Itse olen kerran kokeillut pro tangolla vetää pelkästä uteliaisuudesta ja kyllähän irrotus oli paljon helpompi kuin ipf tangolla. Ja onhan se aivan selvä jos tanko joustaa, niin silloin veto lähtee ylempää ja on helpompi.
Paska liitto. Sääntöjen kanssa nyt pystysin viel elää mut sit tää kaikki oheistoiminta, missä saa pitää reenipäiväkirjaa yms ja kuka saa sponsoroida. Täyttä pelleilyä :D (Viitaten nyt esim tähän Korkia-ahon ja kumppaneiden tapaukseen)
Paska liitto. Sääntöjen kanssa nyt pystysin viel elää mut sit tää kaikki oheistoiminta, missä saa pitää reenipäiväkirjaa yms ja kuka saa sponsoroida. Täyttä pelleilyä :D (Viitaten nyt esim tähän Korkia-ahon ja kumppaneiden tapaukseen)
jatketaan offtopicia. onhan se nyt aivan naurettavaa ettei saa pitää treenipäivvyriä missä haluaa. en tiedä mikä tossa on takana ja ymmärrän jos joku sponsorijuttu mutta muuten aivan käsittämätöntä...
Sakke sponsoroi muutamaa suomen huippu ipf nostajaa, mutta liitto sano ettei se käy koska Sakke. Tähä samaa hommaa liitty ne reenipäiväkirja jutut :D Oha toi svnl touhu iha pelleilyä. Mä en varmaa sais ees kisata ku mun reenikaveri on kärähtäny aikoinaa.
Sen verran tiedän ja olen kuullut asioista niin kyllä tuo svnl:n toiminta on oikeasti niin kaksinaismoralistinen että oikein harmittaa toi treenipäivyrijuttukin. Vaikka pro-miesten kanssa olen varusteista erilinjoilla, niin tuosta svnl hommasta täysin samaa mieltä.
Sakke sponsoroi muutamaa suomen huippu ipf nostajaa, mutta liitto sano ettei se käy koska Sakke. Tähä samaa hommaa liitty ne reenipäiväkirja jutut :D Oha toi svnl touhu iha pelleilyä. Mä en varmaa sais ees kisata ku mun reenikaveri on kärähtäny aikoinaa.
Niin teillehän ei varmaankaan sano sellainen asia kun douppinginvastainen työ mitään. Ja mitä minä tiedän on Selkäinaho elinikäisessä kilpailu ja toimitsija kiellossa ipf:ssä. Ja liitto joka noudattaa antidoupingsääntöjä ja jonka nostajat ovat sitoutuneet näitä sääntöjä noudattamaan ei voi toimia sellaisen henkilön kanssa yhteistyössä joka on elinikäisessä kilpailu ja toimitsija kiellossa. Svnl on slu alainen lajiliitto ja saa näin ollen jonkun euron tukea valtiolta, eli on täysin madotonta, että sellainen taho joka on saanut elinikäisin kilpailu ja toimitsija kiellon olisi sponsorina tai muuten taustajoukoissa. Eli tästä on kysymys, itse Sakari Selkäinahoan on tehnyt voimailun eteen todella paljon suomessa ja on muutenkin mukava mies.
Palataanpa vielä off-topic:in merkeissä tuohon treenipäivyriasiaan. Ongelma ei sinällään ole kirjoitella päiväkirjaansa Voi**foorumilla, sen sijaan kuuluminen Team Voi**harjoitteluun ja sitä kautta heille osoitettuun osioon tulostensa kirjaaminen on ongelma SVNL-nostajilla.
On ymmärrettävää ettei Teamistä poislähdön jälkeen kirjoita tekemisiään VF:n sivuille muihin osioihin, vaan -nostaa kytkintä-. VF:lla on mm. Kilpailevien Voimailijoiden puolella useita SVNL-nostajia, eivätkä varmasti ole banni-uhan alla.
Muutoinhan äärimmilleen vietynä tännekin kirjoittaminen johtaisi toimintakieltoon (jota ei onneksi ainakaan vielä tapahdu).
Ja just se kaksinaamaisuus tulee tässä esille. Huudellaan kylillä, että pro nostajat douppaa ja illalla tullaan hattu kädessä kyselemään salin nurkalle pikatestoa.
Ei helkkari kun taipuu.:D Eikö tuossa oo aika suuri loukkaantumisriski kun vedetään kädet noin eri korkeuksilla, eli kierolla selällä. Miten helkkarissa muuten Koklayev saa pidettyä tuota valtavaa kuormaa hetken aikaa tuola sivulla, kun toisella puolella on vain 125kg?
Ja just se kaksinaamaisuus tulee tässä esille. Huudellaan kylillä, että pro nostajat douppaa ja illalla tullaan hattu kädessä kyselemään salin nurkalle pikatestoa.
Kertoisitko selkokielellä mitenkä tässä tulee kaksinaamaisuus esille? Ja missä, milloin olen kylillä huudellut, että pro nostajat douppaa ja kertoisitko koska olen tullut hattu kourassa kyselemään mömmöjä salinnurkassa.
Ei helkkari kun taipuu.:D Eikö tuossa oo aika suuri loukkaantumisriski kun vedetään kädet noin eri korkeuksilla, eli kierolla selällä. Miten helkkarissa muuten Koklayev saa pidettyä tuota valtavaa kuormaa hetken aikaa tuola sivulla, kun toisella puolella on vain 125kg?
