasen alueella kuivana kesäpäivänä, niin aivan varmasti ohituksia (ja sitä kautta niitä riskitilanteita) tulee enemmän kuin että ajaisi sitä suurinta sallittua. Lisäksi jokainen ohitus lisää polttoainekustannuksia niille, jotka kykenevät silloin optimioloissa sitä suurinta sallittua ajamaan, joten mielestäni olisi ihan kohtuullista noille ilman hyvää syytä liikenteen sujuvuutta pilaaville jotain sanktioita jaella. Usein noiden näkee vielä liittoutuvan esim. karavaanareiden ja muiden hidastelijoiden kanssa siten, että ajavat alle autonmitan päässä toisistaan, jolloin ohittaessa joutuu ohittamaan useamman auton kerrallaan. Se jos mikä aiheuttaa niitä vaaratilanteita ja kohonnutta ylinopeusveron riskiä ohittajalle.
Kaikki tieliikenneonnettomuustilanteet huomioiden, ei siis vain ohitustilanteet, kyllä se näyttää enemmän mustaa siellä ylinopeuden puolella kuin alinopeuden. Eikä todellakaan kaikissa ohitustilanteissa, jotka ovat johtaneet vaaratilanteeseen, syynä ole ollut alinopeutta ajava. Muistakaa sellainen asia, että se 80 km/h satasella ajava ei sitten ole missään välillisessä vastuussa, kun saatte pikavoiton tai kun mälläätte vastaantulevan kanssa. Miksikö näin ei yleensä menetellä? Katsokaa tieliikennelaista. Mä en enää jaksa kiistellä mielipideasioista, joten lainsäädäntö olkoon sitten lähtökohta, mistä aletaan kattella, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä sitten kun kopsahtaa.

Ehkä omituisimmasta päästä oleva perustelu, mitä olen vähään aikaan kuullut. No mutta, anyway.

Eli onnettomuudet jäisivät tässäkin kohtaa syntymättä, mikäli ei tehtäisi vaarallisia ohituksia. Rekkakuskeilla ei voi olla niin kiire, että esimerkiksi vastaantulevalta lähtee henki ohitustilanteessa. Varsinkaan liukkaalla kelillä. Ei mene selitys rosiksessa läpi "Mutku siin oli joku pappa Samaran kanssa, ja se ajo vaa kuuttakymppii." Ja uskallan väittää, että Suomen teillä näkee enemmän niitä, jotka ajavat reilua ylinopeutta kuin papparaisia, jotka tukkivat teitä.

Oletko sä koskaan ollut liikenteessä vai mikä tossa oli omituista? Olen nähnyt kun rekat ohittavat talvella ja kyllä se on hurjan näköistä, koska harvoin sitä on kilometri tolkulla suoraa tietä edessä. Ja miksi ihmeessä väität, että rekkakuskeilla ei ole kiire, kun et selvästikään asiasta mitää tiedä. Kyllä niillä on kiire, luuletko, että suuret logistiikkafirmat varaavat siltä varalta ylimääräistä aikaa, että joku saattaa ajaa kuuttakymppiä?

Ja tohon vikaan lauseeseen, missä vaiheessa mä olen väittänyt, että reilua ylinopeutta ajavia ei olisi enempää? Ja missä vaiheessa olen väittänyt, että reilua ylinopeutta ajava ei aiheuttaisi vaaratilanteita.

Kaikki tieliikenneonnettomuustilanteet huomioiden, ei siis vain ohitustilanteet, kyllä se näyttää enemmän mustaa siellä ylinopeuden puolella kuin alinopeuden. Eikä todellakaan kaikissa ohitustilanteissa, jotka ovat johtaneet vaaratilanteeseen, syynä ole ollut alinopeutta ajava. Muistakaa sellainen asia, että se 80 km/h satasella ajava ei sitten ole missään välillisessä vastuussa, kun saatte pikavoiton tai kun mälläätte vastaantulevan kanssa. Miksikö näin ei yleensä menetellä? Katsokaa tieliikennelaista. Mä en enää jaksa kiistellä mielipideasioista, joten lainsäädäntö olkoon sitten lähtökohta, mistä aletaan kattella, että kuka on oikeassa ja kuka väärässä sitten kun kopsahtaa.

Edelleen, en ole missään puolustanut ylinopeutta ajavia. Kaikki lähti siitä, että sun mielestä on väärin kritisoida alinopeutta ajavia ja nyt yhtäkkiä oletkin sitä mieltä, että kyllä ne alinopeutta ajavat niitä vaaratilanteita aiheuttavat, "mutta kun ylinopeutta ajavat aiheuttavat enemmän." Se että ylinopeutta ajavat ovat muille vaaraksi, ei tee alinopeutta ajavia yhtään sen vaarattomammiksi (tai vähemmän ärsyttäviksi).

Ei vittu. Kellään ei ikinä ole niin kiire, että tarviis varsinkaan liukkalla kelillä vaarantaa liikennettä ja muita ihmisiä "hurjan näköisillä" ohituksilla, oli alla sitten rekka, taksi tai vaikka rakettikäyttönen postilaatikko. Se on pojat saatanan tyhmää vaarantaa muuta liikennettä vaan siksi että joku urpo ajaa hiljaa edessä. Ihan oikeasti, kyllä siinä syyllinen siihen vaarantamiseen löytyy ihan peilistä. Siihen edellä ajavan hiljaa ajamiseenkin voi muuten olla ihan järkeviäkin syitä joskus.

Ajaako se rekkakuski sitten pääkallokelilläkin lujaa koska on vaan niin vitun kiire, koska iso logistiikkafirma? Vai hyväksyykö se iso firma sen syynä myöhästymiselle jotenkin paremmin kuin sen, että toteaa, ettei pystynyt ajamaan nopeammin vaarantamatta liikennettä? Se joka ajaa muita vaarantaen tuolla liikenteessä vaan sen takia, koska pomo niin sanoo vois mun puolesta palauttaa ajokorttinsa takasin poliisilaitokselle ja kasvattaa selkärangan.

Terveisin välillä ihan vitun kiireinen myyntimies, joka ajaa mieluummin myöhässä perille, kuin vaarantaa itseään tai muita. Oli sitten määränpäänä kuinka tärkeä palaveri tahansa.

Jos se ohittaminen lisää polttoainekustannuksia merkittävästi, kannattaa miettiä, josko jättäis ohittamatta. Tai onko siihen autoiluun ylipäätään varaa.

"pakko ohittaa, koska kiire". Paskin tekosyy koskaan. Itse ratkaisen asian kahdella tavalla. Joko lähden hiukka aikaisemmin kuin tarvitsisi tai sitten tulen perille myöhässä.

[venom];3794303 sanoi:
Oletko sä koskaan ollut liikenteessä vai mikä tossa oli omituista? Olen nähnyt kun rekat ohittavat talvella ja kyllä se on hurjan näköistä, koska harvoin sitä on kilometri tolkulla suoraa tietä edessä. Ja miksi ihmeessä väität, että rekkakuskeilla ei ole kiire, kun et selvästikään asiasta mitää tiedä. Kyllä niillä on kiire, luuletko, että suuret logistiikkafirmat varaavat siltä varalta ylimääräistä aikaa, että joku saattaa ajaa kuuttakymppiä?

Ja tohon vikaan lauseeseen, missä vaiheessa mä olen väittänyt, että reilua ylinopeutta ajavia ei olisi enempää? Ja missä vaiheessa olen väittänyt, että reilua ylinopeutta ajava ei aiheuttaisi vaaratilanteita.

Edelleen, en ole missään puolustanut ylinopeutta ajavia. Kaikki lähti siitä, että sun mielestä on väärin kritisoida alinopeutta ajavia ja nyt yhtäkkiä oletkin sitä mieltä, että kyllä ne alinopeutta ajavat niitä vaaratilanteita aiheuttavat, "mutta kun ylinopeutta ajavat aiheuttavat enemmän." Se että ylinopeutta ajavat ovat muille vaaraksi, ei tee alinopeutta ajavia yhtään sen vaarattomammiksi (tai vähemmän ärsyttäviksi).
Kyllä mä sanoisin, että poliisin hommissa on tullut jos jonkinmoista liikennetilannetta eteen. Mä ymmärrän, että sä haluat olla oikeassa mielipiteesi suhteen ja todeta samaan hengenvetoon mun selittävän jotain aivan mielettömän tajutonta. Se on ihan luonnollista nettikeskustelussa. Tien päällä olen kuullut mitä ihmeellisimpiä selityksiä (myös niiltä rekkakuskeilta, joiden joukosta löytyy itseoikeutettuja teiden ammattilaisia), joten ei kai tässä sen kummempaa yritetä sun osalta selittää. Olen tuossa melko hyvin yrittänyt perustella kantaani, mutta jos ne hitaasti ajavat immeiset niin paljon kiukuttavat arvon herroja, niin sama se mulle.

Ettei menis tämäkin postaus heittämällä off-topiciin, niin mua harmittaa se, kun ihmiset eivät seuraa kulkupelinsä peilejä liikenteessä. Meinaan Super5 mainitsi hälytysajon, niin siinä sen on eniten huomannut haittavan omaa duunia ja sitä kautta mattimeikäläisten turvallisuutta. Parhaimmillaan on tainnut mennä puolisen kilometriä edellä ajavan takapuskurissa (hyi olkoon, en jättänyt turvaväliä ;) ) hälytysvalot ja -äänet päällä ennen kuin kuurosokea kansalainen on ymmärtänyt antaa tietä.

Vitutti ihan pikkiriikkisen tänään. :)

Kyllä mä sanoisin, että poliisin hommissa on tullut jos jonkinmoista liikennetilannetta eteen. Mä ymmärrän, että sä haluat olla oikeassa mielipiteesi suhteen ja todeta samaan hengenvetoon mun selittävän jotain aivan mielettömän tajutonta. Se on ihan luonnollista nettikeskustelussa. Tien päällä olen kuullut mitä ihmeellisimpiä selityksiä (myös niiltä rekkakuskeilta, joiden joukosta löytyy itseoikeutettuja teiden ammattilaisia), joten ei kai tässä sen kummempaa yritetä sun osalta selittää. Olen tuossa melko hyvin yrittänyt perustella kantaani, mutta jos ne hitaasti ajavat immeiset niin paljon kiukuttavat arvon herroja, niin sama se mulle.

Kerrataanpa nyt vaihe vaiheelta koko juttu, jos se mun pointti menisi perille.

- Eemeli sanoi, että alinopeutta ajavat vituttavat.
- Teit päätelmän, että Eemeli on bemaria ajava teinikuski ja olit sitä mieltä, että kritiikki on aiheetonta.
- Puolustin Eemeliä sanomalla, että kritiikki on ihan aiheellista, koska hitaasti ajavat eivät ole ainoastaan ärsyttäviä, vaan myös vaarallisia.

Nyt kuitenkin olet sitä mieltä, että alinopeutta ajavat voivat aiheuttaa vaaratilanteita. Joten miksi se kritiikki on aiheetonta? Ja sanon tän nyt vissiin kolmannen kerran: ylinopeutta ajavat myös aiheuttavat vaaratilanteita, eikä sitä ole kukaan kieltänyt. Se ei poista sitä faktaa, että myös alinopeutta ajavat aiheuttavat vaaratilanteita. Ei tässä edes ole kyse mistään mielipidekysymyksestä.

Ja tämähän on vituttaa niin ankarasti -ketju. En ymmärrä miksi ihmiset tulevat tänne päivittelemään siitä, miten vähäpätöisiä ongelmia muilla on.

Oletko [venom] koskaan ajatellut että niillä jotka ajavat tuota ns. alinopeutta on siihen varmaan joku hyvä syy. Siis parempi kuin se että haluaa varta vasten olla liikenteen tukko ja mulkku, niinkuin sinä heitä kutsuit.Jos ei vaikka ajotaidot riitä kummoisempaan vauhtiin, niin eikö ole parempi ajaa sellaista vauhtia kuin itseltä parhaaksi tuntuu. Ja nyt tulee varmaan sellainen fiilis, että pysykööt sitten poissa tieltä ja liikkukoot julkisila jos ei ajotaidot riitä, ja sitten ollaankin siinä tilanteessa mistä väittelyyn ketjussa lähdettiinkin, eli MUIDEN HUOMIOIMISEEN liikenteessä. Ei kai kukaan ole toista parempi omimaan noita yleisiä teitä. Ajelkoot kukin millä vauhdilla itse tykkää.

Pari läheltäpiti-kokemusta on opettanut olemaan liikenteessä helvetin tarkka, etenkin omakotitalo-/rivarilähiön läpi ajaessa. Se neljänkympin aluerajoituksen noudattaminen aiheuttaa monelle vitutusta, sen olen huomannut peruutuspeiliin vilkaisemalla. Mutta se nyt vain on niin, että se kuusivuotias nassikka voi yhtäkkiä nousta sieltä katuojasta sammakoita metsästämästä ja hypätä suoraan eteen. Tai apupyörillä sotkeva koltiainen voi kaatua kivetyksen reunan yli siihen ajoradalle. Tai sitten se voi posottaa sillä uudella maastopyörällä kuusihetteiköstä suoraan ajoradalle koska tahansa.

Suosittelen aluerajoituksen mukaista musiikkia. Heviä kuuntelemalla tykytys nousee ja kaasujalka painaa selvästi enemmän - yhtä hyvin voi vain rentoutua ja ajaa kaikessa rauhassa nelosvaihteella neljääkymppiä pintakaasulla. Vaikka sitten takana tulijan kiukulle itsekseen hymyillen. Ainoa asia jonka menetän on se mahdollinen kuolemantuottamussyyte, joka seuraa siitä lapsen yli ajamisesta. Pärjään mainiosti ilmankin.

Niin ja jos edessä olevassa risteyksessä palaa punainen niin en tasan koske kaasupedaaliin. Ja niin se takana hönkivä ford-pakukin välttyy täyspysähdykseltä eikä tarvii ykköselle vaihtaa lainkaan kun matka jatkuu verkkaisesti mutta varmasti.

Oletko [venom] koskaan ajatellut että niillä jotka ajavat tuota ns. alinopeutta on siihen varmaan joku hyvä syy. Siis parempi kuin se että haluaa varta vasten olla liikenteen tukko ja mulkku, niinkuin sinä heitä kutsuit.Jos ei vaikka ajotaidot riitä kummoisempaan vauhtiin, niin eikö ole parempi ajaa sellaista vauhtia kuin itseltä parhaaksi tuntuu. Ja nyt tulee varmaan sellainen fiilis, että pysykööt sitten poissa tieltä ja liikkukoot julkisila jos ei ajotaidot riitä, ja sitten ollaankin siinä tilanteessa mistä väittelyyn ketjussa lähdettiinkin, eli MUIDEN HUOMIOIMISEEN liikenteessä. Ei kai kukaan ole toista parempi omimaan noita yleisiä teitä. Ajelkoot kukin millä vauhdilla itse tykkää.

Olen ajatellut ja tullut siihen tulokseen, että jos hyvällä kelillä ei kykene ajamaan suoraa tietä 80km/h, niin ei todellakaan ole kykenevä ajamaan kaupungissa, jossa ihan oikeasti tarvitaan reaktiokykyä ja muiden huomiomista. Jos andre_stander on todella poliisi, niin varmasti tietää, että liikenteessä on vanhuksia, joilla sitä korttia ei todellakaan yleisen turvallisuuden nimissä tulisi olla. Joten ihan hyvin voi sanoa, että pysykööt kotona ne, jotka eivät kykene rajoitusten mukaan ajamaan. Ja miten se alinopeuden syy ylipäätään vaikuttaa mihinkään? Alinopeutta ajavat aiheuttavat ohitustilanteita ja se on fakta, oli syy sitten vanhuus tai ajattelemattomuus. Ja ne ohitustilanteet ei sillä vähene, että sanotte "ei oo mikään pakko ohittaa".

Eikä tarvitse tästä vetää johtopäätöksiä, että olisin kaahaileva bemarikuski. Ajelen lussulla mondeolla rajoitusten mukaan ja pyrin tekemään liikenteestä omalta osaltani mahdollisimman sujuvan. Ja mua vituttaa se, että jotkut eivät pyri tekemään liikenteesä sujuvaa ja toiset eivät muuten vain kykene siihen.

Voisin lisätä vettä myllyyn postaamalla provosoivan kommentin liikenteeseen, alinopeuteen, ylinopeuteen, ohituksiin ja niistä johtuvaan **tutukseen liittyen. Mutta yritän olla korrekti. Vuoden aikana istun ratin takana 30-40 tuhatta kilometriä ja myönnän, että minua usein ärsyttää valtavasti nimenomaan alinopeutta ajavien lisäksi ne, jotka eivät uskalla tai halua ohittaa ensin mainittuja. Siitä syntyvät ne jonot ja pitkät, monen auton ohitukset. Itse ajan autolla, jolla kyllä pääsee jonojen ohi. Minulla ei useinkaan ole tulenpalava kiire mihinkään, mutta inhoan ajamista jonossa, jonka nopeus soutaa vähäisen ja runsaan alinopeuden välillä aiheuttaen haitariefektin. Ohitan, koska haluan ajaa taloudellisesti tasaisella ei-alinopeudella ja liian moni autoilija ei hallitse nopeuden säätelyä.

Myös minä olen vahvasti sitä mieltä, että niiden, jotka eivät hallitse ajoneuvoaan kunnolla, taikka eivät uskalla tai osaa toimia liikenteessä sujuvasti, olisi parempi siirtyä julkisiin kulkuneuvoihin ja jättää ajaminen niille, jotka osaavat ajaa.

(Minäkään en ole kaahaileva bemarikuski.) :piis:

[venom];3794466 sanoi:

Alinopeutta ajelevat ihmisroskat! Vaarantaavat liikennettä tahallaan!!! Alamäessä ei koskaan, ei koskaan hiljennetä nopeutta, vaikka sattuisikin 80kmh alueella olemaan vauhtia 85!! Muutenkin ihan pirun vaikeeta ajaa tuommosten etanoiden takana...

Mä sain tuosta alkuperäisestä jutusta sen kuvan että Eemelin mielestä 80 alueella 80 ajavat, ajavat alinopeutta ja se vituttaa ku porukka ei aja ylinopeutta. [venom], jos vaihe vaiheelta käyt läpi, lue myös "aloitusposti" koko soopaan.

Vituttaa teiden sankarit joiden mielestä suurin sallittu nopeus tarkoittaa 10km/h alle normaalin ajonopeuden. Se nopeusrajoitusmerkki siellä tiensivussa ei ole miniminopeus vaan suurin sallittu.

[venom];3794466 sanoi:

- Teit päätelmän, että Eemeli on bemaria ajava teinikuski ja olit sitä mieltä, että kritiikki on aiheetonta.
- Puolustin Eemeliä sanomalla, että kritiikki on ihan aiheellista, koska hitaasti ajavat eivät ole ainoastaan ärsyttäviä, vaan myös vaarallisia.
Mistä homma lähti liikkeelle:
Alinopeutta ajelevat ihmisroskat! Vaarantaavat liikennettä tahallaan!!! Alamäessä ei koskaan, ei koskaan hiljennetä nopeutta, vaikka sattuisikin 80kmh alueella olemaan vauhtia 85!! Muutenkin ihan pirun vaikeeta ajaa tuommosten etanoiden takana... Kuka oikeesti ajaa niin, että jarrut päällä vetelee alamäet, jotta joutuu taas käyttämään enemmän kaasua tulevaan ylämäkeen?!?!!? Ei jeesus. Alinopeudesta tulisi sakottaa siinä missä ylinopeudestakin, ja turha tulla nyt itkemään, että "noku alinopeudesta ei sakoteta". Pitäs sakottaa!! Jos ei uskalla ajaa, niin sitten ei ajeta helvetti sentään!! Jos tunnistit itsesi kuvauksesta, niin suosittelen laittamaan auton myyntiin ja kulkemaan julkisilla!

Kun ajaa paljon niin silloin oppii ajamaan "jouheasti" ja säästeliäästi. Tällöin tuollaiset perseilijät rupeavat vituttamaan ihan urakalla. Ylinopeutta ajelevat eivät kiinnosta paskaakaan, koska he eivät aiheuta ylimääräisiä sydämenlyöntejä järjettömillä jarrutuksilla sun muilla ihmejutuilla, vaan ovat vaaraksi pääasiassa vain itselleen. Aamen :D
Meinasin sanoa samaa. Veikkaan, että kirjoittajalla on väliaikainen B-luokan ajo-oikeus ja karvanoppa-Corolla.
Pointti asiassa oli se, että oli ikä mikä tahansa, alinopeudesta valittaminen ja ylinopeuden vähättely antavat epäkypsän kuvan henkilön omasta liikennekäyttäytymisestä. Silloin pieni vittuilu on mielestäni ihan paikallaan, että pysähtyy hetkeksi miettimään, onko asia välttämättä ihan niin suuri ongelma kuin jotkin muut seikat liikenteessä.
[venom];3794466 sanoi:
Nyt kuitenkin olet sitä mieltä, että alinopeutta ajavat voivat aiheuttaa vaaratilanteita. Joten miksi se kritiikki on aiheetonta? Ja sanon tän nyt vissiin kolmannen kerran: ylinopeutta ajavat myös aiheuttavat vaaratilanteita, eikä sitä ole kukaan kieltänyt. Se ei poista sitä faktaa, että myös alinopeutta ajavat aiheuttavat vaaratilanteita. Ei tässä edes ole kyse mistään mielipidekysymyksestä.

