En saa kaloreita täyteen dieetillä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tootsi
  • Aloitettu Aloitettu
Tietoja pähkinänkuoressa:
- Syön töissä Amican ruokalassa salaattia + lihaa jonka lisäksi tietysti omaa ruokaa
- Treenaan 3-5x viikossa brassia ja lukkoa (kuluttaa n. 700kcal lisää)
- Tavoite kalorit ovat maltilliset -200kcal
- Pyrin pitämään hiillarit mahdollisimman vähissä

Ongelma on se, että jään joka päivä n. 1000kcal miinukselle. Mistä lisää kaloreita? Näyttääkö makrot hyvältä?

Linkissä tämän päivän ruokavalio kronologisessa järjestyksessä: http://imageshack.us/photo/my-images/560/taistelusika.jpg/

Kyllä sitten kun alkaa nälkää näkemään dieetin kuluessa, niin hyvinkin alkaa kaloreita saamaan täyteen. :)

Herää kysymykseen miten joudut dieetille ylipäätänsä, jos dieettikaloreita ei saatu täyteen. Kannattaa lähestyä asiaa vaikka hiilaritankkauksilla mitkä toteutat vaikka 5-7 päivän kierrolla raskaan puntin jälkeen, jos dieetti sellaisessa vaiheessa on. Toinen potentiaalinen vaihtoehto on lisätä vaikka sitä lihan määrää reippaasti.

Rasvasta ja pähkinöistähän niitä kaloreita tulee nopeasti. Sekoita vaikka maitorahkan sekaan ihan reilusti sitä rypsiöljyä. Lorautat 20g niin on äkkiä 180 kcal lisää eikä tunnu mahassa miltään.

Rasvasta ja pähkinöistähän niitä kaloreita tulee nopeasti. Sekoita vaikka maitorahkan sekaan ihan reilusti sitä rypsiöljyä. Lorautat 20g niin on äkkiä 180 kcal lisää eikä tunnu mahassa miltään.

Nimenomaan.. Pähkinöitä kun napostelet pitkin päivää niin ei huomaakaan, kun niitä kaloreita alkaa kertyä. Ite oon ottanu iltasin 3-4 rkl rypsäriä veden kanssa, joten siinä on myös tapa, joka kerää kaloreita koneeseen helposti ja paljon..

Herää kysymykseen miten joudut dieetille ylipäätänsä, jos dieettikaloreita ei saatu täyteen. Kannattaa lähestyä asiaa vaikka hiilaritankkauksilla mitkä toteutat vaikka 5-7 päivän kierrolla raskaan puntin jälkeen, jos dieetti sellaisessa vaiheessa on. Toinen potentiaalinen vaihtoehto on lisätä vaikka sitä lihan määrää reippaasti.

Olen karpannut aina kesäisin, jossa olen pitänyt hiilarit alle 60g. Tällöin kaloreiden kanssa ei ole ongelmia, koska olen syönyt rasvaista lihaa. Tuli sitten ylikuntoa ja olin 3 viikkoa paussilla. Tämän jälkeen söin hiilarimättöä ja muuta paskaa (tuli helposti + kaloreita), kunnes havahduin että näin ei voi jatkua. Vaihdoin perunamuusit ja muun hiilarimätön salaattiin ja vähemmän hiilihydraattia sisältäviin tuotteisiin ja aloin kiinnittää huomiota ruoan terveellisyyteen. Syön nyt enemmän kuin söisin oikeasti nälkään. Ruokapäiväkirja paljastaa että syön aivan liian vähän, enkä tiedä miten saan kalorit täyteen. Tänäänkin olen -1100kcal miinuksella ja ollut maha täynnä koko päivän. Tuollainen kalorivaje näkyy painissa suorituskyvyn laskemisena.

Punttia en tee ollenkaan, vaan keskityn painimiseen.

Miks niitä hiilihydraatteja on pakko jättää pois? VHH:n ideahan on vaan, et jätetään yks makro pois (tai vähäselle), et saadaan kalorit helpommin alas. Jos kalorit saadaan riittävän mataliks hiilihydraattia syödessäkin, ni ei niitä tarvii jättää pois. Ketoosi on tietty sitten eri asia, mut tässä kun ei ketoosista oo kyse. Oma ratkasuni tohon olis vaan lisätä niitä (hyviä) hiilihydraatteja.

No aika vaikeeta niitä kaloreita on pelkästä salaatista ja lihasta saaha, hiilareita joukko vaa. ja ton taulukon mukaan juot 2dl maitoo päivässä. Itellä menee helposti yli 1l kun juon melkein joka aterialla sen +300ml. vaikka täys maitoo jossei muuta.

Miks niitä hiilihydraatteja on pakko jättää pois? VHH:n ideahan on vaan, et jätetään yks makro pois (tai vähäselle), et saadaan kalorit helpommin alas. Jos kalorit saadaan riittävän mataliks hiilihydraattia syödessäkin, ni ei niitä tarvii jättää pois. Ketoosi on tietty sitten eri asia, mut tässä kun ei ketoosista oo kyse. Oma ratkasuni tohon olis vaan lisätä niitä (hyviä) hiilihydraatteja.

Olen tottunut karsastamaan hiilareita karppauksen vuoksi. Ne turvottavat. Ilmeisesti on kaksi vaihtoehtoa: Lisätä joko lihan määrää, jolloin proteiinin ja rasvan avulla saa kalorit täyteen, tai pitää proteiini suurinpiirtein tuossa 160g/d (n. 2,5g/kg) ja ottaa kalorit hiilareista ja ehkä rasvasta. Opiskelijabudjetilla liikutaan, joten proteiinin määrää en mielelläni lisää -> Lisää hiilareita. Mistä noita hyviä hiilareita kannattaa ottaa? Minkälaiset makrosuhteet? Olisiko painihommiin 1:2 p:hh palkkari hyvä sekoitus? Tällä saisi täytettyä kalorivajetta hyvin.

Mikä tuo ohjelma on josta toi screenshot on?

http://www.taistelusika.net

Eikö se nyt olisi voinut itsekin päätellä jos olisi hieman ajatellut?? :dance:

Opiskelijabudjetilla liikutaan, joten proteiinin määrää en mielelläni lisää -> Lisää hiilareita.
Ei sillä että karppauksesta mitään tietäisin, mutta eikös siinä kasvateta rasvan osuutta suhteellisen vapautuneesti?

Sivuhuomio: Saanko kysyä minkä mittainen kaveri on kiristelemässä, ilmeisesti painat 64 kg?

Ei sillä että karppauksesta mitään tietäisin, mutta eikös siinä kasvateta rasvan osuutta suhteellisen vapautuneesti?

Sivuhuomio: Saanko kysyä minkä mittainen kaveri on kiristelemässä, ilmeisesti painat 64 kg?

Juu rasvan osuutta kasvatetaan.

Painan tällä hetkellä n. 68kg. Pituutta (lyhyyttä) 162cm. Paino heittelee karppauksen 63kg:sta parhaimmillaan (huonoimmillaan) 72kg:aan.

Back
Ylös Bottom