Joo ilman dopingtestausta ainakaan itse en olisi koskaan muutamaa SM-mitalia penkissä voittanut. Ilman yhtään ryssänappia tai pikatestoa. Varmaan monella muullakin näin, eli jos ei ymmärrä dopingvalvontaa, ei kannata edes kritisoida liiton toimintaa. Kaikki ei todellakaan halua käyttää. Suurimmalle osalle tämä on vain hyvä harrastus.
Joo ilman dopingtestausta ainakaan itse en olisi koskaan muutamaa SM-mitalia penkissä voittanut. Ilman yhtään ryssänappia tai pikatestoa. Varmaan monella muullakin näin, eli jos ei ymmärrä dopingvalvontaa, ei kannata edes kritisoida liiton toimintaa. Kaikki ei todellakaan halua käyttää. Suurimmalle osalle tämä on vain hyvä harrastus.
Juuri näin. Svnl: ssä on tällä hetkelle noin 700-800 lisenssi nostajaa ja väitän, että valtaosa on puhtain jauhoin liikkeellä. Se on jännä juttu, kun löytyy tälläsiä kakoja jotka huutelevat kaksinaamaisuudesta pystymättä perustelemaan väitteitänsä. Sehän kun ei tee valtaosasta douppingin käyttäjiä jos jokku käyttää ja vielä jokku jää kiikin. Ja en tosiaankaan väitä etteikö ipf puolellakin käytettäisi aineita, mutta niin kuin sanoin suurin osa on puhtain jauhoin matkassa.
Juuri näin. Svnl: ssä on tällä hetkelle noin 700-800 lisenssi nostajaa ja väitän, että valtaosa on puhtain jauhoin liikkeellä. Se on jännä juttu, kun löytyy tälläsiä kakoja jotka huutelevat kaksinaamaisuudesta pystymättä perustelemaan väitteitänsä. Sehän kun ei tee valtaosasta douppingin käyttäjiä jos jokku käyttää ja vielä jokku jää kiikin. Ja en tosiaankaan väitä etteikö ipf puolellakin käytettäisi aineita, mutta niin kuin sanoin suurin osa on puhtain jauhoin matkassa.
Mitä tarkoitat tällä? Paha tietenkin spekuloida kun et sanonut minkälaiset säännöt mutta uskoisin että ihan suomen tasollakin ois hyvä vääntö eri liittojen kovimpien nostajien kesken.
Oikeasti ne nostajat vääntää rautaa ja tekee tuloksia, ne jotka ei siihen pysty itkee foorumeilla dopingista ja säännöistä tai varusteista - Nostajat nostaa! Olis hieno saada kaikki nostajat varsinkin ne kovat nostaa yhteisiin karkeloihin - vaikka siihen jotkut nihilistit ovatkin keksineet säännöt millä yhteistyötä ja hyvää yhteishenkeä yritetään huonontaa..
Juu ollaampa tarkkoja SS Power Oy sponsoroi... käsittääkseni osakeyhtiö on oma oikeudellinen henkilönsä. Onkohan Nokian osakkeenomistajissa yhtään urheilijaa ilman dopingsopimusta, eli jospa kaikki yhtiöt jotka tukevat urheilua ja urheilijoita (sis. kaikki osakkeenomistajat varmuuden vuoksi) kirjoittaisivat sopimuksen ja kusisivat purkkiin...
Käsittääkseni Suomessa ei ole yhtään urheilussa palanutta osakeyhtiötä, jos olen väärässä joku viisaampi saa valistaa. Sinällään vituttaa koko homma Sakke tekee hienoa työtä ja auttaa paljon nostajia, urheilijoita ja kisoja, katsomatta lajiliittoon ja lajiin - Sakke tekee voimailun eteen enemmän päivittäin kun esim joku nimeltä mainitsemattoman liiton kravaattimies koko urallaan..
Ja anteeksi tämä menee TOSI kaukaa OFF-topic ja mielestäni ei liity videoihin mitenkään..
Kerran metsään ollaan aiheesta menty, siellä myös pysytään. 2000-luvulla on kärähtäneitä voimanostajia ainakin 20, siis suomalaisia. Ei ihme että kaikki ns. villeissä liitoissa kilpailevat olisivat tietenkin käyttäjiä, ainakin svnl puheenjohtajan mielestä. Itse olen käynyt mm. GPA-liiton kilpailussa kokeilemassa miten penkki on kehittynyt, enkä todellakaan tarvitse tuloksiini streroidien apua. Se nyt vaan sattuu olemaan helppo mennä nostamaan, 10e osallistumismaksu, trikootkin saa lainaan ellei omista. Meitä on tälläisia sunnuntainostajia paljon, ketkä ei halua kuulua mihinkään seuraan ja klpailemme vain itseämme vastaan.
Tulleeko kellään mieleen muuta lajia, missä olisi tämmöinen lajiliittojen järjestely, siis että yksi liitto tukee antidopingia ja muut ei? Henkilökohtainen mielipiteeni on se että pro liitot on yksi suurimmista syistä miksi voimanosto ei ole olympialaji!! Tälle kiistelylle vois perustaa oman threadinsä..Nokia ja Voimaharjoittelun vertailulle iso peukku :face: