Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos ei seuraavat kolme päivää ole erityisen tuskaisia, niin olen helvetin pettynyt tähän jalkatreeniin. Puolet treenistä väänsin henkistä itkua. On se vaan kivvaa :D

Jos ei seuraavat kolme päivää ole erityisen tuskaisia, niin olen helvetin pettynyt tähän jalkatreeniin. Puolet treenistä väänsin henkistä itkua. On se vaan kivvaa :D
Tuo on muuten jännä, että aiemmin oli ihan hardcore-olo kun ei päässy jalkareenien jälkeen häävin käveleen aamulla mutta nyt se on lähinnä kiusallista ku pitää linkuttaa ja ihmiset kyselee että kuka sut on raiskannu ku noin nilkutat.

Mä en saa noin kovia treenejä edes vedettyä. Hyvä jos on 2 päivää kipeät.. Miten hc treenit tehdään? TIputuksia tiputusten perään ja aivan loppuun asti? En tuu kipeeksi siitä.

Mä en saa noin kovia treenejä edes vedettyä. Hyvä jos on 2 päivää kipeät.. Miten hc treenit tehdään? TIputuksia tiputusten perään ja aivan loppuun asti? En tuu kipeeksi siitä.
Mulla yks työkaveri sano aikoinaan, että se on paska jalkatreeni jos ei oo kahta viikkoa jalat kipeenä :D En tiedä onko sillä ollu jalat jossain pakan välissä vai kuinka tuo muuten on mahollista.

Mä oon saanu jalat uudella tavalla kipeeks, kun lyhentää palautukset aivan minimiin, 5-20sec. Toi vaatii sen että treenataan tyhjään mahaan, muuten tulee oksennusrefleksi kun maitohappoja pursuaa melkein korvistaki.

Pitääpä ajan kuluksi laittaa vaikka tänne ketjuun pari turhaa kysymystä, josko joku paikallinen heittäisi kommenttia.

Jyväskylässä huarakonttorilla pitäisi tehdä töitä pari kuukautta ensi kuun lopusta alkaen, enkä kehtaisi joka päivä piiskata Seinäjoki-Jyväskylä-Seinäjoki väliä. Virma hommaisi asunnon, joten se asia olisi kunnossa mutta kuis reenihommat eli mikä olisi paras vaihtoehdo saliksi ja salilla tarkoitan hoosee -salia? Asunto tulisi olemaan Nenännimessä, joten jos läheltä löytyisi hyvä sali niin ois komiaa. Velipoika asui ennen Jykylässä ja kävi Superfitillä mutta kartasta katsoen näyttäisi olevan aika kaukana Nenännimestä.

Kuinkas sitten tuo viihdepolitiikka. Seinäjoella en käy paareissa ollenkaan mutta jospa sitä nyt ajan kuluksi voisi käydäkin naama norsunvitulla jossain kuppilassa, kun Jykylässä ei juuri ole tuttujakaan. Mistäs soittoravintoloista löytyy parhaimman näköisen muijat Jykylässä? Ei sillä, että kuvittelisin saavani, mutta ihan mielen virkistykseksi voisi olla mukava edes kahtella.

Itellä tuli kintut kipeiksi, vaikka treenissä tein jaloille 6 sarjaa, joista pisin oli 6 toistoa. Yleensä ei kyllä tule jalat juurikaan kipeiksi, enkä lihaskipua kyllä kaipaakaan. Ennen oli tosi HC olo, kun kävely oli vaikeaa, mutta nykyään se on vaan epäkäytännöllistä

Puolikkailla toistoilla ja isoilla raudoilla tulee kovat kivut...

Pitääpä ajan kuluksi laittaa vaikka tänne ketjuun pari turhaa kysymystä, josko joku paikallinen heittäisi kommenttia.

Jyväskylässä huarakonttorilla pitäisi tehdä töitä pari kuukautta ensi kuun lopusta alkaen, enkä kehtaisi joka päivä piiskata Seinäjoki-Jyväskylä-Seinäjoki väliä. Virma hommaisi asunnon, joten se asia olisi kunnossa mutta kuis reenihommat eli mikä olisi paras vaihtoehdo saliksi ja salilla tarkoitan hoosee -salia? Asunto tulisi olemaan Nenännimessä, joten jos läheltä löytyisi hyvä sali niin ois komiaa. Velipoika asui ennen Jykylässä ja kävi Superfitillä mutta kartasta katsoen näyttäisi olevan aika kaukana Nenännimestä.

Kuinkas sitten tuo viihdepolitiikka. Seinäjoella en käy paareissa ollenkaan mutta jospa sitä nyt ajan kuluksi voisi käydäkin naama norsunvitulla jossain kuppilassa, kun Jykylässä ei juuri ole tuttujakaan. Mistäs soittoravintoloista löytyy parhaimman näköisen muijat Jykylässä? Ei sillä, että kuvittelisin saavani, mutta ihan mielen virkistykseksi voisi olla mukava edes kahtella.

Kuokkalassa ois ainakin TopShape (http://www.topshape.fi/), siellä käy pari tutuntuttua ja kai se sitten on ihan ok sali, ite en oo koskaan käyny. Mg-kortilla näyttäis olevan aika hyvät aukioloajat eikä oo mitää jäsenmaksusitoumuskökköjä.