Ja tämähän on vituttaa niin ankarasti -ketju. En ymmärrä miksi ihmiset tulevat tänne päivittelemään siitä, miten vähäpätöisiä ongelmia muilla on.
Missä kohtaa olen sitä mieltä, että alinopeutta ajavat voivat aiheuttaa vaaratilanteita? Seuraavassako?
Kaikki tieliikenneonnettomuustilanteet huomioiden, ei siis vain ohitustilanteet, kyllä se näyttää enemmän mustaa siellä ylinopeuden puolella kuin alinopeuden. Eikä todellakaan kaikissa ohitustilanteissa, jotka ovat johtaneet vaaratilanteeseen, syynä ole ollut alinopeutta ajava.
Olis varmaan pitänyt jatkaa tarkennuksella, kun menee niin vaikeaksi. Eli alinopeutta ajava vaaraa aiheuttava kuljettaja voisi tarkoittaa esimerkiksi traktoria, joka tulee alinopeutta päätielle ilman huomiovaloja pimeällä kelillä ja sitten sitten käy takaa tuleville autokuskeille hullusti. Mutta nyt kun on puhuttu lähinnä ohitustilanteista, niin siihen edelleen sanon, että se on ohittajan vastuu - ei ohitettavan. Mikäli siis puhutaan nyt vain siitä, että ohitettava ajaa vaikka nyt sen 20 km/h hitaammin kuin muut, eikä tilanteessa ole muuta moitittavaa.

Mistään välillisestä syyllisyydestä on siis aivan turha ruveta lässyttämään, jos joku ajaa hitaammin, mutta muutoin moitteettomasti (viittaan siihen rekka-esimerkkiin, minkä annoit aiemmin).

Mun käsittääkseni Suomen tieliikennelainsäädännöstä ei edes löydy termiä "alinopeus" ?
TLL 24 § Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

Oikeassa kuitenkin olet.

Tänään hetki sitten työkaveri sanoi:

"Käy ostaa mustaa tussia mulle kun mulla korkkarit menny näin huonoksi kun joutuu ajaa autoa. Mä en ikinä muista käydä suutarilla ostamassa kenkälankkia, niin eksä vois käydä kaupassa mulle. Hei mä oon kuule sua melkein 30 vuotta vanhempi... No sitä että sä oot mua nuorempi...".

Voi saatanan saatana, hoida vittu omat ostoksesi ihan ite!! :curs:

[venom];3794303 sanoi:

Mä kyllä ajelen kuuttakymppiä jos siltä tuntuu. Ei paljoa kiinnosta suurten logistiikkafirmojen intressit. Yhtä vähän kiinnostaa duunissa rehkiä ylitöitä, että osakkeenomistajat saisivat enemmän voittoa. Mun ohjenuorana muiden ihmisten kanssa toimimiseen on laki ja tekemäni sopimukset. Lain puitteissa suotavaa on ajaa sellaista tilannenopeutta, kuin itsestä hyvältä tuntuu eikä missään tilanteessa ylinopeutta. Hyväksyn kyllä myös sen faktan, että papparaisuuteni vituttaa monia oman elämänsä räikkösiä.

Kuinka vaikeaa sen säätilan ennustaminen nyt ihan oikeasti voi olla 10h päähän? Myöhään illalla katsoo ennusteen niin luvataan +23 ja pelkkää aurinkoa koko päivä ja nyt kun tuonne ulos katsoo niin hyvä jos +15 menee rikki ja mitään muuta kun pilveä toisensa perään. Yritä tuon mukaan sitten suunnitella ohjelmaa.

Back
Ylös Bottom