Baareista ehkä London sulle? Siel vähän vanhempaa porukkaa (taitaa olla k-24 lauantaisin). Vältä GM:ää kuin ruttoa. Uudessa Escapessa en oo käyny, mutta jos on yhtään kuin edeltäjänsä Kharma ja Senssi, niin samoin - vältä kuin ruttoa. Bar Bra on ihan ok, ite ainakin useimmiten oon siellä. Naistarjonnasta vaikee sanoo kun en sillä silmällä katsele :D

edit. Mulla ainakin jalat kipeytyy hyvin supersarjoilla, kulmien vaihdoilla, liikkeiden vaihdoilla, sarjapituuksien vaihteluilla jne. Aina ei tuu mitää järisyttäviä kipuja, mutta nyt tuli härnättyä siihen malliin, että maanantai ja tiistai voipi tuntua pahalta töissä.

Pitää koettaa huomenna vetää ultimaalinen treeni, aikaa ainakin olis.

Pitää koettaa huomenna vetää ultimaalinen treeni, aikaa ainakin olis.

Niin kai ne sanoo, että jaloille pitäisi tehdä monenpituisia sarjoja. Voimapainotteisia lyhyitä sarjoja, tyyliin 5-maks 8 toistoa ja sitten taas reilusti pidempiä, 15-20 toistoa. Ite oon ainakin huomannu et toi yhdistelmä voimaliikkeet alkuun & pumppisarjat loppuun on hyvä. Tänään esim. prässillä 20 toiston sarjoja niin kyl sai puhaltaa ja runnoa koko alaosastolla. Ei varmasti näyttäny eikä kuulostanu nätiltä, mutta entäs sitten.

Niin kai ne sanoo, että jaloille pitäisi tehdä monenpituisia sarjoja. Voimapainotteisia lyhyitä sarjoja, tyyliin 5-maks 8 toistoa ja sitten taas reilusti pidempiä, 15-20 toistoa. Ite oon ainakin huomannu et toi yhdistelmä voimaliikkeet alkuun & pumppisarjat loppuun on hyvä. Tänään esim. prässillä 20 toiston sarjoja niin kyl sai puhaltaa ja runnoa koko alaosastolla. Ei varmasti näyttäny eikä kuulostanu nätiltä, mutta entäs sitten.

Kyllä mä olen toistomääriä vaihdellut 3-20 välillä. Ei se oikein tunnu auttavan. Joskus tulee vähän kipeäksi mutta 2 päivää max.

Koetan huomenna superina
sjmv+jalkaprässiä 5 tiukkaa kovaa sarjaa vaikka silleen että laitan sjmv:hen 130kg ja prässiin 350kg, teen toistot niin monta kun menee eka kuitenkaan ei yli 15 ja kun voimat hiipuu niin sen verran mitä menee..

reisiojennus+askelkyykky vaikka jotkin 30kg kässärit. 5 tiukkaa sarjaa samalla metodilla.

Loppuun reisikoukistuksia 25 toiston sarjoja vaikka 3

Pohkeille pieni silaus lopussa. Vakiopaino vaikka 150kg ja toistot loppuun asti joka kerta x5

Pakko tuntua jossain..

EDIT: Tosin näin toistayönä unta että mulle kehittyi jokin ihme kuolio pikkuhiljaa jalkaan ja kerkesin nippanappa kirjottaa testamentin. Sostunnus jäi merkkaamata kun heräsin.

Kuokkalassa ois ainakin TopShape (http://www.topshape.fi/), siellä käy pari tutuntuttua ja kai se sitten on ihan ok sali, ite en oo koskaan käyny. Mg-kortilla näyttäis olevan aika hyvät aukioloajat eikä oo mitää jäsenmaksusitoumuskökköjä.

Baareista ehkä London sulle? Siel vähän vanhempaa porukkaa (taitaa olla k-24 lauantaisin). Vältä GM:ää kuin ruttoa. Uudessa Escapessa en oo käyny, mutta jos on yhtään kuin edeltäjänsä Kharma ja Senssi, niin samoin - vältä kuin ruttoa. Bar Bra on ihan ok, ite ainakin useimmiten oon siellä. Naistarjonnasta vaikee sanoo kun en sillä silmällä katsele :D

edit. Mulla ainakin jalat kipeytyy hyvin supersarjoilla, kulmien vaihdoilla, liikkeiden vaihdoilla, sarjapituuksien vaihteluilla jne. Aina ei tuu mitää järisyttäviä kipuja, mutta nyt tuli härnättyä siihen malliin, että maanantai ja tiistai voipi tuntua pahalta töissä.

Kiitoksia paljon vinkeistä. TopShape vaikuttaisi kyllä varsin hyvältä vaihtoehdolta kaikin puolin, kun webbisivuja katselin.

Muistelen velipojan aikanaan hehkuttaneen tuota GM:ää, niin kuin imbesilli mutta se onkin aika härö jätkä. Ihan mielenkiinnosta, onko siellä rauhaton meininki (= uhoamista, tappeluita jne) vai miksi suosittelet välttämään kuin ruttoa?

Googlettamalla löytyy myös esim. Shaker. Onko käryä millainen paikka?

DOMSit ei kai myöskään ole pakollisia :) Eikös se kerro toisaalta hyvästä ravitsemuksesta, kun lihakset palautuu hyvin :) Joskus 2009 kun elelin Jenkeissä ja treenasin enemmän kuin ever, niin lopulta tietyt lihasryhmät ei tullu enää juuri lainkaan kipeiksi, vaikka vähän kasvua tuli silti. Yksilöllistäkin tommoinen kipuilu jne. Jos tulosta kuitenkin tulee, niin mihinpä niitä lihaskipuja tartteis. Itse voisin ainakin huoltaa lihaksiani helvetisti enemmän niin ei olis aina niin jumissa ja saattais palautuakin paremmin.

Kiitoksia paljon vinkeistä. TopShape vaikuttaisi kyllä varsin hyvältä vaihtoehdolta kaikin puolin, kun webbisivuja katselin.

Muistelen velipojan aikanaan hehkuttaneen tuota GM:ää, niin kuin imbesilli mutta se onkin aika härö jätkä. Ihan mielenkiinnosta, onko siellä rauhaton meininki (= uhoamista, tappeluita jne) vai miksi suosittelet välttämään kuin ruttoa?

Googlettamalla löytyy myös esim. Shaker. Onko käryä millainen paikka?

Ollos hyvä.

Mä olen kerran jäänyt GM:ssä tappelun jalkoihin ja sain toisen kaverin veret päälleni (onneksi vain tohon käsivarrelle, ehjälle iholle jne.), mutta ei kai se mitenkään hirveän levoton ole. Ahdas, tunkkainen, ja jotenkin... en mä tiedä. En viihdy. Varmaan melkeen kaikki Jklän ählyt pyörii siellä (toki niitä eksyy muuallekin joukkioineen, mutta tuolla selkeesti enemmän), lisäksi on varmaan kallein paikka noista perusyökerhoista. Shaker on sellanen ihan kiva drinkkibaari, istuskeluun tarkoitettu, vaikka soittavatkin melko lujalla musiikkia ns. piikkiaikoina. Hyvät drinkit ja mukava paikka esim. aloittelulle :)

DOMSit ei kai myöskään ole pakollisia :) Eikös se kerro toisaalta hyvästä ravitsemuksesta, kun lihakset palautuu hyvin :)

Saarioisten pizzat? Joo jotenkin musta vaan tuntuu että kovempaa pitäs treenata. Katsonut muiden treenejä niin osalla on aivan sairaita. En osaa sitten sanoa palautuuko ne ja kehittyykö? En osaa aina itekää sanoa kehitynkö, mulle sopis voimapohjainen paremmin koska siinä näkee aina tulokset jo salilla..

Kohta pitäs lähtee bilettää :)

Mun kaikki arvostus suo kohtaan katosi sillä sekunnilla, kun linkitit Petriä. Olen niin kovin pettynyt.

Saarioisten pizzat? Joo jotenkin musta vaan tuntuu että kovempaa pitäs treenata. Katsonut muiden treenejä niin osalla on aivan sairaita. En osaa sitten sanoa palautuuko ne ja kehittyykö? En osaa aina itekää sanoa kehitynkö, mulle sopis voimapohjainen paremmin koska siinä näkee aina tulokset jo salilla..
Nyt on paree olla kiitollinen, koska näin vaivaa minuuttitolkulla ja sain kaivettua Savolaisen Markon kevyen viikon jalkatreenit esille ;) Tolla setillä pitäis tulla ainaki kipeeks.

''Treeni:
Hack-kyykky 15-20 toistoa +päälle 2-3 pakkotoistoa +2-3 autettua negatiivista
Vähennetään vähän painoa ja sama uudelleen
Vielä kerran väh. painoa ja samat uudelleen

Ilman mitään taukoa juostaan suoraan prässille ja
tehdään sama kahden pudotuksen systeemi pakkotoistoineen ja autettuine negatiivisineen.

Ilman taukoa juostaan suoraan ojennuslaitteen tai smith-kyykkytelineen luo (suosittelen ojennusta) ja sama ruljanssi jälleen.

Tämän jälkeen pieni tauko ja vielä kaksi samanlaista kierrosta.
Painot sellaiset, että kaikki sarjat ovat tiukkoja.

Olen tässä setissä muutaman kerran tehnyt kyykyn viimeisenä liikkeenä, viimeisessä sarjassa ei tainnut olla kuin pelkkä smith-tanko, ja voin sanoa, että jalat olivat kuin sähkövatkain. Viimeisissä sarjoissa ongelma oli lähinnä se, että sai hapen riittämään, ei niinkään poltto, koska siinä vaiheessa jalat ovat jo tunnottomat

Tällaisen treenin jälkeen pelkät ns. suorat sarjat olivat naurettavan helppoja.
Olen tehnyt tätä systeemiä myös hauiksille ja täytyy todeta, että pumppi ei ole tästä maailmasta.''

Back
Ylös Bottom